Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reizen met een camper (1e keer)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Marjan, ik kan me voorstellen hoe je je voelt, ik zit namelijk in hetzelfde schuitje.
Ook wij denken er aan om volgend jaar een camper te huren. Heeft iemand ervaring met de campers van Road Bear?
Omdat we de twee keer die we eerder in de VS waren een auto hebben gehuurd en we niet weten of een camper ons wel zal bevallen willen we een combinatie van beide.
Camper huren in SF en na 3 weken inleveren in Las Vegas. (We willen o.a. naar Yellowstone)
Vanuit Las Vegas willen we per auto naar LA en dan weer terug naar SF. (± 12 dagen).
Is dit te doen of kunnen we beter de hele periode een camper huren of de hele periode een auto?
Een camper lijkt me in SF hartstikke onhandig. Daarbij wil mijn zoontje graag overnachten in het Hilton Hotel bij het vliegveld van LA.
Vorig jaar hebben we hier overnacht en omdat onze kamer uitzicht had op een startbaan vond hij dit hotel het meest geweldig van allemaal. Omdat hij zo dol is op alles wat met vliegvelden te maken heeft willen we hem dit niet graag onthouden.
Wie heeft er tips voor ons en helpt ons op weg voor onze 3e VS-reis?
groetjes van Carola
Ook wij denken er aan om volgend jaar een camper te huren. Heeft iemand ervaring met de campers van Road Bear?
Omdat we de twee keer die we eerder in de VS waren een auto hebben gehuurd en we niet weten of een camper ons wel zal bevallen willen we een combinatie van beide.
Camper huren in SF en na 3 weken inleveren in Las Vegas. (We willen o.a. naar Yellowstone)
Vanuit Las Vegas willen we per auto naar LA en dan weer terug naar SF. (± 12 dagen).
Is dit te doen of kunnen we beter de hele periode een camper huren of de hele periode een auto?
Een camper lijkt me in SF hartstikke onhandig. Daarbij wil mijn zoontje graag overnachten in het Hilton Hotel bij het vliegveld van LA.
Vorig jaar hebben we hier overnacht en omdat onze kamer uitzicht had op een startbaan vond hij dit hotel het meest geweldig van allemaal. Omdat hij zo dol is op alles wat met vliegvelden te maken heeft willen we hem dit niet graag onthouden.
Wie heeft er tips voor ons en helpt ons op weg voor onze 3e VS-reis?
groetjes van Carola
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Marjan,hekkie schreef:Ik kan niet meer terug. De boeking is bevestigd en de aanbetaling is de deur uit......
Ik bespeur nog steeds bij jou een hoop onzekerheid, stress, ... Ik kan alleen maar bevestigen wat anderen hiervoor hebben geschreven. Bij de meeste campgrounds is het voorruit erin en vooruit eruit, dus weinig manoevreren; parkeerplaatsen bij de winkels zijn bijna altijd erg ruim (ok, soms heb je er 2 achter elkaar nodig, maar so what). Schoonmaken; onze zoon koppelde de camper 's ochtends los en onze dochter haalde een bezem door de wagen en zij was vaak nog eerder klaar. Je gaat toch niet denken aan ramen lappen en dat soort onzin.
Marjan, je gaat een super vakantie tegemoet! Geniet van de voorpret en vergeet nu eens de "zorgen".
Suc6 met de voorbereidingen.
Jan Gijs
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Grote steden vermijden wij eigenlijk altijd, alleen de nacht voor het inleveren van de motorhome staan we bij of in een grote stad. Ik zou zelf de gehele periode een camper huren, maar goed wie ben ik. Heb je ook niet dat gedoe van wegbregen en ophalen e.d.Omdat we de twee keer die we eerder in de VS waren een auto hebben gehuurd en we niet weten of een camper ons wel zal bevallen willen we een combinatie van beide.
Je kan altijd nog de camper een dag voor het terugreizen naar Nederland inleveren en een nachtje in dat hotel gaan. Voordat ik de eerste keer met een camper op vakantie ging dacht ik ook dat ik het allemaal een beetje moeilijk zo zijn. Wij gingen voor het eerst met een camper opstap in Australie, en dat was klein en een beetje afzien. Ik sliep daar met mijn voeten in de keuken.
Maar de gemiddelde camper in Amerika is toch wel een stukje comfortabeler en groter. Ik wil inmiddels niet meer anders. Voor 2006 zal een Class A dan ook mijn huis worden.
Yippie, can not wait.

1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Zo'n rare tik is dat niet hoor! Jan lijkt het ook zooo mooi om in zo'n grote bak te rijden, hij slikt zowat z'n oren in, zo'n brede smile heeft ie als hij over "onze camper" praat. Hij vertelt het ook aan iedereen die het maar wil horen.Mack schreef:Volgens mij is een camper alleen al lachen omdat je zo'n groot ding mag rijden... Maar goed, dat is mijn tik![]()
Ja, ja.........lach er maar om :hm:nieuwenoord schreef:Pfff, waar ben je aan begonnen????!!!!
Er is niet te rijden met zo'n bakbeest, je kan nergens parkeren, je kan echt geen boodschappen doen, dus komt wekenlang om van de honger ...
Je poetst je helemaal gek, want dat ding rijdt niet meer als je hem niet elke dag van binnen en van buiten sopt, je bent elke dag een uur bezig met al die slangen en leidingen ...
:dance:
Maar ondertussen ben ik al zo aan het idee gewend, dat ik me er steeds meer op begin te verheugen. :hilarious:
Uiteraard en samen met Jan. We zijn net een stelletje kleine kinderen en vinden het maar wat spannend. Althans ik, Jan lacht alleen maar.....Rob schreef: (heb je het filmpje van El-Monte al bekeken)

Jan Gijs, zeker weten van niet! Dat doe ik thuis amper, laat staan in de vakantie....JGK schreef:Ik bespeur nog steeds bij jou een hoop onzekerheid, stress, ...
Je gaat toch niet denken aan ramen lappen en dat soort onzin..

Hartelijk dank voor al jullie "warme" aanbevelingen.....Marjan, je gaat een super vakantie tegemoet! Geniet van de voorpret en vergeet nu eens de "zorgen".

Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Jan Gijs, zeker weten van niet! Dat doe ik thuis amper, laat staan in de vakantie....hekkie[quote="JGK schreef:Ik bespeur nog steeds bij jou een hoop onzekerheid, stress, ...
Je gaat toch niet denken aan ramen lappen en dat soort onzin..

Marjan, mannen zijn altijd hetzelfde; ook ik heb mij het meest zitten verheugen om gewoon weer zo'n bakbeest te mogen besturen; heerlijk :dance: :dance: :dance: ; zou het liefst morgen weer in het vliegtuig stappen, zo'n 30ft ophalen (maar niet meer van Cruise America) en 4 weken lekker door Amerika trekken. Helaas, het zal in ieder geval niet voor 2007 wordenMarjan, je gaat een super vakantie tegemoet! Geniet van de voorpret en vergeet nu eens de "zorgen".

Jan Gijs
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
Road Bear
Nog geen ervaring met Road Bear, maar we hebben wel heel bewust voor hen gekozen voor onze komende reis. De voornaamste reden daarvoor is dat ze een hele goede reputatie hebben én als enige een camper (31 ft.) met een King-sizebed achterin (1.88x1.98). Albert en ik zijn dik (tja, kan er mooie woorden voor verzinnen) en bij ruim zes weken is een groot bed toch wel heerlijk.Heeft iemand ervaring met de campers van Road Bear?
We hebben bij Jan Doets een camper van Road Bear bekeken en er zaten een aantal zeer doordachte zaken in, die alle campers van hen blijken te hebben. De eigenaar laat die dingen er speciaal inbouwen bij de bouwer. Opvallend waren: het verhoogde bed in de slaapkamer achterin, wat zorgt voor een enorme bak bagageruimte eronder. Dat kán heel belangrijk zijn als je je koffers niet achter laat in het verhuurstation of bijvoorbeeld grote dingen (tuinstoelen o.i.d.) meeneemt. Het is echt een giga-ruimte waar je van alle kanten bij kan. Daarnaast hebben veel campers een dakairco in het leefgedeelte, maar is het slaapgedeelte niet apart gekoeld. En dat hebben ze dus bij Road Bear laten uitbreiden, zodat de airco ook werkt in het slaapgedeelte achterin. Ook wel lekker als je in juli/augustus gaat.
Wij vertrekken ook vanuit Los Angelos en het verhuurstation ligt vrij dicht bij Malibu. We besteden de eerste dag dan ook gewoon lekker aan boodschappen doen, camper inrichten, beetje bijkomen van de reis en hopelijk nog wat dolfijnen zien springen langs de kust. We nemen een camping in Malibu en vertrekken pas de volgende dag.
Veel succes met de keuze.
Groet,
Monique
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Re: Road Bear
Ik heb dus helemaal geen ervaring met campers, maar op de offerte van Tioga Tours stond duidelijk vermeld dat zowel El Monte als Road Bear kwaliteitsverhuurders zijn en ik mag aannemen dat deze mensen dat wel weten.Heeft iemand ervaring met de campers van Road Bear?

Waarom zeg je dat toch steeds? Ik verwachte op de meeting twee giganten te ontmoeten, maar dat viel tegen. Ik zag twee gezellige, ietwat gevulde, leuke mensen daar en beslist géén "kolossen" zoals jij het doet voorkomen. En ik meen het echt!nieuwenoord schreef:Albert en ik zijn dik (tja, kan er mooie woorden voor verzinnen)
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
Dik
Da's lief van je. Maar het geeft wél uitleg voor onze keus voor dát bed en bijvoorbeeld waarom we, ondanks de kosten, kiezen voor business-class vliegen. We dachten dat we dood gingen vorige keer in die krappe stoeltjes ...Ik zag twee gezellige, ietwat gevulde, leuke mensen daar en beslist géén "kolossen" zoals jij het doet voorkomen. En ik meen het echt!
Eh, nog ff uitleg daarbij: ik had toen drie weken diabetes en dacht slim te zijn met suikervrije dropjes. Grote fout, die dingen zorgen voor enorme gasvorming en werken ook nog eens laxerend. Kan je het je voorstellen? Dat doe ik dus nooit meer

Ik zal het niet meer meer zeggen, van dat dik zijn. In Amerika vallen we trouwens niet echt op, da's wel lekker.
Groetjes,
Monique
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Leuk Marjan, weer een heel nieuw avontuur voor de boeg! Ik kan er helemaal niet over meepraten, want we hebben nog nooit een camper gehuurd, maar jullie zullen zeker weer een leuke vakantie hebben, daar twijfel ik niet aan!
Ik ben heel benieuwd hoe het jullie gaat bevallen!
Groetjes
Jacqueline
Ik ben heel benieuwd hoe het jullie gaat bevallen!
Groetjes
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 1581 Weergaves
-
Laatste bericht door covri
-
- 28 Reacties