Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Camera voor in de auto!
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Re: Camera voor in de auto!
wifi is veel meer dan enkel internet maar staat voor "draadloos netwerk", om het even of dit nu internet is of gewoon tussen 2 toestellen in de huiskamer/auto.
De Black Edition heeft inderdaad wifi mét zender (neem je bij jou in de auto) en ontvanger (ingebouwd in de GoPro) en daarmee bedien je hem dus volledig van in de wagen. Als je ook een smartphone zou hebben dan kan je hierop ook het beeld zien dat de GoPro opneemt (wel met enkele seconden vertraging). Maar om met de wifi te werken heb je dus géén smartphone nodig.
De Black Edition heeft inderdaad wifi mét zender (neem je bij jou in de auto) en ontvanger (ingebouwd in de GoPro) en daarmee bedien je hem dus volledig van in de wagen. Als je ook een smartphone zou hebben dan kan je hierop ook het beeld zien dat de GoPro opneemt (wel met enkele seconden vertraging). Maar om met de wifi te werken heb je dus géén smartphone nodig.
Kijk, zo leer ik nog eens wat van jullie.
Ik denk dat ik mijn camera niet op de bumper ga plaatsen maar gewoon voor mijn raam op het dashboard.
Gezien ik cabrio ga rijden, hoop ik dat het op een of andere manier net boven mijn raam zeg maar mijn camera kan gaan plaatsen.
Ik ga ook naar een Pool Party dus lijkt het mij leuk om die camera ook mee te nemen. Vorig jaar een gewone camera meegenomen maar die werd nat en dat vond m'n camera niet zo leuk alhoewel ik nog steeds erg voorzichtig deed.
Ik heb gelezen dat die Gopro waterdicht is. Is dat ding standaard waterdicht of moet je een waterdichte behuizing gebruiken? krijg je die dan standaard mee of moet je die apart kopen?
Ik denk dat ik mijn camera niet op de bumper ga plaatsen maar gewoon voor mijn raam op het dashboard.
Gezien ik cabrio ga rijden, hoop ik dat het op een of andere manier net boven mijn raam zeg maar mijn camera kan gaan plaatsen.
Ik ga ook naar een Pool Party dus lijkt het mij leuk om die camera ook mee te nemen. Vorig jaar een gewone camera meegenomen maar die werd nat en dat vond m'n camera niet zo leuk alhoewel ik nog steeds erg voorzichtig deed.
Ik heb gelezen dat die Gopro waterdicht is. Is dat ding standaard waterdicht of moet je een waterdichte behuizing gebruiken? krijg je die dan standaard mee of moet je die apart kopen?
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
ibood.com heeft vandaag een aanbieding op een actie camera.
http://www.ibood.com/nl/nl/
Vanavond een beetje opzoek werk doen en dan koop ik hem misschien.
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Met de grote beeldhoek zou ik de camera niet binnen plaatsen, want zo vul je de helft van het beeld met dashboard + insectengraf (aka de voorruit
)
De Gopro heeft standaard een waterdichte behuizing.

De Gopro heeft standaard een waterdichte behuizing.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
veruit de beste plaats is bovenaan de voorruit (veel stabieler dan de bumper, hoger en dus beter zicht en niet zo kwetsbaar). Als je hem op de bumper plaatst vrees ik dat je, door de extreme groothoek, vooral heeeeeel veel asfalt zal zien...tetouani schreef:Ik denk dat ik mijn camera niet op de bumper ga plaatsen maar gewoon voor mijn raam op het dashboard.

oeps Q-Bic is mij vóór, maar het belangrijkste is dat we dezelfde mening deling. Plus : binnenkant geeft hoe dan ook reflectie.
Zo, das een mooi koopje.christopheva schreef:ibood.com heeft vandaag een aanbieding op een actie camera.
Ik zie hier dat die beter is dan de Gopro Hero 2.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik gadit even onderzoeken, of dit daadwerkelijk zo is.
@ Qubic en kalaman.
Weten jullie hoe ik de camera vastzet boven mijn voorruit? Het betreft een cabrio. Er zal vast een of ander klemmetje zijn?
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
voor mij is er maar 1 echte actioncam en dit is de GoPro. Zowel bij National Geographic als Discovery Channel als in films enz zie je enkel GoPro.
GoPro heeft een zuignap die zelfs gebruikt wordt op de vliegtuigen in Flying Wild Alaska. Die zal dus zeker nooit van de voorruit loskomen...eerder de voorruit van de cabrio...
GoPro heeft een zuignap die zelfs gebruikt wordt op de vliegtuigen in Flying Wild Alaska. Die zal dus zeker nooit van de voorruit loskomen...eerder de voorruit van de cabrio...

Oh, dus ik kan die camera gewoon aan de buitenkant van mijn voorruit vastzetten doormiddel van een zuignap?kalaman schreef:voor mij is er maar 1 echte actioncam en dit is de GoPro. Zowel bij National Geographic als Discovery Channel als in films enz zie je enkel GoPro.
Maakt het verder wat uit kwa snelheid. Gezien je het over vliegtuigen hebt, zal het denk ik geen probleem zijn voor mijn zieilige 305pk Mustang

PS: Op onderstaande link kun je mijn video zien vanuit de auto, gemaakt met mijn digitale camera.
Ik denk dat de kwaliteit van deze camera best goed is vergeleken met de GoPro.
Misschien dat ik denk ik gewoon mijn digicam ga gebruiken als ik geld wil besparen.
Moet denk ik dan alleen nog een manier vinden om deze camera ergens boven mijn voorruit te plaatsen met een klem of iets.
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik zie geen link
Bij de motorsport edition is er idd een zuignap inbegrepen. Wij kleefden die linksonderaan de ruit. Wel iets meer auto in beeld, maar zo konden we makkelijk nog met een veiligheidskoord door de deur, hing hij bijna net boven de middellijn en zie je ook nog het asfalt onderaan in beeld voorbijvliegen. Dit zorgt voor een iets hoger snelheidsgevoel vind ik.
Middenbovenaan de voorruit zou bij ons ook niet werken owv de ruitenwissers.
De motorkap zou ik afraden, proefondervindelijk kan ik zeggen dat dat veel meer vibraties in beeld gaf dan op een ruit (logisch eigenlijk)
(Ik had je graag als iets willen tonen, maar ik krijg mijn videobewerkingsprogramma al een tijd niet meer aan de praat
)

Bij de motorsport edition is er idd een zuignap inbegrepen. Wij kleefden die linksonderaan de ruit. Wel iets meer auto in beeld, maar zo konden we makkelijk nog met een veiligheidskoord door de deur, hing hij bijna net boven de middellijn en zie je ook nog het asfalt onderaan in beeld voorbijvliegen. Dit zorgt voor een iets hoger snelheidsgevoel vind ik.
Middenbovenaan de voorruit zou bij ons ook niet werken owv de ruitenwissers.
De motorkap zou ik afraden, proefondervindelijk kan ik zeggen dat dat veel meer vibraties in beeld gaf dan op een ruit (logisch eigenlijk)
(Ik had je graag als iets willen tonen, maar ik krijg mijn videobewerkingsprogramma al een tijd niet meer aan de praat

USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
Blog // Photo Album
Blog // Photo Album
Oh, helemaal vergeten.
Hier is de link.
Dit is dan wel vanuit de binnenkant gefilmd want heb geen oplossing kunnen vinden om mijn digitale camera aan de buitenkant of boven mijn voorruit te zetten.
Gezien het een cabrio is dacht ik dat ik wel zou kunnen improviseren om het boven mn voorruit te krijgen, maar helaas, ik ben niet zo creatief.
Hier is de link.

Dit is dan wel vanuit de binnenkant gefilmd want heb geen oplossing kunnen vinden om mijn digitale camera aan de buitenkant of boven mijn voorruit te zetten.
Gezien het een cabrio is dacht ik dat ik wel zou kunnen improviseren om het boven mn voorruit te krijgen, maar helaas, ik ben niet zo creatief.
Ben wel heel benieuwd wat de kenners hier van de camera op ibood vinden? Ik zou nl heel graag een investering doen, maar twijfel wel een beetje.
Vorig jaar is mijn camera op reis gestolen, dus heb daar ook al vervanging voor moeten kopen. Als ik me niet vergis zit de GoPro die jullie aanraden zo om en nabij de €300?
Vorig jaar is mijn camera op reis gestolen, dus heb daar ook al vervanging voor moeten kopen. Als ik me niet vergis zit de GoPro die jullie aanraden zo om en nabij de €300?
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
euh...dirtroad rijden met 1 hand en ondertussen filmentetouani schreef:Op onderstaande link kun je mijn video zien vanuit de auto, gemaakt met mijn digitale camera.

- Peter & Ann
- Amerikafan
Voor 300 ero heb je de Hero 3 dat is het nieuwste GoPro model.Ems2012 schreef:Ben wel heel benieuwd wat de kenners hier van de camera op ibood vinden? Ik zou nl heel graag een investering doen, maar twijfel wel een beetje.
Wij hebben in november de Hero 2 op de kop kunnen tikken voor 195 euro en dit via een internetwinkel.
Wij hebben het "outdoor"-model. Klik op de link om de accessoires te bekijken. http://www.getactioncameras.be/gopro-hd-hero2-outdoor (dit is niet de winkel waar wij gekocht hebben)
De winkel waar wij hem gekocht hebben heeft alleen nog maar GoPro3 toestellen te koop.
Maar als je goed zoekt op het web zal je waarschijnlijk nog een GoPro2 aan een aantrekkelijke prijs vinden.
Evt op 2°hands zoeken.
Peter.
- Bqtje
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Onlangs heb ik volgend statief gekocht : http://www.statiefshop.be/product/10211 ... atief.html
Hierop op heb ik mijn gewone Sony-camera gemonteerd , deze filmt in breedbeeld . Het statief heb ik aan de binnenkant , op de ruit van de rechter deur geplaatst .
Na een beetje juist richten , zie je bijna niks van de deurstijl en helemaal niks van de auto .
In Amerika heb ik het nog niet kunnen proberen ( we gaan pas in september ) , thuis vind ik het een goeie oplossing .
PS : @ Kalaman : proficiat met je prachtige video's . Het is jouw "schuld" dat ik dit ook wil proberen
Hierop op heb ik mijn gewone Sony-camera gemonteerd , deze filmt in breedbeeld . Het statief heb ik aan de binnenkant , op de ruit van de rechter deur geplaatst .
Na een beetje juist richten , zie je bijna niks van de deurstijl en helemaal niks van de auto .
In Amerika heb ik het nog niet kunnen proberen ( we gaan pas in september ) , thuis vind ik het een goeie oplossing .
PS : @ Kalaman : proficiat met je prachtige video's . Het is jouw "schuld" dat ik dit ook wil proberen

http://disneybelgskes.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zuid-West Amerika september 2013 http://mtenbqtjeopstap.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zuid-West Amerika september 2013 http://mtenbqtjeopstap.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Kun je eens aangeven wat je hier nou precies mee bedoeld.maar meer bewegingsruimte tijdens het editeren
Verder: Ik kan dat oudere topic even niet vinden, maar wat heb je nou precies allemaal nodig om een goede paar uur te filmen?
Als ik bv de Gopro black aanschaf, wat moet ik er dan allemaal nog bijnemen (of geef een voorbeeld met de hero 2 motorsports ed. waar de zuignap bv al bij zat) wat je allemaal nog meer nodig hebt, want ik kom er niet helemaal uit.
Ik weet t al.
Ik ga mijn Gopro Hero 3 Black pas kopen als ik de in de VS ben.
In Nederland kost dat ding 450 of 475 Euro en dan heb je nog niet eens een geheugenkaart erbij.
In de VS kost de Hero 3 Black 300 Euro met geheugenkaart bij Bestbuy.
En misschien is die zelfs wat goedkoper als ik in de VS ben, want ben er pas in juni.
Ik ga mijn Gopro Hero 3 Black pas kopen als ik de in de VS ben.
In Nederland kost dat ding 450 of 475 Euro en dan heb je nog niet eens een geheugenkaart erbij.
In de VS kost de Hero 3 Black 300 Euro met geheugenkaart bij Bestbuy.
En misschien is die zelfs wat goedkoper als ik in de VS ben, want ben er pas in juni.
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik ken de specifics niet, maar de Hero 3 (Silver & Black) (en de Hero 2 denk ik ook, met firmware upgrade) kunnen in "Protune" modus filmen. De bestanden zijn dan wel veel groter (en zorg dat je sd card snel genoeg is), maar de data is veel minder gecomprimeerd en zonder automatische verbeteringen zoals whitebalance etc. Hierdoor kan je in video editing programma's veel meer "spelen" zonder beeldfouten te krijgen. Eenvoudig gezegd... Een beetje zoals een RAW vs JPG bestand bij een DSLR camera, als je daar vertrouwd mee zou zijn.PSVwally schreef:Kun je eens aangeven wat je hier nou precies mee bedoeld.maar meer bewegingsruimte tijdens het editeren
Google er eens naar; of hier: http://cineform.blogspot.com/2012/10/protune.html
Als je de motorsport edition neemt (zal ook wel bestaan voor de Hero 3, vermoed ik), heb je minimum een SD card nodig om aan de slag te gaan (liefst een Class 10 kaart, zo heb je geen problemen bij full hd filmen of zeer snelle timelapses). De zuignap, waterdichte behuizing, batterij, usb kabel,... zitten er allemaal al bij.PSVwally schreef:Verder: Ik kan dat oudere topic even niet vinden, maar wat heb je nou precies allemaal nodig om een goede paar uur te filmen?
Als ik bv de Gopro black aanschaf, wat moet ik er dan allemaal nog bijnemen (of geef een voorbeeld met de hero 2 motorsports ed. waar de zuignap bv al bij zat) wat je allemaal nog meer nodig hebt, want ik kom er niet helemaal uit.
Wil je ook onmiddellijk kunnen zien wat je filmt: LCD Bacpac.
Wil je een langere autonomie & extra lader: Battery Bacpac.
Wil je remote control via Wifi op smartphone: Wifi Bacpac.
Let op: de Bacpacs kunnen niet gecombineerd worden!
Voor info ivm autonomie & SD cards, zie m'n vorige post: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 67#p791067
Blog // Photo Album
Blog // Photo Album
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
BedanktBqtje schreef:PS : @ Kalaman : proficiat met je prachtige video's . Het is jouw "schuld" dat ik dit ook wil proberen

Kalaman,
Nog een vraagje. Krijg je dat ding waarmee je je GoPro aan de voorruit zet erbij of moet je die los erbij kopen en hoeveel kost dat?
Nog een vraagje. Krijg je dat ding waarmee je je GoPro aan de voorruit zet erbij of moet je die los erbij kopen en hoeveel kost dat?
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
ook op de website van GoPro staat alles zonneklaar uitgelegdQ-BiC schreef:Als je de motorsport edition neemt (zal ook wel bestaan voor de Hero 3, vermoed ik), heb je minimum een SD card nodig om aan de slag te gaan (liefst een Class 10 kaart, zo heb je geen problemen bij full hd filmen of zeer snelle timelapses). De zuignap, waterdichte behuizing, batterij, usb kabel,... zitten er allemaal al bij.
Wil je ook onmiddellijk kunnen zien wat je filmt: LCD Bacpac.
Wil je een langere autonomie & extra lader: Battery Bacpac.
Wil je remote control via Wifi op smartphone: Wifi Bacpac.
Let op: de Bacpacs kunnen niet gecombineerd worden!

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 2066 Weergaves
-
Laatste bericht door BahamaOne
-
- 2 Reacties