Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eclips 2017 VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Re: Eclips 2017 VS

Bericht door harryh »

Staat bij ons ook in de agenda :)
Heeft iemand al gevonden of je nu al ergens hotelkamers voor die datum kunt boeken, bijv. voor Grand Teton en omgeving? De sites waar ik heb gekeken kun je pas 1-1,5 jaar tevoren boeken.
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Ik heb gebeld met 't hotel in Jackson en zo een kamer gereserveerd.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Zo te zien kan ik het het in 2017 vanuit mijn achtertuin goed volgen. Kan ik nog een paar tuinstoelen extra neerzetten bij mij voor liefehbbers? :lol:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

94% verduistering in Denver Loek. Niet slecht, maar voor de volle 100% moetje toch wat noordelijker gaan. :glasses7:

Martin
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver »

Misschien dat wij in 2017 ook richting Grand Teton gaan. Wou zowiezo Yellowstone nog zien en een eclipse is altijd mooi meegenomen. :D Leggen jullie de overnachting nu reeds vast? Moet mijn route nog bepalen, maar mss dat ik de dagen rond de eclipse al best verzeker 8)
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Oh, interessant....
Oregon lijkt ook wel leuk. Willamette Valley... John Day Fossil Beds ligt ook op het pad.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Peetje74
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Peetje74 »

Wij hebben gisteren een mail gestuurd naar het Ranch Inn hotel in Jackson hole en onze kamer is gereserveerd!!

Nu nog de rest van de vakantie er omheen plannen maar we hebben nog 2 jaar de tijd.. :thumbup:
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

Was dat op info@ranchinn.com toevallig? Want ik had ook al een mail gestuurd, maar nog steeds geen antwoord...
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

Nu heb ik antwoord gekregen:
Dear Kristel,
So sorry, but we do not have published dates for 2017 yet. Maybe give us a few months.
Shadow$
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Shadow$ »

Wij kregen dit in onze mail:

Thanks for your email inquiry into possibly staying with us here at the Ranch Inn in Jackson Hole, Wyoming.

For the date(s) requested (8/20-22/2017), we currently have Tower Double King Room available at (price is not avaliable yet)/night. Rate(s) quoted is for single/double occupancy and excludes 8% applicable tax.
There is an additional $10.00/night charge for each extra person over age 16. We are a non-smoking property, and pets are not allowed.

A valid credit card number plus the expiration date will be required to hold your reservation.

We hebben toen onze creditcard gegevens gestuurd en daarna hebben we een bevestigings mail gekregen met een Confirmation No.

:offtopic:
Ik ben Peetje74, Ik ga verder op mijn oude account als Shadow$ :wink:
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

Thanks voor de info! Maar wij hadden wat minder geluk, vrees ik. Mijn antwoord:

Dear Kristel,
thank you for the reservation request.

Yes, the Ranch Inn has already few reservations in place for summer 2017. Unfortunately our main corp. office froze all new 2017 bookings for now.
I believe the 2017 reservation freeze is due to future Rate changes. We should get new 2017 Rates in place within few months.

I do apologize for this inconvenience,

Tomas Dvorak
Ranch Inn

Heb dan gevraagd om mij iets te laten van zodra reserveren weer mogelijk is waarop volgende antwoord volgde:

Hi Kristel,

I will keep your name on our waiting list.

TOM

Dus ik hoop dat het in orde komt. In ieder geval ga ik de rest van de route ook wel al proberen plannen zodat Yellowstone ook kan gereserveerd worden.
morgoth924
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door morgoth924 »

Wij hebben ook plannen om in die periode onze eerste USA-reis te maken.
Mijn idee is om twee dagen voor de eclips mobiel te zijn: niets geboekt, maar wel een camper of huurauto met tent hebben, zo kan je je nog enige km's verplaatsen mocht dit nodig zijn ivm weer ed. In Amerika zijn de weersvoorspellingen erg betrouwbaar wegens stabiele weerssystemen. Moet dan wel lukken om ergens op het pad van totaliteit een helder plekje te vinden.
Omgeving grand teton klinkt aanlokkelijk, maar wij gaan er voor passen, gaat te druk zijn, vrezen we. Missouri heeft het voordeel dat de eclips er lang duurt, Oregon veel kans op goed weer..
Plannen we de reis met de eclips in het begin, in het midden of eerder aan het einde? De eerste optie is misschien het best omdat de vakantie in Amerika dan afgelopen is, zo had ik begrepen, wordt het weer wat minder druk tijdens het vervolg van de reis.
IHOP
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door IHOP »

Je moet bij een zonsverduistering altijd voor de volledige gaan, de dag wordt nacht, het wordt mysterieus kouder, de aarde verstilt, vogels gaan naar hun slaapplaatsen en je ziet plotseling planeten rond de verduisterde zon. :geek: :geek:
Eén keer meegemaakt vlak boven Parijs:FASCINEREND en één keer in Turkije.

In Turkije was het een grote afgang, dwz de verduistering was wel volledig, maar de mensen waren totaal niet geïnteresseerd, en juist de interactie met anderen is juist ook een deel van het geheel.Er was daar zelfs een boer die gewoon doorging met handmatig kunstmest strooien, :twisted: terwijl het aarde donker werd!!! Echt waar.

Of je de zonsverduistering daadwerkelijk zal zien, hangt erg van het weer af. Je moet dus bij voorkeur in de buurt van snelwegen verblijven, en ter plekke bekijken of je een stuk verder moet rijden. Dat moest ik bv nabij Parijs doen.
Kies indien mogelijk een hoog punt, dan zie je de schaduw vlak voor de !00% verduistering over ons aardbolleke voortrazen, als je oplet tenminste :thumbup: . Zelf heb ik dat nooit mogen waarnemen.

Helaas zie ik de laatste jaren dat prijzen, zelfs zonder zo'n happening, voor hotels in toeristische gebieden zoals West-Yellowstone zijn verdrie- a viervoudigd.
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

Gisteren heb ik volgend mailtje gekregen van Ranch Inn:
Hi Kristel,

for the 2017 Solar Eclipse we have 3 day minimum stay policy.

We have Standard Room (two queen beds ) available at $170/night or Tower Room (two queen beds) available at $ 220/night.
Rate(s) quoted is for single/double occupancy and excludes 8% applicable tax.
There is an additional $10.00/night charge for each extra person over age 16. We are a non-smoking property, and pets are not allowed.

A valid credit card number plus the expiration date will be required to hold your reservation.

Should your travel plans change, please be aware that we have a 48 hour cancellation policy.

Call us toll free at 1-800-348-5599 if you would like to make a reservation or if we can be of further assistance.

Thanks again, and we hope to see you at the Ranch Inn in the near future.

The Ranch Inn
Jackson Hole, WY
1-800-348-5599

Nu alleen nog beslissen welke dagen en welke kamer we gaan nemen.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik dacht eigenlijk dat onze kinderen die maandag de 21e weer naar school zouden moeten, maar ben er nu net achter dat ze waarschijnlijk pas een week later beginnen. We waren al aan het denken aan een tripje richting Nebraska en South Dakota, en dan zouden we dat op de terugweg mooi kunnen combineren met een stop in Missouri. Zo te zien is er nu nog niets daar te boeken, ik gok er op dat het daar niet zo storm loopt en dat dat over een paar maanden nog wel lukt. We zijn van plan komend jaar een caravan te kopen, dus ik ga proberen zowel een hotel als een kampeerplek te boeken, beide annuleerbaar, dan kunnen we zien hoe het loopt.
Terug in Texas!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Precies over een jaar is de zonsverduistering! 8) We zijn druk bezig om het rondje te plannen en hebben ook al een aantal reserveringen gemaakt. De kinderen willen ook graag mee (de oudste met haar vriendje :love3: ) en willen allebei heel graag naar Yosemite - van wie hebben ze dat? :eh: Dat maakt het plannen weer een stuk lastiger want Yosemite zat niet in ons originele plan. Werk aan de winkel dus.

Martin
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Goed dat je het zegt! Ik heb inmiddels wel alvast een hotel geboekt aan de noordkant van Kansas City, maar hoop nog iets te kunnen boeken wat meer in het midden van de zone van totale verduistering ligt. Camping heb ik nog niet geboekt, er lijkt nog niet echt iets boekbaar in de regio. State Parks kan ik pas in februari boeken. Maar goed, ik weet ook nog niet zeker of de kinderen die week nog wel vakantie hebben :-D
Terug in Texas!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Niet te lang wachten Hemmie! Wij worden al aardig wanhopig van de beschikbaarheid en prijzen op de 21e. In plaatsen als Jackson zijn er hotels die rond die datum een minimum van 5 nachten vereisen. En er zijn kamers van 2000 dollar per nacht.
Jackson hebben we al opgegeven (ik in elk geval wel :wink: ) maar ook in plaatsen als Casper en Idaho Falls zijn volgeboekt of onbetaalbaar. En aangezien wij 2 kamers nodig hebben gaat het aardig aantikken. :(

Marianne
Carmina
Amerika-newbie

Bericht door Carmina »

Het is gelukt!
We hebben geboekt in Casper. Dat was al 3 jaar onze voorkeursplek, maar toen ik vorig jaar zag dat de American Astronomical League daar dan hun jaarconventie, vreesde ik dat het niet zou lukken.

Het was overigens echt op het nippertje, want de volgende dag was er al niets meer te vinden (ja, een 2* hotel dat meer dan 1500 euro per nacht vroeg)

Inmiddels hebben we de route voor de rest van de vakantie ook bepaald. Nu nog wachten tot de tickets beschikbaar komen.
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

Martin & Marianne schreef:Wij worden al aardig wanhopig van de beschikbaarheid en prijzen op de 21e. In plaatsen als Jackson zijn er hotels die rond die datum een minimum van 5 nachten vereisen. En er zijn kamers van 2000 dollar per nacht.
:o Dan heb ik blijkbaar nog geluk gehad! $170/nacht met minimum 3 nachten vereist in Ranch Inn. Is wel al bijna twee jaar op voorhand geboekt.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer