Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

welke annulatie verzekering nemen jullie?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: welke annulatie verzekering nemen jullie?

Bericht door annet2009 »

dimple schreef:Inderdaad, heel persoonlijk. Zo ook de keuze om wel of niet te verzekeren. De 1 heeft wellicht wat meer poen achter de hand om dingen op te vangen en een ander niet.
Ik zei ook dat iedereen die afweging voor zichzelf moet maken, en ik kan me ook zo voorstellen dat die afweging met 2 volwassenen anders uitvalt dan met een gezin van 4.

Zoveel poen heb ik echt niet achter de hand, maar dan nog kan ik de keus maken iets niet te verzekeren.
Als ik een reis moet annuleren is dat ticket al maanden eerder betaald. Het is erg jammer dat ik dan niet op vakantie kan, maar ik was natuurlijk nog veel meer geld kwijt geweest als ik gewoon op vakantie had gekund.
Een reisverzekering vind ik al een ander verhaal, dat kan om onvoorziene kosten gaan: een duur ticket ter plekke moeten regelen omdat je per direkt terug naar Nederland moet, een gipsvlucht omdat je een been hebt gebroken, reddingsakties, noem maar op. Daar heeft niet iedereen het geld voor op de bank staan.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Ben de afgelopen tijd toch al een paar keer tegenkomen op het forum dat mensen plotseling hun reis moesten annuleren. Bij de meeste is dat dan de vlucht, omdat de rest meestal nog kosteloos te annuleren is (hotel+auto).

Toch zuur als je dan je tickets niet gedekt hebt, vooral als je als gezin reist dan is dat toch een heel bedrag. Bij Mondial heb je ook een annuleringsverzekering specifiek voor alleen vliegtickets. Dat kost 25 euro per ticket. Ik vind die 25 euro niet opwegen tegen dure vliegtickets mocht er iets gebeuren.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Bij een gezin is het logischer
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Iedereen heeft hier natuurlijk zijn eigen mening over, en ja, als je vakantie om één of andere erge reden niet door kan gaan weegt dat in vele gevallen niet op tegen de erge situatie die je meemaakt, maar... als ik ooit in zo'n situatie zou terecht komen zou ik toch wel blij zijn moest ik bijvoorbeeld 1000€ aan vliegtickets kunnen recupereren. Daar heb ik toch wel 45€ voor over eerlijk gezegd. :wink: Dat mijn vakantie op zich niet door zou gaan is dan bijkomstig, maar voor dat geld heb ik toch moeten werken en dan smijt ik dat liever niet zomaar weg.
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Precies zoals Pumi en Dockles zeggen, zo zit ik er ook in.

Er zijn soms ook redenen waarom je je reis moet annuleren waar je zelf helemaal niet blij mee bent. Denk bijv aan dat je werkgever je vakantie intrekt om bedrijfs economische redenen. Dan ben je blij dat je je geld retour krijgt en op een ander moment kunt gaan.

Nou ja, inderdaad, ieder zijn eigen mening en gelukkig ook maar.

En ik moet ook zeggen......zo'n doorlopende reisverzekering incl van alles, scheelt toch best veel geld ipv apart afsluiten per vakantie is mijn ervaring. Hoe ervaren jullie dat??
krcibe
Amerika-newbie

Bericht door krcibe »

Gezien het feit dat onze verzekeringsmakelaar in onze ogen een te nauwe reisverzekering voorstelt zijn wij op zoek gegaan naar alternatieven. Hierbij hebben wij ons oog laten vallen op de volgende verzekering: http://www.vab.be/nl/producten/reisbijstand
Wat denken jullie van deze wereldwijde personenbijstand? Is dit voldoende of zijn er betere alternatieven? Annulering zouden wij wel via onze makelaar boeken...

Vriendelijke groeten
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Ziet er goed uit hoor. Vrij uitgebreid.

Ik kan het niet zo goed vergelijken ivm dat het een Belgisch product is, maar het ziet er netjes uit!
Fiesta68
Amerikakenner
Partner van: KingKong65
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door Fiesta68 »

Wij nemen deze keer ook enkel een annulatieverzekering.
http://www.touring.be/nl/beschermen/vak ... arison.asp
Reis- en bijstand via Mastercard.
Grtn
F68
2011-05--2013-07--2015-08--2019-06--2020-06+10--2023-06--2024-05: Zuidwesten
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Wij namen ook altijd een reisverzekering bij exit.
Was toch een fors bedrag over de hele reissom en kwam meestal op 400 euro.
Omdat we met het hele gezin gaan wil ik wel goed verzekerd zijn.
Meestal gaan we meerdere keren per jaar op vakantie nu heb ik een doorlopende reis verzekering
genomen bij de anwb.
Voor 21 euro per maand een uitstekende dekking met extra dekking op de medische kosten.
Acht keer zijn we in Amerika geweest en we hadden nooit enige schade.
Afgelopen zomer zijn we twee keer in de Ehbo geweest.
Vergaten we ons fototoestel in een hotel in Bend.
De verzekering betaalde keurig de verzendkosten van het fototoestel.
Al onze vakantiekiekjes stonden er op dus het was niet alleen materiele schade geweest maar meer het verlies van de vakantiekiekjes.
De ehbo rekeningen waren ook erg hoog.
Zilveren kruis vergoede wat het hier kost bij de ehbo en Anwb vergoede de rest.
Snel en efficient.
In de herfst in Boedapest viel de glazen deur van de douche over mijn dochterje.
Ravage met glas gelukkig had ze een kleine schram op haar been en teen.
Meteen betaald aan de balie in het hotel en ook die rekening heeft Anwb volledig vergoed.
Nog nooit zo blij geweest dat we een reisverzekering en annulerings verzekering hadden.
Of ze dieren dekken ik geloof het niet maar je zou de belgische variant van Touring eenskunnen doorlezen.
Freti
Amerika-ontdekker

Bericht door Freti »

Dude schreef:hmmm ik ben eigenlijk ook wel benieuwd.
Ik kan je wel zeggen dat wij altijd de volledige reisverzekering nemen van connections omdat we daar elk jaar boeken. Daarin zit dat uiteraard ook de annulatie verzekering. In die reisverzekering, die geld voor de periode van de tickets, zitten nog een heleboel andere dingen.
Je kan er hier wat over lezen:

http://www.connections.be/Verzekeringen.html
http://wwww.connections.be/pdf/protecti ... ons-nl.pdf
EDIT: hier staat het nog wat uitgebreider denk ik : http://www.connections.be/pdf/protectio ... ure-nl.pdf

De prijzen die op die pagina's staan zijn nogal duur lijkt me. Wij betalen iets van een 55 euro pp maar dat is in combinatie met de vliegticktes, misschien dat er dan korting gegeven wordt?

Bart
Even inpikken op een ouder topic.
Mijn kredietkaart heeft enkel een aankoopbescherming, dus geen bijstand / reisverzekering.
Wat de CM juist dekt is mij niet volledig duidelijk, maar ik ga ervan uit dat de reisverzekering van Connections wel voldoende dekt in dit geval.
Is zo'n annulatie- en tijdelijke reisverzekering van Connections (all in premier protections) dan inderdaad voldoende (uitgz. de nodige verzekeringen bij het huren van een auto uiteraard)?

Freti
Catootje
Amerika-ontdekker

Bericht door Catootje »

Ik haak even aan op dit topic :-)

Ik en mijn reisgenoot hebben vorig jaar bij het boeken van tickets (KLM) ook een reis en annuleringsverzekering genomen voor de periode dat we naar de USA gingen.
Dit was bij elkaar 76 euro. Bij het boeken van een ticket bij Ebookers, Tix.nl etc liggen de bedragen voor de verzekeringen een stuk hoger zie ik. Ook onderling zijn de verschillen groot, terwijl dit dan dezelfde verzekeringmaatschappij is. Heeft er iemand tips/ervaringen met een kortlopende reisverzekering bij het boeken van tickets bij dit soort sites?

Bedankt alvast.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Ik heb een doorlopende reisverzekering incl annulering. Daarmee ben ik in een keer van alle gezeur af en ben voor alle vakanties en reisjes over het hele jaar gedekt.
Behalve naar de VS ga ik ook elk jaar nog wel een paar weekendjes binnen Europa op pad.
Voor (1 persoon) €60/jaar heb ik werelddekking, incl geneeskundige kosten, annulering, wintersport en onderwatersport.

Ik zie dat velen hier voor hun USA reis een losse -kortlopende- reisverzekering afsluiten via het reisbureau (tijdens de boeking).
Waarom toch? Je kan dan geen aanbieders en voorwaarden vergelijken. Met als resultaat vaak nog duurder uit zijn dan ik voor een heel jaar.....
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

krcibe schreef:Gezien het feit dat onze verzekeringsmakelaar in onze ogen een te nauwe reisverzekering voorstelt zijn wij op zoek gegaan naar alternatieven. Hierbij hebben wij ons oog laten vallen op de volgende verzekering: http://www.vab.be/nl/producten/reisbijstand
Wat denken jullie van deze wereldwijde personenbijstand? Is dit voldoende of zijn er betere alternatieven? Annulering zouden wij wel via onze makelaar boeken...

Vriendelijke groeten
Blijkbaar wil niemand niet antwoorden of kennen ze de producten van V.A.B. niet.
Gewoon doen! Het is een goede polis en annulatie verzekering heeft V.A.B. ook hoor!
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Vergelijk wel goed de voorwaarden!
Ik weet namelijk dat de annuleringsverzekering van de ANWB maar 250 euro per ticket vergoed voor lijndienstickets.

Dus als je bijvoorbeeld losse vliegtickets koop lees goed de voorwaarden.
Voor mijn vliegtickets heb ik deze afgesloten
https://www.allianz-assistance.nl/reisv ... erzekering
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Wij nemen de laatste 3 jaar de tijdelijke reisverzekering van Protections (Connections werkt volgens mij met hen samen). (Voorheen boekten we bij ebookers en namen ook daar de reisverzekerig.)

De All-In VIP verzekering (met grotere dekkingen, bv op medisch vlak, handig voor in de VS) kostte ons dit jaar 186€ voor 3 personen voor 20 dagen. Normaal gezien ga ik toch maar 1 keer per jaar op reis. Qua annulering is natuurlijk enkel de vlucht gedekt. De hotels die we kiezen, boeken we meestal aan het annuleerbare tarief.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Radarlove
Amerikafan
Partner van: Evie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Radarlove »

Hoi, ik boek alles met mijn American Express, daar zit bij mij ook annulatie in en volledige reisbijstand (medisch, ongevallen, repatriëring, overlijden familielid...), en bovenal is dus gratis als je de reis met de kaart boekt. Scheelt hem lekker tegenover sommige verzekeringspakketten. Bij vele VISA en Mastercards steekt dit er ook bij. Misschien is dit een optie? Vele touroperators aanvaarden ook een cc, op die manier moet je er dan geen verzekeringen bijkopen.
Catootje
Amerika-ontdekker

Bericht door Catootje »

Hallo Frasi,

Ik neem de reisverzekering kortdurend omdat dit goedkoper is dan per persoon een doorlopende verzekering. Gezien mijn reisgenoot geen partner is, zouden we allebei een aparte verzekering moeten afsluiten wat vaak een heel stuk duurder is.

Groet, Catootje
pacific
Amerikafan

Bericht door pacific »

Hallo
Heb ook nog een vraagje ivm reisverzekering, want we raken er maar niet uit.

We vliegen in juli met Icelandair van Brussel naar Denver, en hebben bij het boeken een annulatieverzekering afgesloten, reisverzekering kon niet via hen.
Nu hebben we al verschillende mogelijkheden bekeken, maar het is verdomd moeilijk kiezen.
Mijn man is via zijn werk verzekerd bij Mondial Assistance (nu Allianz). Het gaat om de Affinity Safety plus polis met bijstand personen wereldwijd. Terugbetaling medische kosten tot 125 000 euro per persoon zonder franchise. Lijkt jullie dit voldoende?
Verder zijn ook kosten voor medische opvolging in Beligë, repatriëring enz. inbegrepen.

Wij hebben ook al informatie over VAB gezinspolis Compact (jaar : 99 euro), waarbij medische kosten tot 1 000 000 euro vergoed worden. Verder nog Touring Family Full (101 euro, onbeperkte vergoeding med. kosten) en Protections Vip (133 euro, medische kosten onbeperkt)

Hopelijk kan iemand ons raad geven!
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Ik heb touring temp (dus per reis, 30 eur pp) genomen als annulatie verzekering,
en dan nog de touring reisbijstand ook (was denk ik rond de 100 eur per gezin, wereldwijde dekking voor een jaar)...
Radarlove
Amerikafan
Partner van: Evie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Radarlove »

Mijn echtgenote- claimsanalyste bij een medische verzekeringsmaatschappij - zegt dat 125000 euro volstaat. In geval van mogelijk te zware kosten, zullen ze "repareren" en "repatriëren", wat voor 125k steeds moet lukken. Als dat niet lukt, is geld niet het ergste probleem dat je hebt...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer