Oh op de tabel die ik heb staat er bij maat 6 > maat 36 en bij maat 9 > 39hekkie schreef:Nog even voor de duidelijkheid: maat 6 is in dit geval maat 39.lelie schreef:Welke maat schoenen zijn het, Marjan?
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Schoenen en (wandel)sokken
Waarschijnlijk is dat het verschil tussen de UK en de US maten.lelie schreef:Oh op de tabel die ik heb staat er bij maat 6 > maat 36 en bij maat 9 > 39hekkie schreef: Nog even voor de duidelijkheid: maat 6 is in dit geval maat 39.
Verder zijn Meindl schoenen over het algemeen wat breder dan Lowa schoenen. Hier kun je rekening mee houden als je schoenen gaat passen.
Ik heb zelf al jaren een paar Meindl schoenen (type B/C volgens mij, dit zijn dus hoge wandelschoenen). In vlak terrein zijn deze dus minder geschikt, ze zijn wat stugger dan bijv. type A schoenen, die bijna altijd laag zijn en wat soepeler. Laat je goed adviseren als je zulke schoenen gaat kopen want niets is vervelender dan dat je schoenen toch niet goed blijken te zitten. Als je vrijwel altijd naar warme/droge gebieden gaat is het verstandiger om geen Goretex (of vergelijkbaar materiaal) schoenen te kopen aangezien deze dan wel waterdicht zijn maar minder goed ademen dan gewoon leer. Hierdoor zul je eerder warme/vochtige voeten krijgen.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Ik moet er wel om lachen. Het is ook maar net van welke kant je naar de maat kijkt, 6 of 9.....Arjen schreef:Waarschijnlijk is dat het verschil tussen de UK en de US maten.

Het is in ieder geval maat 39.
Het grappige is, dat ik juist wat bredere nodig had en dit type Meindl, mij althans, te smal was. Maar in ieder geval bedankt voor je uitleg Arjen.Verder zijn Meindl schoenen over het algemeen wat breder dan Lowa schoenen. Hier kun je rekening mee houden als je schoenen gaat passen.
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Volgens mij klopt dat wel, Marloes. Ik heb maat 36 en in Amerika heb ik mijn voeten een keer laten opmeten en ze zeggen dat ik maat 6 heb.lelie schreef: Oh op de tabel die ik heb staat er bij maat 6 > maat 36 en bij maat 9 > 39
Trouwens die Nederlandse maten, zijn ook niet meer hetzelfde als 'vroeger'. Ik had het een keer gevraagd aan een verkoopster hoe het nou komt dat de schoenen nu opeens allemaal groter zijn, want iki heb altijd 36 gehad, maar de laatste tijd zijn die gewoon weg te groot (en voeten worden niet kleiner met de jaren, maar juist groter). Het schijnt dus dat ze de schoenen tegenwoordig gewoon groter maken (in ieder geval de schoenen van Nederlandse makelij, zoals bijv Mexx, maar ook Esprit (Duits)). Dus maat 36 is bij veel schoenen eigenlijk de oude 37, zo zei een verkoopster tegen mij! Baal daar wel van, moet ik dus binnenkort verplicht naar Italië

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ik heb inderdaad maat 9 hier en Europese maat 39.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Zo heb ik het ook gedaan! Ik heb zelf Lowa (hoge) wandelschoenen, die draag ik sowieso bij bergachtige wandelingen waar ik wel veel grip nodig heb. Ik draag wel heel goede sokken erin (heel belangrijk!) die ook de voeten enigszins koel houden (vraag om advies in een speciaalzaak) en die nergens kunnen knellen (let op naden).wendyjol schreef:Ook wij hebben alle 4 de hoge "zware bergschoenen". Die lopen gewoon als pantoffels. Je tenen en enkels zijn goed beschermd in een rotsachtige omgeving. Je hebt goed grip tijdens stijgen en dalen en je voelt de oneffenheden op de paden niet.
Voor lichte wandelingen (niet te rotsige omgeving) voldoen de Teva sandalen.
Voor de korte en wat vlakkere wandelingen draag ik inderdaad de Teva sandalen, waar ik ook erg over te spreken ben. Ik heb wel de duurste uitvoering. In deze uitvoering is namelijk het voetbed volledig gevormd naar de voet, je herkent ze door de "bobbel" ongeveer halverwege aan de binnenkant van de voet. Heel erg comfortbabel lopen!
Goede wandelschoenen zijn essentieel, ik wil nooit meer anders! We hebben gemerkt dat je daarmee veel meer comfort hebt, en dus ook langer kunt lopen, zonder spierpijn! Ik zou ze zeker meenemen dus. Wij hebben de bergschoenen ook aangehad in het vliegtuig, zodat ze in de bagage geen ruimte in beslag nemen. Met lekker warme sokken erin, zodat je de schoenen in het vliegtuig gewoon uit kunt doen en onder de stoel voor je kunt parkeren. Heel comfortbabel!
Groetjes
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Buiten wandelschoenen zijn goede kousen ook een aanrader...
http://web.me.com/eric.katja/Site/Welkom.html
under construction
under construction
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Goede sokken.... net zo belangrijk als goede schoenen, daar sluit ik me helemaal bij aan. Ik herinner me nog maar al te goed de blaren die ik tijdens mijn eerste bezoek aan Las Vegas onder m'n voeten had staan, het directe gevolg van slechte sokken.
(Hebben jullie dat nou ook, dat lopen - zeg maar slenteren - in een stad een veel zwaardere aanslag op je voeten is als een flinke wandeling in een natuurpark!)
Ook ik gebruik CoolMax sokken van Falke, die bevallen heel goed. Hans heeft onlangs een stel sokken met de flitsende benaming Air Force One gekocht, en hij zegt dat hij die zelfs nog fijner vindt dan de CoolMax.
(Hebben jullie dat nou ook, dat lopen - zeg maar slenteren - in een stad een veel zwaardere aanslag op je voeten is als een flinke wandeling in een natuurpark!)
Ook ik gebruik CoolMax sokken van Falke, die bevallen heel goed. Hans heeft onlangs een stel sokken met de flitsende benaming Air Force One gekocht, en hij zegt dat hij die zelfs nog fijner vindt dan de CoolMax.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Inderdaad, in Vegas deden onze voeten echt pijn van het wandelen (slenteren), toen we echt gingen wandelen ondervonden we geen last.Henriëtte schreef:Goede sokken.... net zo belangrijk als goede schoenen, daar sluit ik me helemaal bij aan. Ik herinner me nog maar al te goed de blaren die ik tijdens mijn eerste bezoek aan Las Vegas onder m'n voeten had staan, het directe gevolg van slechte sokken.
under construction
under construction
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Mijn voeten en vooral kuiten deden enorm veel pijn in Las Vegas. Ik had bijna 2 paracetamol genomen tegen de pijn toen ik 's nachts in bed lag, terwijl ik dat nooit zo snel doe.Eric schreef:Inderdaad, in Vegas deden onze voeten echt pijn van het wandelen (slenteren), toen we echt gingen wandelen ondervonden we geen last.Henriëtte schreef:Goede sokken.... net zo belangrijk als goede schoenen, daar sluit ik me helemaal bij aan. Ik herinner me nog maar al te goed de blaren die ik tijdens mijn eerste bezoek aan Las Vegas onder m'n voeten had staan, het directe gevolg van slechte sokken.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ben het hier niet helemaal mee eens. Ook op sportschoenen is het best te doen. Belangrijk is juist hoe je je voeten neerzet. Als ik moet klauteren over de rotsen en er zitten wat losse stukken tussen, "voel" ik met mijn voet altijd eerst of ik stevig genoeg sta. Tot nu toe is dat dan ook nog altijd goed gegaan.renaat schreef:2 jaar terug is een vriend van mij gevallen in yosemite national park.
de manier waarop dit gebeurd is mede dankzij hij GEEN bergschoenen aanhad.
hij had geen houvast met zijn voeten en had die bijna verzwikt!
dus best is altijd schoenen aantrekken in national parks!
Roland
Als je met sportschoenen een redelijke afstand moet doen over een weg bezaaid met allerlei soorten keien en stenen zal je vlugger pijn krijgen aan je voeten, met wandelschoenen heb je een stevige zool mede daardoor spaar je je voeten.
Sportschoenen kunnen best maar dan wel op platte wandelpaden.
Sportschoenen kunnen best maar dan wel op platte wandelpaden.

under construction
under construction
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Als wij zomers in Oostenrijk zijn gaan we vaak met de kabelbaan omhoog en lopen dan naar beneden. Dan komen we vaak op rotsige, steile paden met veel steentjes. Toch loop ik altijd op sportschoenen en dat gaat altijd prima. (Wel met een grove ruwe zool) Wel kijk ik altijd goed waar ik mijn voeten neerzet, maar dat moet je met bergschoenen natuurlijk ook.
Ik krijg juist altijd erg last als ik stugge hoge schoenen aan heb. Als ik mijn enkels niet vrij kan bewegen krijg ik erg last van mijn enkels.
Zo zie je maar, het is dus voor iedereen verschillend. Ik zou zeggen, trek gewoon de schoenen aan waar je je het prettigst in voelt.
Marjon
Ik krijg juist altijd erg last als ik stugge hoge schoenen aan heb. Als ik mijn enkels niet vrij kan bewegen krijg ik erg last van mijn enkels.
Zo zie je maar, het is dus voor iedereen verschillend. Ik zou zeggen, trek gewoon de schoenen aan waar je je het prettigst in voelt.
Marjon
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Precies! Zo heb ik afgelopen zomer alle hikes (ook naar Angels Landing in Zion NP) op sportschoenen gedaan. Daar loop ik persoonlijk het prettigst en makkelijkst op.vana schreef:Zo zie je maar, het is dus voor iedereen verschillend. Ik zou zeggen, trek gewoon de schoenen aan waar je je het prettigst in voelt.
Roland
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ook,gewoon goeie sportschoenen,en je weet alles.Coyote schreef:Dan ben ik op sportschoenen schijnbaar een uitzondering...![]()
Ik heb ooit echte wandelschoenen in Amerika gekocht. Helaas loop ik daar niet goed op. Al jaren loop ik daarom gewoon op sportschoenen en dat bevalt mij heel goed.
Roland
Bergschoenen zijn toch meer bedoeld voor zwaar werk in echt ruig terrein,en ik neem aan dat de meeste van ons geen 4 dagen gaan klimmen,maar gewoon de paden volgen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 22 Reacties
- 3474 Weergaves
-
Laatste bericht door TheWoodies