Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

de ideale reiskoffer

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
De Bakkertjes
Amerikafan

Re: de ideale reiskoffer

Bericht door De Bakkertjes »

IKEA promotie: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80251382/
Makkelijk voor sokken, ondergoed of ijsblokjes. Het hoeft allemaal niet duur te zijn :wink:
Saskia
2013 rondje Denver met auto: http://www.denver2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Zuid-West USA Camper: http://bakkertjesgo2usa.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Precies, die hadden wij ook al ontdekt en meegenomen! De toilettassen van Ikea zijn ook erg ruim en stevig, die gebruik al een tijdje.

En Albert heeft een mooie Thule rugzak voor half geld kunnen kopen, maar dan is hij nog best prijzig. Ik neem genoegen met een knalroze, maar best handige, van Ikea.

We mogen bij Qatar Airways voor onze volgende reis twee stuks handbagage mee, dus gaat de foto-apparatuur en de hele voorraad insuline en medicatie in een trolley en neem ik de rugzak mee met de dingen die ik bij de hand wil houden, zoals iPad, e-reader, laptop, portemonnee en dergelijke. We vliegen naar Australië en dan is het ook lekker om je tussendoor eventueel nog op te frissen en om te kleden, zeker omdat we vijf uur overstap hebben in Doha.
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door toetjero »

We hebben al een jaar of vijf deze, in oudere versie:
http://www.asadventure.nl/eastpak-trolley-expedite-80, twee maal en één maal 1 keer de slag kleiner 70.
I.p.v. twee zware logge koffers, hebben we net in de sale twee keer deze gekocht:
http://www.bagageonline.nl/eastpak-cont ... netwerk=tt
Wel voor de helft van dit bedrag, in een zwart met rode kleur. Leek mij handig voor het beddengoed en ander camperspul.
Ik zie dat deze wel iets te groot zijn, maar als we de meest zware dingen dan in de kleinste maat doen (schoenen en wat boeken), en ook in de handbagage, dan komt het vast allemaal goed.
katrienenluc
Amerikakenner
Partner van: Luke21
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door katrienenluc »

ik vind dat die reistassen toch veel kleiner (uitzien) dan de Delseykoffers. Kan daar echt evenveel in?
Wij hebben er al 15 jaar 3 van het grootste formaat, en er is nog altijd niks aan, dus ze gaan iedere keer weer mee. Verder wel al aangevuld met goedkope grote reistassen uit de Action, kosten echt bijna niks en als ze dan maar één keer meegaan,is het niet erg. Strafste is nog dat ze elk ook al een keer of 5 meegevlogen zijn! trolleys zijn ook handig om te stapelen, dus ook daar nemen we er 5 van mee :mrgreen:
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door toetjero »

Katrien: in de grootste Delsey kan 128 liter, in de Eastpak80: 110 liter en de Eastpak container 145 liter. Die ene containertas moet in USA leeg (oude lakens,handdoeken,pannen etc en ikeadekbedden van 4 euro vacuüm verpakt etc) en is er ruimte op de terugreis voor nieuwe kleren e.d. 8)
Moniekske
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Moniekske »

Goede tip van die Ikea hoesjes.

Mijn reistas is ook van Delsey.
Hij lijkt hierop: http://www.travelbags.nl/delsey-u-lite- ... zwart.html , alleen dan de afmetingen van handbagage.
iertje007
Amerikakenner

Bericht door iertje007 »

En dat soort delsey-reistassen hebben dus vakken van binnen?
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada

Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wij hebben al jaren High Sierra drop bottom duffels (http://www1.macys.com/shop/product/high ... Type=PDPZ1) Ideaal want zeer ruim, goed ook om voor kortere reizen te delen, de een gebruikt het bovengedeelte de ander het onderste. Voor mij is het de perfekte oplossing om mijn gigantische kussen mee te nemen en de kleding en schoenen er ook nog bij.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ingrid1985
Amerika-ontdekker

Bericht door ingrid1985 »

Ik heb juist net een nieuwe samsonite koffer gekocht :love4: :love2:
superlicht, hardshell, enorm sterk (je kunt erop staan) en mooi!
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Ik heb al een aantal jaar een zachte Samsonite reistas met wieltjes, de Wander-full. Zeer flexibel in te pakken en toch netjes door de 2 grote compartimenten.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Moniquemichiel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Moniquemichiel »

Wij nemen ook altijd een doosje van die plastic zakken van IKEA mee om de koelbox georganiseerd te houden. Als het ijs gaat smelten wordt het best een kledderzooi en nu bleef alles wat we er in hadden netjes droog.
girliecathy
Amerikakenner

Bericht door girliecathy »

Ik heb een Eastpak 102 liter gekocht ben er erg blij mee.
De 2 vakken zijn ook erg handig. :thumbup:
Moniekske
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Moniekske »

iertje007 schreef:En dat soort delsey-reistassen hebben dus vakken van binnen?
De tas heeft in de klep/deksel (of hoe je dat noemt) een netje met een rits. Verder geen vakken binnenin.
Angimoonen
Amerika-ontdekker

Bericht door Angimoonen »

Zie weer heel wat koffers en tassen langskomen.
Ben zelf ook erg gecharmeerd van de reistassen, maar hoe doen jullie dat met afsluiten?

Gebruiken jullie zo'n TSA-kofferband of???

Bedankt,
Angeline
Moniquemichiel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Moniquemichiel »

Wij hangen een TSA slot aan de rits maar als iemand kwaad wil dan zit hij natuurlijk zo in je tas. We laten onze tassen nooit onbeheerd ergens staan.
Angimoonen
Amerika-ontdekker

Bericht door Angimoonen »

Nou, die reistassen luken we wel wat. Ga er eens induiken (letterlijk en figuurlijk :wink: ).

Maar: welk formaat als we bijna 4 weken op vakantie gaan met 2 volwassenen en 2 kinderen (11 en 13 jaar).
Willen maar 2 koffers ruimbagage meenemen en 2 handbagage. In het algemeen nemen we niet veel mee, is toch warm in juli/augustus.....

Dacht zelf aan 2x ca. 70 liter.

O ja, vliegen met United Airlines: max. 23 kilo.

Angeline
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

Angimoonen schreef:Nou, die reistassen luken we wel wat. Ga er eens induiken (letterlijk en figuurlijk :wink: ).

Maar: welk formaat als we bijna 4 weken op vakantie gaan met 2 volwassenen en 2 kinderen (11 en 13 jaar).
Willen maar 2 koffers ruimbagage meenemen en 2 handbagage. In het algemeen nemen we niet veel mee, is toch warm in juli/augustus.....

Dacht zelf aan 2x ca. 70 liter.

O ja, vliegen met United Airlines: max. 23 kilo.

Angeline
wij gaam met hetzelfde reisgezelschap maar wij komen toch op 4 koffers en waarschijnlijk ook 4 handbagage uit.
Nu gaan er in 1 koffer wel wat kampeerspullen die we waarschijnlijk daar laten. Maar we moeten ook ruimte hebben voor de terugreis voor alle inkopen.
We gebruiken 3 zachte reistassen (met wieltjes en handvat) en 1 lichtgewicht trolley.

We hebben special een minivan zodat we alle bagege kwijt kunnen.
biebyip
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door biebyip »

Of ik nu 4 weken of 1 ga: ik neem evenveel bagage mee. Er zijn nl wasmachines (laundry) op vakantie, dus je hoeft niet voor alle dagen kleding mee te nemen. Sterker nog, met 2 kids (dit jaar 15 en 12) worden de kledingstukken wel steeds groter, maar nemen we steeds minder mee. In totaal nu 1 hard shell koffer, 1 grote weekend tas en, als we ons voor veel verschillend weer moeten kleden met bv fleece truien en warme sokken, een grote rugzak. Ter indicatie: naar Florida was die niet mee (want altijd boven de 30 graden), naar Afrika wel (want zowel 5 als 25 graden). Als handbagage 1 middelgrote rugzak (met alle stekkers, snoeren, ipad, ipod, telefoons enz erin), die makkelijk gepropt kan worden, een kleine rugzak met de laptop en boeken en de fotocamera tas. Bergschoenen doen we aan de voeten, en ikzelf mag te weinig paar schoenen meenemen.
Het voordeel van op deze manier reizen is dat 1 hardshell altijd wel op de bodem van je achterbak past, en de rest er bovenop gepropt kan worden. Bovendien kunnen we deze bagage in een keer meenemen: pa de koffer en kleine rugzak, puber de weekendtas, ma de grote rugzak en fotocamera en puberettetje de middelgrote rugzak en haar knuffel.
(hoewel ik me nu bedenk dat ik niet zwaar mag tillen. Dus misschien dat er toch nog een rolweekendtas bij komt, en de grote rugzak er van af gaat...)

Als sloten: we zetten altijd tie wraps op de ritssluiting: ergens in de uitverkoop bij de Gamma ligt vaak wel een bundeltje. Kunnen makkelijk in de zijvakken mee en als iemand ze tijdens de vlucht of grondtransport opent, dan merk je dat meteen, want je krijgt ze niet meer opnieuw dicht. Al vind je dan, in het geval van de douane, wel netjes een briefje dat ze de koffer doorzocht hebben.
JetteNL
Amerika-ontdekker

Bericht door JetteNL »

Wij hebben twee koffers van samsonite (S'cure spinner). Ik vind een koffer juist heel handig, mits er 4 goede wielen onder zitten.
Onze koffer heeft zelf een TSA slot dus heb je geen gezeur met van die banden die je er zelf om heen moet doen omdat je koffer niet op slot mag. Tegenwoordig zijn koffers ook helemaal niet zo zwaar meer. Maar denk dat het erg per persoon verschilt en soort vakantie verschilt wat handig is qua bagage. Zelf reizen wij met auto en hotels dus dan is een koffer heel handig vind ik. Maar misschien als je gaat kamperen is het wel heel onhandig, dat weet ik niet.

Ik vraag me wel heel erg af hoe je bagage aankomt als je een zachte koffer of tas meeneemt??? Er wordt echt heel hardhandig omgegaan met je bagage op het vliegveld. Ik zag op tv een ex-medewerker van een vliegveld en die vertelde dat alle bagage zo snel mogelijk met zn alleen door een tunnel heen geduwd moeten worden, gevolg is dat het personeel letterlijk op de koffers staan te duwen en te trappen. Ik geloof het wel want mijn koffer kwam ook zwaar beschadigd op de bagageband aan. Dus als je een stoffen koffer hebt lijkt me de kans best groot dat je kapotte make up doosjes hebt en dat de shampoo niet meer in de fles zit :P
Arends1989
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Arends1989 »

Ik vraag me wel heel erg af hoe je bagage aankomt als je een zachte koffer of tas meeneemt???
Nu vier keer met een grote tas op en neer geweest, zonder dat er iets kapot is gegaan. De laatste keer zelfs haastig mijn See-Buy-Fly parfum bovenop in mijn tas gestopt. Was allemaal nog heel :mrgreen:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer