Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tip geven, wat doe ik fout?
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Re: Tip geven, wat doe ik fout?
Die was er altijd al af... Enkel het dollarbedrag dat in de transactie stond, was vroeger zonder tip en nu met tip. Het bedrag in euro moet ongewijzigd gebleven zijn want het totaal saldo (in euro) is ook ongewijzigd gebleven.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Ik ga mijn bedragen toch nog maar eens vergelijken met de bonnetjes.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Afgelopen september voor de 1e maal in al die jaren problemen gehad:
1) tip van 20% gegeven in een restaurant in Bridgeport (en het bedrag genoteerd op mijn dubbeltje), achteraf stond er op de Mastercard afrekening een aanzienlijk hoger bedrag, heb nu een klacht lopen bij Mastercard
2) rekening gekregen in een restaurant in Kanab, gelukkig even nagekeken en bleek er een, goed verstopte, tip van maar liefst 30% te zijn bijgeteld. De service was barslecht geweest en de serveuse had waarschijnlijk het zekere voor het onzekere willen nemen. Heb aan de kassa gevraagd om de tip volledig te schrappen wat de juffrouw zonder probleem deed, ze was duidelijk zelf genereerd door de praktijk van de serveuze.
1) tip van 20% gegeven in een restaurant in Bridgeport (en het bedrag genoteerd op mijn dubbeltje), achteraf stond er op de Mastercard afrekening een aanzienlijk hoger bedrag, heb nu een klacht lopen bij Mastercard
2) rekening gekregen in een restaurant in Kanab, gelukkig even nagekeken en bleek er een, goed verstopte, tip van maar liefst 30% te zijn bijgeteld. De service was barslecht geweest en de serveuse had waarschijnlijk het zekere voor het onzekere willen nemen. Heb aan de kassa gevraagd om de tip volledig te schrappen wat de juffrouw zonder probleem deed, ze was duidelijk zelf genereerd door de praktijk van de serveuze.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Dat is echt erg zeg.
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Het is geen uitzondering.
In Springdale ook al eens meegemaakt. Met z'n 2 uiteten bij een restaurant en op de rekening stond een Tip van 18% (over bedrag excl. tax) al genoteerd.
Was wel jammer voor ze, normaal geef ik meestal zo'n 20% over totaal bedrag dus incl. tax.
Denk dat ze dat misschien wel deden i.v.m. slechte ervaring met (buitenlandse) toeristen???
Overigens ben ik bekend met het feit dat voor grotere groepen, vaak min. 6-8 personen, de Tip meestal al op de rekening genoteerd staat.
Roland
In Springdale ook al eens meegemaakt. Met z'n 2 uiteten bij een restaurant en op de rekening stond een Tip van 18% (over bedrag excl. tax) al genoteerd.
Was wel jammer voor ze, normaal geef ik meestal zo'n 20% over totaal bedrag dus incl. tax.

Denk dat ze dat misschien wel deden i.v.m. slechte ervaring met (buitenlandse) toeristen???

Overigens ben ik bekend met het feit dat voor grotere groepen, vaak min. 6-8 personen, de Tip meestal al op de rekening genoteerd staat.
Roland
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1842 Weergaves
-
Laatste bericht door Resetovic
-