Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Douane + kaas/koffie

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
karinsnails
Amerika-ontdekker

Re: Douane + kaas/koffie

Bericht door karinsnails »

De man bij de douane vroeg bij ons of we zijn stroopwafels hadden meegenomen :mrgreen:
Dus ik zie geen probleem hahahaha
1991 - New York - Orlando (21 dgn)
2006 - L.A - Las Vegas - L.A (16 dgn)
2009 - Rondreis - L.A - Las Vegas - Death Valley - Yosemite - S.F - Via Pacific Coast Highway - L.A (24 dgn)
2011 - L.A - Las Vegas (got married on 17-08-2011) - L.A (10 dgn)
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

neem pepperjack kaas, lekker pikant

bovendien is Nederlandse kaas echte schimmelkaas, eenmaal 'n verpakking geopend en binnen de kortste keren zitten er groene schimmelplekken op

die pepperjack is echt lang houdbaar, zelfs als je 'm graag laat zweten ipv 'm koud te leggen
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Aquell schreef:...Ik neem wel altijd kindersurprises mee voor haar stiefbroertje en zusje...
SanneN schreef:Dat is omdat je in de VS geen speelgoed en snoep samen mag verkopen...
DejaVu schreef:...Happy meals :blink:...
ja, volgens de FD&C Act mag er in amerika niets oneetbaars in iets eetbaars gemaakt/verpakt verkocht worden. Apart erbij mag dus wel. Maar je ziet ze soms wel es. Ik vind ze nog steeds fantastisch - wel even rammelen om zeker te zijn dat je een bouwpakketje krijgt want die vind ik het leukste.

Ik neem oa. altijd friese nagelkaas en groninger droge worsten vacuum verpakt mee terug - nooit problemen mee gehad. Al mogen de worsten officieel niet maar toen mijn koffer een keer werd opengemaakt was de douaneman zo onder de indruk van andere zaken dat ik ze mee mocht met een waarschuwing het niet weer te doen. Toen dacht ik dus 'nee, zal ik deze reis niet weer doen' :lol:.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

dutchie_in_boston schreef: maar toen mijn koffer een keer werd opengemaakt was de douaneman zo onder de indruk van andere zaken dat ik ze mee mocht met een waarschuwing het niet weer te doen.
had ie je vibrator gevonden? :lol:
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

dutchie_in_boston schreef:Ik vind ze nog steeds fantastisch - wel even rammelen om zeker te zijn dat je een bouwpakketje krijgt want die vind ik het leukste.
:lol: Yep, helemaal mee eens! Mijn ouders sturen ze soms wel eens op. De laatste keer ging dat niet helemaal volgens plan. Vrienden van mijn ouders hebben buren die op een Amerikaanse basis werken, en via hen sturen ze de pakketjes altijd op ("if it fits, it ships" - stukken goedkoper op die manier).

De laatste keer vertrouwden ze het blijkbaar niet echt: in het röntgenapparaat zagen ze eivormige metalen dingen zitten, en dus moest er gecontroleerd worden. Toen wij ons doosje kregen zat er één plastic zakje met de gele plastic dingetjes waar de - hopelijk - bouwpakketjes in zitten, één plastic zakje met daarin de chocolade in weet ik hoeveel kleine stukjes en het aluminiumfolie, en de twee doosjes waar de Kindersurprises met z'n drietjes in zaten lagen mooi opgevouwen onderin...

Je hebt dan wel alle onderdelen, maar het openmaken van dat chocolade ei is ook altijd erg leuk, en die lol was ons nu ontnomen... Het gaat immers om het totaalplaatje, niet de individuele onderdelen... :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
FrankW

Bericht door FrankW »

Er zijn zoveel verschillende soorten Amerikaanse kaas en koffie. Als je even kijkt in de supermarkt kun je naast de gewoonlijke Kraft kaas (American cheese) ook veel betere producten vinden zoals Cabot kaas. Vooral Colby and Cheddar (mild of sharp) vind ik heel erg lekker. http://www.cabotcheese.coop/pages/our_products/

Ook heb je vaak lokale producten zoals Pinconning cheese in Michigan. En in Wisconsin heb je waarschijnlijk de meeste keus.

Hetzelfde heb je ook met koffie en ik vind dat er hier in de VS een veel grotere verscheidenheid is met soorten en smaken. Er is in ieder geval meer dan de gewone Douwe Egberts koffie. Veel supermarkten hebben koffie bonen van lokale branders die je thuis of in de winkel kan malen. Veel en veel beter dan de gewone Maxwell House of Folgers. En ook heel anders dan de gewone Nederlandse koffie.

Ik neem al jaren geen kaas en koffie uit Nederland meer mee. Als je hier even rond kijkt kun je dezelfde of betere producten vinden. En als je op vakantie bent is het leuk om andere soorten eten en drinken uit te proberen.
tnc0503
Amerikafan

Bericht door tnc0503 »

Ik lift maar even mee op dit topic: hoe kom ik aan goed brood in de VS? Met 'goed' bedoel ik: ongezoet en bruin, liefst volkoren. Vorige keer heb ik brood meegenomen, geen probleem bij de douane, maar ja, een paar dagen en het brood is op.....
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Het betere brood is te krijgen bij de verse bakker afdeling van de "beter" supermarkten (dus niet de Aldi's/Save-a-lot's etc die geloof ik niet eens een verse bakkersafdeling hebben). Om een idee te krijgen, hier een link van de broden bij onze lokale supermarkt http://www.wegmans.com/webapp/wcs/store ... 4294824971
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Waarom is het zo nodig om op vakantie in het buitenland (vrijwel) hetzelfde bruine brood als thuis te eten? Dat snap ik nooit. Je verwacht in andere Europese landen toch ook geen knipbruin neem ik aan? Hier in de VS zijn wraps bijvoorbeeld vrijwel overal te krijgen, ook volkoren tortilla's, niet gezoet. Verder heb je allerlei verschillende broodsoorten, die niet zoetig zijn. Ik eet werkelijk nooit dat "honey wheat" hier, want ik vind het ook niet lekker. Bij Panera heb ik bijvoorbeeld vanmiddag een sandwich op tomaat-basilicum brood gegeten, heerlijk! Of probeer, als je van olijven houdt, eens olive bread. Of sourdough, pumpernickel and rye, ook niet zoet.
Edit: net even bij Peapod.com naar de ingredienten gekeken, het 100% whole wheat brood van de meeste merken heeft maar 1g suiker. Even etiketten lezen, dus, en dan vind je wel wat, zelfs onder het supermarktbrood.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Volgens de nederlandse Ambachtelijke Korenolenaars Gilde (mooie naam) hoort er suiker in brood, anders zou het niet gisten: "Suiker is een belangrijke voedingsbron voor de gist en is daardoor dus van invloed op het rijsproces van het brood. Suiker zorgt tevens voor een langer mals blijvend brood."
bron

Ook op het brood recepten website zie ik voor basisrecepten in bijna alle recepten dat er 5 tot 15 gram suiker in moet. Ik vraag me dus af waarom het brood in amerika dan blijkbaar zoveel zoeter smaakt; zouden ze hier dan zoveel meer suiker erin doen. Als Petra spreekt van 1 gr in haar voorbeeld, wat zit er dan in ander brood hier?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Die 1 gram is wel per serving, dus voor een heel brood zal het ook zo'n 15 gram zijn, neem ik aan. Er bestaat trouwens ook helemaal suikervrij brood, o.a. van Nature's Own.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Petra/VS schreef:Waarom is het zo nodig om op vakantie in het buitenland (vrijwel) hetzelfde bruine brood als thuis te eten? Dat snap ik nooit.
Nee, ik ook niet. Ik vind dat zoiets merkwaardigs, maar misschien ook omdat ik dat Nederlandse bruin brood juist verre van lekker vind. Ik vind het muf en onsmakelijk en kocht het in NL ook al nooit. Maar inderdaad: je bent met vakantie, dus er is zoveel uit te proberen. En Amerika heeft zoveel verschillende soorten brood en natuurlijk zul je ene lekkerder vinden dan het andere. Persoonlijk eet ik sowieso nog maar weinig carbs, maar als ik brood eet dan kies ik vaak iets met zaden of sourdough. Ik eet ook regelmatig een "thin bagel", ook heerlijk. Maar in het algemeen is het goed om in de vers brood afdeling van een supermarkt te kijken, daar is meer keus vind ik en het is allemaal wat smakelijker.
"Keep Georgia On Your Mind"
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Die aanduiding "per serving"is iets waar je als nieuwe Amerikaganger wel de fout mee in kan gaan omdat in Nederland meestal wordt uitgegaan van de (gehele) inhoud van de verpakking.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Ik vond de paninirolls goed te eten, verkrijgbaar bij de betere supermarkten. Niet bruin (maar ik ben ook niet dol op bruin/volkoren) maar gewoon goeie pistolets, beetje tussen 'n belgische pistolet en 'n zacht puntje in qua structuur. Niet zoet, lekker luchtig en zeker niet klef en 'n licht knapperige buitenkant. Had 'n grilltoaster voor 15 dollar gekocht en heb regelmatig lekkere panini's gemaakt op m'n hotelkamer. Ideaal!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Rob schreef:Die aanduiding "per serving"is iets waar je als nieuwe Amerikaganger wel de fout mee in kan gaan omdat in Nederland meestal wordt uitgegaan van de (gehele) inhoud van de verpakking.
Ja, opletten hoeveel servings ergens inzitten, inderdaad. Ik vind trouwens het "per 100g" in Nederland erg onhandig. Wie gaat nu uitrekenen, hoeveel gram je van iets eet? Gelukkig zag ik, dat dat ook begint te veranderen en er tenminste opstaat, hoeveel calorieen er in die verpakking zitten. Enfin, het zal zijn, waar je aan gewend bent.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Petra/VS schreef:Waarom is het zo nodig om op vakantie in het buitenland (vrijwel) hetzelfde bruine brood als thuis te eten? Dat snap ik nooit. Je verwacht in andere Europese landen toch ook geen knipbruin neem ik aan?
Waarom nemen heel veel Nederlanders hun potten HAK appelmoes mee in de caravan naar Spanje? :blink:

Het verbaast mij ook altijd...ik neem nooit eten mee naar het buitenland. Sterker nog ik verbaas mij ook altijd dat heel veel mensen allerlei dingen meenemen voor in het vliegtuig, kom op zeg je gaat niet dood in die 6/7/8/9/10 uur vliegen. Je ziet altijd hele zakken snoep/chips/500 boterhammen voorbij komen, alsof je in Nederland als je gewoon een dagje thuisblijft ook met zakken snoep/chips/500 boterhammen op de bank zit. :lol:
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

DejaVu schreef:... alsof je in Nederland als je gewoon een dagje thuisblijft ook met zakken snoep/chips/500 boterhammen op de bank zit. :lol:
Het gaat meer om de afleiding die je jezelf eventueel kan geven.
Ik heb thuis ook nog nooit 1/6/7/8/9 uur rechtop op een stoel gezeten, ingeklemd tussen 2 armleuningen, dus de vergelijking gaat niet helemaal op :wink:
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

US-fanboy schreef: Ik heb thuis ook nog nooit 1/6/7/8/9 uur rechtop op een stoel gezeten, ingeklemd tussen 2 armleuningen, dus de vergelijking gaat niet helemaal op :wink:
Er zijn mensen die dat anders heel lekker vinden :lol:
tnc0503
Amerikafan

Bericht door tnc0503 »

Even ter verduidelijking: ik heb last van hypoglycemie, dus mag ik beslist geen zoete producten eten en ook geen witmeel producten. Dus ivm mijn dieet is bruin, ongezoet brood voor mij een must.
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

Ik neem voor mezelf nooit eten mee als ik op vakantie ga.
Ik vind het juist leuk om lokaal nieuwe dingen te leren eten en te kijken wat je allemaal kan krijgen.

Maar voor mijn vader neem ik meestal wel dingen als (heel oude) kaas en drop mee.
En voor mijn (Amerikaanse) stiefmoeder tegenwoordig ook zwartwit ballen :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer