Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mag ik naar Amerika?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
T0mmy2211
Amerika-ontdekker

Re: Mag ik naar Amerika?

Bericht door T0mmy2211 »

Hockey schreef:
T0mmy2211 schreef:Nog aanvullingen of iets anders??
Yup. Ik ga al tig jaar naar de VS en als ik ga voor een periode van 2 weken is me nog nooit gevraagd hoeveel geld ik heb, dan wel bij me heb. En of ik wel een creditcard heb. Dus beste advies: als zij een vraag stellen, deze beantwoorden, kort, bondig en zakelijk. Maar vooral niet zelf dingen gaan lopen vertellen die niet gevraagd worden.
thanks!
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Verder sluit ik me wel aan bij DejaVu, wat is SA?
DejaVu schreef:Waar ga je heen? Wat is SA? San Antonio?
T0mmy2211
Amerika-ontdekker

Bericht door T0mmy2211 »

Hockey schreef:Verder sluit ik me wel aan bij DejaVu, wat is SA?
DejaVu schreef:Waar ga je heen? Wat is SA? San Antonio?
yeah San Antonio!

Oh ja, en Hockey.. goed dat je het zegt, ik heb er ook wel van geleerd toen ik een paar jaar geleden uit turkije kwam, toen ik gek deed op het vliegveld, op m'n handen ging lopen enzo... al m'n spullen werden gelijk gecontroleerd en we werden ondervraagt, haha.. dus nee ik ga denk ook niet op m'n handen lopen daar of proberen een gezellig babbeltje te maken met ze.. Ik voel me overal thuis maar ik heb nog veel te leren, maar die les zit in de pocket, lol.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

:blink: :blink: :blink:
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Bedankt voor het antwoord.

Gek ging lopen doen? :shock: Waarom zou je dat überhaupt willen en zo de aandacht op je vestigen? Ik weet niet of je weleens Border Security kijkt, maar juist de mensen die opvallen worden eruitgelicht. De 99,99% die zich normaal gedraagt niet.

En nog een tip, aansluitend op wat DejaVu al schreef, als je toeristische dingen wil zien en dat ook als antwoord wil geven, lees je alvast in. Google, wikipedia etc. Zorg aldus dat je voorbereid bent.
T0mmy2211
Amerika-ontdekker

Bericht door T0mmy2211 »

DejaVu schreef:Je moet niet over dr beginnen, bezorgt je alleen maar extra vragen. Waar ga je heen? Wat is SA? San Antonio?

Is daar iets toeristisch? Als je bijvoorbeeld naar LA gaat dan zeg je "ik wil gewoon Hollywood ed bezoeken". en dan zeggen ze "ok, veel plezier". Als je zegt "ja ik ken hier een meisje en die ga ik opzoeken" dan krijg je veel meer vragen.
lol ik zag je reply niet.

Ja, we gaan naar grandcanyon, daar hebbe we een hotelletje geboekt voor een paar nachten,.. de nacht lucht lijkt me daar echt waanzinnig. en naar Las Vegas. Het er heen rijden duurt ook een geruime dag natuurlijk, maar daar hebben we al oplossingen voor... (.. :roll: )
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Hou er rekening mee dat jij niet zomaar mag rijden in haar auto. Grote kans dat je dan niet verzekerd bent. De verzekeringen in NL en de VS zijn anders. In NL is de verzekering gekoppeld aan de auto, en in de VS aan de persoon.
Als jij in haar auto wil rijden, laat haar navragen bij haar verzekering of dit mag. En laat dat schriftelijk bevestigd worden.
T0mmy2211
Amerika-ontdekker

Bericht door T0mmy2211 »

DejaVu schreef::blink: :blink: :blink:
:thumbup: :clap: .. :lol: !!!
Bedankt voor het antwoord.

Gek ging lopen doen? :shock: Waarom zou je dat überhaupt willen en zo de aandacht op je vestigen? Ik weet niet of je weleens Border Security kijkt, maar juist de mensen die opvallen worden eruitgelicht. De 99,99% die zich normaal gedraagt niet.
hahahahahahaha echt heerlijk die opmerkingen! haha ja ik was toen met m'n ouders en ik was 17 ofzo.. tja niet dat ik wat ben veranderd maar ik kan me nu wel bewust inhouden.
En nog een tip, aansluitend op wat DejaVu al schreef, als je toeristische dingen wil zien en dat ook als antwoord wil geven, lees je alvast in. Google, wikipedia etc. Zorg aldus dat je voorbereid bent.
Taxxiiii!
1 retourtje rond de wereld dankjewel meneertje nog een keertje!
Hou er rekening mee dat jij niet zomaar mag rijden in haar auto. Grote kans dat je dan niet verzekerd bent. De verzekeringen in NL en de VS zijn anders. In NL is de verzekering gekoppeld aan de auto, en in de VS aan de persoon.
Als jij in haar auto wil rijden, laat haar navragen bij haar verzekering of dit mag. En laat dat schriftelijk bevestigd worden.
Dankje Hockey.. Ja dit waren wij inderdaad van plan, maar ik heb een slecht gevoel daarover.. Ik heb zelfs geen rijbewijs dus dat kost teveel risico's. We hebben afgesproken om de tijd en pauzes te nemen en hotelletjes voor onderweg. HAHA zij doet alles voor me! ik ben egt een luie varken.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

koekkoek
T0mmy2211
Amerika-ontdekker

Bericht door T0mmy2211 »

DejaVu schreef:koekkoek
knorknor
KimDaanUSA
Amerikafan

Bericht door KimDaanUSA »

O mijn god, ik lig onder mijn bureau van het lachen door het lezen van deze thread :lol: :lol: :lol:
Onze reisverslagensite: http://kimendaan.wordpress.com
2017 - USA (SF - Las Vegas - SF)
2013 - USA (Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas)
2012 - IJsland + West-USA (6 weken)
2011 - Engeland, Wales + Schotland
2009 - Interrail Europa
2008 - Tunesië
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Hahaha! Idem hier!

Ik zie m'n broertje voor me :lol:
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Volgens mij is het dikke mik met je vriendin ofniet? Dat ze zomaar even alles voor je regelt en betaald.

San Antonio - Grand Canyon is 2 lange of 3 halve dagen rijden. Vanaf daar naar Vegas is 4 uurtjes.
T0mmy2211 schreef:
knorknor
Volgens mij krijg je em nu direct terug Deja hahaha :clap: :lol:

Ik hoop echt dat je je inhoud als je het vliegtuig uitstapt, want die immigrations mensen zijn niet zo van de humor in Amerika.
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

Wat een cliffhanger, ik ben zo benieuwd hoe dit afloopt... :wink:

Maar ik wens je in ieder geval heel veel fun (en een beetje succes)!
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Hockey schreef: Yup. Ik ga al tig jaar naar de VS en als ik ga voor een periode van 2 weken is me nog nooit gevraagd hoeveel geld ik heb, dan wel bij me heb.
Staan die aparte standjes er dan tegenwoordig niet meer, als je in Schiphol inchekt? Want een standaard vraag is of je de reis zelf hebt betaald.

Wat ga je antwoorden als ze je voor de neus weg vragen "Wat doe je voor werk?"?
"Wat studeerde je?"
Laatst gewijzigd door kastelke op 25 jan 2013, 04:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

PSVwally schreef:San Antonio - Grand Canyon is 2 lange of 3 halve dagen rijden. Vanaf daar naar Vegas is 4 uurtjes.
Dat zal dus een heel erg rijke vriendin zijn?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

kastelke schreef:Staan die aparte standjes er dan tegenwoordig niet meer, als je in Schiphol inchekt? Want een standaard vraag is of je de reis zelf hebt betaald.
Die 'tafeltjes' staan voor de security-check. Dus voordat je gaat boarden. Ik heb me kostelijk vermaakt bij dat tafeltje. :thumbup:
De vragen die ze stellen zijn met gewoon logisch nadenken simpel te beantwoorden. Geen slapende honden wakker maken en een beetje de toerist uithangen, niks aan de hand.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Nou ben ik vorige maand nog vanaf Schiphol naar de VS gevlogen, maar ik kan me echt geen vragen herinneren. Paspoort werd gescand, tas werd gescand, ik werd gescand en klaar was kees. Zo ook mijn schoonouders die met me mee reisden. De vragen bewaren ze volgens mij tot bij immigrations, op het moment dat er geen weg terug meer is :mrgreen:
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Verschilt per keer. De ene keer krijg je voor het instappen heel wat vragen over je reis maar de andere keer niet. De laatste keer dat ik zo'n uitgebreide ondervraging kreeg was 2 jaar geleden op Heathrow vlak voor een vlucht naar Chicago.
T0mmy2211
Amerika-ontdekker

Bericht door T0mmy2211 »

PSVwally: Volgens mij is het dikke mik met je vriendin ofniet? Dat ze zomaar even alles voor je regelt en betaald.

San Antonio - Grand Canyon is 2 lange of 3 halve dagen rijden. Vanaf daar naar Vegas is 4 uurtjes.
T0mmy2211 schreef:
knorknor
Volgens mij krijg je em nu direct terug Deja hahaha :clap: :lol:

Ik hoop echt dat je je inhoud als je het vliegtuig uitstapt, want die immigrations mensen zijn niet zo van de humor in Amerika.

Haha, neej PSVwally, gewoon! We houden van elkaar :) :thumbup: En ze verveeld zich daar dood, het is erg grijs daar voor haar, dus ik kom graag.
Lol neej ik gedraagde me ook beetje koekkoek, ik zei knorknor tegen mezelf omdat ik een luie varken ben haha. .
Ja haha ik zal me inhouden! gewoon lekker zakelijk, straight to the point., i get it.
...............

Thanks mensen, ik hoop dat het ook zo gaat bij mij!

@kastelke: Ik had een eigen vof maar die liep niet meer lekker dus ben ik daar mee gestopt, sindsdien ben ik op zoek naar wat anders :clap: sjonge wat een info heb ik heb aan jullie vrijgegeven.. maargoed, alles voor een goeie reis... Ik blijf gewoon lekker eerlijk, serieus, zakelijk en nja ook al zit alles tegen... tjah het is zoals het is. :geek: En neej zo rijk is ze ook weer niet haha!

@KW1984: dankje man, ik ben ook benieuwd, ik laat het jullie weten hoe het allemaal is gegaan, hopelijk zal dat in maart zijn
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer