Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Euro zakt verder weg,

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Hansi1959
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Euro zakt verder weg,

Bericht door Hansi1959 »

Ik had in eerste instantie bij Budget.nl gekeken en daar staat geen optie onder de knop Atlanta "Airport". Nu ik de kaart bekijk zie ik dat de locatie College park direct naast de luchthaven ligt.
Via budget.com is dat wel gelijk duidelijk. Okay, dus verder met data invoeren en dan lijken er in eerste instantie hele leuke prijzen uit te komen.... echter dat blijken dus weer de USA prijzen excl verzekeringen te zijn (ondanks dat er gevraagd werd om land van herkomst in te voeren, dus NL ingegeven). Vink ik dan de verzekeringen aan, komt er een zeer pittige prijs uit (+/- 1,5x zoveel als wat ik eerder zo hier en daar gevonden had).

Nog even gekeken naar dat vooruit betalen maar daar krijg ik de volgende melding; "
Pay Now Rates are not available here for this reason:
Pay Now Rates are not available for your selected location or you may have entered a BCD or coupon code that is not eligible for Pay Now Rates."

Ik hoor graag als jij wel een manier hebt gevonden om bij Budget voor een leuke prijs te huren, maar vooralsnog kan ik die (helaas) niet vinden.
No guts, no glory!
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

Ik weet niet wat je fout doet want je hoeft geen verzekeringen aan te klikken. Maar je moet wel een kortingscode invoeren.
maar is off topic dus kijk even in het autohuur topic, daar staat hier meer over. http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 00#p957666" onclick="window.open(this.href);return false;

Edit, ik heb ook even gekeken..ik krijg ook heel hoge prijzen bij atl. Als je bijv Lax of phx invult betaal je eenderde van die prijs....
Hansi1959
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Hansi1959 »

SLI en LDW waren niet incl en moesten dus extra betaald worden. Maar inderdaad op deze plaats off-topic.
Ik zal het topic uit je link nog even doorspitten. Thanks!

Edit; zie nu je aanvulling. Begon al aan mezelf te twijfelen (haastige spoed zelden goed enz. :wink: )
No guts, no glory!
eddepet71
Amerikakenner

Bericht door eddepet71 »

Dat systeem van Budget is brak want na wat heen en weer wijzigen krijg ik nu een de helft lager bedrag voor een mid size suv:
rate ( € EUR )
car 470,42
options 0,00
fees & taxes 271,30
€ 741,71 ESTIMATED TOTAL (EUR)
(Currency converted total above for reference only)
Reservation to be confirmed at $ 880,93 USD
CF rate terms more information
21 day, 0 hour rental unlimited free miles 4 day 3 hour minimum rental required 30 day maximum rental allowed
location change
pick-up
HARTSFIELD JACKSON INTL APO - ATL
COLLEGE PARK , GA
ma, 27 jul 2015 12:00 PM

This is a Fastbreak Choice location.
return
same as pick-up location
ma, 17 aug 2015 12:00 PM

En nu zelfs een full size suv:
car 517,46
options 0,00
fees & taxes 281,75
€ 799,20 ESTIMATED TOTAL (EUR)
CF rate terms more information
21 day, 0 hour rental unlimited free miles 4 day 3 hour minimum rental required 30 day maximum rental allowed
location change
pick-up
HARTSFIELD JACKSON INTL APO - ATL
COLLEGE PARK , GA
wo, 1 jul 2015 12:00 PM

This is a Fastbreak Choice location.
return
same as pick-up location
wo, 22 jul 2015 12:00 PM
car change
JEEP GRAND CHEROKEE 2WD
or similar
standard SUV
automatic
air conditioned
smoke-free vehicle

offer codes change
Pay Now Rate
BCD U1120000
coupon code none
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

dat wordt dus goed plannen ... :D
al hou ik toch altijd het geld dat ik over heb apart voor de volgende reis .... dat is tegen die tijd dan weer een extraatje :lol:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Mijn kleine AOWtje is deze maand 22,5% lager dan januari 2014, en dat was niet eens de maand dat de Euro het hoogst stond.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

De tijden van een goedkoop Amerika zijn echt voorbij.

Afbeelding

Vandaag 1,161, begin van de maand nog 1,21.
Afbeelding
frent
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door frent »

EN het gaat nog erger worden.
Als vandaag er een akkoord is voor de ECB (europese centrale bank) om staatspapieren te kopen voor 600 miljard dan gaat de waarde van de euro nog harder dalen...

Kunnen enkel hopen dat de Amerikaanse economie stopt met groeien en de Europese begint...
Op dit moment lijken we eerder naar een 1USD = 1EUR koers te groeien dan in de goede richting :)
mathnuyt
Amerika-ontdekker

Bericht door mathnuyt »

ECB begint met printen (60 miljard per maand). Verwachtingen niveau 1.07 euro/dollar.
Afbeelding
eddepet71
Amerikakenner

Bericht door eddepet71 »

En zwitserland is ook al onbetaalbaar geworden. Mijn leven heeft geen zin meer :roll:
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Bericht door laanvdj »

eddepet71 schreef:En zwitserland is ook al onbetaalbaar geworden. Mijn leven heeft geen zin meer :roll:
Hier ook al een " blue" thursday!
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Het is helaas dat de euro zo aan het zakken maar voor ons die naar NL komen een beetje voordeel! Zat naar een lens voor mijn camera te kijken wat goedkoper bij media markt dan hier! :thumbup:
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

De gouden jaren lijken weer even voorbij. Dat wordt wachten op - de volgens experten - renteverhoging in de US later dit jaar om misschien weer een sterkere euro te krijgen. Mijn koffer zal iets minder gevuld zijn dit jaar op de terugreis :)
RCRD
Amerikakenner

Bericht door RCRD »

1.14. Het doet pijn aan mijn ogen zo langzamerhand. :(
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
Montyrulezz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Montyrulezz »

Ja balen zeg, ik ben in September geweest en toen niet teveel gekocht omdat ik eind februari weer ga en nu staat de dollar 20 cent lager!!
Goh, zo laag heeft die al heel lang niet meer gestaan.
2006: 2 weken Fl. - 2008: 3 weken LA- SF
2009: 3 weken Fl. - 2012: 4 weken LA- LA
2013: 1 week New York - 2014: 3 weken New Orléans - Panhandle - Florida
2015: Florida - 2017: rondje LV - LV
2018: 1 week Weston en 1 week Orlando
2019: 3 weken LA - LA
Mads
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Mads »

frent schreef: Vandaag zakt de euro toch weer verder en staan we op 1.12 USD
Ik vertrek pas over 5 maand, en hoewel de euro op 3 maand enorm gezakt is zie ik die niet direct zo snel terug stijgen.
Klopt. Maar wat heeft het voor zin om nu (op het laagste punt ooit) Dollars in te kopen?
Ik denk dat de kans groter is dat we enigszins herstel zien dan dat we nog lager vallen.

Ik ga ook over 5 maanden pas, hopen dat we dan iets meer Dollars krijgen voor onze Euro.
mathnuyt
Amerika-ontdekker

Bericht door mathnuyt »

frent schreef:Vandaag zakt de euro toch weer verder en staan we op 1.12 USD
Ik vertrek pas over 5 maand, en hoewel de euro op 3 maand enorm gezakt is zie ik die niet direct zo snel terug stijgen.
Klopt, maar ga toch ook nog wachten om dollars aan te schaffen momenteel (ikzelf ga eind Juli). In het slechtste geval gaan we naar de 1 = 1 :P
Afbeelding
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

Toen eind december in het nieuws kwam dat de Grieken opnieuw naar de stembus moeten, heb ik die dag nog snel wat dollars afgehaald in Antwerpen aan €1 = $1.198. Lijkt me geen slechte zet te zijn geweest voor onze reis in april naar Florida. Maar hopelijk stijgt de euro binnenkort weer in waarde.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Als ik al die commentaren lees vermoed ik dat er duizenden dollars/euro's uitgegeven worden in de VS, want anders snap ik niet goed waar men zich druk over maakt. Al eens een rekening gemaakt welk effectief verschil die koersstijging uitmaakt? Bovendien wordt het tanken daar met de dag goedkoper. We zijn van gisteren terug en betaalden, omgerekend, een halve (!) Euro per liter...
En...de dollar is nog altijd bijzonder goedkoop als je weet dat wij bij onze eerste VS-reis bij 1985, omgerekend, meer dan 1,6 Euro betaalden voor 1 dollar.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Nou ja, wij geven toch wel een paar duizend euro uit tijdens onze reizen. En met het verschil van straks misschien 25 a 30 cent per dollar merk je dat toch wel. Zo was ik van plan dit jaar misschien een Iphone 6 te kopen. Dat hoeft dan niet meer, want incl tax wordt het dan duurder ipv goedkoper.
Nu zei ik ook wel tegen Ko, dat de benzine weer een stuk goedkoper is geworden. Dus dat afgezien van de extra inkopen (kleding etc) het waarschijnlijk niet zo heel veel duurder gaat worden.
De camperhuur zal voor volgend jaar waarschijnlijk wel een stuk omhoog gaan. Dus of er dan in 2016 ook nog een reis in zit valt nog maar te bezien.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer