Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Boarden op een drafje
Re: Boarden op een drafje
[/quote]
Ik blijf er echter bij dat luchtvaartmaatschappijen het probleem zelf veroorzaken door zich niet aan hun eigen regels houden (waarschijnlijk omdat controle mankracht en tijd vergt en daardoor te duur is) en anderen, die niet meer handbagage als toegestaan meenemen, daarvan de dupe laten worden.[/quote]
Ik denk dat luchtvaartmtsch. hier niet streng genoeg op controleren omdat ze vrezen dat klanten dan elders gaan. Daar waar mensen het meeste/grootste/zwaarste
aan handbagage gratis mogen meenemen, daar zal geboekt worden.
Lilo
Ik blijf er echter bij dat luchtvaartmaatschappijen het probleem zelf veroorzaken door zich niet aan hun eigen regels houden (waarschijnlijk omdat controle mankracht en tijd vergt en daardoor te duur is) en anderen, die niet meer handbagage als toegestaan meenemen, daarvan de dupe laten worden.[/quote]
Ik denk dat luchtvaartmtsch. hier niet streng genoeg op controleren omdat ze vrezen dat klanten dan elders gaan. Daar waar mensen het meeste/grootste/zwaarste
aan handbagage gratis mogen meenemen, daar zal geboekt worden.
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Absoluut. Mensen zijn het zat om uitgewrongen te worden wat betreft bagage vees. Hier net op het nieuws, nog geen 2 minuten geleden: "One of the biggest airlines of the country reported to have made 780 million dollars from bagage fees so far this year".
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Was dat niet het totaal voor alle maatschappijen? Volgens de WSJ: "The BTS, a unit of the U.S. Department of Transportation, said airlines reported $767 million in baggage fees during the first quarter, down 0.2% from a year ago. "
- Bandido
- Amerika-expert
Dat was echt niet zo handig van je. En wel om twee redenen: ten eerste is het niet verstandig om waardevolle dingen in je trolley te doen, juist omdat dit kan gebeuren. Doe dit in de tas die te allen tijde bij je blijft, ofwel de tas die je tussen je voeten kunt laten staan. Of je moet snel de waardevolle spulllen over kunnen pakken vanuit je trolley, maar om dat nu bij de ingang van het vliegtuig te doen is niet een optie die nou zo praktisch is. En ten tweede hadden jij en je familie geweigerd kunnen worden op de vlucht en dit had tot gevolg kunnen hebben dat je met een andere maatschappij verder had kunnen gaan.lsl schreef:Ik heb toen geweigerd de trolley af te geven, deze zat vol persoonlijke en waardevolle spullen (GSM's, boeken, brillen, fotomateriaal, reisdocumenten ea). Op een haar na werd ik niet geweigerd, heb toen wel 2 stewardessen en een steward moeten opzij duwen voordat ik aan mijn plaats was.
Dat is ook zo. Maar in de praktijk is het in Amerika zo dat je als richtlijn kunt aanhouden dat je een stuk handbagage in de overheadbin kwijt moet kunnen en een ander tussen je voeten. En dat is dus meestal een trolley + een rugzak(je) bv. Ik reis zelf bijna altijd met alleen handbagage en dat is ook altijd een trolley + flinke rugzak. Die laatste gaat tussen mijn benen op de grond en dat ik daardoor minder beenruimte heb is mijn eigen keuze. De trolley past precies rechtuit in de overheadbin en ik "pik" daarmee dus geen plek in van anderen. Verder zorg ik dat ik zodra ik kan, ook meteen board. Zodoende is de kans dat mijn handbagage past en dichtbij me blijft optimaal. Maar mocht het al gebeuren dat mijn trolley niet past, dan zij dat zo en dan zorg ik ook dat er geen spullen inzitten die niet ingecheckt kunnen of mogen worden.Doockles schreef:En dan heeft dit vaak niet te maken met meer meenemen dan toegestaan, maar wel met de grootte van de handbagage.
Overigens is het bij binnenlandse vluchten vaak zo dat handbagage "plane side" wordt ingecheckt. Die hoef je dus niet van een band af te halen, maar vind je bij aankomst terug naast de ingang van het vliegtuig. Dan is het ook alweer een stuk minder erg.
"Keep Georgia On Your Mind"
Tas op de grond en dus minder beenruimte moet wel je eigen keuze zijn. Op mijn binnenlandse vlucht van afgelopen weekend werd er omgeroepen of de mensen met rugzakken die alsjeblieft niet in de overhead wilden doen, maar op de grond wilden zetten zodat in de overheadbin meer plek was voor trolleys. Toen dacht ik dus: Ja, ammehoela! Nou lag mijn rugzak al lang en breed in de overheadbin, maar als ze mij hadden gevraagd om de rugzak bij me te houden zodat meneer X zijn trolley bovenin kon stouwen, dan had meneer X ook fijn mijn rugzak voor zich op de grond mogen zetten. Want ik ga toch echt niet die weinige cm die ik heb opgeven. In zo'n geval vind ik dat ze bij de gate meer mensen met 2 stuks bagage (trolley + medium sized rugzak) hadden moeten vragen om er 1tje daar in te laten checken.
Dat zou mij een stuk beter in de oren klinken. Op de lokale nieuwszender zeiden ze dat het om 1 airline ging, maar goed, ze hebben het wel vaker mis (zo kondigde ze onlangs ook aan dat Sprint de iPhone 5 zou krijgen. Hoewel dat inderdaad een gerucht is dat steeds logischer begint te klinken, is er nog niets aangekondigdLoek schreef:Was dat niet het totaal voor alle maatschappijen? Volgens de WSJ: "The BTS, a unit of the U.S. Department of Transportation, said airlines reported $767 million in baggage fees during the first quarter, down 0.2% from a year ago. "

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wel ja, als je 2 stuks meeneemt moet je daar maar de gevolgen van dragen. Ik kies er bewust voor om maar 1 stuk mee te nemen dat ik dus in de overheadbin wil kwijt kunnen. Alleen worden mensen met een rugzak benadeeld tov mensen met een trolley omdat je die laatste niet onder een zetel kan proppen. In de praktijk zijn het dan de mensen met kleinere dingen die beenruimte moeten opgeven en ik vind dat gewoon niet eerlijk. Ik betaal evenveel als de rest en wil dus eigenlijk even comfortabel kunnen zitten.Bandido schreef:Dat is ook zo. Maar in de praktijk is het in Amerika zo dat je als richtlijn kunt aanhouden dat je een stuk handbagage in de overheadbin kwijt moet kunnen en een ander tussen je voeten. En dat is dus meestal een trolley + een rugzak(je) bv. Ik reis zelf bijna altijd met alleen handbagage en dat is ook altijd een trolley + flinke rugzak. Die laatste gaat tussen mijn benen op de grond en dat ik daardoor minder beenruimte heb is mijn eigen keuze. De trolley past precies rechtuit in de overheadbin en ik "pik" daarmee dus geen plek in van anderen.Doockles schreef:En dan heeft dit vaak niet te maken met meer meenemen dan toegestaan, maar wel met de grootte van de handbagage.
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Dat valt nog maar te bezien. Misschien heeft je buurman met 2 stuks handbagage wel veel meer betaald voor zijn ticket.Doockles schreef:Ik betaal evenveel als de rest en wil dus eigenlijk even comfortabel kunnen zitten.

Maar ik ben het helemaal met je eens dat iedereen tenminste 1 stuks handbagage in de overheadbin kwijt moet kunnen. Ik reis zelf met laptop en rugzak als handbagage. Laptop plat in overheadbin en rugzak er bovenop. Neemt niet meer ruimte in dan de complete koffers

Roland
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
Ja, dat weet ik wel.Coyote schreef:Dat valt nog maar te bezien. Misschien heeft je buurman met 2 stuks handbagage wel veel meer betaald voor zijn ticket.![]()

Onze reisverslagen:
- RiverCola
- Amerika-expert
Het gekste wat ik ooit gezien heb was op een Amerikaanse luchthaven, weet niet meer welke; een gezin van twee ouders en drie kinderen in de leeftijd van een jaar of 9 tot een jaar of 15. Alle 5!!! hadden ze een koffer als handbagage bij zich, en geen trolley maar echt een koffer! Ik vond dat echt te ver gaan en snap niet dat de airline dat toestond.
Wij hebben ons dit jaar ook weer verbaasd over de enorme afmetingen van de handbagage. Ik heb ook een trolly maar die voldoet aan de maximale afmetingen. Bij het boarden staat zo'n ding waar je kan passen of je handbagage voldoet. Misschien moeten ze verplichten dat je daar eerst je handbagage checkt en als het niet past alsnog het ruim in moet.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
Ik heb me gisteren ook weer enorm verbaas over de hoeveelheid bagage die sommigen als handbagage meenemen. Een persoon had twee koffers van het formaat zeer grote trolley bij zich, en dit werd gewoon toegelaten.