Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Pas op met autohuur !

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
dimona
Amerika-expert

Re: Pas op met autohuur !

Bericht door dimona »

markgoestoamerica schreef:
Toch is het wel zo dat de verhuurmaatschappijen zoals Avis en Hertz, wat beter met hun klanten om gaan... maar ja ze zijn ook niet voor niets duurder..
Laat Hertz nou echt de enige maatschappij zijn waar ik een slechte ervaring heb gehad :wink:

Meld je je met 4 vermoeide kids bij een luchthavenloket in Mexico, krijgen ze je credit card niet geswiped voor de borg (autohuur zelf was al betaald). We hebben daar wel een uur gestaan; de medewerker had absoluut geen zin om er zijn probleem van te maken en adviseerde ons een taxi :roll:

Uiteindelijk bleek hij zelf iets fout te doen bij het swipen, zo bleek toen we de cc-maatschappij belden. En dan geen woord van excuus, ik kon die man wel aan zijn haren over de balie trekken zeg :evil:
knaapje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door knaapje »

Helaas weer zo'n voorbeeld van iemand die hier zijn gal spuwt en verder niet meer van zich laat horen.
Het lijkt wel of ze er zich speciaal voor aanmelden, zie ook degene die Alamo oplichters vindt.
Als je erop prat gaat dat je..........(quote....Ondanks mijn jarenlange ervaring was wat mij echter laatst..... unquote)
jarenlange ervaring met autohuren hebt zegt een dergelijk bericht meer over jezelf dan over de verhuurmaatschappij.

Ik ga me meer en meer afvragen of dit serieuze deelmeners zijn of alleen maar stemmingmakers.
Ik pleit er dan ook voor, dat dit soort mensen de toegang tot dit forum op een bepaalde manier geweigerd kan worden.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Je kunt na 1 post natuurlijk nooit weten of iemand nog een keer terug komt :wink:
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

knaapje schreef: Ik ga me meer en meer afvragen of dit serieuze deelmeners zijn of alleen maar stemmingmakers.
Ik pleit er dan ook voor, dat dit soort mensen de toegang tot dit forum op een bepaalde manier geweigerd kan worden.
tja, vanaf hoeveel post's mag je dan een keer gaan klagen? :?:

Als iemand dit forum bezoekt om te klagen en te kijken of zijn klacht iets eenmaligs is of dat meerdere mensen dit ervaren, is er in mijn ogen niets mis mee...
Wellicht duft hij niet meer terug te komen na de reacties die hij gekregen heeft...

Een forum is toch bedoeld om ervaringen te delen, informatie te vergaren, en elkaar te helpen, en natuurlijk een gezonde hoeveelheid geouwehoer...
Iemand ervaart heus wel dat hij meteen afgebrand word als hij zoiets post als eerste post, en het is onzin zoiemand dan maar meteen te verbannen.
If you can dream it...
Elvame
Amerika-ontdekker

Bericht door Elvame »

Ik dacht vorige zomer een auto gehuurd te hebben bij Alamo. Daar hing in elke zaak een bordje met de prijs per gallon die zij jouw aanrekenen die nog in de wagen zit van de vorige huurder. Wel hebben ze volgens mij een rekenfoutje gemaakt omdat we voor 3 dagen een economy class te huren (in Miami) maar 24$ betaald hebben :lol:
In Las Vegas kregen we een klasse hoger mee omdat deze naar Los Angeles moest dus geen klagen. Ook hier werd er weer vermeld hoeveel $ per gallon ze jouw aanrekenen die nog in de wagen zit. Gelukkig hebben we 2x een lege tank mee gekregen.

Ook telkens hebben ze geprobeerd een extra verzekering aan te smeren. In Florida hebben we gepast maar om van LV naar LA te rijden hebben we er een optie bij genomen. Zij zouden ons onmiddelijk een nieuwe wagen voorzien indien nodig, waar dan ook (middle of nowhere in Nevada) en dit was niet echt duur.
Hoe zou je zelf zijn moest je inkomen af hangen van wat je verkoopt? Ik zou ook aan iedereen vragen of ze een extra verzekering willen :D
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

markgoestoamerica schreef:Wellicht duft hij niet meer terug te komen na de reacties die hij gekregen heeft...
Ik kan me voorstellen dat TS schrikt van de reacties. Maar goed, met zo'n bericht roep je dat ook op. Het gebruik van een woord als oplichterstruc, dingen roepen die niet kloppen (een Toyota Corolla aansmeren als full size), sja, dan gaan mensen er stevig tegenin. We weten hier allemaal dat autoverhuurders extra verzekeringen proberen aan te smeren en dat je zeer goed moet opletten als je tekent, maar zelfs dat rechtvaardigt niet zo'n openingspost.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Nou weten wij hier met zijn allen dat we heel erg op moeten passen tijdens het ophalen van de huurauto in Amerika, en er zijn een aantal die vinden dat iedereen dat dan maar moet weten. Maar er gaan veel meer mensen naar Amerika op vakantie dan er op dit forum komen, ik kan mij dan heel goed voorstellen dat je je bedonderd en opgelicht voelt door de verhuurder en dat je dit met anderen wil delen.
Het zou natuurlijk heel goed kunnen dat de bedoeling van de topic starter heel goed is en deze post bedoelt is om mensen te waarschuwen voor de praktijken van de verhuurders. Een klein beetje minder "aanschoppen" tegen mensen die voor het eerst hier iets posten mag best. ( en dat geldt zeker niet alleen voor dit topic)
knaapje
Amerikakenner

Bericht door knaapje »

[quote="markgoestoamerica
......tja, vanaf hoeveel post's mag je dan een keer gaan klagen? :?: ..........

Het gaat mij er niet om wanneer je mag klagen, maar hoe je klaagt en vooral de woorden die je gebruikt.

..........Wellicht duft hij niet meer terug te komen na de reacties die hij gekregen heeft...

Als hij niet terugkomt, hoe moet hij dan van de reacties weten, in zijn glazen bol gekeken?? :shock:

[/quote]
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Elvame schreef:Zij zouden ons onmiddelijk een nieuwe wagen voorzien indien nodig, waar dan ook (middle of nowhere in Nevada) en dit was niet echt duur.
Maar heb je daar nou echt een verzekering voor nodig? Als ik een auto huur, dan mag ik er toch van uit gaan dat 'ie me niet zo maar langs de kant van de weg laat staan zonder recht op een vervangende auto? Het lijkt me best raar als een autoverhuur in de kleine lettertjes stelt dat je dat probleem zelf maar op moet lossen als je geen verzekering neemt. Of zit de extra service hem in het woordje "onmiddellijk"?
knaapje
Amerikakenner

Bericht door knaapje »

@Elvame

.........Daar hing in elke zaak een bordje met de prijs per gallon die zij jouw aanrekenen die nog in de wagen zit van de vorige huurder..........

Dat lijkt me stug.
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Harry schreef:Nou weten wij hier met zijn allen dat we heel erg op moeten passen tijdens het ophalen van de huurauto in Amerika, en er zijn een aantal die vinden dat iedereen dat dan maar moet weten. Maar er gaan veel meer mensen naar Amerika op vakantie dan er op dit forum komen, ik kan mij dan heel goed voorstellen dat je je bedonderd en opgelicht voelt door de verhuurder en dat je dit met anderen wil delen.
Het zou natuurlijk heel goed kunnen dat de bedoeling van de topic starter heel goed is en deze post bedoelt is om mensen te waarschuwen voor de praktijken van de verhuurders. Een klein beetje minder "aanschoppen" tegen mensen die voor het eerst hier iets posten mag best. ( en dat geldt zeker niet alleen voor dit topic)
Ik vind het persoonlijk wel heel raar dat iemand aangeeft jarenlange ervaring te hebben en deze ervaringen (blijkbaar allemaal niet heel goed gezien de tendens van z'n bericht) hier nooit heeft gedeeld waardoor we er met z'n allen wijzer van konden worden.
En nu heeft hij een (in zijn ogen) nog slechtere ervaring en komt hij dat hier "even" vertellen.
In mijn gedachten zijn dit vaak mensen die eerst bij het bedrijf klagen, hun zin niet krijgen en dan denken met dit soort berichten toch hun zin te kunnen krijgen. Beter kan hij een paar duizend volgers krijgen op Twitter en Facebook en dan via die media gaan klagen. Waarschijnlijk heeft dat meer zin :)
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Harry schreef:Het zou natuurlijk heel goed kunnen dat de bedoeling van de topic starter heel goed is en deze post bedoelt is om mensen te waarschuwen voor de praktijken van de verhuurders. Een klein beetje minder "aanschoppen" tegen mensen die voor het eerst hier iets posten mag best. ( en dat geldt zeker niet alleen voor dit topic)
Als je wilt dat je bericht goed overkomt moet je zeker niet met een openingspost als deze (schreeuwerig, stemmingmakerij) komen. Werkt alleen maar averechts, je bereikt er het tegenovergestelde van zoals in dit geval.

Ook gezien het feit dat er vervolgens niet meer gereageerd wordt maakt het voor mij ongeloofwaardig en heb ook de neiging te denken zoals US-fanboy hierboven schrijft. Hard schreeuwen om op die manier proberen de mensen mee te krijgen. Helaas voor TO werkt dat niet op dit forum.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

US-fanboy schreef: Beter kan hij een paar duizend volgers krijgen op Twitter en Facebook en dan via die media gaan klagen. Waarschijnlijk heeft dat meer zin :)
Als ik op Facebook zo'n bericht zou krijgen wordt de afzender meteen geblokkeerd
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Soms willen mensen gewoon ventileren, omdat ze vinden dat hun een groot onrecht is aangedaan. Dus laat ons hopen dat we deze week met dit forum een aantal mensen zo hebben kunnen verder helpen, door een 'luisterend oor' te zijn. ;-)
(al kunnen ze, voor hun gemoedsrust, dan misschein beter alleen maar ventileren en vooral niet lezen welke reacties er op komen)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Elvame
Amerika-ontdekker

Bericht door Elvame »

dimona schreef:
Elvame schreef:Zij zouden ons onmiddelijk een nieuwe wagen voorzien indien nodig, waar dan ook (middle of nowhere in Nevada) en dit was niet echt duur.
Maar heb je daar nou echt een verzekering voor nodig? Als ik een auto huur, dan mag ik er toch van uit gaan dat 'ie me niet zo maar langs de kant van de weg laat staan zonder recht op een vervangende auto? Het lijkt me best raar als een autoverhuur in de kleine lettertjes stelt dat je dat probleem zelf maar op moet lossen als je geen verzekering neemt. Of zit de extra service hem in het woordje "onmiddellijk"?
Het zit hem inderdaad in 'onmiddelijk' en als er bijvoorbeeld iets is wat niet onmiddelijk gemaakt kan worden waarvoor de wagen eerst naar de garage moet en daarna terug de baan op kan verlies je veel tijd, terwijl je anders even op de wagen wacht en je kan voort rijden. Dat bespaard je nogal veel kostbare tijd op reis.
Elvame
Amerika-ontdekker

Bericht door Elvame »

knaapje schreef:@Elvame

.........Daar hing in elke zaak een bordje met de prijs per gallon die zij jouw aanrekenen die nog in de wagen zit van de vorige huurder..........

Dat lijkt me stug.
Toch was het zo ;) als er nog een halve tank in zat kijkt men even hoeveel gallon er in gaat, de helft er van maal hun prijs voor de benzine...
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Die vervangservice zit standaard in het gold pakket,
Maar er wordt met die extra service binnen 1 uur een nieuwe auto gebracht, alles word voor je overgeladen, en je hebt weer een volle tank benzine.. :wink:
In mijn geval had ik slechts 20 minuten vertraging.... en van een beina lege tank, opeens weer een nieuwe schone auto, volgetankt, en kon ik weer meteen verder...
Sindsdien nemen wij dat er elke keer bij voor die 35 dollar...
Laatst gewijzigd door markgoestoamerica op 07 jun 2012, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
If you can dream it...
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Elvame schreef:

Dat lijkt me stug.
Toch was het zo ;) als er nog een halve tank in zat kijkt men even hoeveel gallon er in gaat, de helft er van maal hun prijs voor de benzine...
Volgens mij krijg je de auto altijd vol mee... en de prijs per gallon op die bordjes is de prijs per gallon die je moet betalen bij het inleveren...
overigens geld deze prijs per gallon of deel ervan. Dus als ze 3.1 gallon moeten tanken dan krijg je een rekening voor 4 gallon.
Laatst gewijzigd door markgoestoamerica op 07 jun 2012, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
If you can dream it...
knaapje
Amerikakenner

Bericht door knaapje »

Elvame schreef:

Dat lijkt me stug.
Dat is wat anders als wat je schrijft.
Elvame
Amerika-ontdekker

Bericht door Elvame »

markgoestoamerica schreef:
Volgens mij krijg je de auto altijd vol mee... en de prijs per gallon op die bordjes is de prijs per gallon die je moet betalen bij het inleveren...
overigens geld deze prijs per gallon of deel ervan. Dus als ze 3.1 gallon moeten tanken dan krijg je een rekening voor 4 gallon.
Ligt er aan wat in je contract staat. Van die 3 keer dat ik een wagen gehuurd heb, heb ik deze altijd al leeg meegekregen en dus ook leeg terug moeten brengen.
Er kunnen dus ook contracten zijn waar je een volle tank meekrijgt en dus ook vol moet inleveren.
In het geval van een contract met lege tank betaal je dus per gallon die al in de wagen zit wanneer je deze meekrijgt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer