Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

huur auto

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

het gaat in de toekomst steeds meer voorkomen dat er geen reserve wiel meer word geleverd in auto's.
dat gebeurd nu ook al ,meestal bij de duurdere wagens en in plaats van een reserve wiel zit er dan een spuitbus waar een gaten dichtende substantie in zit.
maar wij hebben tot nu toe nog nooit meegemaakt dat er geen reserve wiel in zat.
bij onze laatste huurwagen,de hummer,stond het reserve wiel rechtop in de achterbak en die nam een mooie sloot ruimte weg helaas.
groetjes erika
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij hadden navraag gedaan en er werd ons verteld dat we maar moesten bellen in geval van een kapotte band. We hebben ook niks kunnen vinden zoals een spuitbus. Zijn die gewoon te koop bij bijv Wal Mart? Volgende keer willen we dat risico toch liever niet lopen!

Groetjes Elly
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

ik vermoed dat je ze bij de walmart ook wel kunt aanschaffen.
het zijn hulpmiddelen maar werken wel prima zolang er maar geen grote gaten door bijvoorbeeld een scherpe steen in de band zitten.kijk hier eventueel bij halfords voor het idee. http://www.halfords.nl/NL/Auto/Catalog/ ... tId=207021
groetjes erika
Angie
Amerika-ontdekker

Bericht door Angie »

Wij hadden gelukkig wel een "thuiskomertje". Nadat we met Hertz gebeld hadden, gaven zij door wat de dichtsbijzijnde garage was. De hoteleigenaresse wist ook nog een garage in de Grand Canyon en dat was dichterbij dus daarheen getuft. Daar bleek dat ze de band niet konden maken, en geen banden op voorraad hadden en we dus alsnog naar de garage moesten die Hertz had doorgegeven. Verkeerd gegokt dus :(

Die garagehouder zei ook nog dat we de kapotte band mee moesten nemen voor Hertz. Ik zag het niet zo zitten nog 2 weken met zo'n vieze band op de achterbank, dus na een telefoontje met Hertz konden we deze gewoon achterlaten. Ik had er niet aan moeten denken als de in Death Valley hadden gestaan en we hadden geen thuiskomertje gehad.
In 2008 een keer geen Amerika, maar wel Nieuw Zeeland!
Koen
Amerika-ontdekker

Bedankt

Bericht door Koen »

Hey

Na het lezen van al jullie reacties en het zoeken van de verschilende mogelijkheden op het net is mijn oog gevallen op volgende auto:

Fort Explorer (FRAR-group M6) vn bij Hertz.
Een iets luxueuzer model.

Wij zijn namelijk met 4 volwassenen, maar hebben geleerd uit ervaring dat wij veel bagageruimte nodig hebben.Ons ander koppel koopt altijd maar vanalles dus ja !!

Probleem is dat ik een offerte gevraagd heb zowel bij Wereldcontact als bij Oad maar dat zij mij steeds een offerte van Alamo aanbieden (Minivan).
Van mijn voorgesteld type auto bij Hertz wordt niet gerept.

Raar maar waar.
Hebben anderen ook dit probleem of ben ik een alleenstaand geval
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

hallo koen, het kan zijn dat wereldcontact danwel oad de huurauto's betrekken van alamo en niet van hertz. kijk even welke auto's zij in de gids aanbieden.
mocht er ook hertz instaan dan zou ik even naar het reisburo gaan en vragen waarom zij niet ingaan op jouw verzoek als jij duidelijk hebt aangegeven bij hertz te willen huren.
ga er niet blindelings van uit welk merk je huurt,maar ga uit van de klasse 4x4.
de huurmaatschappijen verhuren van alle merken wagens dus je weet niet wat je krijgt tenzij je bij hertz uit de prestige klasse huurt,maar dat zijn dure wagens.
groetjes erika
MrAmerica
Amerika-ontdekker

Oad

Bericht door MrAmerica »

Erika schreef:mocht er ook hertz instaan dan zou ik even naar het reisburo gaan en vragen waarom zij niet ingaan op jouw verzoek als jij duidelijk hebt aangegeven bij hertz te willen huren.
Oad heeft inderdaad hertz in de brochure staan. Ik heb voor mijn reis ook in eerste instantie via Oad bij Hertz willen boeken, maar na 2 weken wachten kwam eindelijk het verlossende telefoontje van Oad dat ze de door mij gewenste autohuur (ophalen in Jacksonville Fl, inleveren te Miami Beach Fl) niet konden realiseren bij Hertz. Een duidelijke uitleg van waarom het niet gerealiseerd kon worden heb ik nooit gehad.

Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat dit niet mogelijk is bij Hertz, maar door nog wat andere probleempjes heb ik alles bij Oad geannuleerd. Daarna heb ik bij traveltrend mijn wensen kenbaar gemaakt, en ben daarbij overgestapt naar Alamo, en binnen 5 minuten was mijn aanvraag voor autohuur bevestigd door Alamo.

:dance:
Travel my way, take the scenic byway!
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

wij hebben de huurauto gehuurd bij arke - alamo.
en bij holland international - hertz.
wat wel kan gebeuren is bij hertz dat er een reservering word gemaakt en pas na een dag de bevesteging komt dat het defenitief staat geboekt.
aangezien hertz in amerika enorm veel vestigingen heeft is het wel vreemd dat dit niet realiseerbaar is.
heb je het ook al eens geprobeerd om het on-line te reserveren voor de gein,dan kun je zien of het kan.
niets bevestigen maar gewoon het systeem uitproberen.
erika
Shamu
Amerika-ontdekker

Bericht door Shamu »

Wij hadden vorige zomer een huurwagen van Hertz en niets dan lof. Wij hadden hier in België onze huurwagen geboekt maar ter plaatse leek die toch te klein. Dat was helemaal geen probleem. Wij konden een type groter nemen en het verschil is netjes achteraf afgerekend. Wij dachten dat ze de upgrade vanaf het afhalen van de wagen van onze Visa zouden afschrijven, maar bij thuiskomst zagen we op onze Visa afrekening dat ze dit pas afgeboekt hebben bij inlevering van de wagen. Voor ons was het zeker geen probleem dat ze vanaf ophaling reeds het bedrag afboekten maar het was toch tof om dit te zien.

De wagen zelf was heel netjes bij ontvangst en de inlevering was rimpeloos.
Onze eerste reis naar West-USA was fantastisch!
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

zo ging het bij ons ook,daar werd inderdaad bij het inleveren pas vermeld dat er kosten zouden komen en niet bij de eerste dag.
erika
Shamu
Amerika-ontdekker

Bericht door Shamu »

Erika schreef:zo ging het bij ons ook,daar werd inderdaad bij het inleveren pas vermeld dat er kosten zouden komen en niet bij de eerste dag.
erika
Wij wisten dat er kosten zouden zijn, we hebben zelf een upgrade gevraagd. Andere extra kosten werden ons niet aangerekend enkel een supplement per dag. Achteraf gezien kwam deze upgrade ter plaatse goedkoper uit dan hadden we dit type hier op voorhand geboekt.
Onze eerste reis naar West-USA was fantastisch!
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

de kosten waren ons inderdaad van tevoren wel doorgegeven maar niet gelijk van de rekening gehaald.
wij kregen een upgrade van een normale 4x4 naar een prestige klasse voor maar 10 dollar extra per dag.
hier werd heel weinig extra voor berekend als je nagaat wat een prestige klasse normaal kost.
ik vind het huren bij hertz tot zover wel prettig,alleen kan ik het neverlost systeem in los angeles niet bevestigd krijgen,waarom niet ,geen idee.
vervelend zou het worden als je kosten gaat krijgen vooriets wat je niet weet.
enkelen op dit forum hebben al meegemaakt dat er twee keer het huurbedrag was afgeschreven.
maar wij gaan rustig weer voor een upgrade als we die mogelijheid krijgen, de wagen kan me niet groot genoeg zijn.
erika
Speakingtongues
Amerikakenner

Waar ?

Bericht door Speakingtongues »

Waar komen jullie ergens aan ? Huren van auto's kan nog al eens verschillen per staat.
En Hertz , Avis, Alamo en de rest zijn niet altijd de goedkoopste, zeker niet als je iets groters wil huren.
Hier in Florida zijn verschillende verhuurders die autokes verhuren van 1 of 2 jaar oud, met goede verzekeringen en tegen heel aantrekkelijke tarieven.
MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Waar ?

Bericht door hekkie »

Speakingtongues schreef:En Hertz , Avis, Alamo en de rest zijn niet altijd de goedkoopste, zeker niet als je iets groters wil huren.
Hier in Florida zijn verschillende verhuurders die autokes verhuren van 1 of 2 jaar oud, met goede verzekeringen en tegen heel aantrekkelijke tarieven.
Kun je eens een voorbeeld noemen dan? Wat voor tarieven moet ik dan aan denken en dan bedoel ik incl. de benodigde verzekeringen?

Hier een paar voorbeelden als ik een auto in Nederland huur voor Florida:

Een 4x4 bij Hertz voor € 35 p.d.
Een fullsize bij Hertz voor € 31 p.d.
Een cat. C (compact) of F (fullsize) bij Hertz incl Neverlost voor resp. € 34 en € 36 p.d.
Een compact of fullsize bij Dollar voor resp. € 24 en € 30 p.d.

Dit zijn maar een paar voorbeelden en is incl. de benodigde verzekeringen.

Ben benieuwd met welke tarieven jij komt.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Laats zat ik met familie uit Nederland aan de telefoon tegelijk op het internet te kijken voor autohuur in Amerika.
Liep met hun de hele website af. Uiteindelijk kregen we de prijzen door en die van hen (aan de andere kant van de lijn) waren veel duurder scheelde 200,- Euro voor een week!!
Wij weer invullen, want ik dacht ze hebben vast wat verkeerds aangevinkt, maar weer het verschil. Wat was het nou, zij vulden in dat ze uit Nederland kwamen en ik uit Amerika. Huppa 200,- Euro meer betalen.
Nou ga ik in September naar Nederland en wil daar ook een auto huren en heb dus gekeken en ook hier als ik invul dat ik uit Amerika kom is de huurprijs beduidend lager......
Niet helemaal eerlijk vindt ik :roll: Zelfde auto, zelfde tijd alleen voor veel meer geld.

Groetjes Petra
Speakingtongues
Amerikakenner

Wat dacht je van

14,95 dollar ( = 13 euro ) per dag en unlimited mileage.
Zit verzekering bij, maar niet de volledige afkoop eigen risico. Volgens mij zit dat in jou prijzen ook niet, want meestal moet je dat ter plekke nog verder afkopen.
MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
Speakingtongues
Amerikakenner

Voor internet is er ook een truc

Gewoon zorgen dat je IP adres verborgen is en een Amerikaans engelse windows installeren in NL of een Nederlandse in de states en men ziet je PC aan voor een van overseas.
Staceybeesie
Amerika-expert

Re: Voor internet is er ook een truc

Bericht door Staceybeesie »

Speakingtongues schreef:Gewoon zorgen dat je IP adres verborgen is en een Amerikaans engelse windows installeren in NL of een Nederlandse in de states en men ziet je PC aan voor een van overseas.
Uiteindelijk hebben wij voor hen de auto gehuurd. :wink: en hebben zij ons later terug betaald.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Wat dacht je van

Bericht door hekkie »

Speakingtongues schreef:14,95 dollar ( = 13 euro ) per dag en unlimited mileage.
Zit verzekering bij, maar niet de volledige afkoop eigen risico. Volgens mij zit dat in jou prijzen ook niet, want meestal moet je dat ter plekke nog verder afkopen.
In de door mij genoemde prijzen zit wel degelijk de volledige afkoop eigen risico. Bij alle tariefsoorten is dit inbegrepen als je in Nederland de auto reserveert. Dit doen ze omdat het toch verplicht is in Amerika. Ook alle benodigde verzekeringen en alle taxes zijn inbegrepen.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Speakingtongues
Amerikakenner

Niet verplicht

Dat dat in Amerika verplicht is onzin. Ik heb al verschillende malen een auto hier gekocht en echt niet alle eigen risico afgekocht. De basisverzekering is voor iedereen mogelijk, ook voor buitenlanders.
Dat het beter is om alles af te dekken, begrijp ik. Maar niet voor iedereen een noodzakelijk kwaad en zeker niet verplicht, dat weet ik zeker.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer