Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Onrustwekkend krantenbericht vulkaanuitbarsting ?
Re: Onrustwekkend krantenbericht vulkaanuitbarsting ?
bij mij werkte de link perfect.
Hmm ik zou het niet weten? Heb net ff geprobeerd, en bij mij werkte het weer. Je kan ook op de site van telegraaf kijken frontpage staat een grote kopje over de vulkaan.phillybilly schreef:Als ik op deze link klik blijft ie deze pagina openen......... had dit bericht net 71 keer geopend op mijn beeldscherm.... na alles weg te klikken begon het weer opnieuwanalist schreef:Ook op telegraaf staat het mensen: http://www.telegraaf.nl/buitenland/8830 ... tml?p=18,1![]()

- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Catastrofe in Amerika?
In het topic Reizen Algemeen staat al een bericht hierover met een behoorlijk aantal reacties.
Samenvoegen?
Note mod (Marjan):
De samenvoeging van beide topics heeft inmiddels plaatsgevonden.
Samenvoegen?
Note mod (Marjan):
De samenvoeging van beide topics heeft inmiddels plaatsgevonden.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Het komt er eigenlijk op neer dat we allemaal de pijp uit gaandimple schreef: 99% dat is wel veul............

volgens mij was het in de docu van de BBC waarin ze zeiden dat als yellowstone rare dingen gaat doen hetzelfde is wanneer er een komeet inslaat.
Maar de grootste vraag is: Worden de vliegreizen naar de USA dan goedkoper? :p
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
De link werkte wel, alleen opende hij 71 keer ipv 1Harley schreef:bij mij werkte de link perfect.

Waar wil je dan op landen?DejaVu schreef:Maar de grootste vraag is: Worden de vliegreizen naar de USA dan goedkoper? :p

Dat is toch sowieso het geval?DejaVu schreef:Het komt er eigenlijk op neer dat we allemaal de pijp uit gaan![]()
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Ja daarom, er is eigenlijk niks aan de hand. Kwestie van versnellende processen.Mack schreef:Dat is toch sowieso het geval?DejaVu schreef:Het komt er eigenlijk op neer dat we allemaal de pijp uit gaan![]()
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Wij zijn vorig jaar in Yellowstone geweest en hebben ter voorbereiding de DVD gekocht van de BBC documentaire (te koop op de webshop van de BBC, destijds voor 5 euri). De film/docu 'supervolcano' is erg interessant en bovendien ook zeer onderhoudend. Echt een aanrader als je naar Yellowstone gaat of er ooit bent geweest.
Link naar ons reisverslag:
viewtopic.php?f=8&t=29624
MVG
A3
Link naar ons reisverslag:
viewtopic.php?f=8&t=29624
MVG
A3
States visited: All except Alaska & Hawaii. Correction: all !
daarom gaan we dit jaar nog, in 2012 is het misschien te laat 

- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Massaal met ze alleen naar Yellowstone nu het nog kan!! 

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zolang je in 2012 maar vóór 21 december gaat is er nog niets aan de hand...Harley schreef:daarom gaan we dit jaar nog, in 2012 is het misschien te laat

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Frappant is, dat geen van de Amerikaanse nieuwsorganisaties het hierover heeft. Op de site van de USGS is de laatste maandelijkse update van 1 januari j.l. en er staat dit:
Yellowstone Recent Status Report, Updates, and Information Releases
YELLOWSTONE VOLCANO OBSERVATORY MONTHLY UPDATE
Saturday, January 1, 2011 8:32 AM MST (Saturday, January 1, 2011 15:32 UTC)
YELLOWSTONE VOLCANO (CAVW #1205-01-)
44°25'48" N 110°40'12" W, Summit Elevation 9203 ft (2805 m)
Current Volcano Alert Level: NORMAL
Current Aviation Color Code: GREEN
During the month of December 2010, 80 earthquakes were located in the Yellowstone National Park region. The largest was a magnitude 2.3 event on December 27 at 11:36 PM MST, located about 22 miles east southeast of West Thumb, YNP. This earthquake was part of a small earthquake swarm that occurred December 27 - 28. The swarm consisted of 12 events with magnitudes 2.3 to 0.4.
Earthquake activity continues at background levels.
Ground Deformation Summary: Careful analysis of the Yellowstone GPS data shows that the period of accelerated Yellowstone caldera uplift, beginning in 2004, has decreased. Some GPS stations exhibit little change and others appear to reflect slight subsidence. A record of recent ground displacement can be found at:
Lijkt me niet, dat ze zich ernstig zorgen maken. Na 11 september 2001 heb ik toch altijd al een leef van dag tot dag houding. Je kunt je wel overal druk om gaan maken anders.
Yellowstone Recent Status Report, Updates, and Information Releases
YELLOWSTONE VOLCANO OBSERVATORY MONTHLY UPDATE
Saturday, January 1, 2011 8:32 AM MST (Saturday, January 1, 2011 15:32 UTC)
YELLOWSTONE VOLCANO (CAVW #1205-01-)
44°25'48" N 110°40'12" W, Summit Elevation 9203 ft (2805 m)
Current Volcano Alert Level: NORMAL
Current Aviation Color Code: GREEN
During the month of December 2010, 80 earthquakes were located in the Yellowstone National Park region. The largest was a magnitude 2.3 event on December 27 at 11:36 PM MST, located about 22 miles east southeast of West Thumb, YNP. This earthquake was part of a small earthquake swarm that occurred December 27 - 28. The swarm consisted of 12 events with magnitudes 2.3 to 0.4.
Earthquake activity continues at background levels.
Ground Deformation Summary: Careful analysis of the Yellowstone GPS data shows that the period of accelerated Yellowstone caldera uplift, beginning in 2004, has decreased. Some GPS stations exhibit little change and others appear to reflect slight subsidence. A record of recent ground displacement can be found at:
Lijkt me niet, dat ze zich ernstig zorgen maken. Na 11 september 2001 heb ik toch altijd al een leef van dag tot dag houding. Je kunt je wel overal druk om gaan maken anders.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Huh ?Dento schreef:Zolang je in 2012 maar vóór 21 december gaat is er nog niets aan de hand...Harley schreef:daarom gaan we dit jaar nog, in 2012 is het misschien te laat
Ik dacht dat het 21 october was?

Ja! Weer netwerken, maar dan anders.... http://www.sky-match.net/
Blog http://baragoesusa.blogspot.com/
Blog http://baragoesusa.blogspot.com/
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet ook niet echt hoe ik op dit moet reageren trouwensPetra/VS schreef:Na 11 september 2011 heb ik toch altijd al een leef van dag tot dag houding. Je kunt je wel overal druk om gaan maken anders.

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
in vulcanologische termen is over 500 jaar ook héél erg binnenkort, dus ja...Grandu schreef: Er wordt niet eens duidelijk gesproken over wat 'rand van de afgrond is'. Dagen, weken, jaren?