Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Aankoopadvies koffer
- girliecathy
- Amerikakenner
Re: Aankoopadvies koffer
Ik heb een Eastpak transverz. De tas is in 2 vakken verdeeld. Het voordeel hiervan is dat je de boel heel opgeruimd kunt houden. Het nadeel vind ik dat deze opengeklapt veel ruimte inneemt en dat je hem niet goed kan openen in sommige hotels waar je van die koffer krukjes hebt.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Hier ga ik in mee, deze heb ik ook. Ideaal en door de grote opening bovenop, perfect te plaatsen op zo'n bagagerekje in je motel/hotel.TwentseGijs schreef:Van "alle" koffers die ik ooit gebruikt heb zweer ik bij deze: The North Face Rolling Thunder
Verreweg beter dan welke samsonite ik ooit gehad heb.
Vandaag is de Eastpak Trans4S in de aanbieding bij Bol.com. Geschikt voor handbagage... Mooi topic dit trouwens, erg nuttig.
Raymond
2018: Rondje LV: https://www.pindat.com/reis/dagboek/rlm ... t-usa-2018
2019: Rondje Denver: https://www.pindat.com/reis/dagboek/rlm ... -west-2019
2024: LA-Yellowstone-LA
2018: Rondje LV: https://www.pindat.com/reis/dagboek/rlm ... t-usa-2018
2019: Rondje Denver: https://www.pindat.com/reis/dagboek/rlm ... -west-2019
2024: LA-Yellowstone-LA
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
We hebben onze zinnen gezet op de Eastpak Trans4. We zouden dan beide een L nemen, maar is dit toch niet véél te groot? Of zouden we beter gaan voor 1x L en 1x M? Of gewoon 2x M?
Staan de voorste wieltjes van de Trans4 ook goed stevig op de grond als de tas niet (volledig) gevuld is?
Staan de voorste wieltjes van de Trans4 ook goed stevig op de grond als de tas niet (volledig) gevuld is?
- Arends1989
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ik zou echt de L nemen. Door de straps aan de zijkant kun je de tas strak trekken wanneer er minder in zit.
Als je naar Amerika gaat is een koffer eerder te klein dan te groot.
Vorig jaar heb ik zelfs een van onze handbagage stukken al ruim bagage laten vervoeren omdat hij te zwaar was on rond te sjouwen.
De lage dollar van vorig jaar nodigde uit om mijn hobby spullen flink aan te vullen.
Vorig jaar heb ik zelfs een van onze handbagage stukken al ruim bagage laten vervoeren omdat hij te zwaar was on rond te sjouwen.

De lage dollar van vorig jaar nodigde uit om mijn hobby spullen flink aan te vullen.

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Het belangrijkste advies dat ik kan geven is dat je er niet op moet bezuinigen als je er wat langer mee wilt doen.
Tijdens het in- en uitladen van het vliegtuig word er echt flink mee gegooid.
Zelf reizen wij al jaren met 2 hardcase samsonite koffers en 2 hardcase rolkoffertjes als handbagage. Allemaal hebben de 4 wielen.
We hebben ook 2 extra banden om de grote koffers (voor herkenbaarheid en tegen open schieten). Ook kunnen we het kleine koffertje aan de grote koffer bevestigen zodat deze er altijd achter aan rolt.
hardcase koffers vind ik persoonlijk heel fijn omdat het je zaken goed beschermt.
Ieder jaar weer zien de koffers er weer gehavender eruit dan ervoor, maar we doen al meer dan 5 jaar met dezelfde koffers en ze zijn nog net zo stevig!
Tijdens het in- en uitladen van het vliegtuig word er echt flink mee gegooid.
Zelf reizen wij al jaren met 2 hardcase samsonite koffers en 2 hardcase rolkoffertjes als handbagage. Allemaal hebben de 4 wielen.
We hebben ook 2 extra banden om de grote koffers (voor herkenbaarheid en tegen open schieten). Ook kunnen we het kleine koffertje aan de grote koffer bevestigen zodat deze er altijd achter aan rolt.
hardcase koffers vind ik persoonlijk heel fijn omdat het je zaken goed beschermt.
Ieder jaar weer zien de koffers er weer gehavender eruit dan ervoor, maar we doen al meer dan 5 jaar met dezelfde koffers en ze zijn nog net zo stevig!
Zeker de L nemen! Wij hadden die van ons bijna helemaal volgestouwd en kwamen niet eens aan de 20 kilo. Wij hebben trouwens deze gekocht: de kleur is misschien niet je eerste keus
maar het enorme prijsverschil maakte dat meer dan goed (en gratis thuisbezorgd).

2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Tranverz L is iets groter/meer volume dan de Transmitter:
Tranverz L (HxLxBxV) = 77 cmx40 cmx28 cm = 80 Liter
Transmitter (HxLxBxV) = 77 cmx40 cmx38 cm = 121 Liter
Tranverz L (HxLxBxV) = 77 cmx40 cmx28 cm = 80 Liter
Transmitter (HxLxBxV) = 77 cmx40 cmx38 cm = 121 Liter
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Arends1989
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Voor mensen die kamperen is het misschien handig om een plunjebaal aan te schaffen.
Ze kosten niks, ze wegen niks en ze zijn oersterk. Oké, er zitten geen wieltjes onder maar op het vliegveld zijn toch altijd karretjes en anders sleep je ze gewoon over de grond. We hebben er altijd 2 of 3 bij (als we met 5 of 6 personen reizen). We nemen ze nu al 10 jaar mee en ze zijn nog steeds in prima staat. Het is natuurlijk wat anders als je iedere keer je koffer meeneemt in een hotel maar nogmaals, voor je kampeerspullen zijn ze ideaal. O ja, onderweg doen ze prima dienst als waszak
Ze kosten niks, ze wegen niks en ze zijn oersterk. Oké, er zitten geen wieltjes onder maar op het vliegveld zijn toch altijd karretjes en anders sleep je ze gewoon over de grond. We hebben er altijd 2 of 3 bij (als we met 5 of 6 personen reizen). We nemen ze nu al 10 jaar mee en ze zijn nog steeds in prima staat. Het is natuurlijk wat anders als je iedere keer je koffer meeneemt in een hotel maar nogmaals, voor je kampeerspullen zijn ze ideaal. O ja, onderweg doen ze prima dienst als waszak

Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik kwam er dus ook pas achter dat een Transmitter (of Trans4) "slechts" 80 liter is ipv 121.Njit schreef:Tranverz L is iets groter/meer volume dan de Transmitter:
Tranverz L (HxLxBxV) = 77 cmx40 cmx38 cm = 121 Liter
Transmitter (HxLxBxV) = 77 cmx40 cmx28 cm = 80 Liter
Maar... als je die Tranverz L van 121 liter volsteekt, dan ga je toch ver boven de 23 kg, of niet soms?
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik heb zelf een Carlton O2 van 79cm die maximaal 125 liter kan bevatten. Maar als ik die helemaal vol stop dan zit ik niet boven de 23 kg.
Maar ligt er ook maar net wat je erin stopt. Afgelopen keer met British Airways gevlogen waar je 2 stuks handbagage mag meenemen van elk 23 kg. Dus dan stop je alle zware spullen zoals reisgidsen in de handbagage.
Maar ligt er ook maar net wat je erin stopt. Afgelopen keer met British Airways gevlogen waar je 2 stuks handbagage mag meenemen van elk 23 kg. Dus dan stop je alle zware spullen zoals reisgidsen in de handbagage.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht