Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoe bepaal je een budget en route?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Hoe bepaal je een budget en route?
Afgelopen juni rond de 1150 euro pp; vliegticket naar Las Vegas,autohuur voor 2 weken, nationale parkenpas en 18 nachten hotel/motel. Hotels vaak via priceline,paar keer een b&b en yosemite zo'n tent. Qua eten kan je het zo duur maken als je zelf wil. Wij hielden rekening met $50 pppd maar kwamen veelal op een stuk minder uit. Dan aten we niet luxe maar ook niet elke keer fastfood. Gewoon lokale tentjes en bv denny's,outback,subway etc. En ontbijt zat er bijna elke dag bij inbegrepen
Explore. Dream. Discover.
Travel 2017
Januari: Cuba+ Florida
April/Mei: Singapore,Vietnam,Cambodja
Aug: Japan
Travel 2017
Januari: Cuba+ Florida
April/Mei: Singapore,Vietnam,Cambodja
Aug: Japan
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ik ga liever niet in het hoogseizoen. In (nov) het voor of na-seizoen zijn de prijzen veelal veel lager en kun je ook voor een leuke prijs aan een vliegticket en huurauto komen.
A.s nov ga ik weer. Ik vlieg voor 512 euro naar LV, huurauto 175 euro, hotels gem 50 euro per nacht, eten doe ik zelden fastfood maar ook dat kun je redelijk in de hand houden. Plannen ? Ik ga waar ik naar toe wil en zoek naast de 2 of 3 hoofddoelen van mn reis wat leuke dingen erbij. Dan plan ik daar een route bij. Stukje rijden vind ik geen probleem als ik ergens naar toe wil.
Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Ik zou ook het liefst businessclass vliegen en een SUV rijden en de mooiste hotels doen maar voor dat geld kan ik zeker 3x naar Amerika. Dan is de keus voor mij niet zo moeilijk.
A.s nov ga ik weer. Ik vlieg voor 512 euro naar LV, huurauto 175 euro, hotels gem 50 euro per nacht, eten doe ik zelden fastfood maar ook dat kun je redelijk in de hand houden. Plannen ? Ik ga waar ik naar toe wil en zoek naast de 2 of 3 hoofddoelen van mn reis wat leuke dingen erbij. Dan plan ik daar een route bij. Stukje rijden vind ik geen probleem als ik ergens naar toe wil.
Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Ik zou ook het liefst businessclass vliegen en een SUV rijden en de mooiste hotels doen maar voor dat geld kan ik zeker 3x naar Amerika. Dan is de keus voor mij niet zo moeilijk.
Wij nemen altijd de laatste dag van het voorseizoen om te vliegen.
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Dus eigenlijk zouden we beter in november kunnen gaan? ( voor de orkanen).
Hmm dat duurt nog wel erg lang haha!
Bedankt voor de nuttige tips.
Eten voor 50 dollar per dag pp lijkt mij inderdaad wel reeel als je het niet te gek maakt.
Hmm dat duurt nog wel erg lang haha!
Bedankt voor de nuttige tips.
Eten voor 50 dollar per dag pp lijkt mij inderdaad wel reeel als je het niet te gek maakt.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- ReizenDoorAmerika
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Hallo SuzieQ,
Microsoft heeft het programma Streets and Trips. Deze routeplanner is zeer uitgebreid en je kunt deze software 30 dagen lang gratis gebruiken en uitproberen.
Voor onze eerste vakantie naar Amerika hebben we gewoon een Excel sheet gebruikt.
De dagen (bestemmingen) onder elkaar en gemiddelde prijzen van de hotels (die daar in de buurt zijn) er achter.
Een vakantie in Amerika kun je zo duur maken als je wilt, helikoptervluchten, duurdere toegangskaarten voor parken, verschillende hotels..
Wij hebben dit jaar een aantal overnachtingen via Airbnb geboekt en dit is ons zeer goed bevallen!
Voor 1 of 2 dagen op 1 plek heeft dit niet zoveel zin, maar vanaf zo'n 4 nachten op dezelfde plek kan dit zeer voordelig zijn.
$ 50,00 pp/dag voor het eten moet zeker lukken.
Alvast heel veel plezier, Amerika is te gek!
Microsoft heeft het programma Streets and Trips. Deze routeplanner is zeer uitgebreid en je kunt deze software 30 dagen lang gratis gebruiken en uitproberen.
Voor onze eerste vakantie naar Amerika hebben we gewoon een Excel sheet gebruikt.
De dagen (bestemmingen) onder elkaar en gemiddelde prijzen van de hotels (die daar in de buurt zijn) er achter.
Een vakantie in Amerika kun je zo duur maken als je wilt, helikoptervluchten, duurdere toegangskaarten voor parken, verschillende hotels..
Wij hebben dit jaar een aantal overnachtingen via Airbnb geboekt en dit is ons zeer goed bevallen!
Voor 1 of 2 dagen op 1 plek heeft dit niet zoveel zin, maar vanaf zo'n 4 nachten op dezelfde plek kan dit zeer voordelig zijn.
$ 50,00 pp/dag voor het eten moet zeker lukken.
Alvast heel veel plezier, Amerika is te gek!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Ik zou ook voor of Florida, of Las Vegas en omgeving gaan....anders ben je toch een extra reisdag kwijt, wachten op de airport etc. budget? Tja zoals boven beschreven het is zo persoonlijk. Maar 50 dollar per dag lukt Eker en je kunt thuis al bonnen en coupons op internet zoeken. veel plezier!
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Orkaanseizoen is volgens mij een groot begrip hoor. Wij waren er dus vorig jaar oktober en alleen in Miami en een dagje op de Keys hebben wij slecht weer gehad. Maar geen orkaan of iets dergelijks..SuzieQ schreef:Dus eigenlijk zouden we beter in november kunnen gaan? ( voor de orkanen).
Voor de rest was het prachtig weer!
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik weet niet of jullie de beelden van Jamaica hebben gezien met de krokodillen in de straten? Het is wel degelijk orkaanseizoen nog. Geloof dat Florida nu alleen een staartje mee krijgt maar voor hetzelfde geld was dit in Florida.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik denk dat de gemiddelde zuidwestganger dit nooit haalt, hier heb je erg goede deals gehad zegTravelkitty schreef:Afgelopen juni rond de 1150 euro pp; vliegticket naar Las Vegas,autohuur voor 2 weken, nationale parkenpas en 18 nachten hotel/motel. Hotels vaak via priceline,paar keer een b&b en yosemite zo'n tent. Qua eten kan je het zo duur maken als je zelf wil. Wij hielden rekening met $50 pppd maar kwamen veelal op een stuk minder uit. Dan aten we niet luxe maar ook niet elke keer fastfood. Gewoon lokale tentjes en bv denny's,outback,subway etc. En ontbijt zat er bijna elke dag bij inbegrepen

ik bepaal eerst het budget en ga dan kijken of het gaat lukken binnen het budget. ik ben een echte low budget reiziger maar als alleenstaande met kinderen is alles net wat "luxer"dan als ik alleen zou gaan
wij zijn in mei 2011 17 dagen naar florida gereisd.
vlucht ( 1 volw en 2 kinderen) + huurauto ( midsize) + 3 slaapkamer condo met 2 badkamers , woonkamer en keuken was 1900 euro in totaal
tickets attractieparken waren relatief duur 850 euro voor 10 dagen disney plus waterparken , busch garden seaworld en aqquatica en was dus een grote hap uit het budget
uitgegeven in 17 dagen 1300 euro uitgespitst in 400 euro kleding, 200 euro benzine, 200 euro aan condo voor tax en schoonmaakkosten . blijft over voor eten, parkeren bij pretpARKEN, etc 500 euro in 17 dagen ( is ong 10 euro per persoon per dag ) . wij hebben veel zelf gekookt , waren het fastfood al zat na 3 dagen en vonden het ook alelmaal niet echt heel lekker . zelf koken beviel veel beter . eten op een foodcourt in een mall is ook goedkoop en best goed en naar ieders smaak.
bespaartip :
we namen elke dag 9 flesjes drinken mee die ik ingevroren had zodat we heel lang koud drinken hadden. snoepjes en we deelden vaak een lunch .
ik hou van op vakantie gaan en dan het liefst zo vaak mogelijk
goedkoopste vakantie naar amerika was 9 dagen miami . retourvlucht amsterdam -miami met klm was 210 euro retour , walk in rates voor hotels op ocean drive was toen 20 euro per kamer per nacht gedeeld door 2 want was met een vriendin . dus totaal vlucht plus hotel was ong 300 euro
wij zijn in mei 2011 17 dagen naar florida gereisd.
vlucht ( 1 volw en 2 kinderen) + huurauto ( midsize) + 3 slaapkamer condo met 2 badkamers , woonkamer en keuken was 1900 euro in totaal
tickets attractieparken waren relatief duur 850 euro voor 10 dagen disney plus waterparken , busch garden seaworld en aqquatica en was dus een grote hap uit het budget
uitgegeven in 17 dagen 1300 euro uitgespitst in 400 euro kleding, 200 euro benzine, 200 euro aan condo voor tax en schoonmaakkosten . blijft over voor eten, parkeren bij pretpARKEN, etc 500 euro in 17 dagen ( is ong 10 euro per persoon per dag ) . wij hebben veel zelf gekookt , waren het fastfood al zat na 3 dagen en vonden het ook alelmaal niet echt heel lekker . zelf koken beviel veel beter . eten op een foodcourt in een mall is ook goedkoop en best goed en naar ieders smaak.
bespaartip :
we namen elke dag 9 flesjes drinken mee die ik ingevroren had zodat we heel lang koud drinken hadden. snoepjes en we deelden vaak een lunch .
ik hou van op vakantie gaan en dan het liefst zo vaak mogelijk

goedkoopste vakantie naar amerika was 9 dagen miami . retourvlucht amsterdam -miami met klm was 210 euro retour , walk in rates voor hotels op ocean drive was toen 20 euro per kamer per nacht gedeeld door 2 want was met een vriendin . dus totaal vlucht plus hotel was ong 300 euro

1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
3 weken naar Amerika met een auto met 2 personen buiten het hoogseizoen zal je minimaal 2600 euro kosten.
Vlucht 2 personen: 900, moet je wel geluk hebben en goed zoeken.
Auto: 300, voor de meest goedkope.
Overnachten: 800, over het algemeem motels en waarschijnlijk soms een hostel om deze prijs te halen.
Eten/drinken: 600, fastfood, soms een goedkope keten en zelf je broodjes smeren s'morgens.
Dit is wel vrij extreem weergegeven.
Zit je dus op 2600 euro en ben je 3 weken in Amerika.
Natuur kijken is over het algemeen gratis en een jaarkaart kost 80 dollar voor de NP's.
Veel mensen willen toch méér tijdens een vakantie. En dan kan het er zo uitzien:
Vlucht: 1400, rechtstreeks, geen gedoe met overstappen en niet lang willen zoeken.
Auto: 900, ja die Chevrolet Tahoe zag er zo mooi uit op de rentalsite en blijkt flink te slurpen.
Overnachten: 2100, 100 euro per nacht gemiddeld want we willen toch altijd een mooi hotel.
Eten/drinken: 2100, 100 euro per dag gemiddeld kun je lekker voor eten en hoef je zelf niks te smeren.
Entree/zakgeld: 1000, Altijd alles willen zien maakt niet uit wat het kost. En oh wat een leuke soeveniertjes hebben ze hier.
Kleding: 1500, lege koffer heen en volle koffer mee terug. Waarom je kleren in Nederland kopen als het in Amerika zoveel goedkoper is?
Kijk dan zit je dus op 9000 euro in totaal.
Nu moet je voor jezelf gaan bekijken wat voor jezelf belangrijk is en dan krijg je ongeveer een bedrag tussen deze 2 bedragen.
Vlucht 2 personen: 900, moet je wel geluk hebben en goed zoeken.
Auto: 300, voor de meest goedkope.
Overnachten: 800, over het algemeem motels en waarschijnlijk soms een hostel om deze prijs te halen.
Eten/drinken: 600, fastfood, soms een goedkope keten en zelf je broodjes smeren s'morgens.
Dit is wel vrij extreem weergegeven.
Zit je dus op 2600 euro en ben je 3 weken in Amerika.
Natuur kijken is over het algemeen gratis en een jaarkaart kost 80 dollar voor de NP's.
Veel mensen willen toch méér tijdens een vakantie. En dan kan het er zo uitzien:
Vlucht: 1400, rechtstreeks, geen gedoe met overstappen en niet lang willen zoeken.
Auto: 900, ja die Chevrolet Tahoe zag er zo mooi uit op de rentalsite en blijkt flink te slurpen.
Overnachten: 2100, 100 euro per nacht gemiddeld want we willen toch altijd een mooi hotel.
Eten/drinken: 2100, 100 euro per dag gemiddeld kun je lekker voor eten en hoef je zelf niks te smeren.
Entree/zakgeld: 1000, Altijd alles willen zien maakt niet uit wat het kost. En oh wat een leuke soeveniertjes hebben ze hier.

Kleding: 1500, lege koffer heen en volle koffer mee terug. Waarom je kleren in Nederland kopen als het in Amerika zoveel goedkoper is?
Kijk dan zit je dus op 9000 euro in totaal.
Nu moet je voor jezelf gaan bekijken wat voor jezelf belangrijk is en dan krijg je ongeveer een bedrag tussen deze 2 bedragen.
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
- bedeve
- Amerika-expert
Ik ben samen met mijn meisje in september/oktober 19 dagen in het zuid-westen aan het toeren geweest.
Dat heeft ons buiten de tickets SFO vv (€ 534 pp ) en de standard SUV ( € 609) € 2600 gekost.
Daarmee is ook de leuke extra vakantiedag in Antwerpen betaald
We verblijven altijd in simpele hotels.
Ik hoef op reis niet luxer te slapen dan thuis.
Hoewel ik in Santa Monica de strak gesteven lakens in het top Travelodge hotel op Pico Boulevard wel lekker vond.
Dat was met $ 129 ook het duurste hotel van onze trip
Ook in de dure plekken zoals Sedona en Santa Cruz is de richtprijs $ 65.
Ik hou van onderhandelen.
En betalen in cashgeld wil nog wel eens de laatste 10 % opleveren.
Er zijn ketens zoals Wyndham waar je snel een gratis overnachting kunt sparen.
Dat heeft ons buiten de tickets SFO vv (€ 534 pp ) en de standard SUV ( € 609) € 2600 gekost.
Daarmee is ook de leuke extra vakantiedag in Antwerpen betaald
We verblijven altijd in simpele hotels.
Ik hoef op reis niet luxer te slapen dan thuis.
Hoewel ik in Santa Monica de strak gesteven lakens in het top Travelodge hotel op Pico Boulevard wel lekker vond.
Dat was met $ 129 ook het duurste hotel van onze trip
Ook in de dure plekken zoals Sedona en Santa Cruz is de richtprijs $ 65.
Ik hou van onderhandelen.
En betalen in cashgeld wil nog wel eens de laatste 10 % opleveren.
Er zijn ketens zoals Wyndham waar je snel een gratis overnachting kunt sparen.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 118 Reacties
- 18178 Weergaves
-
Laatste bericht door Big Al
-