Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Jetlag: snel herstellen; melatonine gebruiken?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Dat klopt Ineke. Ik heb ook 3 mg geslikt, maar heb dit maar 3 dagen gedaan.
Het lijkt me dus niet nodig om pillen van 100 stuks in Amerika aan te schaffen :D

Marjon
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Kun je deze bestellen bij de huisarts en krijg je ze dan zomaar? Of moet je eerst langs komen? En waar kun je ze in usa kopen?
Het klinkt me namelijk als muziek in de oren dat de jetlag minder zal zijn. Ben vorig jaar een hele week "ziek" geweest van de jetlag.
Dit jaar kom ik op zondag terug en vanaf maandagmorgen heb ik colleges. Dan donderdag een vrijgezelenfeest en vrijdag én zaterdag een bruiloft :?
Zou fijn zijn als ik dit allemaal een beetje "fit" overleef :wink:
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Ineke »

Ik meen dat ik ze in Amerika bij Wallmart of gewoon bij een grote supermarkt gekocht heb, bij de "apotheek" afdeling. Potjes staan gewoon in de vakken. Ik betaalde voor dit potje ongeveer $ 4.50

Afbeelding
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

even mijn .02

Ik zou dus niet op de eerste vlucht die je gaat nemen, pillen beginnen te slikken. Deze pillen zijn bedoeld voor mensen die "weten" dat ze enorm last hebben van de overgang naar of van de VS. (of andere gebieden natuurlijk).

Als dit je eerste vlucht is met grotere tijdsverschillen, zou ik het gewoon eens proberen! Iedereen is verschillend, maar ik heb jaren op en neer gereisd en nog nooit een pil aangeraakt.

Probeer je zo snel mogenlijk in het ritme van de tijd waar je heen vliegt te brengen. Dit kan al thuis door b.v. niet om 12 uur naar bed te gaan, maar al om een uur of 8 s'avonds. Als je dit 2 dagen doet, heb je volgens mij geheel geen problemen om in de VS "aan de gang" te kunnen.

Terug naar NL is mijns inziens iets erger, en meestal heb je op je vakantie niet de tijd om alvast aan de NL tijd te wennen. Maar probeer gewoon een dag of 2 voordat je weer aan het werk moet thuis te zijn. Aangekomen in NL ben je waarschijnlijk moe, maar probeer op te blijven tot zo'n 10 uur s'avonds om zo snel mogenlijk weer in het ritme te komen.

Pillen zijn echt overbodig (voor meerdere zaken als je het mij vraagt), tenzij je er natuurlijk echt niet tegen kunt (uit ervaring)!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Ik vergat te vermelden dat er ook nog "technieken" zijn in het vliegtuig, maar zoek even op het forum, ze zijn uitbundig besproken!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
phillybilly
Amerika-expert

Ineke schreef:Ik meen dat ik ze in Amerika bij Wallmart of gewoon bij een grote supermarkt gekocht heb, bij de "apotheek" afdeling. Potjes staan gewoon in de vakken. Ik betaalde voor dit potje ongeveer $ 4.50
Fijn, ik zal eens kijken! Dank je wel.

Juist omdat ik er de vorige keer (alleen op de terugweg) een week ziek van ben geweest heb ik nu zoiets van: "baadt het niet dan schaadt het niet". Op de site http://www.melatonine.nl staat trouwens best veel nuttige info :D
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

rperre schreef:Pillen zijn echt overbodig (voor meerdere zaken als je het mij vraagt), tenzij je er natuurlijk echt niet tegen kunt (uit ervaring)!
Voor mij ook geen pillen om mij er "bovenop" te helpen. :wink:

De eerste dagen in Amerika lig ik 's avonds vaak al om 21.00 uur in bed. Ik ben dan meestal ook vroeg wakker maar binnen een week is alles normaal. Overigens heb ik er dan overdag totaal geen last van.

Terug in Nederland probeer ik de dag van aankomst zo lang mogelijk uit te zingen. De afgelopen reizen kwam ik 's ochtends vroeg aan en ben de hele dag doorgegaan. 's Avonds rond 22.00 uur ben ik dan helemaal op en ga dan naar bed. Maak een lange nacht (soms wel 12 uren) en de volgende dag ben ik het heertje weer! :D

Voor mij werkt het prima zo.

Roland 8)

Oh ja, in het vliegtuig slaap ik niet, lukt helaas niet. Het zijn dus lange dagen maar goed, ik stel mij erop in en dan lukt het altijd wel.
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

rperre schreef:even mijn .02

Ik zou dus niet op de eerste vlucht die je gaat nemen, pillen beginnen te slikken. Deze pillen zijn bedoeld voor mensen die "weten" dat ze enorm last hebben van de overgang naar of van de VS. (of andere gebieden natuurlijk).

Als dit je eerste vlucht is met grotere tijdsverschillen, zou ik het gewoon eens proberen! Iedereen is verschillend, maar ik heb jaren op en neer gereisd en nog nooit een pil aangeraakt.

Richard
Dat bedoel ik dus ook. Iedereen is verschillend. Mijn man en mijn zoon hadden nergens last van toen we uit Amerika kwamen.
Maar ik kon echt niet slapen, lag uren te woelen in bed. Pas na een week ben ik naar de dokter gegaan en die gaf me een potje met 5 tabletjes van 3 mg.
Na 2 dagen zat ik weer in mijn ritme.

Misschien dat het dit jaar beter gaat omdat we nu 's morgens vroeg in Nederland aankomen en dan kun je gewoon de hele dag opblijven om weer in je ritme te komen.
Vorige keer kwamen we om 17.00 uur aan, toen ik 's avonds laat naar bed ging was het naar mijn gevoel nog gewoon middag.

Marjon
Ineke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Ineke »

Misschien dat het dit jaar beter gaat omdat we nu 's morgens vroeg in Nederland aankomen en dan kun je gewoon de hele dag opblijven om weer in je ritme te komen
Nou vergeet dat maar, Marion!

Tenminste voor mij wel, ik voel me dan nog veel rotter! Ik ben dan echt ziek van moeheid. Ik heb al van alles geprobeerd: zo lang mogelijk wakker blijven, een uurtje 's middags naar bed, 's avonds zo laat mogelijk naar bed: neem me voor om nooiiiiit meer naar Amerika te gaan etc. :lol: .

Trouwens, ochtendmensen (en dat ben ik heel erg) schijnen veel meer last te hebben van jet-lag dan avond-mensen.

Nu heb ik geloof ik altijd wel extreem last van jet-lag. Ik word ook altijd helemaal hyper en heb geen rust in mijn k... (als we dus weer thuis zijn, heen wat minder).

Ervaring heeft mij geleerd om als ik aan kom (meestal 's morgens vroeg)meteen een halve valium in te nemen om wat rustig te worden, dan 's middags een uurtje naar bed, dan proberen zo lang mogelijk wakker te blijven en 's avonds 2 melatonine in te nemen. Volgende dag 's avonds weer 2 tabletten en dan 2 dagen 1 tablet.

gr, Ineke
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Daar word ik niet vrolijk van Ineke :(

Maar ja, ik zie wel wat er gebeurt misschien probeer ik in het vliegtuig alvast wat te slapen met een tabletje.
Ik ben denk ik ook wat gevoeliger voor veranderingen in het dag/nacht ritme. Ik heb al last van het ingaan van de zomertijd :D

Niet meer naar Amerika gaan is geen optie voor mij. Die jetlag weegt natuurlijk niet op tegen zo'n geweldige vakantie.
Daar heb ik elk jaar wel een jet-lag voor over!

Marjon
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Ineke schreef: Trouwens, ochtendmensen (en dat ben ik heel erg) schijnen veel meer last te hebben van jet-lag dan avond-mensen.

gr, Ineke
Ach! Ik had hier nog niet eerder van gehoord, maar ik begrijp nu waarom ik er veel meer last van heb dan mijn man!
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Ik ben op zich ook een avond mens, maar heb er toch behoorlijk last van ..
Sandy
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Sandy schreef:Ik ben op zich ook een avond mens, maar heb er toch behoorlijk last van ..
Ja, maar jij gaat dan ook in één week op en neer. Tegen de tijd dat je lichaam gewend is ben je alweer terug. Geen wonder dat het daar van in de war raakt :mrgreen:
phillybilly
Amerika-expert

Ineke schreef:Trouwens, ochtendmensen (en dat ben ik heel erg) schijnen veel meer last te hebben van jet-lag dan avond-mensen.
Ook dat nog :? Dat verklaart een heleboel....... al zal het wel per persoon verschillen. Ik ben een ochtendmens en wij komen dit jaar om 11.30 weer aan op schiphol.
Maaaaaaaaaaaaaar.........ik zou er nooit een reis voor afzeggen hoor!!!
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Wat mij het beste helpt is als ik van Nederland naar de US vlieg en ik kom daar eind van de middag aan dan ga ik gewoon door in het ritme daar en ga 's avonds tegen 11 uur naar bed (voor mij is dat vroeg).
Vlieg ik van de US naar Nederland dan kom ik meestal 's morgens aan. Ik probeer dan zodra ik de gelegenheid heb zo snel mogelijk 2 a 3 uur in bed te gaan liggen en zodra ik opsta dan pas ik me aan aan de Nederlandse tijd. Dit werkt voor mij perfect.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Cyber-Alien
Amerikafan

Bericht door Cyber-Alien »

IK heb net Melatomatine forte aangeschaft. [60 tabletten]:

Product Informatie
In spannende tijden is de geest vaak druk waardoor u wel wat ondersteuning voor de slaapfunctie kunt gebruiken. Voor die tijden is er Melatomatine Forte®. De speciale combinatie van bestanddelen brengen lichaam en geest tot rust waardoor een natuurlijke gezonde nachtrust wordt bevorderd. Ondanks alle hectiek kunt u lekker slapen en wordt u 's morgens uitgerust wakker. Het tomatenextract in Melatomatine Forte® levert de lichaamseigen stof melatonine die een specifieke rol speelt in het behoud van het dag- en nachtritme. Ofwel het zorgt voor een goede functie van onze inwendige biologische klok. Het magnesium heeft een algemeen ontspannende invloed op lichaam en geest. Daarnaast biedt Melatomatine Forte® vitamine C en E en bètacaroteen. Door deze specifieke samenstelling bent u minder stressgevoelig en beschermt u uw lichaam tegen veroudering.

Er staat dat er twee tabletten twee uur voor het slapen gaan ingenomen moeten worden. Er zit 0,2 mg Melatonine in.
( gek he? Ik dacht dat de hele tablet melatonine bevatte maar er zitten ook andere stoffen in)
Het kostte bij apotheek 17,95
Wel grote tabletten trouwens. Is he thandig ze eens van te voren uit te proberen; kijken of ik "er tegen kan" ?
Iemand deze weleens gebruikt?
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

Dus je kunt zo ook gebruiken als je last heb van stress en heel slecht kunt slapen?
Carola
Ineke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Ineke »

Ja hoor, Carola
daar gebruik ik ze ook af en toe voor, hoewel ik niet kan zeggen dat ik dan van bijv. 22.00 tot 07.00 slaap.
In plaats van klaar wakker worden na een paar uur slapen, word ik "doezelig" wakker en slaap dan wel makkelijker weer in. Echt duf word ik er ook niet van.

gr, Ineke
Cyber-Alien
Amerikafan

het gekke is dat er een verschil is tussen de naam van het product en de stof. Er zit namelijk maar 0,2 in. Voor de rest allerlei dingen als tomatenextract etc. etc. Ik twijfel toch of dit wel de goede is.
Cyber-Alien
Amerikafan

Nemen jullie trouwens vaak als iets in in het vliegtuig>?
Heb vorig jaar aanslagen meegemaakt in Londen, als ik eerlijk ben zie ik op tegen het vliegen.
Heb wle gehoord dat je het beste een stoel bij het gangpad kan nemen [is ook wle logisch, anders wordt je constant geconfronteerd met de "bewegende horizon", snappen jullie wat ik bedoel?
Ik weet nog van dat vliegtuig naar Londen dat ik de heenweg moeilijk vond, de kleine ruimte, hele benauwend. Terug was ik heel relaxt, ik dacht 'erger wordt het toch niet' haha.. Precies toen was er een technisch storing in het vliegtuig en moesten we terug naar het vliegveld.

Naar welke plaats moet ik vragen bij het inchecken? Gangpad, midden?

Wordt nog leuk, gezien ik moet overstappen in new york en ik dus in totaal in 4 vliegtuigen kom te zitten, je kan tuurlijk nooit de plaats van alle 4 de keren vastleggen op Schiphol, maar wellicht wel de eerste vlucht.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer