Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat vonden jullie het mooist/uniek in Amerika?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Wat vonden jullie het mooist/uniek in Amerika?

Bericht door michelly »

Onze eerste reis maakte de meeste indruk.
Dat was in het pré-internet tijdperk. We vonden onszelf erg belezen met 1 lannoo reisgids. We vielen van de ene in de andere verbazing.
Met name Bryce en Arches maakten een diepe indruk.
Het meest unieke vonden we ons tv-interview op de grens van USA-Canada :lol:
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Henriëtte schreef:
- op een parkeerplaats aan de kust in Washington State aangesproken worden door een ouder stel en gevraagd worden om als getuigen op te treden tijdens hun huwelijksvoltrekking op het strand, hetgeen wij gedaan hebben
Die is leuk! Heb je nog ooit contact met dat stel gehad?
Nee. Wij hebben wel adressen uitgewisseld en hun foto's toegestuurd, maar hebben nooit reactie terug gehad.
Henriëtte schreef:
- in het Yellowstone NP met de auto moeten stoppen, omdat een kudde buffels de weg ging oversteken, wij daar als enige auto minstens een kwartier helemaal alleen midden in een buffelkudde van meerdere honderd dieren stonden
En dit lijkt me inderdaad ook een ervaring die je nooit meer zal vergeten. Een beetje spannend ook wel, denk ik?
Nee, dat vergeten wij inderdaad nooit meer. Wij vonden het fantastisch om daar zo te staan temidden van die dieren, die rond onze auto liepen en de weg voor en achter ons overstaken. Wij hebben toen wel gedacht: als dat maar goed gaat. Die dieren zijn best groot en je leest wel eens, dat als zo'n dier zichzelf gespiegeld ziet in de lak van de auto, dat hij/zij denkt dat dat een rivaal is en dan de aanval inzet. Gelukkig is het daar niet van gekomen. In ons reisverslag 2010 is er op dag 6 iets over te lezen. 's Ochtends al veel buffels en 's middags alleen temidden van die kudde. Klik hier voor het verslag.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Henriëtte schreef:
- in het Yellowstone NP met de auto moeten stoppen, omdat een kudde buffels de weg ging oversteken, wij daar als enige auto minstens een kwartier helemaal alleen midden in een buffelkudde van meerdere honderd dieren stonden

En dit lijkt me inderdaad ook een ervaring die je nooit meer zal vergeten. Een beetje spannend ook wel, denk ik?
Ik heb dit ook een paar keer meegemaakt. En een eerste keer is dat heel spannend. Aan de ene kant om dat je alleen staat tussen 100 van die vooral enorme beesten, maar vooral ook omdat je niet hoopt dat er ook maar één tegen je auto op loopt. Of zelfs maar zn enorme kop tegen je auto schuurt. Maar na een aantal keer is het weer meer irritant omdat je niet door kunt.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Mooiste: teveel om op te noemen. Heel vaak een wow gevoel gehad.

Een paar van deze plekken waar we ook op de juiste tijd op de juiste plaats waren (mooi weer en/of juiste jaargetijde):
Uitzicht op Grand Prismatic Spring vanaf de heuvel naast de Fairy Falls Trail, Yellowstone NP
The Wave, Coyote Buttes North
Ptarmigan Tunnel, Glacier NP
Iceline Trail (Emerald Glacier), Yoho NP, Canada
Professor Creek Trail, Moab
Rustler Gulch, Crested Butte (half juli een zee van bloemen)
En heel veel prachtige hikes!

Meest uniek:
De geboorte van onze jongste zoon in Amerika :D en een paar jaar wonen in North Carolina.
Drie rondreizen met hele gezin door Amerika (met ons zessen in een minivan)
Grizzlyberen tijdens onze wandeling in Peter Lougheed Provincial Park in Canada
Verblijf Spencer Pond Camps in Maine: zo afgelegen en zo sereen
Mount St. Helens: de verwoesting en toch ook het snelle herstel van de natuur
Alvord Desert, Oregon: zo'n afgelegen en verlaten gebied en toch zo mooi

Hele leuke ontmoetingen:
Ranger Mark in Baxter State Park.
Ranger Dana in Boston (Black Heritage Trail): privé rondleiding.
Joe, beheerder Alvord Hot Springs, bij Alvord Desert in Oregon: vrolijke, extroverte man met twee kippen in the middle of nowhere.
Een onverwacht super gezellig etentje met twee dames in de Bascom Lodge op Mount Greylock (MA). Een restaurant waar je met anderen aan een tafel wordt geplaatst.
Laatst gewijzigd door Felicitas op 21 nov 2015, 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

michelly schreef:Het meest unieke vonden we ons tv-interview op de grens van USA-Canada :lol:
Met de camper! Zelfs ik vond dat erg uniek om te zien!
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
gera_r
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door gera_r »

Mooiste plekken waar wij geweest zijn:
- Monument Valley
- Glaciers NP
- Niagara Falls
- Yellowstone

Meest unieke ervaringen:
- Onze eerste reis in het algemeen; zo onbevangen voor het eerst alle clichés en al die herkenbare dingen die je ook op tv of in de film ziet ervaren...
- Bizons op de weg voor onze auto in Yellowstone. Ik had zoiets van: "dit neemt niemand mij weer af en onze dag kan niet meer stuk!"
- Route 66 in het algemeen; erg leuk.
- In Texas tijdens het rijden van de route 66 terecht komen op een dirt road (mogelijk verkeerd gereden?) en kilometers lang dat gevolgd te hebben en daarbij 360° in het rond kunnen kijken met niets tussen jou en de horizon... Fantastisch! Jammer alleen dat deze ervaring gedeeld werd met het onrustige gevoel of we wel goed zaten en of we niet lek zouden rijden, zo in de middle of nowhere waar we niemand tegen kwamen... :?
- In de week vóór de Sturgis-ralley in de Black Hills zijn en je onverwacht een aantal dagen omringd bent door DUIZENDEN motoren en hun berijders.
mariella
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door mariella »

Wij zijn dit jaar naar Supai geweest en dat was onze mooiste en uniekste ervaring. Met het gezin vroeg op weg vanuit Peach Springs en dan 2 uur rijden op een verlaten weg,waar je veel loslopende koeien,buffels en herten tegenkomt. Rond 7 uur in de ochtend aankomen op de hilltop en dan genieten van het uitzicht. Ja en toen gingen wij aan de wandeling beginnen we hebben genoten. Ook zijn wij heel hartelijk ontvangen door de indianen. Maar het mooist van alles was dat we eindelijk op de plek waren waarvoor we het deden Havasu falls.
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Meest bijzondere vonden wij onze reis door Texas en dan met name de wandeling in het Palo Duro State park. Het was warm, maar we gingen steeds een stukje verder, ondanks de grote spinnen en de hitte om uiteindelijk bij “the light-house” uit te komen. Dit was een unieke ervaring.
Uiteraard de White Sands in NM maar zeker ook Big Bend, waren twee zeer mooie gebieden.
Sluit me aan bij de opmerking hierboven dat de eerste keer USA geweldig is, je herkent dan heel veel ondanks dat je er nog nooit bent geweest. Dit komt door alle Amerikaanse series en films op de Nederlandse TV.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Ijsbeer
Amerika-ontdekker

Bericht door Ijsbeer »

mooiste plekken:
- Zion national park ( the narrows en angels landing)
- Yellowstone national park
- Antelope canyon

Unieke ervaringen:
- Een beer die vlak voor de auto overstak waardoor ik een noodstop moest maken
- De SEH van binnen zien en zien hoe het er in Amerika aan toe gaat(niks ernstigs)
- Noorderlicht vanuit het vliegtuig zien tijdens de terugvlucht
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Ijsbeer schreef:- De SEH van binnen zien en zien hoe het er in Amerika aan toe gaat(niks ernstigs)
Wat is SEH?
Ijsbeer
Amerika-ontdekker

Bericht door Ijsbeer »

Spoed eisende hulp ;) in het engels ER: emergency room)
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Zo'n moeilijke vraag...
Ik ben voor het eerst in Amerika geweest, in 1988, toen ik bijna 18 jaar was (2 weken NY, op bezoek bij mijn nicht die er toen woonde), met mijn jongere broer, zonder mijn ouders. 'Alleen' een transatlantische vlucht maken met overstap in Londen, kennismaken met Amerika in het pre-internet-tijdperk, dat ook nog niet zo zichtbaar was op televisie zoals nu, de tijd voor 9/11 ook, waarin de Twin Towers er nog stonden. Een ervaring op zich. Het was ontzettend indrukwekkend. Om maar te zeggen dat de sfeer rond een reis zoveel bepaalt, soms meer dan wat je ziet... Zo heb mijn man en ik de Niagara Falls ook in speciale omstandigheden gezien: in de winter, vanaf de Canada-kant, met sneeuw en ijs, zonder de gebruikelijke hordes toeristen. Betoverend. En in Hawaii zijn we geweest toen we gingen supporteren voor een vriend die meedeed met de Iron Man. Ook weer speciaal door de omstandigheden.
En dan heb ik nog niets gezegd over onze eerste gezinsreis in de VS afgelopen zomer...
Prachtig land waar zoveel te zien en te beleven valt. Succes met je keuze! Met al die reacties hier geen gemakkelijke keuze, denk ik :) .
Nati
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Nati »

Dat is inderdaad erg moeilijk want er is zoveel moois :shock:

Het landschap en de nationale parken zijn erg mooi ,zowel de rode rosten van het westen als de kustlijnen van Florida

Unieke belevenissen zijn erg persoonlijk maar ik krijg telkens kippenvel als men het volkslied begint te zingen op bijv een sportwedstrijd.
Momenten waar ik regelmatig nog aan terugdenk zijn:
-een babybeertje de papfles geven in Bearworld weliswaar een attractie tegen betaling maar toch speciaal om te doen
-toen we terug reden op Mariposa grove road hadden we het gezelschap van een grote vogel die voor ons vloog en het leek wel of hij ons de weg wees.
-rijden door de streek waar veel Amish wonen vond ik ook indrukwekkend
-een bezoek aan Dry Tortugas nabij Key West
-een erg klein en dus intiem concertje van een bluegrass bandje in de tuin van de moonshine distilleerderij Sugarland in Gatlinburg en terwijl schommelend in een rocking chair .
-gewichtloos zwemmen in Salt Lake op Antelope Island (was wel niet erg proper tussen die duizenden piepkleine garnaaltjes)
-als je Memphis nadert dan plots het liedje van Paul Simon door de luidsprekers van de auto hoort die Graceland zingt
-de wandeling naar Bumpass hell ,als je daar boven geraakt bent dan heb je een prachtig uitzicht hebt over de bronnen die beneden pruttelen
-het hagelwitte strand op de grens van Florida en Alabama waar kleine roggen en andere visjes tot aan het strand kwamen

en eigenlijk nog zoveel dingen waar ik nu niet onmiddellijk aan denk
Beaver
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Beaver »

De prachtige nationale parken Yellowstone, zion, arches, canyonsland, olympic, srateparks valley of fire, dead horse point, gooseneck

De momenten die veel indruk hebben gemaakt: Aankomst in San Francisco ,we vlogen met kraak helder weer over de golden gate bridge. Het camperen en boodschappen doen, koken in de buitenlucht met daarna vuurtje in de Firepit. Het zien van wildlife en de prachtige wandelingen, de powwow in Cody, het vieren van de forth of July.
Het met een fotograaf,gids bezoeken van de white pocket met onweersbuien om ons heen maar in de w. P. Stralende zon.
Zo kan ik nog wel even doorgaan :wink:
Gast

Bericht door Gast »

De uitgestrektheid en ruimte.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Gisteren weer zo'n mooi moment: moest bij de High School even wachten omdat een man overstak met z'n paard en hond. Heel normaal in een klein stadje in Texas, maar ik vind het elke keer weer prachtig!

En wat ik ook zo prachtig vind: ons stadje heeft in oktober een ernstige wildfire en een overstroming meegemaak. Weet niet precies hoeveel schade er was maar er waren geloof ik zo'n 65 "house-like structures" verloren in de brand, en tientallen mensen hebben Halloween in noodopvang doorgebracht omdat hun huizen overstroomd waren.

Tijdens de wildfire was er zo ongelovelijk veel hulp voor slachtoffers, evacuees, firefighters enz. Mensen met pick ups en cattle trailers reden het bedreigde gebied in om vee van vreemden op te halen en naar een veilige plek te brengen. Mensen kwamen met verhuisdozen om te helpen inpakken, brachten huisdieren naar de opvang, en er waren zo ontzettend veel mensen die water, fruit, enz naar de firefighters brachten dat de county moest vragen of mensen wilden stoppen. Kleding, speelgoed, meubels, keukenspullen enz enz enz werden ingezameld voor mensen die hun huis verloren. De plaatselijke thriftshops gaven alle slachtoffers kleding voor meerdere dagen.
Elke keer als er iemand op Facebook om hulp vroeg waren er binnen een paar minuten mensen die aanboden om te komen helpen.

Zelfde met de overstroming, mensen stonden meteen klaar om te helpen. Een RV park moest ontruimd worden en de Walmart zorgde meteen dat er ruimte op hun parkeerplaats was. Kennisen moesten hun RV verplaatsen maar konden niet weg omdat er iets mis was met een wiel. Meteen kwamen er mensen helpen, en binnen no time konden ze weg. Wel schade aan de RV maar minimaal gelukkig. Ze wonen in hun RV dus dat is toch anders dan wanneer het alleen om een vakantie-ding gaat.

Dat soort dingen vind ik zo prachtig, en ik ben elke dag weer blij dat we hierheen verhuisd zijn.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Mooiste: Empire State Building, over New York uitkijken, maar zoveel dingen zijn zo mooi
Uniek: Computer History Museum in San Jose (gevolgd door Intel Museum in Santa Clara), zoveel dingen zijn uniek
siska
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door siska »

Het mooiste was het stukje kust tussen Monterey en Pismo Beach.
Het uniekste was in Monterey een groep orka's zien zwemmen in de vrije natuur.
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

De oorverdovende stilte in Monument Valley na een regenbui naar de avond toe, als vrijwel iedereen het park al had verlaten en wij er dan pas aan begonnen :) Een stilte van die aard die ik hier waar ik woon nergens kan vinden. Geen zuchtje wind, geen sprietje gras, geen blad aan een boom of struik dat ritselt, geen dier dat van zich liet horen, geen auto of stemgeluid te bespeuren...

Heerlijk.

Also this:
Afbeelding

"382km tot de volgende afslag". En dat was dan nog niet eens een echte afslag, enkel "links aanhouden" :mrgreen:
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
mad25
Amerika-ontdekker
Partner van: Joyco
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door mad25 »

- Mooiste Bestemming: Yellowstone National Park

- Unieke Belevenis: Halloween vieren en dus de straat op met de (verre) familie van mijn vrouw ;) Die kleine van ons vond het 'trick and treating' geweldig om te doen. Was voor zijn achternichtje ook de eerste keer, dus mooi dat ze dat konden delen :D (om maar één ervaring te noemen; kan er zo nog tig opnoemen, zoals velen op dit forum ;))
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer