Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe vermoeiend is rondreizen / steden bezoeken

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Hoe vermoeiend is rondreizen / steden bezoeken

Bericht door Martin & Marianne »

Wat Anneleen schrijft herken ik: ik krijg ook veel energie van een rondreis. We hebben na thuiskomst ook absoluut geen vakantie nodig. Wij proberen overal de tijd voor te nemen maar zijn meestal wel de hele dag bezig; rijden of aan het wandelen etc. Steden vind ik veel vermoeiender dan de parken, maar dat zal voor iedereen anders zijn. Ook het weer speelt een rol: hoge temperaturen vind ik erg vermoeiend.
Hebben jullie geen ervaringen met een rondreis of lange autoritten? En met stedentrips? Zo ja, dan kun je voor jezelf wel enigszins een beeld vormen van hoe een rondreis zal bevallen.
Een route met veel steden zal naar mijn idee op zich vermoeiender zijn dan een route met meer natuur erin. Ook een vlucht tussendoor maakt het vermoeiend. Als jullie vooral voor de steden gaan en NUY een must us, dan zou je ook eens kunnen kijken naar een reis naar het noordoosten door NY te combineren met bijvoorbeeld Washington of meer natuur met bijvoorbeeld de Niagara Falls.
Je kunt eens wat reisverslagen lezen om te kijken hoe anderen reizen, dan kun je voor jezelf eens kijken hoe een rondreis in de praktijk er uit kan zien.

Marianne
Sassya
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Sassya »

Ik vind reizen ook vermoeiend, vooral de steden. Ik ben ook chronisch ziek en bij mij kan het tankje ineens helemaal leeg zijn. Probeer rust in te bouwen en vooral te accepteren als het een keertje niet gaat zoals je wilt. Ik herken me erg in het verhaal van Nieuwenoord, vooral reisdagen verder niets plannen. Wij zijn Vegas gek en al verschillende keren geweest. Fysiek ben ik dan kapot, maar voor mij is dat het waard. Landen en de volgende dag werken is voor mij geen optie, dus ik zorg altijd voor een paar dagen vrij en een kortere werkweek erna. Vliegen en overstappen vind ik trouwens het pittigst aan de hele reis. Daarom zelf bewust nooit NY in de planning erbij genomen.
Bianca Stripes&Stars
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bianca Stripes&Stars »

Een Amerika rondreis kan aan de ene kant vermoeiend zijn, maar het geeft mij ook enorm veel energie. Ik plan mijn vakanties helemaal vol zodat we elke dag iets nieuws gaan bekijken. En dan zijn we elke keer weer nieuwsgierig en vol energie ;)

Probeer wel zo te plannen dat je steden en natuur goed afwisselt en er ook relax-dagen in meeneemt. De juiste balans is heel belangrijk. Misschien helpt een planning hier juist bij. Niets lijkt me zo vermoeiender dan op de dag zelf nog alles moeten uitzoeken. Dus je kunt voorafgaand aan je vakantie een planning maken per dag en daar rustmomentjes aan toevoegen bijvoorbeeld. :)
Reis mee door de USA! Blogs, tips, tricks en info! http://www.Stripesandstars.nl
monique57
Amerikafan

Bericht door monique57 »

Wij hebben in september bijna 4 weken rondgreisd. Weinig stad, 3 dagen SF en 1 dag Las Vegas. Veel natuur dus.
Mijn man is ook chronisch ziek ( MS, sneller moe)
Toch hebben we veel kunnen doen maar aan de avonden hadden we niet veel, vroeg naar bed!
Aan het einde van de reis vond ik wel het autorijden vermoeiend worden, ik heb alles alleen gereden dat scheelt misschien ook.
En wat ik onderweg wel eens vermoeiend vond was het steeds in- en uitstappen in de auto. Wij stopten vaak onderweg voor een foto, maar dat ligt natuurlijk aan ons zelf :D
Als ik de reis opnieuw zou mogen doen zou ik onderweg een dag helemaal niets doen, lekker bij een zwembad liggen! Even bewust bijtanken en eens laten bezinken wat je allemaal al hebt gezien!!
lynn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door lynn »

Het rondreizen geeft me ontzettend veel energie. Hier in Nederland kan ik wel wat meer energie gebruiken maar zodra ik in de States ben bruis ik van de energie. Allemaal weer leuke en nieuwe dingen zien en ontdekken, heerlijk! Ik ben dan niet moe te krijgen. Nu hebben we ook nooit een heel strak schema. Afgelopen zomer ook weer flinke stukken gereden en als je dan zin hebt om ergens een dag extra te blijven, dan kan dat.
De terugreis vind ik altijd wel vermoeiend maar goed, uitrusten doen we thuis wel.

Gr Lynn
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

PSVwally schreef:Wat ik persoonlijk wel vind is dat de steden vermoeiender zijn dan de parken. Toch vaak wat meer drukte onderweg of op bepaalde bezienswaardigheden. In een park kan je zo eens een paar 100m weglopen vd drukte als het erg druk is.
Als ik in je andere topic (http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 6#p1014896) je route lees dan denk ik aan de ene kant dat het goed te doen is. Er zitten een paar rijdagen in. Kustroute 2 dagen redelijk veel rijden en naar de Grand Canyon/van de Grand Canyon zijn ook aardige ritten. Maar verder best rustig.
Aan de andere kant zit er erg veel stad in. Als je dan Disney en Universal wilt bezoeken, wat hele drukke parken zijn zou ik daar misschien toch een keuze tussen maken ipv beide doen.
Dat is een goede tip.
De route staat nog niet vast overigens we zijn ons ook nog heel erg aan het inlezen.
of misschien ipv 2 dagen universal 1 dag doen en de dag tussen disney en universal rustig aan doen kan natuurlijk ook.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

nieuwenoord schreef:SuzieQ, ik zou in jouw geval waarschijnlijk toch New York laten vallen, hoe graag je er ook heen wilt. Ik vind zelf dat hangen op vliegvelden en weer slepen met koffers vaak erg vermoeiend. Als we eenmaal een auto/camper hebben, dan gaat het prima.

Het geeft je bovendien de kans om toch nog wat meer te zien en te doen in het Zuidwesten, wat echt onwijs mooi is!!
Dankjewel voor de tip.
Ik twijfel heel erg over NY.
Het lijkt mij leuk maar ook erg vermoeiend al dat lopen.
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Wij hebben ervaring met stedentrips van 4-5 dagen en met rondrijden over een eiland in Europa bijvoorbeeld maar dat is dan max 2 dagen achterelkaar (mijn man rijd dan ik durf dat niet in het buitenland en het is te vermoeiend voor mij dan).

De Amerika reis is nu al een aantal jaar uitgesteld omdat het met mij wat minder gaat.
Ik wil toch de gok wagen want op deze manier komen we er nooit.
Ik vind veel rustdagen wel zonde denk ik dus dat moet ik dan wel vooraf al accepteren.

Ik zou het liefst drie weken naar Orlando gaan maar dat is qua seizoen (juni) en qua prijs toch minder handig (Disney, dolfijnen etc).
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Dat zou wel een mooie optie zijn. Dan kun je daar een villa huren en heb je een vaste uitvalsbasis waar je op terug kunt vallen.
Is een andere maand geen optie voor jullie?
Overigens denk ik dat je per saldo nog goedkoper uit bent. Een villa huren in juni is vele maken goedkoper dan hotels of met camper in het ZW.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik denk ook dat Florida veel goedkoper is dan een rondreis in het Zuidwesten.

Wij zijn trekkers, willen niet lang op één plek zitten, maar Vito heeft wel gelijk: het geeft veel meer rust.
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Ik vind een rondreis door Amerika geen uitrust vakantie. Maar daar hou ik zelf ook niet zo van, doe mij maar een actieve vakantie! Ik vind het 'redelijk' vermoeiend. Wat betekent dat ik vaak rond 21:30-22:00 wel kan slapen. Maar verder, ik vind het heerlijk!
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

SuzieQ schreef:of misschien ipv 2 dagen universal 1 dag doen en de dag tussen disney en universal rustig aan doen kan natuurlijk ook.
Ik vond de dag Universal de vermoeiendste van onze vakantie. Veel vermoeiender dan de bezoeken aan de parken. Ik vind het vermoeiend als het ergens zo druk is dat je bijna over de koppen kan lopen en je voortdurend moet oppassen om niet tegen mensen op te botsen en elkaar kwijt te geraken in de drukte. Nee, geef mij dan maar een mooi uitzichtpunt of een wandeling. In de natuur kom ik veel meer tot rust dan in zo'n pretpark.
Als ik de reacties op je vraag lees, merk ik dat mensen heel verschillende ervaringen hebben. Ik zou afgaan op je eigen gevoel en ervaringen uit het verleden: wat biedt jou het meeste rust? Wat vind jij ontspannend? In de natuur zijn? Tussen de mensen zijn? Steden? Parken? Afwisseling? Zoveel mogelijk op de dezelfde plek blijven en van daaruit uitstappen plannen? En kies dan voor wat jou deugd doet.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

SanFran schreef:Ik vind een rondreis door Amerika geen uitrust vakantie. Maar daar hou ik zelf ook niet zo van, doe mij maar een actieve vakantie! Ik vind het 'redelijk' vermoeiend. Wat betekent dat ik vaak rond 21:30-22:00 wel kan slapen. Maar verder, ik vind het heerlijk!
Ik ben het helemaal met jou eens, al vind ik 22.00 wel vroeg. Ik ben meestal tussen 7.00 en 8.00 er wel uit op een aantal dagen na. Maar voor mensen als TS die dat lichamelijk niet aankunnen voelt dat weer heel anders.

Je zou er ook aan kunnen denken om 1,5e week Orlando en 1,5e week een rondje Las Vegas te maken. Dat je dan Grand Canyon, Evt monument Valley, Page, Bryce en Zion meepakt en hey daar echt op het gemak doet. Evt met zelfs Moab en Capitol Reef erbij. Dat kan in een vrij relaxt reistempo, waardoor je en de tijd hebt om veel te zien zonder je daarvoor buitensporig te moeten inspannen.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Onze vakanties zijn altijd rondreizen. We kunnen niet lang op een plek blijven dan kriebelt het alweer, maar lange reizen van A naar B komen bij ons ook niet voor. De reisdag is nooit langer dan 200 kilometer. We vinden het heerlijk. Dit jaar gingen we om de dag reizen.
We gaan nooit naar steden. Dat boeit ons niet.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gaby2305
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Bericht door Gaby2305 »

Wij zijn net terug van een rondreis van vier weken, wij hebben echt een hoop gezien, maar wij zijn dan ook niet echt mensen die stil kunnen zitten. Ik denk dat het ook persoonlijk is, ook bij ons gaat het na een aantal dagen weer kriebelen en wij zijn bijvoorbeeld in grote steden als NY, LV en LA 4 tot 5 dagen geweest. Natuurlijk is er nog veel meer te zien, maar het was voor ons goed zo, en we bewaren wat voor de volgende keer. Natuurlijk ben je de hele dag bezig en je zal wat vroeger moe zijn dan als je de hele dag niks doet. Daarnaast doe je ook nog ontzettend veel indrukken op de hele dag door. Wij hebben in het Westen ook alles met de auto gedaan en flinke afstanden gereden, maar wij hebben nooit op de rijdag zelf nog iets gepland behalve het rijden. Dat was voor ons heerlijk want we stopten gewoon wat vaker en hoefde ons nooit te haasten. De steden hebben wij ook regelmatig afgewisseld met een nationaal park of een dagje zwembad. Dus ik denk ook dat je het voor je zelf ruim moet plannen. Realistisch zijn wat je kan zien in een dag, want in sommige steden zijn de afstanden van bezienswaardigheid A naar bezienswaardigheid B al best groot.
09/10/15 - 05/11/15: Rondreis Amerika >>> http://gaby-naomi.reislogger.nl/
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Wij doen het altijd vrij rustig aan, zeker ten opzichte van allerlei reisverslagen die ik lees.
Als ik lees " vandaag mochten we uitslapen tot 7 uur" dan haak ik al af. Dat is voor mij geen vakantie. Ook het "u kunt vandaag dit of dat doen", is niet voor mij weggelegd. Als ik ergens ben dan wil ik voldoende tijd hebben om "alles" te zien.
Het reizen an sich vinden wij niet vermoeiend en wij hebben ook geen probleem met lange autoritten.
Ik merk bij mezelf echter dat ik na 2/3 weken een verzadigingspunt bereik. Dan heb ik wel genoeg nieuwe dingen gezien en vaak ook genoeg natuur gezien. En dat merk ik ook bij de kinderen. "alweer een waterval?' , "moeten we alweer wandelen?". Bij ons is afwisseling het key-woord. Ik reserveer dan ook zeker tijd voor een dagje shoppen of een waterpretpark of een middagje strand.
En het mooie aan zelf je reis samenstellen: je kunt het precies zo doen als jij wilt! En laat het "zonde als je daar heen gaat en dit en dat niet doet" lekker aan je voorbij gaan!
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Jetusa, met jou kan ik praten!

Ik vind dat er ook weleens teveel 'moet' hier :clap:
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Sluit ik me helemaal bij aan :thumbup:
Je moet niets, ook niet naar Zion (daar word ik altijd redelijk agressief van hier op het forum :lol: )
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Vito schreef:Dat zou wel een mooie optie zijn. Dan kun je daar een villa huren en heb je een vaste uitvalsbasis waar je op terug kunt vallen.
Is een andere maand geen optie voor jullie?
Overigens denk ik dat je per saldo nog goedkoper uit bent. Een villa huren in juni is vele maken goedkoper dan hotels of met camper in het ZW.
Nee eerder is lastig en later is qua weer niet handig.

Volgens mijn berekeningen is Orlando in juni duurder dan die rondreis ivm een aantal "dure" dingen zoals zwemmen met dolfijnen, disney, pretparken etc.En qua weer is het toch helemaal niet goed?
Dit had mijn voorkeur juist omdat je dan een villa/hotel whatever kunt boeken en daar gewoon kunt zijn.
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Anneleen schreef:
SuzieQ schreef:of misschien ipv 2 dagen universal 1 dag doen en de dag tussen disney en universal rustig aan doen kan natuurlijk ook.
Als ik de reacties op je vraag lees, merk ik dat mensen heel verschillende ervaringen hebben. Ik zou afgaan op je eigen gevoel en ervaringen uit het verleden: wat biedt jou het meeste rust? Wat vind jij ontspannend? In de natuur zijn? Tussen de mensen zijn? Steden? Parken? Afwisseling? Zoveel mogelijk op de dezelfde plek blijven en van daaruit uitstappen plannen? En kies dan voor wat jou deugd doet.
Ik ga het liefste drie weken allinclusive met af en toe een uitstap.
Even ter beeldvorming dit hebben wij dus een aantal jaren gedaan.
2 a 3 weken AI met uitstapjes.

Ik ben sowieso niet iemand die zich elke dag moet verplaatsen dat is voor mij qua indrukken te vermoeiend en steeds in een auto houding zitten resulteert waarschijnlijk in pijn / stijve spieren. Al een warm klimaat al veel doet.
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht