Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zeeziek op een cruise

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
girliecathy
Amerikakenner

Re: Zeeziek op een cruise

Bericht door girliecathy »

Ik heb de bandjes gewoon uitgeprobeerd in het vliegtuig. Had toen wel reis tabletten in mijn tas.
Van die primatour pillen word ik altijd suf je hebt ook nog een ander merk, weet de naam niet, het is een blauw doosje en de tabletten zijn oranje en daar word ik dan weer niet suf van.
En in het buitenland reis tabletten kopen daar ben ik ook geen meer fan sinds ik ooit in Griekenland tabletten had gekocht en daar 3 dagen slaperig van ben geweest.
Betty
Amerikafan

Bericht door Betty »

Als je erg gevoelig bent voor reisziekte helpt er niets. Ben zelf heel gevoelig, op de ferry Oostende - Dover werd ik misselijk zodra we de haven uit waren. Kalme zee en geen andere zieken te bespeuren. (had nochtans touristil genomen). Als je ook ziek wordt in de auto kan dat al een aanwijzing zijn voor op zee.
niic0leiine
Amerika-ontdekker

Bericht door niic0leiine »

Ooh Betty dat is inderdaad wel erg gevoelig! Nee zo erg hebben wij er geen last van. (ik sowieso niet zo erg, auto gaat altijd prima / mijn vriend die redde de busreis naar Spanje vorig jaar ook met Primatour) Maar wel vervelend dat jij er zoveel last van hebt.
Met de zomer naar Orlando voor een weekje pretparken en een weekje cruisen
Afbeelding
estherdgeus
Amerika-ontdekker

Bericht door estherdgeus »

Wij hebben twee jaar geleden een achtdaagse cruise in Alaska gedaan vanuit Vancouver. Ik ben zelf heel gevoelig voor zeeziekte en eigenlijk op elke boot ziek. De eerste dag ging het goed, maar de tweede dag was ik al misselijk. Toen twee Canadezen hiervan hoorde, gaven ze de tip om horizontaal over je navel een pleister te plakken. Met het witte stukje precies op je navel. Ik ben de hele reis niet meer ziek geweest. Ook niet op kleinere bootjes voor bijvoorbeeld het spotten van walvissen. Ik hoop dat je iets aan deze tip hebt. Mijn vakantie is er perfect mee geweest!
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Hmmm,... grappig verhaal, maar het gaat er bij mij niet in. Zeeziekte heeft met het evenwichtsorgaan (oren) te maken en niet met je navel :wink: .
Daarnaast krijgt de gevoelige reiszieken al last van zeeziekte al als je de haven nog maar net uit bent en niet na een dag.

Het is wel zo dat na een paar dagen op zee je er wel wat aan went. En dat je steeds minder pilletjes nodig hebt.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
niic0leiine
Amerika-ontdekker

Haha ja dat is inderdaad een erg grappig verhaal. Dit heb ik ook nog nooit gehoord. Moet een beetje denken aan de polsbandjes. Maar als het helpt, waarom niet zou ik dan denken :thumbup:
Afbeelding
Petticoat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Petticoat »

Die polsbandjes doen bij mij idd ook niets. Primatour helpt redelijk, maar daar word er wel slaperig van. Tijdens de cruise die ik vorig jaar heb gemaakt, had ik alleen 's nachts af en toe een beetje vervelend gevoel en dan is zo'n primatourtje prima. Maag weer tot rust en je slaapt als een roosje! Gember helpt trouwens ook tegen zeeziekte.
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
niic0leiine
Amerika-ontdekker

Petticoat schreef:Maag weer tot rust en je slaapt als een roosje! Gember helpt trouwens ook tegen zeeziekte.
Kan iemand mij vertellen hoe ie die gember dan in neemt? Want misschien is dit ook wel een goede
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer