Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoeveel zijn jullie kwijt?
- Ineke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
En wij waren vorig jaar in 4 weken (maart/april Texas enz) kwijt:
2 tickets Houston € 893.--, autohuur 4 weken, all inclusive € 892.--
aan hotels, eten, inkopen, benzine etc. € 2558.--. totaal dus ruim € 4300.-
Wij hebben steeds in goede hotels geslapen (zie prijzen in mijn weblog), bij thuiskomst viel dit bedrag ons eigenlijk best wel mee. Kwam natuurlijk ook wel door: lage dollarkoers, laagseizoen en omdat we in staten waren, die wat minder toeristisch (en dus wat goedkoper) zijn.
gr. Ineke
2 tickets Houston € 893.--, autohuur 4 weken, all inclusive € 892.--
aan hotels, eten, inkopen, benzine etc. € 2558.--. totaal dus ruim € 4300.-
Wij hebben steeds in goede hotels geslapen (zie prijzen in mijn weblog), bij thuiskomst viel dit bedrag ons eigenlijk best wel mee. Kwam natuurlijk ook wel door: lage dollarkoers, laagseizoen en omdat we in staten waren, die wat minder toeristisch (en dus wat goedkoper) zijn.
gr. Ineke
Het is idd wat je er van wil maken.
Vorige reis (Miami + Orlando) was in totaal met 4 zo'n 7000 euro.
Daarvan was echter 1000 euro aan kleding uitgegeven.
Diezelfde merkkleding zou ons hier zo'n 3000 euro hebben gekost.
Verder hangt het er van af wat voor jou belangrijk is, en waar je je geld wil aan uitgeven.
Persoonlijk vind ik een luxe wagen belangrijk om rond te toeren, en het moeten geen tophotels zijn, maar toch wat comfort.
Eten daarentegen was meestal in een foodcorner, of in Orlando waar we een huis hadden gehuurd : gewoon inkopen doen in de Walmart of Publix en zelf iets klaarmaken.
Vorige reis (Miami + Orlando) was in totaal met 4 zo'n 7000 euro.
Daarvan was echter 1000 euro aan kleding uitgegeven.
Diezelfde merkkleding zou ons hier zo'n 3000 euro hebben gekost.
Verder hangt het er van af wat voor jou belangrijk is, en waar je je geld wil aan uitgeven.
Persoonlijk vind ik een luxe wagen belangrijk om rond te toeren, en het moeten geen tophotels zijn, maar toch wat comfort.
Eten daarentegen was meestal in een foodcorner, of in Orlando waar we een huis hadden gehuurd : gewoon inkopen doen in de Walmart of Publix en zelf iets klaarmaken.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Omdat ik altijd alleen reis zijn de kosten voor mij sowieso hoger.
Vorig jaar was ik voor het ticket EUR 465,- kwijt, de autohuur EUR 1150,- en voor de motels ± EUR 1300,-. Per dag reken ik zelf altijd op een bedrag van zo'n EUR 100,- (dat is dan wel incl. motel, eten en benzine). Vorig jaar was ik in totaal zo'n EUR 4700,- kwijt.
Voor dit jaar reken ik op een soortgelijk bedrag. Ticket is nu EUR 450,- en de autohuur EUR 1250,-. Voor de motels heb ik het bedrag nu begroot op zo'n EUR 1100,-. Dat is lager dan vorig jaar maar dat komt omdat ik een aantal nachten bij de familie en bij Marjan in de camper
kan overnachten.
De laatste jaren (en ook dit jaar) ga ik steeds vier weken. Het zijn geen goedkope vakanties, maar ach, ik heb het er graag voor over...
Net als Dieter houd ik er ook van om in een luxe wagen te rijden. Door de grote afstanden die ik afleg in Amerika, vind ik comfort van een auto heel belangrijk. Enneh...het oog wil ook wat, vandaar dat ik dit jaar voor de Cabrio gekozen heb...
Roland
Vorig jaar was ik voor het ticket EUR 465,- kwijt, de autohuur EUR 1150,- en voor de motels ± EUR 1300,-. Per dag reken ik zelf altijd op een bedrag van zo'n EUR 100,- (dat is dan wel incl. motel, eten en benzine). Vorig jaar was ik in totaal zo'n EUR 4700,- kwijt.
Voor dit jaar reken ik op een soortgelijk bedrag. Ticket is nu EUR 450,- en de autohuur EUR 1250,-. Voor de motels heb ik het bedrag nu begroot op zo'n EUR 1100,-. Dat is lager dan vorig jaar maar dat komt omdat ik een aantal nachten bij de familie en bij Marjan in de camper

De laatste jaren (en ook dit jaar) ga ik steeds vier weken. Het zijn geen goedkope vakanties, maar ach, ik heb het er graag voor over...

Roland
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
In 2004 hebben we ( 2 volwassenen en 2 kinderen) een maand in het Zuidwesten rondgereisd. We huurden een 4x4 en overnachtten in hotels. Op vakantie kijken we niet op een cent en in 2004 overnachtten we bijv. ook 2x in het El Tovar (Grand Canyon) voor Eur. 275,- per nacht.
We kochten veel kleren en ook een automatische zwembadreiniger.
In totaal waren we Eur. 15.000,-- kwijt.
Dit jaar reizen we 5 weken met een camper en ook nu reken ik op Eur. 15.000,--. We hoeven namelijk niet iedere dag uit te eten en een zwembadreiniger hebben we ook niet nodig.
Carola
We kochten veel kleren en ook een automatische zwembadreiniger.
In totaal waren we Eur. 15.000,-- kwijt.
Dit jaar reizen we 5 weken met een camper en ook nu reken ik op Eur. 15.000,--. We hoeven namelijk niet iedere dag uit te eten en een zwembadreiniger hebben we ook niet nodig.
Carola
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij gaan in augustus voor de eerste keer naar amerika (westen) met 4 personen 2 volw en 2 kinderen (14,15 j). 21 dagen.
Tickets LTU 2850,-
Huurauto Dollar Dodge stratus 707,- platinum
Hotels ( BW) en Yavapai lodge en Yosemite Lodge 2300,-
Universal front line passes 340,-
Seaworld 210,-
National Parc pas 48,-.
We hebben alles vooruit geboekt.
Hierbij komen nog de kosten voor eten, benzine en andere leuke bezienswaardigheden. (outlet malls).
johan
Tickets LTU 2850,-
Huurauto Dollar Dodge stratus 707,- platinum
Hotels ( BW) en Yavapai lodge en Yosemite Lodge 2300,-
Universal front line passes 340,-
Seaworld 210,-
National Parc pas 48,-.
We hebben alles vooruit geboekt.
Hierbij komen nog de kosten voor eten, benzine en andere leuke bezienswaardigheden. (outlet malls).
johan
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Hoi Monique,nieuwenoord schreef:en ook een automatische zwembadreiniger
Ah, wat voor reiniger is dat en werkt het goed? Na de UV-lamp is alleen de bodem soms nog een probleem ...
De reiniger die wij hebben aangeschaft heet 'kreepy krauly' en sluit je via de skimmer aan op de pomp (net als een gewone zuiger). Je legt het gevaarte in het water en hij maakt automatisch de bodem schoon.

We laten hem soms gewoon 's nachts aan staan en 's ochtends als je uit bed komt kun je meteen een frisse duik nemen in een schoon zwembad.
We hebben de kreepy krauly in Amerika gekocht omdat hij daar een stuk goedkoper is dan in Nederland. We hebben hem uit de orginele verpakking (grote doos) gehaald, in handdoeken gedraaid en in een grote reistas vervoerd.
Carola
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zwembad

- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Re: Zwembad
Waarom heb je je zwembadreiniger naar mijn man genoemd?nieuwenoord schreef:maar onze "Gerrit" blijft regelmatig haken achter de trap en dan vergeet hij het halve zwembad

Marjon
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Gerrit
Mmm, geen idee eigenlijk .... vonden we wel een leuke naam voor een 'poolboy' 

- ess
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Hallo,
Wij waren vorig jaar in het totaal 9000 euro kwijt voor vier weken.
we hadden twee stop overs in onze vlucht,
We zijn begonnen in New york, paar dagen later naar Washington DC gevlogen, hier hebben we ook een auto gehuurd omdat we naar Canada zijn gereden.
Van Washington DC zijn we naar San Diego gevlogen, hier hebben we onze huur auto opgehaald, Chervolte Blazzer, mooie luxe auto, zuipt alleen Benzine, doen we niet weer z'n auto.
We hebben 19 dagen door het westen gereden en zijn vanuit San Francisco weer naar huis gevlogen.
Groetjes Ess,
ps bij heel veel hotels zit een zwembad, ze zijn alleen niet zo groot, maar lekker om af te koelen.
Wij waren vorig jaar in het totaal 9000 euro kwijt voor vier weken.
we hadden twee stop overs in onze vlucht,
We zijn begonnen in New york, paar dagen later naar Washington DC gevlogen, hier hebben we ook een auto gehuurd omdat we naar Canada zijn gereden.
Van Washington DC zijn we naar San Diego gevlogen, hier hebben we onze huur auto opgehaald, Chervolte Blazzer, mooie luxe auto, zuipt alleen Benzine, doen we niet weer z'n auto.
We hebben 19 dagen door het westen gereden en zijn vanuit San Francisco weer naar huis gevlogen.
Groetjes Ess,
ps bij heel veel hotels zit een zwembad, ze zijn alleen niet zo groot, maar lekker om af te koelen.

Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
- stijn konijn
- Amerika-newbie
wij gaan een maand naar de westkust en hebben ongeveer gerekend op 3000 euro per persoon. De details kun je zien op onze website
http://www.amerikareis.be/info.php?pg=prijzen

- Marjol
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor onze reis ( http://www.statesavers.com/tours_coach/ ... coach.html , alleen dan via OAD reizen geboekt)
zijn we tot op heden ca. 2500 euro pp kwijt.
Dat is dus inclusief vluchten Amsterdam-Washington-New York, Washington-LA en LA-Washington-Amsterdam, al het vervoer per bus, reisleiding, alle hotels, enkele excursies (zoals stadsrondritten, Maid of Mist bij de Niagara Falls en toegang tot de Nationale Parken) en een tweedaagse verlenging (of vervroeging; we gaan dus eerder) in New York incl. hotel.
Als budget in Amerika zelf rekenen we 1500 euro per persoon en ik ga er vanuit dat dat voldoende is voor 22 dagen.
Dat is dus inclusief vluchten Amsterdam-Washington-New York, Washington-LA en LA-Washington-Amsterdam, al het vervoer per bus, reisleiding, alle hotels, enkele excursies (zoals stadsrondritten, Maid of Mist bij de Niagara Falls en toegang tot de Nationale Parken) en een tweedaagse verlenging (of vervroeging; we gaan dus eerder) in New York incl. hotel.
Als budget in Amerika zelf rekenen we 1500 euro per persoon en ik ga er vanuit dat dat voldoende is voor 22 dagen.
1500 euro pp... das dan waarschijnlijk zonder het shoppen gerekendMarjol schreef:Voor onze reis ( http://www.statesavers.com/tours_coach/ ... coach.html , alleen dan via OAD reizen geboekt)

- Marjol
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee, het eten zit er dus niet bij.
1500 euro pp... das dan waarschijnlijk zonder het shoppen gerekend... en zit jullie eten al in het pakket...?
Is 1500 zo weinig dan? Ik had juist het idee dat we wel ruim hadden gerekend. Das zo'n 100 dollar per dag, als je de drie reisdagen (waarop je natuurlijk niet veel uitgeeft) niet meetelt.
De eerste twee dagen (New York) en de dag LA (Universal Studios FOL pas) zullen wel wat duurder zijn, maar er zullen toch ook genoeg dagen zijn dat we geen 100 dollar uitgeven.
En shoppen doen we niet zo heel veel

-
- Amerikafan
zal bij mij ook wel zoiets worden... niet dat we per definitie voor hetzelfde een jaar in de US hebben gezetenMichigan schreef:Toen ik een jaar in Amerika zat kostte dat in totaal 8000 euro.

ik ben voor een volledig jaar 5500 euro kwijt
inbegrepen : ticket, schoolkosten, verzekering, de kosten van de hele organisatie, taxen
niet inbegrepen : zakgeld (voor schoolboeken, hygiene, kadootjes, kleding,... ) à 200-250 dollar per maand
dus komt ongeveer op hetzelfde uit

States visited: MO, KS, MN, IA, OK, TX, NM, AZ, CO, NY, NJ, IL, KY, TN, NC, MS, AL, RI, MA, CT
Hallo ik ben mamma maar even onder en andere naam
Inderdaad mijn schatting komt ook veel hoger uit hoor!
Dus jullie zijn niet de enige
Mijn schatting - -tickets-2400
autohuur-1800
hotels 3500
30 dagenx300 dollar(euro240?) ongeveer 7500
Voor de dagelijkse uitgaven
Heb ik het of te ruim verkeerde schatting gemaakt of te kort verkeerd verdeelde schatting Tell me
Ben een beetje onnozel in dit soort dingen ,zal trouwens de koers eens omrekenen ,ben niet zo'n rekenwonder .....helaas

Inderdaad mijn schatting komt ook veel hoger uit hoor!
Dus jullie zijn niet de enige
Mijn schatting - -tickets-2400
autohuur-1800
hotels 3500
30 dagenx300 dollar(euro240?) ongeveer 7500
Voor de dagelijkse uitgaven
Heb ik het of te ruim verkeerde schatting gemaakt of te kort verkeerd verdeelde schatting Tell me
Ben een beetje onnozel in dit soort dingen ,zal trouwens de koers eens omrekenen ,ben niet zo'n rekenwonder .....helaas

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 4233 Weergaves
-
Laatste bericht door RoySchepers1970
-
- 6 Reacties