Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Onbehoorlijk gedrag immigratiedienst USA

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Staceybeesie
Amerika-expert

Re: Onbehoorlijk gedrag immigratiedienst USA

Bericht door Staceybeesie »

Wij hebben wel eens in de rij gestaan bij de immigratie op San Juan.
Er waren twee beambtes aan het werk. Een vreselijke sjachie die alles bij iedereen afkeurde en een wat meer vrolijk gestemde.
Wij natuurlijk hopen dat we bij die wat vriendelijker kwamen. Maar er was 1 lange rij en degene die het eerst vrij kwam daar moest je heen.
Inmiddels had die sjachie het aan de stok gekregen met een Frans sprekende dame dus wij hadden goede hoop dat wij bij die andere kwamen.
Ware het niet dat net toen wij vooraan in de rij stonden hij die mevrouw met een 1 of ander formulier op zij stuurde. En ze hoefde niet terug
te komen voordat ze het goed ingevuld had, brulde hij nog na. Echt.... het gaf me geen goede hoop. Ons visa komt over het algemeen niet zo heel vaak voor
en heeft al voor meerdere gedoetjes gezorgd bij dit soort acties. Dus ik hield mijn hart vast.
Hij gebaarde ons aan zijn balie te komen en wij schuiven aan en geven onze paspoorten met de formulieren
Hij begint te lezen en ineens zegt hij onze woonplaats. Wij wonen in een dorpje en heb nog nooit iemand ontmoet die dat gelijk goed uitspreekt.
Het is echt tong brekend en ik heb er zelf destijds ook op moeten oefenen. Maar deze man had er geen enkele moeite mee en daar stond ik best van te kijken. Hij vroeg ons of we daar woonden. En mijn man en ik antwoorden beiden stemmig "Yes sir"
Waarop hij ineens heeeeeeel breed uit begon te smilen. Als een blad aan boom was hij veranderd. Huh??? Wat is dat nou?
Hij had daar namelijk 15 jaar gewoond. En ineens ging het gesprek over welke winkels nog in het dorp zaten en of we wel eens bij "Joyces" hadden gegeten. En "Nils". Nog nooit zo'n geamuseerd gesprek gehad aan de balie van immigratie. "Out of all places", woonde hij jaren bij ons in het dorpje. En was twee jaar geleden naar San Juan verhuisd. Maar ons dorp zou ie nooit vergeten.
Kregen dan ook zonder enig pardon onze stempels en hij zwaaide ons nog vriendelijk na ook. "Say Hi to the people from Stephens for me and the Keith brothers".
De boertjes die achter ons wonen. Geweldig! Mijn man en ik lagen echt helemaal in een deuk. Hoe anders dit toch gelopen was dan wij verwacht hadden.
shivo
Amerikafan

Bericht door shivo »

Sommige beambten zijn er naar mijn idee op uit om te laten zien hoe veel macht ze over je hebben. Maar zoveel macht hebben ze niet. Volgens mij kan een willekeurige beambte je niet weigeren omdat je gezicht hem niet bevalt; daar moeten ze echt wel een goede reden voor hebben. Dus je hoeft niet zomaar alles te pikken. Maar tegelijkertijd zitten ze daar natuurlijk als poortwachters en ben jij te gast in de VS, dus het is in eerste instantie aan jou om je als gast te gedragen.

Ik denk overigens dat de douane beambtes op Schiphol precies hetzelfde zijn - tegenover buitenlanders.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Vriendelijk lachend erheen, je beleefd gedragen, en zeker niet met je stekels op van ïk laat me niet op mijn kop zitten"want dat staat garant voor gezeik.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Tja, je kunt het natuurlijk altijd treffen dat iemand zijn of haar dag niet heeft bij Immigrations. Persoonlijk heb ik het (gelukkig) nog nooit meegemaakt. Je merkt wel dat de één wat beter gehumeurd is dan de ander maar nooit vervelend in die zin dat ik mij er aan ergerde o.i.d. Ik laat het dan maar over mij heen komen. Het enige wat ik wil is Amerika in en zit niet te wachten op problemen.

Wellicht wil TO nog iets toelichten over het onbehoorlijk gedrag van de immigratiedienst? Ons alleen waarschuwen zonder tekst en uitleg te geven helpt niet zoveel vind ik. Dan moet er meer gebeurd zijn... :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Ik heb vorige week geleerd dat je ipv iemands naam , in het geval diegene het onderwerp heeft gestart, ook TS kan schrijven.

IS TO het zelfde of betekent dat iets anders ?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Met TO bedoel ik 'Topic Opener' en wordt vaker gebruikt volgens mij. In ieder geval door mij. :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Ok, bedankt. Ik zie deze afkortingen trouwens pas onlangs verschijnen en moet zeggen dat ik het geen verbetering vind, is wel erg onpersoonlijk.
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Zondag 's avonds kijk ik wel eens naar Border Security (Australië).
Dat gaat o.a. over de luchthavens van Sidney, Melbourne, Brisbane etc.
Ik vind dat de douane/immigration medewerkers daar wel heel erg beleefd en voorkomend zijn, dat gedrag herken ik niet als ik naar Amerika ga.
Nu kan het zijn dat dat is omdat de camera erbij is, maar daar geloof ik eerlijk gezegd niet in.
De Australiërs zijn toch veel relaxter dan de Amerikanen.

In Australië zijn ze eerder beducht op etenswaar/drugs en plantaardige smokkelwaar dan op terroristen, heb ik het gevoel.
Ik ben 35 jaar geleden Australië binnengekomen in Perth, via Hong Kong en ik had een chinese rieten hoed bij me.
Die moest nota bene 4 maanden in quarantaine!!
Daarna kon ik hem op het vliegveld ophalen.
Maar ja, better safe than sorry, want een plaag of plantenziekte brengt natuurlijk heel veel narigheid met zich mee.
16x USA / 30 staten
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Als ik in de USA aan kom moet ik altijd apart om een aantal zaken te laten controleren door de Douane. Ze zijn daar altijd uitermate vriendelijk (zelfs vriendelijker als bij de eerste douane officier die je tegenkomt), ook een stuk minder serieus, ik heb bij hun altijd het gevoel dat ik van harte Welcome in the USA ben.

Bij immigratie zijn ze niet onbeschoft of juist aardig. De meesten zijn ok nmm. Sommigen doen gewoon hun job en doen soms een beetje alsof je er niet bent en zijn denk ik blij als de werkdag weer voorbij is.

Ik zal nooit boos of geërgerd tegen ze doen, en al helemaal geen klacht indienen, want men kan mij zonder opgaaf van reden er weer uit kieperen. Dat risico (hoe klein dan ook) wil ik niet nemen. Ik zal indien nodig hoogstens een "smart answer" geven.
Daantje85
Amerika-ontdekker

Bericht door Daantje85 »

Ik ben pas een keer de douane in de USA gepasseerd, op Miami International. Ik moet zeggen, mijn douanebeambte was erg nors maar dat vind ik niet onbeschoft. Toen ik vroeg: "Long day?" zag je hem zichtbaar ontdooien. Voor hen zal het ook vermoeiend zijn om de hele dag te werken (net als voor ons).
Ik kreeg niet de indruk dat ie van zn macht genoot, maar eerder blij was dat iemand eens aardig deed. Daarna heeft hij wat vragen gesteld over het hotel en wat ik deed in Nederland en toen kon ik doorlopen.

Het lijkt me in het geheel niet verstandig om er gespannen in te gaan. Blijf gewoon beleefd, je hebt niets gedaan, dus kan je niets gebeuren. Als dit wel gebeurd moet je altijd een klacht indienen. Alleen dan kun je misstanden aan de kaak stellen.

Bij terugkomst op Schiphol werd ik heel wat minder vriendelijk ontvangen door een grote drugshond in de sluis. Dat vond ik wel eng, wat als ie gaat blaffen omdat ik twee katten heb ;)

Maar ja, als ik naar border security kijk (gaat natuurlijk over australie) heb ik nooit het idee dat ze je iets kunnen maken als je paspoort in orde is en je niets illegaals bij je hebt. Weigeren zonder opgaaf van reden is er volgens mij niet bij. Maar sinds 9/11 kan dat in de USA anders zijn.
Ik weet wel dat de cabin crew van Qatar airlines (incl gesluierde stewardessen) die voor ons in de rij bij MIA stonden wel zeer onvriendelijk werden behandeld en daarna de visitatieruimte werden ingeleid. Maar ja, je weet nooit of dat terecht was...

Maar sluit me aan bij anderen dat ik erg benieuwd ben om wat voor soort situatie het gaat. Wel overigens goed om te weten van die comment card.
Afbeelding
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Daantje85 schreef:Bij terugkomst op Schiphol werd ik heel wat minder vriendelijk ontvangen door een grote drugshond in de sluis. Dat vond ik wel eng, wat als ie gaat blaffen omdat ik twee katten heb ;)
Hahahaaha!!! Ik denk niet dat ze dat nog ruiken nadat je 3 weken op vakantie geweest bent :lol: (of dat ze erop getrained zijn om niet te blaffen als ze katten ruiken :wink: )

Toen wij vorige zomer aankwamen in Denver was er bij de bagageband een douanier (of hoe zo iemand ook heet) met een speurhond. Ik was verbaasd want deze persoon was heel onopvallend gekleed (gewone zwarte outfit) en het hondje was een heel schattig klein hondje. Niet zo'n grote sterke herder ofzo. Er ging echt niets dreigends van die twee uit.
Petcob
Amerika-ontdekker

Bericht door Petcob »

Heel, heel lang geleden verschillende malen een aantal weken met de beveiliging op Schiphol mee gelopen.

Nou ik geef je het te doen 8 uren lang die toeristen aan te moeten horen die maar lollig lopen te doen.
Werkelijk, geen erger volk dan Nederlanders.
Als je dan kijkt naar die miljoenen reizigers die langs komen en de enkeling die eens een keer niet netjes wordt behandeld
door iemand die ook eens zijn dag niet heeft waar hebben we het dan over.

Het is de toon die de muziek maakt, zelf vriendelijk blijven lachen helpt altijd.
Blijkt maar dat ook Amerikanen maar gewone mensen zijn.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

De meeste Immigrations Officers die ik door de jaren heen ben tegen gekomen waren meer van het kaliber 'neutraal': niet overdreven vriendelijk, niet overdreven onvriendelijk.

Slechts één keer heb ik er een gehad die daadwerkelijk een streepje meer op zijn epauletten had staan, en dat ook duidelijk liet merken - hij viel duidelijk in de categorie "power hungry a-hole"... :mrgreen:

Gelukkig had de Immigrations Officer die we bij mijn immigratie hadden een goed humeur die dag, want de opmerking van mijn vrouw dat ze vond dat ik een "full body cavity search" moest krijgen werd ontvangen met een glimlach in plaats van een "please bend over" :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ik ben (gelukkig) ook nog nooit onbeschoft behandeld. Vaak inderdaad zoals Dennis al zegt, erg neutraal. Maar dat vind ik helemaal prima. Eén keer heb ik heel gezellig met een beambte staan praten. Dat was in Dallas-Ft. Worth (DFW). Hij dacht bekend te zijn met het plaatsje waar in heen ging (Blue Springs, MO). Bleek uiteindelijk toch niet zo te zijn, maar hij wenste me desalniettemin heel veel plezier, haha.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
jaap1
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door jaap1 »

De vingerafdrukken van mijn vrouw zijn te fijn om te scannen, wat altijd een drama is. Alleen de laatste keer lukte het scannen zelfs na diverse pogingen niet. Ze moest mee naar een aparte ruimte en kwam pas drie kwartier later weer te voorschijn nadat alleen één wijsvinger gescant was. Na het paspoort aan een onderzoek te hebben onderworpen,vroeg de beambte alleen maar 'Waar ben je al geweest in V.S' en zuchte 'WOW nu ik nog' en wenste haar een prettige vakantie. Dus wie achter ons in de rij staat heeft pech, want vinger scannen bij mijn vrouw duurt minstens een kwartier tot een half uur. Alleen de laatste beambte gaf het op en stuurde haar na tig keer proberen door en was wat ongeduldig, maar nog steeds in een goed humeur. Maar iemand voor ons die zelf een plekje in de rij wilde kiezen, werdt naar achter gestuurd en kon weer minstens een uur ofzo in de rij gaan staan.
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Probeer volgende keer eens om even met haar vinger langs haar neus of voorhoofd te wrijven, dan gaat het scannen waarschijnlijk beter.

Edit: ik ben ook erg benieuwd wat er gebeurd is. Mijn ervaring met de immigratiedienst is niet bijzonder prettig, maar ik ben de afgelopen jaren veel heen en weer gereisd, dus dan kan je verwachten dat ze extra vragen stellen. Ik heb een paar hele norse mensen getroffen, maar ook mensen waar je nog een een leuk praatje mee aan kan knopen. Toevallig was de man die me bijna terug wilde sturen (foutje in het systeem) ook een van de aardigste.
Laatst gewijzigd door guinevere op 04 mei 2010, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

RiverCola schreef:Toen wij vorige zomer aankwamen in Denver was er bij de bagageband een douanier (of hoe zo iemand ook heet) met een speurhond. Ik was verbaasd want deze persoon was heel onopvallend gekleed (gewone zwarte outfit) en het hondje was een heel schattig klein hondje. Niet zo'n grote sterke herder ofzo. Er ging echt niets dreigends van die twee uit.
Dit is geen drugshond maar een hond die op zoek is naar fruit, vlees en dat soort zaken die je niet mee mag nemen.
shivo
Amerikafan

Bericht door shivo »

Aïda schreef:
RiverCola schreef:Toen wij vorige zomer aankwamen in Denver was er bij de bagageband een douanier (of hoe zo iemand ook heet) met een speurhond. Ik was verbaasd want deze persoon was heel onopvallend gekleed (gewone zwarte outfit) en het hondje was een heel schattig klein hondje. Niet zo'n grote sterke herder ofzo. Er ging echt niets dreigends van die twee uit.
Dit is geen drugshond maar een hond die op zoek is naar fruit, vlees en dat soort zaken die je niet mee mag nemen.

Want drugshonden kunnen geen kleine schattige hondjes zijn?
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

shivo schreef: Want drugshonden kunnen geen kleine schattige hondjes zijn?
Wat een rare reactie! Het heeft niks met schattigheid te maken. De drugshonden lopen daar in eerste instantie niet. Ik heb zelf met iemand met zo'n hond gesproken en die heeft me uitgelegd hoe het zit.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik vroeg me al af waarop je dat baseerde. Ik weet niet wat voor hond het was, kan alles geweest zijn. Ik vond het een apart idee dat speurhonden niet alleen maar dreigend en groot hoeven te zijn.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer