Dus ik zie geen probleem hahahaha
Aquell schreef:...Ik neem wel altijd kindersurprises mee voor haar stiefbroertje en zusje...
SanneN schreef:Dat is omdat je in de VS geen speelgoed en snoep samen mag verkopen...
ja, volgens de FD&C Act mag er in amerika niets oneetbaars in iets eetbaars gemaakt/verpakt verkocht worden. Apart erbij mag dus wel. Maar je ziet ze soms wel es. Ik vind ze nog steeds fantastisch - wel even rammelen om zeker te zijn dat je een bouwpakketje krijgt want die vind ik het leukste.DejaVu schreef:...Happy meals...
had ie je vibrator gevonden?dutchie_in_boston schreef: maar toen mijn koffer een keer werd opengemaakt was de douaneman zo onder de indruk van andere zaken dat ik ze mee mocht met een waarschuwing het niet weer te doen.
dutchie_in_boston schreef:Ik vind ze nog steeds fantastisch - wel even rammelen om zeker te zijn dat je een bouwpakketje krijgt want die vind ik het leukste.
Nee, ik ook niet. Ik vind dat zoiets merkwaardigs, maar misschien ook omdat ik dat Nederlandse bruin brood juist verre van lekker vind. Ik vind het muf en onsmakelijk en kocht het in NL ook al nooit. Maar inderdaad: je bent met vakantie, dus er is zoveel uit te proberen. En Amerika heeft zoveel verschillende soorten brood en natuurlijk zul je ene lekkerder vinden dan het andere. Persoonlijk eet ik sowieso nog maar weinig carbs, maar als ik brood eet dan kies ik vaak iets met zaden of sourdough. Ik eet ook regelmatig een "thin bagel", ook heerlijk. Maar in het algemeen is het goed om in de vers brood afdeling van een supermarkt te kijken, daar is meer keus vind ik en het is allemaal wat smakelijker.Petra/VS schreef:Waarom is het zo nodig om op vakantie in het buitenland (vrijwel) hetzelfde bruine brood als thuis te eten? Dat snap ik nooit.
Ja, opletten hoeveel servings ergens inzitten, inderdaad. Ik vind trouwens het "per 100g" in Nederland erg onhandig. Wie gaat nu uitrekenen, hoeveel gram je van iets eet? Gelukkig zag ik, dat dat ook begint te veranderen en er tenminste opstaat, hoeveel calorieen er in die verpakking zitten. Enfin, het zal zijn, waar je aan gewend bent.Rob schreef:Die aanduiding "per serving"is iets waar je als nieuwe Amerikaganger wel de fout mee in kan gaan omdat in Nederland meestal wordt uitgegaan van de (gehele) inhoud van de verpakking.
Waarom nemen heel veel Nederlanders hun potten HAK appelmoes mee in de caravan naar Spanje?Petra/VS schreef:Waarom is het zo nodig om op vakantie in het buitenland (vrijwel) hetzelfde bruine brood als thuis te eten? Dat snap ik nooit. Je verwacht in andere Europese landen toch ook geen knipbruin neem ik aan?
Het gaat meer om de afleiding die je jezelf eventueel kan geven.DejaVu schreef:... alsof je in Nederland als je gewoon een dagje thuisblijft ook met zakken snoep/chips/500 boterhammen op de bank zit.
Er zijn mensen die dat anders heel lekker vindenUS-fanboy schreef: Ik heb thuis ook nog nooit 1/6/7/8/9 uur rechtop op een stoel gezeten, ingeklemd tussen 2 armleuningen, dus de vergelijking gaat niet helemaal op