Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Alleen naar the States
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: Alleen naar the States
Hoi Girliecathy,
Ik ben vorig jaar voor het eerst alleen op vakantie geweest naar NY. Voor dit jaar zijn wederom NY en Chicago geboekt.
3x een stedentrip. Ik weet dus niet hoe het is om alleen in een auto een rondreis te maken.
Ik vind het leuk om zoveel mogelijk van zo'n stad te zien. Niet alleen het "geijkte", maar ook aparte minder bekende dingen te zien.
Voor NY geldt dat ik daar voor de 5e keer naar toe ga en dus al heel veel gezien heb. Het is nu de uitdaging om weer nieuwe dingen te vinden. Al raak je daar nooit uitgekeken.
Ik maak dan ook een dagplanning. Bezienswaardigheden die bij elkaar liggen zoveel mogelijk op 1 dag te bekijken. Vooral om te voorkomen dat ik de hele dag kris kras door zo'n stad aan het reizen ben en uiteindelijk nog niets heb gezien. Vind het ook jammer om terug te komen en er achter te komen dat ik iets heel moois heb gemist. Al kun je natuurlijk niet alles zien.
Vindt het ook zonde van de tijd om dat op vakantie allemaal uit te moeten zoeken, ga er liever op uit. Ik zoek bijv. ook al wat leuke dingen uit om te doen voor als het regent.
Ik hou niet zo van musea, dus moet dan toch iets anders verzinnen. Bovendien is het inmiddels ook een soort hobby geworden om mij te verdiepen in een stad.
Wat overigens niet wil zeggen dat ik ook alles op mijn lijstje ook "moet" zien. Ik ga het niet najagen. Het is en blijft tenslotte vakantie.
Ik ben vorig jaar voor het eerst alleen op vakantie geweest naar NY. Voor dit jaar zijn wederom NY en Chicago geboekt.
3x een stedentrip. Ik weet dus niet hoe het is om alleen in een auto een rondreis te maken.
Ik vind het leuk om zoveel mogelijk van zo'n stad te zien. Niet alleen het "geijkte", maar ook aparte minder bekende dingen te zien.
Voor NY geldt dat ik daar voor de 5e keer naar toe ga en dus al heel veel gezien heb. Het is nu de uitdaging om weer nieuwe dingen te vinden. Al raak je daar nooit uitgekeken.
Ik maak dan ook een dagplanning. Bezienswaardigheden die bij elkaar liggen zoveel mogelijk op 1 dag te bekijken. Vooral om te voorkomen dat ik de hele dag kris kras door zo'n stad aan het reizen ben en uiteindelijk nog niets heb gezien. Vind het ook jammer om terug te komen en er achter te komen dat ik iets heel moois heb gemist. Al kun je natuurlijk niet alles zien.
Vindt het ook zonde van de tijd om dat op vakantie allemaal uit te moeten zoeken, ga er liever op uit. Ik zoek bijv. ook al wat leuke dingen uit om te doen voor als het regent.
Ik hou niet zo van musea, dus moet dan toch iets anders verzinnen. Bovendien is het inmiddels ook een soort hobby geworden om mij te verdiepen in een stad.
Wat overigens niet wil zeggen dat ik ook alles op mijn lijstje ook "moet" zien. Ik ga het niet najagen. Het is en blijft tenslotte vakantie.
New York.... you stole my heart
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ehh beetje van beide eigenlijk. Vooral in het mobiele tijdperk vind ik het handig om niet alles op voorhand te boeken, maar aan de andere kant zijn er ook veel mensen die het handig/relaxt vinden dat ze weten waar ze die avond overnachten.
Ik boek een eerste hotel wel altijd vooraf. Verder afhankelijk van waar je heengaat boek ik vaak wel op voorhand grote steden en evt plekken waar weinig overnachtingsmogelijkheden zijn zoals nationale parken.
Ik boek een eerste hotel wel altijd vooraf. Verder afhankelijk van waar je heengaat boek ik vaak wel op voorhand grote steden en evt plekken waar weinig overnachtingsmogelijkheden zijn zoals nationale parken.
Girliecathy: Ik heb een vraagje aan de mensen die vaak alleen reizen. Hebben jullie een strak schema of gaan jullie gewoon op de bonnefooi ?
Ik reis altijd alleen en ik doe dit met een strak schema. Dit omdat ik alleen reis en ik zoveel mogelijk uit mijn dag wil halen zonder te vervelen. Tot nog toe is het erg goed gelukt. Ik heb vorig jaar 11.000 km gereden in 22 dagen tijd door het Westen/Midwesten van de VS. Elke dag stond ik een uur of 6/7 op en dan reed ik ongeveer 500km per dag, rond de 11 uur a 12 uur was ik op de plek van bestemming, ik heb dan nog een hele dag om te genieten van de bestemming en dan ging ik weer door. Slapen deed ik wel altijd mooi op tijd, rond een uur of 22:00 lag ik al in dromenland.
Ik boek altijd mijn hotels voor ik ga reizen, dit omdat het mij wat zekerheid geeft en vaak is het ook goedkoper.
Laatst was ik bij Mount Rushmore gaan inchecken bij een Motel6 en ik had iets van 35 Euro betaald voor 1 nacht. Een vrouw voor mij moest 135 Dollar aftikken omdat ze ter plaatse een reservering had gemaakt.
Als ik mijn hotels boek, doe ik het via expedia of booking.com, deze bieden meestal gratis annuleren tot op de incheckdag zelf of een dag ervoor, dus mocht je toch iets willen wijzigen, dan kan dat kostenloos.
Net zoals altijd heb ik nu weer een vliegticket en een auto gehuurd voor in juni 2013. de eerste 3 nachten en de laatste nacht staan vast en heb ik ook geboekt, de overige 17 dagen moet ik nog gaan plannen en ik heb nog een hele tijd te gaan.
Maar het ligt natuurlijk per persoon hoe zij hun vakantie graag willen invullen. Ik probeer me altijd zo strak mogelijk aan de planning te houden en het is me erg goed bevallen. Voor mij kan het altijd strakker. Ik had vorig jaar een planning hier op het forum laten zien en bijna niemand was het eens met mijn planning en niemand vond dat mijn planning haalbaar was. Toch is het mij gelukt om het te halen met nog best veel vrije tijd over.
Veel succes met het plannen.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Ik doe precies hetzelfde (behalve dan het onmogelijk vroeg opstaan: het moet wel vakantie blijven
).
Alle onderkomens vooraf geboekt: dus de beste locatie tegen de beste prijs. Booking.com, Google Streetview, Tripadisor en Tomtom are my best friends.
Ook voor nagenoeg elke dag vooraf de activiteiten uitgezocht (t/m shoppen aan toe). Dus ter plekke geen getreuzel, getwijfel of gezoek.

Alle onderkomens vooraf geboekt: dus de beste locatie tegen de beste prijs. Booking.com, Google Streetview, Tripadisor en Tomtom are my best friends.
Ook voor nagenoeg elke dag vooraf de activiteiten uitgezocht (t/m shoppen aan toe). Dus ter plekke geen getreuzel, getwijfel of gezoek.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ik heb alleen gereisd en niets gepland en daar spijt van gehad. Voor mij werkt(e) het goed om de overnachtingen vastgesteld te hebben en ook van tevoren tenminste een aantal doelen voor de dag.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ik plan altijd alles strak van te voren (heerlijk dat uitzoeken!), maar boek hotels wel met een rate waar deze nog gratis te annuleren valt b.v. 24 uur van te voren. Heb door weersomstandigheden en/of andere zaken in de VS zo nog wel eens dingen aangepast tijdens de verschillende reizen...
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Ik heb toen ik 24 was alleen gereisd van Miami naar New york.
Reisverslag staat in mn signature als je het leuk vind om te lezen
Vond het onwijs gaaf! Enige nadeel van alleen reizen vind ik altijd dat de avonden minder gezlelig zijn.
In je eentje ga je toch minder snel uitgebreid uit eten of gezellig iets drinken.....maar overdag kan je lekker doen waar je izn in hebt en het geeft wel een heel groot gevoel van zelfstandigheid.
Ben toevallig net met mijn vriend in de regio Savannah/Charleston en zo geweest en het is daar echt heel prettig. Lijkt me een prima regio om als vrouw alleen te reizen
Reisverslag staat in mn signature als je het leuk vind om te lezen
Vond het onwijs gaaf! Enige nadeel van alleen reizen vind ik altijd dat de avonden minder gezlelig zijn.
In je eentje ga je toch minder snel uitgebreid uit eten of gezellig iets drinken.....maar overdag kan je lekker doen waar je izn in hebt en het geeft wel een heel groot gevoel van zelfstandigheid.
Ben toevallig net met mijn vriend in de regio Savannah/Charleston en zo geweest en het is daar echt heel prettig. Lijkt me een prima regio om als vrouw alleen te reizen
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik ben afgelopen september met een groepsreis naar de VS geweest, en merkte dat ik het helemaal niet erg vond om af en toe dingen alleen te doen. Ik ga dan ook dit jaar in september 2 weken alleen naar de VS, als thuisbasis Las Vegas (Signature at MGM Grand) en vanaf daar een aantal dagtrips maken in de omgeving 

Leuk om te lezen dat er nog meer mensen zijn die alleen reizen. Als ik alleen op stap ga vinden sommige mensen dat raar. Maar blijkbaar zijn er wel meer mensen die dit doen.
Momenteel ben ik bezig met het plannen van een lange reis in de US. Ik wil een aantal maanden rondtrekken door de natuur met mijn tent. Dus ik zal heel vaak alleen zijn.
Ik ben wel benieuwd naar wat het zal geven. Zo lang alleen ben ik nog nooit geweest. Anyway nu en dan kom je ook wel mensen tegen om een babbeltje te slaan. Da's ook altijd leuk!
Momenteel ben ik bezig met het plannen van een lange reis in de US. Ik wil een aantal maanden rondtrekken door de natuur met mijn tent. Dus ik zal heel vaak alleen zijn.
Ik ben wel benieuwd naar wat het zal geven. Zo lang alleen ben ik nog nooit geweest. Anyway nu en dan kom je ook wel mensen tegen om een babbeltje te slaan. Da's ook altijd leuk!
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Al vele malen alleen op vakantie geweest naar Amerika en dat is prima bevallen.
Het enige 'nadeel' is dat het wat duurder wordt en je niet altijd aanspraak hebt. Daar staat tegenover dat je alles in je eigen tempo kunt doen.
Roland
Het enige 'nadeel' is dat het wat duurder wordt en je niet altijd aanspraak hebt. Daar staat tegenover dat je alles in je eigen tempo kunt doen.

Roland
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 8747 Weergaves
-
Laatste bericht door Kristel De Schryver
-