Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zelf alles boeken niet risicovol?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Zelf alles boeken niet risicovol?

Bericht door Old Faithful »

Blondie88 schreef: Wat voor limiet zouden we moeten aanhouden als we tijdens deze vakantie ook de hotels ed moeten betalen? Onze reis zal ongeveer 35 dagen west-usa zijn.
Dat hangt ervan af hoeveel je denkt uit te gaan geven. :wink:
Ik stort altijd het bedrag dat ik denk nodig te hebben (ruimschoots) op mijn Visa rekening, zodat ik het limietbedrag achter de hand heb. Ik kan eventueel met telebankieren nog geld naar mijn credit card rekening overmaken. Daarvoor hoef ik alleen de randomreader extra mee te nemen. Kleine moeite dus.
Groet,

Old Faithful
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

In steeds meer winkels kan je de aankopen met je pinpas betalen zo spaar je ook de limiet van je creditkaart
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Precies, wij gebruiken onze creditcards helemaal niet zo vaak tijdens de vakantie. Niet om etentjes af te rekenen (doen wij meestal met cash dat we pinnen van onze gewone rekening) en ook niet als we kleding kopen. Ook in winkels kun je over het algemeen namelijk met je gewone bankpas betalen. De creditcard gebruiken we dan voor de auto, de hotelovernachting en in sommige andere gevallen. Maar op die manier heb je wel ruimte voor het geval je een echte ongeplande uitgaven mocht hebben.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Zelf boeken >> zelf voorbereiden >> meer inlezen >> meer kennis >> meer plezier 8)

Dan kom je automatisch op dit forum en dan heb je al het gevoel dat je er bent :lol:
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Mijn creditcardlimiet was standaard 2500 euro. Daar zat ik vorig jaar overheen en werd ie dus geblokkeerd. Toen reisde ik echter samen en na 'n paar dagen was het met mijn kaart uiteraard ook opgelost. Nu heb ik vorige week bij de bank 'n limietverhoging laten doorvoeren voor de periode dat ik op reis ga en nu staat ie op 5000 per maand tot ik weer terug ben. Ik reis nu ook alleen, dus heb geen zin in gedoe. Als je met 2 of meer bent heb je altijd de ander z'n cc nog.

Heb trouwens alles via de sites van hotels zelf geboekt (behalve natuurparken via xanterra). Kortere lijntjes voelt voor mij beter dan via boekingssites. Vorig jaar is alles helemaal goed verlopen met alle reserveringen, hopelijk dit jaar weer.
Tinkerbell
Amerikakenner

Bericht door Tinkerbell »

Blondie88 schreef:Dank jullie wel voor alle antwoorden!

We hebben even de verzekeringsmaatschappij gemaild met onze vragen, dus dat is even afwachten.

Ik lees ook dat je de meeste overnachtingen een paar dagen later van de creditcard worden gehaald. Onze afgelopen reis was bij Tioga Tours geboekt (is ons erg goed bevallen, maar willen het dit jaar zelf uitproberen) en toen was alles al betaald van te voren en was ons creditcardlimiet 5000 euro p.m. (Onze reis viel in 2 maanden). Wat voor limiet zouden we moeten aanhouden als we tijdens deze vakantie ook de hotels ed moeten betalen? Onze reis zal ongeveer 35 dagen west-usa zijn.
Als je in staat bent om internet te gebruiken zou ik helemaal geen verhoogd credit aanvragen.
Wij hebben een limiet van 2500 Euro op de kaart staan. We zetten zelf een bepaald bedrag van te voren op de kaart. Zeg voor het gemak ook 2500 Euro.
Dan vertrek je met een tegoed van 5000 Euro.
We controleren de kaar regelmatig tijdens de vakantie en als ons eigen geld bijna op is storten we via internet bankieren er een nieuw tegoed op.
Zo heb je altijd controle over je geld en je loopt niet het risico om voor onverwachte verrassingen te staan.
Tinkerbell
Amerikakenner

Bericht door Tinkerbell »

Izognoeg schreef:
jvandijk65 schreef:Wij hebben bij de annuleringsverzekering extra dekking genomen voor een samengestelde reis. Wij vonden dit een beetje dubieus, maar volgens de tussenpersoon was dit toch wel aan te raden bij een reis die uit verschillende losse boekingen bestaat.
Hier heb ik al vaker over gelezen; de verzekering keert niet uit bij losse tickets, autohuur en motels die je los geboekt hebt.
De polisvoorwaarden die ik tot nu gelezen heb, zeggen niets over zo'n samengestelde reis.
Bij welke maatschappij hebben jullie deze verzekering afgesloten?

Groetjes,
Paul

Wij hebben de Europeesche en die keerde zonder vragen te stellen het bedrag uit van de in Duitsland zelf geboekte vlucht.
Was wel wegens ziekte.
Edit. Vergeet nog te vermelden dat ook het geld van Expedia zonder meer vergoed werd.
Dreamz
Amerikafan

Bericht door Dreamz »

Ik heb net een fantastische reis achter de rug en deze helemaal zelf bedacht en ook de hotels; de vluchten; de huurauto's; de trein en toegangsbewijzen van te voren gereserveerd & betaald.

De hotels heb ik allemaal met creditcard betaald en op een regelmatige tijdstip mijn rekening gecontroleerd. Ik heb niet mijn limiet verhoogd maar er gewoon 10k opgestort en pinpas/contant geld achter de hand.
De boodschappen/tanken deden we met cash of betaalden we met pinpas en extra uitgaven deden we eerst geld op de creditcard storten en daarna gingen we het kopen.

Ik heb het zelf uitpluizen en uitdenken van mijn reis als zeer prettig ervaren en geen seconde spijt gehad om het zelf te doen.
Lekkere korte lijntjes en als er vragen waren konden we gewoon mailen/bellen of werden wij geinformeerd en/of gemaild.
Prima service; ik doe het op de eerst volgende reis net zo!
Groetjes,
Jolanda

Onze website: http://www.onzeavonturen.nl met onze reisavonturen!
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Tinkerbell schreef:We controleren de kaar regelmatig tijdens de vakantie en als ons eigen geld bijna op is storten we via internet bankieren er een nieuw tegoed op.
Zo heb je altijd controle over je geld en je loopt niet het risico om voor onverwachte verrassingen te staan.
moet je wel een kaart hebben waarbij dat kan. Bij onze Mastercard van de Rabobank kun je nog steeds niet online de stand van zaken bekijken..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Wij verhogen gewoon de limiet, en kijken heel de vakantie niet naar onze administratie. Het is en blijft vakantie en we hebben geen zin om door afschriften te gaan zitten rommelen ;). (Natuurlijk hebben we wel dat internetbankierenkastje bij om in te kunnen loggen, maar dat is alleen voor in geval van nood.)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer