Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welke manier van reizen...

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Arends1989
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Welke manier van reizen...

Bericht door Arends1989 »

Dit jaar in maart pas de tickets geboekt en een relatief korte voorbereiding..

Mijn vriendin heeft geen sterke voorkeur voor waar we heen gaan. Vorig jaar is ze voor het eerst mee geweest (had alles al geboekt, kenden elkaar toen nog niet) naar Florida en is toen ook besmet met het Amerika virus (she's a keeper).

Uit het niets kwam ik een aanbieding van United Airlines tegen en enkele uren later was er al geboekt. Daarna zelf de route uitgestippeld en een huurauto geboekt. Doordat het budget voor de reis er nog niet was de nodige overnachtingen via Booking.com en de tent in Yosemite gereserveerd.

In juni was al het geld voor de vakantie er en hebben we samen een avondje zitten "Hotwire-ren". Samen puzzelen welke hotels het zouden kunnen zijn en niet meer bijkomen als nou juist het hotel waar je op hoopte er uit komt.

Wat we ter plaatse gaan doen heb ik bedacht. Zolang we kunnen shoppen, zwemmen en actief bezig zijn kan ik niets verkeerd doen. Oja, er moeten ook nog enkele mini-golf baantjes worden gebookmarked.

Volgende maand is het eindelijk zover en het roadbook is klaar. Ze heeft zich van de week ingelezen en we kunnen niet wachten om te vertrekken! :thumbup:

Op de bonnefooi vertrekken zou ik niet zo snel doen. Het is een verre reis waar ik een jaar lang hard voor heb moeten sparen. Ik zou het jammer vinden als het dan niet zo loopt als ik zou willen of er achteraf achter kom dat ik dingen heb gemist.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Arends, is er bij Hotwire nog annulering mogelijk? Wij hebben echt elke reis al wel de route nog wat veranderd wegens slecht weer of gezondheidsperikelen. Ik heb daarom nu ook alles bij Booking.com geboekt. Scheelt het echt zoveel? Wij hadden veel mooie Genius-kortingen.
Pioenroos
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Pioenroos »

Leuk onderwerp. Ik plan altijd heel erg graag van tevoren. Niet in detail en ook niet echt per dag. Wel weet ik naar welke hotels we gaan en wat we gaan zien.

Dit jaar, door drukte, is het plannen niet goed gelukt. Volgende week gaan we naar het Zuidwesten en alleen de eerste week weten we waar we zullen verblijven. Verder nog geen idee waar we daarna heen zullen gaan :shock: . Ben benieuwd hoe het uitpakt!
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

nieuwenoord schreef:Arends, is er bij Hotwire nog annulering mogelijk?
Hotwire doet helaas niet aan annuleringen. Athans dit was mijn ervaring voor mijn trip twee weken terug. Hun excuus was: we hebben de laagste prijzen op het hele web! Ik boek nooit meer met Hotwire. Plus daar boven op, mijn reservering was nooit aangekomen bij het hotel. Als ik het hotel niet had gebeld om te bevestigen dat ik een late checkin had had ik nooit geweten dat mijn reserveringen niet door was gekomen.

Oh en manier van reizen. Meestal is het wel een uitgestippeld plan, wat 9 van de 10 keer veranderd wanneer ik op locatie ben :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Bedankt Big Mo. Dat blijft dus gewoon Booking.com!
Arends1989
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Arends1989 »

Hotwire is idd erg lastig. In de voorwaarden staat nadrukkelijk dat je niet kunt annuleren en je daar onderuit kletsen lukt ook niet echt.

Vorig jaar de ervaring gehad dat het de aangeboden accomodatie niet het aantal sterren had dat Hotwire beweerde. Talloze linkjes van andere websites met hun beoordeling doorgestuurd, maar zonder succes. Achteraf viel het allemaal wel mee en waren het twee prima nachten, maar toch. Het had ook anders kunnen uitpakken.

Dit jaar weer zeer tevreden over de uitkomsten (een mindere). Ten opzichte van mijn Booking.com aanbiedingen ben ik 300 euro goedkoper uit.

@nieuwenoord - Als de route eenmaal vast staat kun je Booking.com altijd nog overwegen toch?
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

van de Hotwire pagina:
For all Hotwire Hot Rates, bookings are final and cannot be cancelled, refunded, exchanged, transferred, or changed, even for a fee. Hotel suppliers are able to offer their unsold rooms at discounted rates on Hotwire because we withhold their name until after the customer books and our reservations are non-refundable. These restrictions enable the hotels to better manage their unsold rooms, and are a big reason why we can offer you great deals. Also, credit cannot be given for any unused hotel reservations. Once you agree to make a booking on our site, your credit card will be charged for the total price shown — regardless of whether the hotel reservation is used. In order to make a booking on our site, you must agree to Hotwire's Terms of Use.

En dan op Consumer affairs soort consumenten bond: http://www.consumeraffairs.com/travel/hotwirecom.html

Hun klanten service was bar slecht toen ik belde om te zien wat er gaande was: 1 keer anderhalf uur aan de telefoon om te wachten voor een operator. Die de telefoon opnam met hello I cannot hear you, terwijl ik nog niets zei.
Tweede keer uur later werd er op gehangen.
derde keer na half uur ana de lijn een persoon die zei dat het papierwerk nog niet door gefaxed was (dit was 2 maanden nadat ik mijn reservering had gemaakt!)
Iig voor mij nooit meer Hotwire.com <Hotwire ranting mode off>
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Het is net de bedoeling dat je blind boekt, soms met een grote korting, soms niet. Dat is het risico dat je loopt. Als je zou kunnen annuleren, is het hele systeem niets meer waard. Dan ga je boeken en annuleren tot je het hotel hebt dat je wilt. Ik snap dat ze dat ook hanteren voor de hotels die je wel kunt zien. Je zou het zelfs kunnen zien als eenduidiger.
Vind je dat systeem niks, dan kijk je beter naar andere boekingsites.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik heb ook al vele malen tot volle tevredenheid geboekt bij Hotwire. Je weet dat je niet meer kunt annuleren maar dat doen wij sowieso bijna nooit. De prijzen zijn dusdanig dat wij hier graag boeken. Meestal kiezen we voor 3*, dan kun je je haast geen kat in de zak kopen. Ik heb wel eens een paar keer per mail vragen gesteld en kreeg altijd keurig en op korte termijn antwoord. Ook hebben we wel eens een 2* boeking gehad waar we na een tijdje een mailtje over kregen dat dit hotel bijgesteld was naar 1,5*. Ik kon toen kiezen uit annuleren of een Hotwire-tegoed voor dat bedrag krijgen.
Wat ons betreft, niets dan lof dus.
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

M Kactus schreef:Vind je dat systeem niks, dan kijk je beter naar andere boekingsites.
Oh dat doe ik zeer zeker ook. Voor mij was het gewoon een keertje uitproberen. Maar het feit dat mijn hotel twee dagen van te voren nog niets van mijn reservering af wist wat ik ruim van te voren had gemaakt, vond ik toch wel een groter minpunt dan de customer service. Ik blijf bij de huidige services: Orbitz en Expedia.

Wat betreft het goedkoper uit zijn, spendeer ik liever toch iets meer aan het feit dat ik mijn hotel kan annuleren op tot 48 uur van te voren.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

ik hou ook van de voorpret en bereid graag veel voor. Maar vastleggen probeer ik steeds minder te doen, en ik boek alleen iets van tevoren als het echt moet ....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
stijntje113
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door stijntje113 »

Ik heb ook de hele reis zelf geboekt. Mijn vriendin heft zich er niet veel mee bemoeid omdat ze veel gewerkt heeft.
Soms bracht ik haar wel op de hoogte of heb haar gevraagt wat ze liever wilde. (optie A of B)
En ze was heel tevreden!

Wij hebben heel veel (bijna alle) via Hotwire of Priceline geboekt. Bij Priceline heb ik niet zelf geboden maar meestal de express deals gepakt.
Je kunt idd niet reserveren. (maar anders werkt het systeem idd niet)

Maar wij hadden in Yosemite zo'n slecht weer en het was koud in de tent. Dus toen heb ik de hotels waar ik erna zou verblijven opgebeld of ik niet een dag eerder kon. (niet via Hotwire of priceline bellen) En beide gaven aan dat het geen enkel probleem was. En dus hebben we de dagen opgeschoven zodat we in Las Vegas een extra nacht hadden. (ook geboekt toen via Hotwire op de aankomst dag)

Wat me wel opviel is dat Hotwire & Priceline beide onder bookings.com valt. De hotels zelf hadden gewoon een booking via Booking.com ontvangen voor mij. Dus voor hun leek het niet alsof ik van Priceline kwam.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

We boeken de vliegreis en camper/auto. Ook zoeken we de campings/hotels die op onze route liggen op, maar reserveren nooit.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

stijntje113 schreef:Wat me wel opviel is dat Hotwire & Priceline beide onder bookings.com valt. De hotels zelf hadden gewoon een booking via Booking.com ontvangen voor mij. Dus voor hun leek het niet alsof ik van Priceline kwam.
Lijkt me een apart verhaal. Hotwire valt onder Expedia Inc (Hotels.com, Hotwire Group, Venere.com, travelocity.com, trivago, wotif.com). Priceline valt onder de Priceline Group ( Booking.com, priceline.com, agoda.com, KAYAK, rentalcars.com en OpenTable). Dus dat ze beíde van booking.com lijken te komen kan niet.

Zou wel mooi zijn als ze dat tegenwoordig op deze manier doen. Want daarmee voorkom je dat je in een typische Priceline/Hotwire kamer geplaatst wordt welke qua ligging soms wat minder gunstig ligt.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Njit schreef: Zou wel mooi zijn als ze dat tegenwoordig op deze manier doen. Want daarmee voorkom je dat je in een typische Priceline/Hotwire kamer geplaatst wordt welke qua ligging soms wat minder gunstig ligt.
Misschien dat het een Secret rate kamer was?
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

Wij zijn héél lang (soms jaren) bezig met de voorpret van het plannen. De reizen naar de VS zijn niet goedkoop dus willen we er uit halen wat er in zit en er, naderhand, thuis niet achter komen dat we een hoop hebben gemist.
We kijken veel op Google maps en elk stukje groen wordt aangeklikt. We neuzen veel op internet en passen onze plannen wel 100 keer aan tot we, uiteindelijk, een goed schema hebben.
Zo zijn we nu al zo'n 2 jaar bezig met uitpluizen voor onze plannen van 2017 (7 weken tent-kamperen in het zuidwesten).
Je mag maar een hobby hebben. En... zou de reis onverhoopt niet door kunnen gaan... plezier hebben we er dan wel aan beleefd en er weer veel van geleerd.
pretberg
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door pretberg »

Afgelopen jaar en dit jaar met mijn vriendin ''gediscusieerd'' waar we heen zouden gaan. Zodra we dit hadden besloten op ticket jacht en hopen op een goede aanbieding.

Zodra de tickets binnen waren (en dus bekend welk vliegveld) de route gaan plannen en via Priceline, Hotwire en andere sites de hotels gaan boeken.
Met zowel Priceline als Hotwire nooit problemen gehad dat reservering niet bekend was.

Het reizen zelf doen we met de auto, vinden wij makkelijker dan bijvoorbeeld een camper.
2012 San Francisco - San Francisco ( Zuid-West)
2014 Seattle - Seattle (via Chicago)
2015 Atlanta - Atlanta (Zuidelijke staten)
2017 Las Vegas - Las Vegas
2022 Orlando - Orlando
2025 North East USA
M & M
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door M & M »

Njit schreef:
stijntje113 schreef:Wat me wel opviel is dat Hotwire & Priceline beide onder bookings.com valt. De hotels zelf hadden gewoon een booking via Booking.com ontvangen voor mij. Dus voor hun leek het niet alsof ik van Priceline kwam.
Lijkt me een apart verhaal. Hotwire valt onder Expedia Inc (Hotels.com, Hotwire Group, Venere.com, travelocity.com, trivago, wotif.com). Priceline valt onder de Priceline Group ( Booking.com, priceline.com, agoda.com, KAYAK, rentalcars.com en OpenTable). Dus dat ze beíde van booking.com lijken te komen kan niet.

Zou wel mooi zijn als ze dat tegenwoordig op deze manier doen. Want daarmee voorkom je dat je in een typische Priceline/Hotwire kamer geplaatst wordt welke qua ligging soms wat minder gunstig ligt.
Toen onze reservering in Orlando dit jaar niet bekend was bij het motel, hebben we ter plekke via Priceline geboekt (geen name your price of express deal). Er kam toen een A4-tje met booking.com-logo uit de fax rollen. Dat was altijd zo, zie de receptioniste.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Njit schreef: Zou wel mooi zijn als ze dat tegenwoordig op deze manier doen. Want daarmee voorkom je dat je in een typische Priceline/Hotwire kamer geplaatst wordt welke qua ligging soms wat minder gunstig ligt.
Ik lees dat hier wel vaker maar die ervaring hebben wij helemaal niet. Altijd prima kamers gehad via Hotwire/Priceline.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

De kamer zelf is ook niks mis mee. Maar regelmatig gehad dat de kamer op het einde van de gang naast de nooduitgang zit.
In CSI termen is dat een kamer op Murder Central :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer