Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

slapen in het vliegtuig

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: slapen in het vliegtuig

Bericht door PSVwally »

Afstandbedieningen vervloek ik ook minimaal 10x per vlucht. Ik weet ook altijd mijn film onbedoeld te stoppen en dan niet op een manier dat je hem weer kunt hervatten.
Inderdaad, dan moet je weer van voorafaan beginnen en de halve film doorspoelen :)

Op mijn laatste vlucht sliep ik eindelijk, wordt ik wakker van een stewardess die een deken over me heen wil leggen. Opzich aardig bedoelt, maar had niet gehoeven.
Vooral als ik boven land zit kan ik echt uren naar beneden kijken, dan vindt ik het zelfs zonde om te slapen.
Dat is voor mij ook de reden om altijd langs het raam te zitten
Rudolfje
Amerikafan

Bericht door Rudolfje »

Ik heb een aantal tips als reactie op de voorgaande verhalen:

1) probeer de maaltijd over te slaan, eten maakt dat je minder snel in slaap valt omdat je lichaam te druk is met verteren
2) de bediening van je radio/tv helemaal uitrekken en dan het toestel langs je stoel hangen, zo is de kans een stuk kleiner dat je er onbedoeld tegenaan komt en weer opnieuw met de film moet beginnen
3) vermijd alcohol, je word wel moe maar slaapt slecht
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Rudolfje schreef: 2) de bediening van je radio/tv helemaal uitrekken en dan het toestel langs je stoel hangen, zo is de kans een stuk kleiner dat je er onbedoeld tegenaan komt en weer opnieuw met de film moet beginnen
Dan valt hij naar beneden en ga ik er of op staan of ik druk ergens op als ik hem opraap. Hoe dan ook moet ik weer aan het begin van de film beginnen. :shock:
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Pete.Z schreef:
Vooral als ik boven land zit kan ik echt uren naar beneden kijken, dan vindt ik het zelfs zonde om te slapen.
Dat heb ik dus ook! Ik kan ook wel uren naar het kaartje kijken, waar we vliegen enzo.. en of ik dat dan ook herken beneden. Vooral op de heenvlucht zit ik zo vol spanning dat ik echt niet kan slapen. Mensen achter mij lopen dan wel eens te zuchten omdat ze dat raampje naar beneden willen hebben vanwege het licht.

Als we teruggaan is die spanning wel weg en boven zee ga ik dan een filmpje ofzo kijken, na een kwartiertje zie ik de film met 1 oog, na 20 minuten ben ik vertokken en kan zo een paar uur slapen. Je wordt alleen altijd brak wakker omdat je zittend moet slapen..
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Oh ja, dat vind ik dus ook heel irritant, als mensen het raampje open houden terwijl alle lichten gedimd zijn. Dat houdt niet alleen mij wakker, maar ook mijn kinderen. Of van die mensen die het leeslampje aan doen en vervolgens zelf in slaap vallen. Is dat lichtje naast of voor je de hele 'nacht' onnodig aan.
Terug in Texas!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Krijg ik ook regelmatig boze blikken over, maar dat is dan jammer, ik heb zelf zo'n slaapmaskertje, dat lost het probleem leeslampjes prima op.
Het is natuurlijk onzinnig om te verwachten dat iedereen het raam dicht doet of in het donker gaat zitten. :oops:
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Moet zeggen dat op veel vluchten het cabinepersoneel mooi fanatiek is op open ramen. Heb er ook een vreselijke hekel aan als het halve vliegtuig niet kan slapen omdat iemand uit het raam moet kijken. En dan helemaal als het transatlantisch is en er niets te zien is.
Maandag was er ook iemand die aan de andere kant van het gangpad haar beide ramen open had staan en vervolgens zelf ging slapen terwijl ik vol het licht in staarde als ik op mijn zij ging liggen. Gelukkig werk een capuchon redelijk goed om het donker te maken mijn hoofd is niet gemaakt voor die slaapmaskers die snijden altijd aan alle kanten.
bembi
Amerikafan

Bericht door bembi »

Het klinkt misschien stom, maar ik kan altijd moeilijk slapen omdat ik bang ben dat iemand m'n spullen zou pakken :oops: ten slotte zitten de meest belangrijke spullen vaak toch in je handbagage die iedereen in het vliegtuig zo kan pakken. Toch val ik uiteindelijk vaak wel in slaap...ik heb namelijk verder helemaal geen moeite om in slaap te komen in het vliegtuig. Overigens moet ik dan wel echt aan een raamkant zitten. Ik kan echt alleen maar als slapen als mijn hoofd tegen de zijkant kan leunen. Ik zag eens iemand die met zijn hoofd tegen de stoel voor hem hing en zo sliep. Dit zou ik dus absoluut niet kunnen.
Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Griekenland, UK, US(Pa, Fl, Ny, Nj, MD, Hawaii), Bonaire, Turkije, Portugal
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Zo heb ik vorige week ook liggen slapen. Kussentje tegen de stoel voor me en daar mijn hoofd tegenaan. Had heel erg buikpijn en dat was het enige wat nog een beetje wilde. Best aardig geslapen nog.

Als je bang bent dat mensen je spullen kunnen pakken kun je een slotje op je koffer doen of een klein tasje met daarin paspoort, telefoon en portemonnaie bij je houden. Hoef je daarvoor in ieder geval niet wakker te liggen.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Katja schreef:Zo heb ik vorige week ook liggen slapen. Kussentje tegen de stoel voor me en daar mijn hoofd tegenaan. Had heel erg buikpijn en dat was het enige wat nog een beetje wilde. Best aardig geslapen nog.

Als je bang bent dat mensen je spullen kunnen pakken kun je een slotje op je koffer doen of een klein tasje met daarin paspoort, telefoon en portemonnaie bij je houden. Hoef je daarvoor in ieder geval niet wakker te liggen.
Daar, Heb ik me nog nooit druk om gemaakt 8)
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

ik moet toegeven dat ik toch ook vaak het raampje openlaat, zelfs als het transatlantisch is, het geeft me gewoon een gevoel van veel meer ruimte en veel meer lucht
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

yarrah schreef:
Daar, Heb ik me nog nooit druk om gemaakt 8)
maar Bembi wel ;)
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Nou, vannacht een heel vliegtuig met pratende, lachende, lezende dan wel film kijkende mensen meegemaakt. Wegens een defekt aan de leeslampjes moest de cabineverlichting de hele vlucht aanblijven. Grmbl, echt zoooo irritant, vooral ook dat jonge kinderen massaal wakker bleven. Waardeloos, ik was er flink chagrijnig van...
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Pete.Z schreef:Krijg ik ook regelmatig boze blikken over, maar dat is dan jammer, ik heb zelf zo'n slaapmaskertje, dat lost het probleem leeslampjes prima op.
Het is natuurlijk onzinnig om te verwachten dat iedereen het raam dicht doet of in het donker gaat zitten. :oops:
Jij kan het wel onzinnig vinden, maar het is toch duidelijk wel de bedoeling, het personeel let daar niet voor niets vaak zo goed op. Het is nu eenmaal zo dat veel mensen beter slapen als het donker is, en dus wordt het vliegtuig tijdens zo'n lange vlucht een paar uur donker gemaakt.
Zo'n slaapmaskertje zal vast prima werken voor sommige mensen, maar mijn kinderen krijg ik echt niet zo ver zo'n ding te gebruiken (zo ver dat al zou passen), en zelf wil ik ook op elk moment mijn ogen kunnen open doen en mijn kinderen direct zien.

@Dimona, dat zou bij mij ook niet goed vallen! Ik hoop dat jullie de dag een beetje goed doorkomen...
Terug in Texas!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Tja, ik snap nog wel dat mensen willen slapen en het donker willen hebben, en als er buiten niks te zien is doe ik echt dat schuifje wel naar beneden.
Maar als het gewoon licht is, of als ik uitzicht heb, hou ik mijn raampje open, ik ben redelijk sociaal, maar als ik 10 uur in een te krappe stoel zit, met matig eten, lauwe koffie, en een hoop lawaai, en daar ook nog dik voor betaal, bepaal ik zelf of ik mijn raam open of dicht wil. :wink:
(althans, het verduisterings ding, het raam hou ik wel dicht)
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Inderdaad, de bedoeling?
Zal de volgende keer de voorwaarden dan maar eens wat beter doorlezen voordat we opstijgen :lol:
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ik ben ook iemand die niet kan slapen tijdens een vlucht, ik slaap sowieso weinig en al helemaal niet tijdens een vlucht. Als ze dan ook nog die luikjes dicht gaan gooien is het een vliegende grafkelder...

Vanaf NL vlieg je meestal zo rond 10 a 11 uur s'ochtends, ben je net wakker dan verwachten dat je weer gaat slapen! Wie heeft dat beleid dan verzonnen?!
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Nog maar even reageren over die raampjes. Met een nachtvlucht gaan die dingen uiteraard wel naar beneden. Als je over de oceaan vliegt valt er toch niks te bekijken. Zodra het dag is en we boven land vliegen dan gaan ze gewoon omhoog. En daar kunnen zuchtende mensen achter mij niks aan veranderen. Ik betaal al dik geld om +10 uur als vee vervoerd te worden op 10km hoogte in een muffe droge cabine waar ik altijd verkouden uitkom omdat het tocht in m'n nek. En wat Pete.Z nog allemaal aangeeft.

Verder helemaal eens met DejaVu
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ik heb slaappillen op recept en dat werkt voor mij prima. Ik eet een hapje, neem dan een pil en ben meteen een paar uur "knock out".
"Keep Georgia On Your Mind"
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Maar duurt het effect van die pillen dan niet langer dan de vlucht? Ik heb er weleens over gedacht, maar je vliegt hier vanuit Washington om ongeveer 18 uur weg naar Europa en dan ben je nog helemaal niet moe, natuurlijk. Je komt dan voor je gevoel om een of twee uur 's nachts aan, echt verschrikkelijk! Vroeger gingen die vluchten om (zoals iemand in dit topic ook zei naar Frankfurt) een uur of tien 's avonds. Had je nog lekker de hele dag en dan een echte nachtvlucht. Bovendien kwam je dan niet zo vroeg aan dus er was al een deel van de dag voorbij bij aankomst in Europa. Ik merk echt dat ik het met zulke gelegenheden veel beter doe en waarschijnlijk iedereen verder met mij :).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer