Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Prepaid Mobiel & Internet Ervaringen in de VS
-
- Amerikafan
Re: Prepaid Mobiel & Internet Ervaringen in de VS
Heel erg bedankt voor de duidelijke reactie. Iedereen geeft zijn stukje van de uitleg, daarvoor is dit forum toch hé?
Ik denk dat ik dus vooral ga skypen maar dan ter plaatse waarschijnlijk zo'n AT&T kaartje koop om te bellen. Dat kan je wel op veel plaatsen kopen zeker?
Ik denk dat ik dus vooral ga skypen maar dan ter plaatse waarschijnlijk zo'n AT&T kaartje koop om te bellen. Dat kan je wel op veel plaatsen kopen zeker?
- Robbielb
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Volgens mij zit er in bijna in elke stad wel een At&t store of retailer (telefoonwinkel). Maar als je op deze link klikt http://www.att.com/storelocator/ dan hoef je alleen de stad in te vullen waar je bent en dan krijg je alle verkooppunten in die stad! Succes! 

Life is what happens to you while you're busy making other plans...
2012 - 68 dagen roadtrip USA & Curacao mei t/m augustus
2013 - 16 dagen roadtrip noord oost USA september
http://www.robbiegoesamerica.nl
- Robbielb
- Amerikafan
- Contacteer:
Had je dat kaartje al in Nederland besteld of gewoon in de winkel aangeschaft?DVDGuy schreef:Ik ben op dit moment in de USA en heb een AT&T prepaidkaartje in mijn iPhone 4S en kan één hele maand 240 minuten bellen in de USA, onbeperkt SMS-en en ik heb een bundel van 1 GB om te internetten.
Dit alles voor $ 53,13 incl. taxes (Massachusets) en in een AT&T-winkel laten uitvoeren; nog geen 5 minuten werk
Leuke blog ook trouwens!

- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ik had een kaartje via eBay besteld, maar kreeg dat, ondanks de duidelijke instructies niet aan de praat; in Boston bij AT&T werd mij verteld dat dit ook niet zou gaan werken (althans niet met de iPhone 4s) en ik kreeg een kaartje van hen, dat ik niet hoefde te betalen 

- DVDGuy
- Amerika-expert
Snelheid is primaRobbielb schreef:Bedankt voor je antwoord!DVDGuy schreef:Ik ben op dit moment in de USA en heb een AT&T prepaidkaartje in mijn iPhone 4S en kan één hele maand 240 minuten bellen in de USA, onbeperkt SMS-en en ik heb een bundel van 1 GB om te internetten.
Dit alles voor $ 53,13 incl. taxes (Massachusets) en in een AT&T-winkel laten uitvoeren; nog geen 5 minuten werk
Heb nog wel een paar vragen,
Is de snelheid van het internet goed te noemen?
Op wat voor netwerktype zit het internet, 3G 4G of gprs?
Kun je de prepaidcard na een maand opnieuw opwaarderen en hoe?
AT&T zou mijn voorkeur hebben vanwege de dekking en omdat ik zeker door 3/4e van de states ga rijden is de landelijke dekking belangrijk voor me
4G
Gratis nummer bellen (611) en opwaarderen met bijv. je creditcard
Ik denk dat AT&T toch van standpunt is veranderd. Ik heb vorig jaar november in Orlando nog getracht om bij AT&T in de winkel hetzelfde prepaid pakket te nemen als dat jij nu gebruikt maar dat was niet mogelijk voor de Iphone. Ze zeiden dat ze geen prepaid verkochten voor de Iphone. Goed om te weten dat het bij jou nu wel gelukt is.
- DVDGuy
- Amerika-expert
Ondertussen krijg je ook 1GB dataverkeer voor $ 25,- i.p.v. 500MB en dat wist de verkoper nog niet (folders waren/zijn verouderd), maar ik had het gewoon van de site afgehaald.
- Robbielb
- Amerikafan
- Contacteer:
Denk dat je daar ook genoeg aan hebt toch? In hotels e.d. heb je vrijwel altijd wifi. En anders maar de 2 gig... beter het zekere voor het onzekere!
Ben alleen benieuwd of ik zonder zelf meegebrachte simcard ook een data plan met simcard kan krijgen. Dank voor je info!
Ben alleen benieuwd of ik zonder zelf meegebrachte simcard ook een data plan met simcard kan krijgen. Dank voor je info!

- DVDGuy
- Amerika-expert
Ik gebruik dagelijk FB en Foursquare, lees mijn mail ed. en kom niet boven de 15MB per dag; 1 GB is meer dan genoeg.
Inderdaad in (bijna) alle hotels, malls, etc. internet.
Inderdaad in (bijna) alle hotels, malls, etc. internet.
- Robbielb
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik ben nu in de USA en heb in Daytona Beach bij de AT&T store ook een prepaid kaartje er in laten zetten. Maar bij mij werkt het niet! Ze hadden me al gewaarschuwd dat het niet zou werken maar omdat ik hier las dat het wel werkte wilde ze het doen... Maar dan wel op mijn eigen risico. En het werkt dus niet op mijn IPhone 4S. Ik zie wel 4G staan maar als ik wil internetten dan geeft hij aan dat ik geen data pakket heb.DVDGuy schreef:Ik ben op dit moment in de USA en heb een AT&T prepaidkaartje in mijn iPhone 4S en kan één hele maand 240 minuten bellen in de USA, onbeperkt SMS-en en ik heb een bundel van 1 GB om te internetten.
Ik heb ook de prepaid plan van iets meer dan 50 dollar... Hebben ze iets anders gedaan dat je weet?
Morgen ben ik in Atlanta en ga daar even langs de AT&T store... Even kijken wat een oplossing zou kunnen zijn. Mijn broertje komt maandag aan en die neemt voor de zekerheid een oude HTC mee en daar zou het wel mee moeten werken... Maar vreemd dat het bij jou wel kan DVDGuy... (Geef je overigens nergens de schuld van hoor... ben genoeg gewaarschuwd in de winkel

Mijn Iphone is overigens simlock vrij... (voor de techneuten onder ons)
Ik zat ook naar At&T te kijken voor mijn volgende vakantie, heb zelf een Android. Wilde misschien online een simkaart kopen voor ik vertrek, maar denk dat ik nu ook maar gewoon een winkel binnenstap.
Voor de duidelijkheid, je zit niet op een 4G netwerk, maar op 3G. De iPhone 4S heeft geen 4G mogelijkheid namelijk. Zie voor info deze pagina. Gewoon een slimme marketingtruc van At&T als je het mij vraagt
Voor de duidelijkheid, je zit niet op een 4G netwerk, maar op 3G. De iPhone 4S heeft geen 4G mogelijkheid namelijk. Zie voor info deze pagina. Gewoon een slimme marketingtruc van At&T als je het mij vraagt

Always a Tiger! Have tattoo to prove it :-D
100% Dutch, 50% American
100% Dutch, 50% American
- Robbielb
- Amerikafan
- Contacteer:
Nou... het schijnt alleen niet met een Iphone te lukken. Morgen ga ik nog even langs een AT&T store en maandag weet ik sowieso meer als mijn broertje komt en zijn HTC meeneemt. Kijken of dat lukt. Hou het hier maar even in de gaten dus 
Dat 4G is idd een spelletje van de Amerikanen maar ik was al tevreden met 3G
Meer binnenkort!

Dat 4G is idd een spelletje van de Amerikanen maar ik was al tevreden met 3G

Meer binnenkort!
- DVDGuy
- Amerika-expert
Ik heb een iPhone 4S en daar werkte het gewoon mee, dus laat je niet afschepen met kil-antwoorden!!
De vraag is of jij naast je pakket van $ 50,- om te bellen, wel een separaat pakket genomen om te internetten?
Je moet dus 2 bundels aanschaffen; 1 om te bellen/sms-en en 1 om te internetten!!
De vraag is of jij naast je pakket van $ 50,- om te bellen, wel een separaat pakket genomen om te internetten?
Je moet dus 2 bundels aanschaffen; 1 om te bellen/sms-en en 1 om te internetten!!
- Robbielb
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik ben vanmorgen naar de AT&T store gegaan in Atlanta. Verhaal uitgelegd en ook hier het antwoord "kan niet".
Hij wilde het wel proberen met een data bundel maar dan wel op mijn eigen risico. Volgens hem kan het gewoon niet op een smartphone met een prepaid pakket. Dus ook geen prepaid data. Het kan alleen op een een eigen toestel van AT&T.
Ik heb toch de gok genomen en heb een databundel van 25 dollar (1gig data) gekocht. iPhone uit en weer aangezet en..... nada noppes niks. Werkt dus echt niet...
Ik heb nu maar zo'n AT&T mobieltje gekocht en dat gaat prima
Kost wel 130 dollar maar omdat ik nog zeker 2,5 maand in de VS ben wil ik gewoon niet afhankelijk zijn van wifi.
DVDGuy, ik weet niet waarom hij het bij jou wel doet maar ik denk dat je gewoon heel erg veel geluk hebt
Of ik ben genaaid haha... Maar prepaid internet is geen vanzelfsprekendheid op je eigen smartphone hier!
Groeten vanuit een warm Atlanta GA!
Rob
Hij wilde het wel proberen met een data bundel maar dan wel op mijn eigen risico. Volgens hem kan het gewoon niet op een smartphone met een prepaid pakket. Dus ook geen prepaid data. Het kan alleen op een een eigen toestel van AT&T.
Ik heb toch de gok genomen en heb een databundel van 25 dollar (1gig data) gekocht. iPhone uit en weer aangezet en..... nada noppes niks. Werkt dus echt niet...
Ik heb nu maar zo'n AT&T mobieltje gekocht en dat gaat prima

DVDGuy, ik weet niet waarom hij het bij jou wel doet maar ik denk dat je gewoon heel erg veel geluk hebt

Of ik ben genaaid haha... Maar prepaid internet is geen vanzelfsprekendheid op je eigen smartphone hier!
Rob
- DVDGuy
- Amerika-expert
Je moet, om dat geleuter van AT&T te omzeilen wel een of ander programmatje draaien (komt uit Nieuw Zeeland, maar werkt niet vanuit Nederland), waardoor het wel kan; schijnbaar is niet iedere medewerker even goed in deze zaken
Ik denk overigens niet dat ik geluk gehad heb, maar dat jij pech hebt gehad

Ik denk overigens niet dat ik geluk gehad heb, maar dat jij pech hebt gehad

-
- Amerika-newbie
ik heb meerdere fora gelezen waar het zelfde probleem werd aangekaart. Ik heb gelezen dat dit te maken heeft met instellingen van je iPhone (APN instellingen). Door naar deze website te gaan en je provider (in Amerika) te selecteren worden de instellingen automatisch goed gezet voor jou provider. Het zou dan wel mogelijk moeten zijn om internet te gebruiken:Robbielb schreef:Ik ben vanmorgen naar de AT&T store gegaan in Atlanta. Verhaal uitgelegd en ook hier het antwoord "kan niet".
Ik heb nu maar zo'n AT&T mobieltje gekocht en dat gaat primaKost wel 130 dollar maar omdat ik nog zeker 2,5 maand in de VS ben wil ik gewoon niet afhankelijk zijn van wifi.
DVDGuy, ik weet niet waarom hij het bij jou wel doet maar ik denk dat je gewoon heel erg veel geluk hebt![]()
Rob
http://www.unlockit.co.nz
Ik heb veel goede verhalen gehoord maar ik heb het nog nooit zelf uitgeprobeerd. Ik kan dus niet garanderen dat het werkt.
@daniel82
Vraagje een vriend van me heeft een sim kaartje voor me mee genomen uit Amerika daar moest hij 35 doller voor betalen.heb er een papiertje bij gekregen voor de keuzes wat ik wil wat jij beschreef.( pay by The day of pay by The month).
Dus als ik het goed begrijp moet ik nu nog kiezen wat ik wil.of zit bij dit bedrag de $30/month 1500talk & text - incl 30mb.
Ben nu nog in Nederland dus kan nog niet activeren en kijken hoe en wat.
Vraagje een vriend van me heeft een sim kaartje voor me mee genomen uit Amerika daar moest hij 35 doller voor betalen.heb er een papiertje bij gekregen voor de keuzes wat ik wil wat jij beschreef.( pay by The day of pay by The month).
Dus als ik het goed begrijp moet ik nu nog kiezen wat ik wil.of zit bij dit bedrag de $30/month 1500talk & text - incl 30mb.
Ben nu nog in Nederland dus kan nog niet activeren en kijken hoe en wat.
-
- Amerika-newbie
Ik ben net terug van drie weken Portland, OR. Om de achterblijvers te plezieren en af en toe te laten weten waar ik uithing, heb ik bij Best Buy een Pre-Paid SIM kaartje (met Unlimited Talk & Text with 2gb data) van T-Mobile gekocht. Maar wat Best Buy, en later ook T-Mobile zelf ook probeerden, Internet bleef het maar niet doen. Bellen en textberichten gingen prima. Ik heb een HTC Sensation type 2710e, Quad band, 850/900/1800/1900 MHz. Ook het schakelen naar een ander Pre-Paid plan hielp niet, en andere instellingen in de APN haalden ook niets uit.
Later las ik ergens on-line dat T-Mobile de internet werking niet garandeert als het een telefoon is die niet door hen is verkocht, dat komt ongeveer overeen met wat ik elders op dit forum heb gelezen. Iemand hier ervaring mee? Ik ga in september terug, dan wil ik het nog eens proberen. Suggesties zijn welkom ... 

- Robbielb
- Amerikafan
- Contacteer:
Ja... Dat had je niet vermeld!DVDGuy schreef:Je moet, om dat geleuter van AT&T te omzeilen wel een of ander programmatje draaien (komt uit Nieuw Zeeland, maar werkt niet vanuit Nederland)

Is je iPhone gejailbreakd dan?
Heb nu een at&t mobieltje en dat gaat best... Maar is geen iPhone natuurlijk

- DVDGuy
- Amerika-expert
Geen jailbreak; gewoon standaard.
Ik had hier op het forum via ebay al een kaartje aangeschaft en de handleiding vermeldde dat van het programmatje.
Bij AT&T in Boston heb ik daar niets van gezegd, maar ik zag bij de instellingen dat zij dat zelfde programmatje gebruikt hadden.
Ik had hier op het forum via ebay al een kaartje aangeschaft en de handleiding vermeldde dat van het programmatje.
Bij AT&T in Boston heb ik daar niets van gezegd, maar ik zag bij de instellingen dat zij dat zelfde programmatje gebruikt hadden.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht