Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Eten in de VS
Re: Eten in de VS
Ik zou het wel leuk vinden om, als je terug bent, te lezen hoe het je bevallen is. Viel het mee? Of tegen? Hoe hebben jullie het uiteindelijk aangepakt? etc. Ben daar wel benieuwd naar om te lezen hoe iemand zoiets zo een eerste keer ervaart. Heel veel plezier gewenst in ieder geval!
-
- Amerika-ontdekker
- Partner van: Colin Andries
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Wij boeken meestal een motel/hotel waar ontbijt is inbegrepen. Voor het middageten kopen we een koelbox in het begin van de reis, fruit, brood, beleg en drinken. Vele motels hebben ook een ijskast en magnetron op de kamer, gewoon even checken bij het boeken van een kamer.
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik zou er graag een vraag aan willen koppelen anders moet ik er een topic voor openen.
Welk brood is te eten/ lekker?
Ik weet nog dat ik het brood niet lekker vond daar beetje zoetig (niet fijn met worst oid), in USA. Wie heeft lekker brood gevonden onder welke naam? Ik heb eens gelezen dat whole weat nog zoeter is klopt dat?
Welk brood is te eten/ lekker?
Ik weet nog dat ik het brood niet lekker vond daar beetje zoetig (niet fijn met worst oid), in USA. Wie heeft lekker brood gevonden onder welke naam? Ik heb eens gelezen dat whole weat nog zoeter is klopt dat?
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Contacteer:
Wij kopen meestal hamburger-broodjes (witte bolletjes). Daar kunnen ze weinig fout aan doen 

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerika-ontdekker
- Partner van: Colin Andries
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Wij kopen meestal wit'toastbrood' of in vele supermarkten vind je wel lekker frans brood( stokbrood, baguette), zelfs pistolets.
Ook vinden we af en toe sandwiches.
Ook vinden we af en toe sandwiches.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Wij kopen meestal french bread (vers gebakken), dat benadert nog het meest wat wij hier in Nederland ook lekker vinden. Praktisch in elke (grote) supermarkt te koop. Het voorverpakte gesneden brood vinden we absoluut niet lekker. Dat is alleen geschikt om te roosteren.
Marjan
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Voorgebakken fabrieks brood is inderdaad niet lekker.
Je kan bij Atlanta Bread Comp., Panera en sommige supermarkten wel lekker vers gebakken brood kopen.
Je kan bij Atlanta Bread Comp., Panera en sommige supermarkten wel lekker vers gebakken brood kopen.
rijocaer
-
- Amerika-expert
wij houden meer van donker en volkoren/zaden en de laatste tijd vind ik steeds beter brood bij Whole Foods. Bij een supermarkt ligt er vaak redelijk spul in hun bakker's deel, of hier in het noordoosten op de voorgesneden broodafdeling heeft het broodmerk When Pigs Fly ook redelijk brood. Whole Foods brood of de broden bij een supermarkt bakker zijn meestal niet voorgesneden maar bijna alle zaken, in mijn ervaring, hebben een snijmachine.
Bij WalMart kan ik de 'wheat bollinos' aanraden. Lekkere broodjes! Te vinden bij de bakkerij meestal aan het begin van de winkel.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wij kopen elke ochtend een vers "French Bread" bij de supermarkt (soms is het zelfs nog warm).
Dat is een soort zacht stokbrood, erg lekker en niet zoet.
Marjon
Dat is een soort zacht stokbrood, erg lekker en niet zoet.
Marjon
Verse bagels zijn ook als ontbijt niet te versmaden
- Bandido
- Amerika-expert
Ja, en probeer ook eens "English muffins", ook heel lekker en weer eens wat anders. Dat is trouwens niet hetzelfde als een "gewone" muffin, lees hier.
Brood is inderdaad een lastige voor veel Nederlanders. Ikzelf vind Nederlands brood ook niet echt lekker, vooral niet met veel granen en vind het brood hier eigenlijk wel okee. Ik koop zelf het wat betere brood van bv Pepperidge Farm, daar zitten meestal ook geen zoetstoffen in. Je kunt hier trouwens ook prima het het donkere meergranenbrood vinden waar veel Nederlanders zo dol op zijn vaak, maar harde korsten zijn lastiger en het lijkt alsof Amerikanen daar echt niet op zitten te wachten. Je kunt ook eens overwegen om iets uit het enorme arsenaal aan cereals te proberen. When in Rome...
Brood is inderdaad een lastige voor veel Nederlanders. Ikzelf vind Nederlands brood ook niet echt lekker, vooral niet met veel granen en vind het brood hier eigenlijk wel okee. Ik koop zelf het wat betere brood van bv Pepperidge Farm, daar zitten meestal ook geen zoetstoffen in. Je kunt hier trouwens ook prima het het donkere meergranenbrood vinden waar veel Nederlanders zo dol op zijn vaak, maar harde korsten zijn lastiger en het lijkt alsof Amerikanen daar echt niet op zitten te wachten. Je kunt ook eens overwegen om iets uit het enorme arsenaal aan cereals te proberen. When in Rome...

"Keep Georgia On Your Mind"
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ja, of wraps met tortillas, die komen in alle smaken en maten.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Jummm Chocolate Lucky CharmsBandido schreef:. Je kunt ook eens overwegen om iets uit het enorme arsenaal aan cereals te proberen. When in Rome...

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mhh lekker allemaal. Cereals zullen ook in de camper meegaan, voor de kids vooral. De franse broodjes is een goed plan. Tja het fabrieks brood is echt.. brrr.
Dank jullie voor antwoorden.
Dank jullie voor antwoorden.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ik heb eigenlijk nooit zo'n probleem met het Amerikaanse (fabrieks)brood, wit of lichtbruin. Best lekker. Zorgen dat je goed beleg hebt, dan is het prima te doen
We hebben verschillende broden geprobeerd. Ook vers, maar dat ik nauwelijks houdbaar. De dag erna al niet meer te eten.
Maar goed, ik ben uberhaupt geen broodfan, ook in NL niet.
We hebben verschillende broden geprobeerd. Ook vers, maar dat ik nauwelijks houdbaar. De dag erna al niet meer te eten.
Maar goed, ik ben uberhaupt geen broodfan, ook in NL niet.
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Wij kochten een keer lekker bruin brood. Was iets met "pumpernickel" . Afschuwelijk. De lucht alleen al.
French Bread is inderdaad heel lekker maar moet je wel snel opeten. Een dagje later is het niet meer zoooo.
Blijf het brood hier toch het lekkerst vinden.
French Bread is inderdaad heel lekker maar moet je wel snel opeten. Een dagje later is het niet meer zoooo.
Blijf het brood hier toch het lekkerst vinden.

http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ontbijten doe je met pancakes of eieren en spek.....brood is om te roosteren. 

Dat doen wij ook 
Amerikaans brood is niet gemaakt om niet geroosterd te eten...

Amerikaans brood is niet gemaakt om niet geroosterd te eten...
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
- Bandido
- Amerika-expert
Ja, dat is ook wel een speciaal soort brood. Het is roggebrood, licht gezoet en vaak met karweizaad eraan toegevoegd. Het is gebaseerd op Duits roggebrood en daar moet je inderdaad wel van houden. Het is niet het volkorenbrood dat je hier normaalgesproken koopt.Corry schreef:Wij kochten een keer lekker bruin brood. Was iets met "pumpernickel" . Afschuwelijk. De lucht alleen al.
Ik ben (als alles goed gaat en die vulkaan zich rustig houdt) volgende week in Den Haag. Moet ik wat voor je meenemen? Wil ik best doen, als ik naar NL ga zijn mijn koffers toch vrij leeg. Laat maar ff weten!Clint schreef:Jummm Chocolate Lucky CharmsKan ze hier ook krijgen, maar ik vind €7.50 + €4.50 verzendkosten nét iets te duur voor een pak cereal
"Keep Georgia On Your Mind"