Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Creditcard echt nodig?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Creditcard echt nodig?

Bericht door meyem »

nou ja, je kunt er een hoop opzetten, maar kun je het later ook weer terugstorten op je rekening als je het niet gebruikt....? Ik vermoed haast van niet....
ik kan me met voorstellen dat je voor het huren van een auto een (vrij hoge) borg moet betalen. Maar bij hotels? Wanneer dan?

En ja, nu ik een cc heb, ik zou niet meer zonder kunnen. Maar dat is dan vooral omdat ik veel online boek.....een cc aanschaffen kost toch nog altijd geld (geld betalen om je geld uit te mogen geven, noemt mijn broer dat), dus het zal niet voor iedereen een kwestie zijn van 'gewoon doen' als je het ding toch niet gaat gebruiken.....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Waarom kost een CC geld?
Als je hetgeen je uitgeeft gelijk betaalt, zijn er sowiso t.a.v. het gebruik geen kosten.

Er zijn mogelijkheden om een CC te krijgen zonder jaarlijkse kosten of voor slechts € 10,- per jaar.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

meyem schreef:een cc aanschaffen kost toch nog altijd geld (geld betalen om je geld uit te mogen geven, noemt mijn broer dat)
Alle pasjes kochten dacht ik geld en ik verdien letterlijk geld met mijn CC door middel van rewards omdat we voor letterlijk voor honderd duizenden per jaar inkopen dan krijg je best veel Rewards :thumbup:
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

oh, ik heb nog nooit een reward aangeboden gekregen....en sinds mijn NY verslaving heb ik het ding toch aardig wat gebruikt...... :( :offtopic: :lol:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

ik denk dat dat wellicht ook het grote verschil is met de US en hier....voor de meeste mensen hier is de cc niet iets wat je in het dagelijkse leven gebruikt, maar meer voor de uitzonderlijke aankopen....tenminste, voor mij geldt dat wel en veel mensen om mij heen hebben uberhaupt geen cc....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
alicenaarharvard
Amerika-newbie

Bericht door alicenaarharvard »

Kun je geen studenten creditcard aanvragen?
Daarvoor hoeven je ouders niet borg te staan.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

meyem schreef:ik denk dat dat wellicht ook het grote verschil is met de US en hier....voor de meeste mensen hier is de cc niet iets wat je in het dagelijkse leven gebruikt, maar meer voor de uitzonderlijke aankopen....tenminste, voor mij geldt dat wel en veel mensen om mij heen hebben uberhaupt geen cc....
Ik heb al sinds midden jaren 80 een CC en de laatste 10 jaar gebruik ik binnen Europa, dus ook NL, steeds vaker mijn CC voor zowel aankopen, als restaurantbezoek en dat geldt ook voor de mensen om mij heen.
Het zal denk ik wel afhangen van waar je woont, wat je aankopen zijn en waar je die doet.

Verschil met de USA is m.i. dat je daar je CC voor elke, ook kleine, betaling gebruikt en dat doen wij merendeels met onze bankpas (debet); je kunt hier geen € 0,91 betalen met je CC en dat kan in de USA dus wel.

Je kunt overigens prima met je bankpas betalen in de USA, ook in kleinere dorpen ed.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer