Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Laptop meenemen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Laptop meenemen

Bericht door kalaman »

Bij ons ging vorige week naast een laptop, reflexcamera, een compactcamera en een GoPro, mét alle laders, zuignap, batterijen enz ook nog eens de iPad, toiletgerief, 1x reserveondergoed (in geval van verlies valies) nu ook nog eens de DJI Phantom én 3 reservebatterijen in de handbagage + roadbook van 288 blz. Dus "echt" veel zorgen over gewicht moet je je niet maken :wink: .
O ja, het is evident dat alle elektronica en/of duurdere zaken mee aan boord gaan en niet in het ruim...
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

PSVwally schreef:Overigens over die stekkerdoosjes die sommigen meenemen. Gaat dat dan wel de koffer in ipv de handbaggage? Ik las dat hier en vind het eigenlijk wel een makkelijk iets. Tot nu toe nam ik altijd 2 reisstekkers mee en lade ik om de nacht m'n telefoon/videocamera/fototoestel/laptop mee op. En trekt zoiets het daar net zo makkelijk als hier ivm andere stoomwattage/voltage of hoe het ook heet?
Die stekkerdoos ging bij ons altijd in de koffer. Uiteindelijk is het niet zo'n ramp als je die kwijt zou zijn vonden wij. ;-) De reisstekker namen we wel mee in de handbagage. Altijd handig als je bijvoorbeeld je telefoon moet opladen in de luchthaven of dergelijke. Ik stak wel altijd alle kabels ook in de handbagage, in een plastiek zak, omdat je die er dan ineens zou kunnen uithalen als het nodig zou zijn. Ik probeerde ook altijd zo weinig mogelijk kabels mee te nemen, maar uiteraard hebben al mijn toestellen toch net een iets ander stekkertje. :roll:
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Met een beetje shoppen op Ebay en Home Depot (tijdens een van de vorige reizen) heb ik een setje met Amerikaanse stekkers. Multifunctioneel en erg compact (geen reisstekker meer nodig).
Op Ebay vind je voor €1 al USB opladers met een US-stekker. Ook bijv. verlengsnoeren met een micky-mouse stekker (laptop oplader).
IMAG0198.jpg
Ja, het witte verlengsnoer heeft drie aansluitingen (achterzijde ook 1x). Niet geaard maar voor de meeste apparatuur geen probleem.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Pinguinos
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Pinguinos »

Hm, weet iemand het max gewicht bij Delta Airlines?

Op hun website staat immers enkel de grootte, maar niets over gewicht: https://www.delta.com/content/www/en_US ... ry-on.html
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

op handbagage staat nooit een gewichtsbeperking, enkel de afmetingen zijn gelimiteerd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Dat is niet helemaal waar, bij de KLM is het bijvoorbeeld max 12 kg. Zie http://www.klm.com/travel/nl_nl/prepare ... /index.htm
Bij Delta lijkt er inderdaad geen restrictie te zijn wat het gewicht betreft.

Marianne
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

sorry, Marianne, ik bedoelde uiteraard bij Delta, vermits dit de concrete vraag was :wink:
Pinguinos
Amerika-ontdekker

Bericht door Pinguinos »

Geen limiet bij Delta dus?

Super, thanks!
michelvd
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door michelvd »

Hoe zit het eigenlijk als je bij Delta, zonder beperking, hebt geboekt en vervolgens wordt de vlucht uitgevoerd door KLM. Gelden dan de Delta regels of de KLM regels?
Pinguinos
Amerika-ontdekker

Bericht door Pinguinos »

michelvd schreef:Hoe zit het eigenlijk als je bij Delta, zonder beperking, hebt geboekt en vervolgens wordt de vlucht uitgevoerd door KLM. Gelden dan de Delta regels of de KLM regels?
Dan vermoed ik KLM, aangezien je met hen vliegt dan zij het ook hun regels neem ik aan...
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

michelvd schreef:Hoe zit het eigenlijk als je bij Delta, zonder beperking, hebt geboekt en vervolgens wordt de vlucht uitgevoerd door KLM. Gelden dan de Delta regels of de KLM regels?
Je vliegt altijd onder de regels van de uitvoerende maatschappij.
Pinguinos
Amerika-ontdekker

Bericht door Pinguinos »

Ik ga sowieso zien dat ik onder het gewicht blijf, maar een laptop is toch handiger dan een smartphone :)!
Mark667
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Mark667 »

Wat betreft gewicht doen ze daar bij handbagage-balie niet zo heel moeilijk over, zolang je maar niet krom loopt van het gewicht. Ik heb mijn drie voorgaande keren dat ik naar Amerika ben geweest altijd een zware rugtas meegenomen met daarin : Laptop 15,4" , spiegelreflexcamera met 2 lenzen, onderwatercamera, 1 broek, 1 shirt, 1 paar sokken en onderbroek, 1 paar schoenen, tandenborstel en medicijnen.

Ik heb nog nooit commentaar op gehad, wel van de mensen die achter mij in de rij stonden versteld wat er allemaal uit me tas kwam. Ik weet alleen niet hoe het zit qua afmetingen wat daar de eisen aan gesteld worden, kan me iets voorstellen dat dat wel goed gecontroleerd word.

Aangezien Delta stoelen koopt van KLM ben je wat betreft regels gebonden aan de KLM regels, in de meeste gevallen is dat voor handbagage 12Kg.
TotosDawn
Amerikafan
Partner van: Rick-zonder-account
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Bericht door TotosDawn »

Wij hebben ook handbagage koffers, maar ik wil liever een aparte laptop tas meenemen voor mijn (net nieuwe) laptop, om de kans op beschadiging zo minimaal mogelijk te maken (het zou erg jammerlijk zijn als mijn laptop sneuvelt want ik ga hem hard nodig hebben daar :) ). Nu kan ik me herinneren dat je bij veel maatschappijen één stuk handbagage mee mag nemen, maar ook eventueel nog een laptoptas of cameratas als 2e stuk bagage.
Weten jullie hoe dat zit bij United??
Afbeelding
Volg ons op onze reis: *klik hier*
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

united : 1 handbagage plus 1 persoonlijk item.
Je mag dus je laptoptas als tweede meenemen.
Groetjes,
Carine
Delphineds
Amerika-ontdekker

Bericht door Delphineds »

lovely_laura schreef:Wij hebben ook altijd een klein handbagage koffertje bij ons met daarin
- filmcamera
-fototoestel
-e-reader
-ds
-laptop
-portable dvd speler
- snoepjes puzzelboekjes e.d

Het enige is dat we als we hem door de scanner doen helemaal leeg moeten maken omdat ze alles willen zien. Ik zou niet nog apart een laptoptas meenemen. Bij onze laatste vlucht deden ze heel moeilijk omdat ik mijn koffertje had en mijn gewone schoudertas met papieren en portemonnee enzo.
Ik moest toen kiezen tussen het inchecken van 1 van de 2 of mijn tas in het koffertje proppen. Gelukkig paste het er nog bij maar ze doen dus niet meer zo makkelijk over een extra handbagage terwijl ik vroeger nooit problemen had met mijn schoudertas.

Gr. Laura

Zo gaan wij het ook doen! Geen gesleur met handtas, laptoptas, fototoesteltas enzo... 1 koffertje en hupa!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer