Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tom Tom navigatie

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

je hebt nu eenmaal voor en tegenstanders van een navigatiesysteem.
het is natuurlijk niet altijd een zaligmakend systeem maar het kan je een hoop gezoek besparen.
het is en blijft een hulpmiddel en niemand is verplicht er een aan te schaffen.
wil je alleen met de kaart navigeren ,geen probleem.
een navigatiesysteem heeft in zijn database een aantal dingen voorgeprogrammeerd en daar kun jij je voordeel mee doen.
je kunt via dit systeem al van te voren een aantal dingen zien die op je pad komen,de resterende rijtijd,afslag,de mcdonalds,enz.
dus laat een ieder voor zich zelf uitmaken of hij dit wil of niet.
erika
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Jasmino schreef:Je kan ook heel goed zonder, maar dan ben je toch wel veel aan het kaartlezen, en met een navigatiesysteem kan de chauffeur redelijk relaxt rijden, en de bijrijder kan genieten van het landschap in plaats van de kaart :wink:
Precies!

Wat dacht je als je alleen rijdt door Amerika? Ik heb geen kaartlezer(es) naast me. Dan is "Eva" wel heel erg handig. :wink: Zeker in de grote steden als je een bepaald adres op moet zoeken.

Ik zal de laatste zijn om te beweren dat ik er niet zonder kan, maar het is wel verdomd handig met Tom Tom of Neverlost. 8) Ik heb hier op het forum al eerder aangegeven dat ik het juist zo handig vind dat je kunt zien hoeveel mijl het nog is en hoelang je er nog over doet.

Ach, en nu ga ik even een beetje :offtopic: , hebben we onze mobiele telefoon persé nodig in Amerika (of zelfs in Nederland)? 10 Jaar geleden konden we ons daar ook prima zonder redden... :wink:

Tijden veranderen en vandaag de dag worden we overladen met luxe artikelen. Niet dat we die allemaal nodig hebben, maar die het ons wel gemakkelijk maken. Ik sta altijd wel open voor nieuwe snufjes en een navigatiesysteem is daar een goed voorbeeld van.

Roland (die "Eva" weer meeneemt als kaartlezeres in juni... :wink: )
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Njit schreef:
Zoals veel spullen is het een LUXE artikel. Je kan ook prima zonder centrale verwarming, een houtkachel was vroeger ook goed genoeg.
Klopt, en vroeger had je postkoetsen en tegenwoordig luxe auto's, maar die postkoetsen kwamen zonder de tom-tom's van deze wereld er ook. :lol:

Het is inderdaag een luxe artikel. Maar er zijn meer luxe zaken waar je je geld aan kan uitgeven: een upgrade van je auto, een luxer hotel, een show in Las Vegas enzovoorts enzovoorts. Het is maar waar je je geld aan wilt besteden. Nogmaals in de steden biedt het zeker voordelen, daarbuiten - om de weg te vinden - is het niet nodig. (Een voordeel van de route uitstippelen met behulp van de AAA-kaarten is dat je gebruik kan maken van de stippeltjes langs de wegen op de kaarten. Dat geeft aan of de weg een scenic route is of niet. Dit levert soms een omweg op, maar wel vaak een mooiere route.)

Jasmino schreef:
Er zit namelijk een hele gouden gids in, da's toch wel erg handig. Dus ook buiten de grote steden gebruiken we het systeem.
BIjvoorbeeld al rijdend over de snelweg of een provinciale weg om te zien of er hotels vlakbij liggen, en welke dan precies? Of ligt er een Applebee's dichtbij? Of een Cheesecake Factory? Dus zowel in de stad als erbuiten vinden wij het erg gemakkelijk
Dat soort informatie lijkt me wel handig. Maar in de gratis AAA tourbooks die je kan halen staat veel van dit soort informatie ook, waar bij de hotels/motels niet alleen staat aangegeven wat de voorzieningen zijn, het aantal kamers, hoe je er heen moet rijden, maar ook - en dat moet zeker ons Hollanders aanspreken - wat de prijzen zijn. Bovendien kan je deze tourbooks ook buiten de auto bestuderen.

Maar goed, elk nadeel heeft zijn voordeel om een bekende Nederlandse filosoof te citeren, en dat geldt zowel voor kaarlezen en voor rijden met een navigatiesysteem.

Martin
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Scenic

Bericht door nieuwenoord »

Dat geeft aan of de weg een scenic route is of niet
Juist! En daarvan maken wij ondanks de TomTom zeker gebruik. We negeren Eva (Albert wil Bram niet horen) dan ook consequent en pas in de buurt van de plaats van bestemming mag ze weer meedoen of gaat ze weer aan.

Een van de redenen van de aanschaf van de nieuwe TomTom is voor ons trouwens dat onze dochter een aangeboren lees- en schrijfprobleem heeft. Ze heeft totaal geen idee van topografie, borden lezen gaat vaak net te snel, maar ze rijdt wel heel netjes en goed auto. Het rijbewijs hálen was vooral voor de theorie heel lastig, maar zij blijkt wel vaders aangeboren chauffeurstalent te hebben. Voordat ze onze TomTom af en toe mocht lenen, kwam ze niet verder dan een straal van 20 km rondom ons huis. Tegenwoordig rijdt ze voor haar werk vaak zelfs bestellingen naar plaatsen waar ze nog nooit van gehoord heeft, met TomTom. Ze leent hem zo vaak, dat we hem nu maar voor een symbolisch bedrag aan haar overdoen.

Wat dat betreft is navigatie trouwens geweldig. Mijn moeder is 70 en zij rijdt al vanaf haar 20e. Een zekere vlotte chauffeur, buiten kijf. Maar nu pas blijkt dat toen pa nog leefde hij keurig de weg wees of uitlegde en zij er heen reed. Ze kwam de laatste jaren nergens meer bijna, gewoon omdat ze onzeker was om de weg te vinden. Ook zij heeft sinds vorig jaar een TomTom en ze tuft heel Nederland door!

En dat wij kiezen voor de bleutoothversie: mijn telefoon past niet meer in de carkit en is het model is niet meer leverbaar. Ik heb continu ruzie met mijn bleutooth-oor en wil dus van deze mogelijkheid gebruik maken. Ik bel vrij veel in de file (zucht).
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Scenic

Bericht door Jasmino »

nieuwenoord schreef:Ik bel vrij veel in de file (zucht).
Even :offtopic:

Ik vind die "verloren" uurtjes in de auto ook heerlijk om mijn sociale contacten weer eens aan te halen! Ik zit steevast te bellen in de auto (als ik alleen ben), vooral op lange afstanden. Ik heb heerlijke gesprekken met mijn vrienden en familie, die ik toch al niet meer zo vaak zie, en de tijd vliegt om. Geen tijd meer om te ergeren over de files. Nou ja, dan, soms nog wel.....
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Erika schreef:je hebt nu eenmaal voor en tegenstanders van een navigatiesysteem.
Wij zijn helemaal geen tegenstander van een navigatieysteem. Het leek echter alsof Vincent het idee had gekregen dat het een must is. En dat wilden we even nuanceren.
Erika schreef: dus laat een ieder voor zich zelf uitmaken of hij dit wil of niet.
erika
Dat spreekt voor zich.

Marianne
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Martin & Marianne schreef:
Erika schreef:je hebt nu eenmaal voor en tegenstanders van een navigatiesysteem.
Wij zijn helemaal geen tegenstander van een navigatieysteem. Het leek echter alsof Vincent het idee had gekregen dat het een must is. En dat wilden we even nuanceren.
Erika schreef: dus laat een ieder voor zich zelf uitmaken of hij dit wil of niet.
erika
Dat spreekt voor zich.

Marianne
:arrow: Helemaal mee eens !!
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

met voor en tegenstanders moet je niet moeilijk over doen.
toen ik jaren geleden in mijn auto een ingebouwde navigatie systeem kreeg,had ik ook het idee wat moet ik er mee.
nu jaren later kan ik die ervaring alleen maar als positief beoordelen.
kijk je hebt twee mogelijkheden ,je zet hem aan of je laat hem uit.
het is een hulpmiddel niet 100% feilloos maar kan uitkomst bieden.
wat een navigatie systeem niet kan is een route zoeken die jij mooi vind,hij voert alleen die opdracht uit die jij hem geeft.
normaal van punt a naar punt b.
maar een mooie scenic route die op de kaart is gevonden daar heeft hij geen boodschap aan,dus hou gewoon de ouderwetse kaart bij de hand en maak die route die jij mooi vind.
het kan enorm makkelijk zijn om een bepaalde plek te vinden waar dan ook zonder dat het zweet je aan alle kanten uitbreekt.
dus ik begrijp best wel dat sommige mensen er helemaal niets mee hebben maar ik ben hem gaan waarderen in de afgelopen jaren.
Groetjes Erika
reivax
Amerikafan

Bericht door reivax »

Erika schreef:maar ik ben hem gaan waarderen in de afgelopen jaren.
Groetjes Erika
het is dus een mannelijke GPS... :lol: :wink:
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Lijkt me superhandig zo'n navigatie systeem, had ons vast wat irritatie bespaard tijdens onze vorige reizen ..
Heeft Eva toevallig ook een broer ;)
Sandy
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Bram

Heeft Eva toevallig ook een broer
Yep, Eva's broer heet Bram, maar Albert heeft een sterke voorkeur voor Eva :shock:
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

ik weet niet wat het is een mannelijke of vrouwelijk.
als mijn kop verkeerd staat dan is eva soms een trut,en als ik de weg nog niet kan vinden is het een rotding.
maar normaal ben ik er wel wijs mee dus ik geef maar niet teveel commentaar ,mischien stuurt ze me express de verkeerde kant dan op.
erika
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Bram

Bericht door hekkie »

nieuwenoord schreef:
Heeft Eva toevallig ook een broer
Yep, Eva's broer heet Bram,
Eva heeft ook nog een broer in Amerika en die heet Richard.
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
theac
Amerika-ontdekker

Bericht door theac »

en past mijn pda gewoon in de sigarettenaansteker van mijn huurauto?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

theac schreef:en past mijn pda gewoon in de sigarettenaansteker van mijn huurauto?
Ja, je kunt gewoon de sigarettenaansteker van je huurauto hiervoor gebruiken.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

Gezien op het TomTom forum.
Het is in californie verboden spullen aan de voorruit te bevestigen,dus hoe ze het gaan doen met een tomtom weet ik niet maar ik hoop dat ze er niet te lastig over zijn.
Iemand al eerder dit probleem ontdekt daar?
Groetjes erika
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Erika schreef:Gezien op het TomTom forum.
Het is in californie verboden spullen aan de voorruit te bevestigen,dus hoe ze het gaan doen met een tomtom weet ik niet maar ik hoop dat ze er niet te lastig over zijn.
Iemand al eerder dit probleem ontdekt daar?
Ik gok dat dat dezelfde discussie was als hier in Nederland. Je mag geen zichtsbelemmerende zaken aan de voorruit bevestigen. Je TomTom zit meestal zo laag mogelijk dus daar heb je geen last van.

Gok niet dat ze er moeilijk over doen, die apparaten worden daar ook verkocht..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

ik had er ook nog niet eerder van gehoord en vind het best wel vreemd want hoe moet je zo"n ding anders gebruiken, als toerist maak je ook geen permanente bevestiging daar.
en inderdaad ze worden daar ook massaal verkocht en ik plaats hem toch laag op de voorruit.
maar het schijnt in ook andere staten niet te mogen,????????
ik zie wel wat er van komt.
Gr Erika.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Erika schreef:ik had er ook nog niet eerder van gehoord en vind het best wel vreemd want hoe moet je zo"n ding anders gebruiken, als toerist maak je ook geen permanente bevestiging daar
Heb je een link naar dat forum/onderwerp?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Voorruit

Volgens mij kan je de TomTom ook óp je dashboard plaatsen, dat is dan niet aan de voorruit, toch?

Ik heb net ook ff zitten lezen op het TomTom-forum en het lijkt inderdaad een serieus punt ... Nah, kijken hoe we dát nou weer gaan aanpakken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer