Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welke spullen nodig voor hiking in de VS?
Re: Welke spullen nodig voor hiking in de VS
Voor gps op je telefoon heb je geen netwerk bereik nodig, wel een volle batterij...in dat geval is een powerbank met grote capaciteit voor meerdere ladingen (minimaal 10.000 mAh) wel een aanrader...vergeet dan ook niet om USB laadkabeltjes mee te nemen....
Ook is het handig om een wandel app, met offline wandelkaarten (incl. Hoogteverschillen, landschap/terrein kaarten ed) of een nationale parken app op je telefoon te zetten.
Ook is het handig om een wandel app, met offline wandelkaarten (incl. Hoogteverschillen, landschap/terrein kaarten ed) of een nationale parken app op je telefoon te zetten.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Als je persé overal bereikbaar wilt zijn, waar dat kan, zou ik het telefonie topic eens doorspitten. Ik ben altijd bereikbaar, maar teer alleen op de WiFi punten in hotels, (stads)parken en restaurants/winkels etc. Ik heb geen zin om me bezig te houden met mifi, simkaarten en dat soort zaken. Mensen die me echt nodig hebben kunnen me altijd bellen en dat heeft tot nu toe nog nooit voor veel extra kosten gezorgd.
Persoonlijk denk/vind ik dat veel van de artikelen in de bovenstaande lijstjes niet nodig zijn voor de meeste wandelingen in de nationale parken. Nu ga je in November, dus ik zou idd wel zorgen voor een goede kleding. Een rugzak (ik heb een gelert serinity 25) met wat eten en drinken en evt dus extra kleding.
Ik ben ook een aantal x alleen naar Amerika gegaan. In parken waar beren voorkomen ga ik niet in mijn eentje lange tochten in the middle of nowhere maken. In sequoia wilde ik dit wel doen, maar ben ik omgekeerd toen een tegemoetkomende wandelaar melden dat ze beren bij het pas hadden gezien. In Grand Teton en Yellowstone had ik een belletje aan mijn rugzak maar bleef ik ook in de buurt van andere wandelaars
Persoonlijk denk/vind ik dat veel van de artikelen in de bovenstaande lijstjes niet nodig zijn voor de meeste wandelingen in de nationale parken. Nu ga je in November, dus ik zou idd wel zorgen voor een goede kleding. Een rugzak (ik heb een gelert serinity 25) met wat eten en drinken en evt dus extra kleding.
Ik ben ook een aantal x alleen naar Amerika gegaan. In parken waar beren voorkomen ga ik niet in mijn eentje lange tochten in the middle of nowhere maken. In sequoia wilde ik dit wel doen, maar ben ik omgekeerd toen een tegemoetkomende wandelaar melden dat ze beren bij het pas hadden gezien. In Grand Teton en Yellowstone had ik een belletje aan mijn rugzak maar bleef ik ook in de buurt van andere wandelaars
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Of een rugzak fijn zit is een persoonlijke aangelegenheid, vooral bij de wat grotere rugzakken die je zwaarder bepakt. Loop gewoon eens een willekeurige buitensportwinkel binnen zou ik zeggen.
Navigatie (via telefoon of outdoor-gps) lijkt me geen must zolang je binnen de gebaande paden in de nationale parks blijft. De bewegwijzering is doorgaans perfect en je kunt bijna niet verkeerd lopen. Op minder populaire trails is het een heel ander verhaal natuurlijk.
Goede kleding is zoals gelegd belangrijk. En ook ik wil de wandelstokken nogmaals noemen. Dat ontlast je knieën bij steile afdalingen en zorgt voor extra stabiliteit als je aan het klauteren bent, door sneeuw/water moet, etc.
Navigatie (via telefoon of outdoor-gps) lijkt me geen must zolang je binnen de gebaande paden in de nationale parks blijft. De bewegwijzering is doorgaans perfect en je kunt bijna niet verkeerd lopen. Op minder populaire trails is het een heel ander verhaal natuurlijk.
Goede kleding is zoals gelegd belangrijk. En ook ik wil de wandelstokken nogmaals noemen. Dat ontlast je knieën bij steile afdalingen en zorgt voor extra stabiliteit als je aan het klauteren bent, door sneeuw/water moet, etc.
Hou het twitter account van Zion even in de gaten, die posten wanneer er iets gesloten is.ohjajoh? schreef: Wat ik heb begrepen zijn de narrows het hele jaar open en worden ze alleen gesloten als de waterstand te hoog is. Of klopt dit niet?
https://twitter.com/ZionNPS
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
In Canada zijn we borden tegen gekomen dat je sommige paden alleen mocht bewandelen als je met een groep van minimaal vier personen was i.v.m. rondlopende beren. In de US heb ik dat nog niet gezien.PSVwally schreef: Ik ben ook een aantal x alleen naar Amerika gegaan. In parken waar beren voorkomen ga ik niet in mijn eentje lange tochten in the middle of nowhere maken. In sequoia wilde ik dit wel doen, maar ben ik omgekeerd toen een tegemoetkomende wandelaar melden dat ze beren bij het pas hadden gezien. In Grand Teton en Yellowstone had ik een belletje aan mijn rugzak maar bleef ik ook in de buurt van andere wandelaars
Naast alles wat je kunt meenemen is het zeker voor de langere hikes aan te raden om even langs een visitor center te gaan voor een laatste update. Soms moet of kun je je inschrijven en uitschrijven voor bepaalde routes dat kan ook wel handig zijn zodat men weet waar je ongeveer bent.
En besef je ook dat de hikes die je noemt enorm populair zijn. Goed schoeisel en water zijn het voornaamste, verder heb je eigenlijk niets nodig. Als je de BAT ver naar beneden gaat (tot Indian gardens of wellicht verder) dan moet je wel wat beter voorbereiden en worden ook zouten en andere mineralen plus wat voedsel belangrijk.
Voor de Narrows ligt het toch iets genuanceerder. Superleuk hoor, maar omdat je continu in het water loopt zijn hiking sticks daar wel onontbeerlijk. Maar tegelijkertijd ga je daar dus niet op je goede hiking boots lopen, maar doe je een setje oude allstars aan die lekker nat mogen worden en neem je verder zo min mogelijk mee. En wat je meeneemt: waterdicht verpakken. Wil je je telefoon of camera meenemen, koop dan vooraf een echt goed waterdicht tasje, anders loop je je continu zorgen te maken dat die niet in het water komt.
Om een indruk te krijgen hoe off-the-beaten-track de Narrows zijn (niet dus), dit is een fototje van vorig jaar, op de eerste zondag in juni:
Ook verderop in de canyon nog steeds heel erg veel mensen. Maar dat maakt het niet minder leuk, lekker spetteren in het water!
Voor de Narrows ligt het toch iets genuanceerder. Superleuk hoor, maar omdat je continu in het water loopt zijn hiking sticks daar wel onontbeerlijk. Maar tegelijkertijd ga je daar dus niet op je goede hiking boots lopen, maar doe je een setje oude allstars aan die lekker nat mogen worden en neem je verder zo min mogelijk mee. En wat je meeneemt: waterdicht verpakken. Wil je je telefoon of camera meenemen, koop dan vooraf een echt goed waterdicht tasje, anders loop je je continu zorgen te maken dat die niet in het water komt.
Om een indruk te krijgen hoe off-the-beaten-track de Narrows zijn (niet dus), dit is een fototje van vorig jaar, op de eerste zondag in juni:
Ook verderop in de canyon nog steeds heel erg veel mensen. Maar dat maakt het niet minder leuk, lekker spetteren in het water!
WC-papier
lege plastic zak om je afval in te doen
beef jerky in hete gebieden
Lilo

lege plastic zak om je afval in te doen
beef jerky in hete gebieden
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
- Inges
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
In Canada (Banff en omstreken) noemen ze die bel "the diner bell for bears"PSVwally schreef:

Ik heb altijd begrepen dat het aan het soort beren ligt. Black bear zullen mensen over het algemeen mijden en dan is zo'n bell, of gewoon "hey bear" genoeg om ze op afstand te houden. Grizzly's daarintegen schijnen veel aggressiever te zijn.
Black = fight back, brown = lay down, zo heb ik het gehoord xD
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Houd er dan wel rekening mee dat het niet om de kleur gaat maar om de soort beer. Veel blackbears zijn bruin. Met "brown" in het voorbeeld wordt een grizzly bedoeld.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Wij stonden in Kings Canyon oog in oog met een zwarte beer (die dus bruin was van kleur
) tijdens de hike naar Lower paradise Valley.
Zijn rustig achteruit gestapt en hogerop geklommen om daar elk achter een boom 'te schuilen'. Heel traag en al snuffelend ging hij dan verder op het pad onder ons door de andere kant op. Bij grotere dreiging hadden we inderdaad beginnen geluid te maken, maar dat was gelukkig niet nodig. Ik had de indruk dat hij ons echt wel wou mijden ook. Na de hike met een ranger over gepraat en bij een zwarte beer was dit de beste zet. Bij tekenen van aggressie moet je volgens haar een steen op zijn kont (niet hoofd) gooien en u groot maken
Deze theorie gaat niet op bij grizzly's, dus zeker inlezen in welk gebied je gaat
Voor deze hike van 22km hadden wij 4 liter water mee, kleine blikjes cola, lunch, energierepen, regenjassen en goede schoenen aan (enkelhoog) and that's it

Zijn rustig achteruit gestapt en hogerop geklommen om daar elk achter een boom 'te schuilen'. Heel traag en al snuffelend ging hij dan verder op het pad onder ons door de andere kant op. Bij grotere dreiging hadden we inderdaad beginnen geluid te maken, maar dat was gelukkig niet nodig. Ik had de indruk dat hij ons echt wel wou mijden ook. Na de hike met een ranger over gepraat en bij een zwarte beer was dit de beste zet. Bij tekenen van aggressie moet je volgens haar een steen op zijn kont (niet hoofd) gooien en u groot maken

Deze theorie gaat niet op bij grizzly's, dus zeker inlezen in welk gebied je gaat
Voor deze hike van 22km hadden wij 4 liter water mee, kleine blikjes cola, lunch, energierepen, regenjassen en goede schoenen aan (enkelhoog) and that's it

Ik heb inmiddels wat spullen aangeschaft. Rugzak, wandelschoenen, broek, fleece vest etc.
Ik twijfel alleen nog over wandelstokken. Maken deze echt het verschil? En zo ja, heeft iemand een tip voor een beetje betaalbare stokken?
Autoshock stokken zijn duurder, werkt dit systeem? Merk je het verschil?
En gebruiken jullie ook van die rubber "voetjes"? Of is dit alleen voor gebruik op asfalt?
Ik twijfel alleen nog over wandelstokken. Maken deze echt het verschil? En zo ja, heeft iemand een tip voor een beetje betaalbare stokken?
Autoshock stokken zijn duurder, werkt dit systeem? Merk je het verschil?
En gebruiken jullie ook van die rubber "voetjes"? Of is dit alleen voor gebruik op asfalt?
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind wandelstokken 'echt het verschil' maken indien je wat langere, steilere wandelingen maakt. Ik was er afgelopen reis erg blij mee bij steile afdalingen. Het ontlast je knieen, en je kunt de stokken gebruiken om houvast te krijgen waar je dat normaal niet hebt. Verder vind ik het ook onmisbaar als het ergens glad is, denk aan stukjes sneeuw, kleigrond, etc. En natuurlijk als je een riviertje moet oversteken.
De 'duurdere' stokken van een merk als Leki gaan al snel over de 100 euro, maar ik heb ook weleens stokken van 15 euro gehad en uiteindelijk werkt dat ook. Kijk anders eens bij een winkel als Perry Sport of er nog iets in de aanbieding is. Ook online is er genoeg te vinden.
Antishock vind ik zelf niet prettig. Ik heb wel een keer antishock gehad, maar ik vind het een stok die 'stijf' is prettiger. Bovendien is het weer een onderdeel extra dat kapot kan gaan.
Die plastic voetjes gebruik je inderdaad alleen op asfalt, niet als je onverhard of aan het lopen bent. Ik gebruik ze overigens uberhaupt nooit.
De 'duurdere' stokken van een merk als Leki gaan al snel over de 100 euro, maar ik heb ook weleens stokken van 15 euro gehad en uiteindelijk werkt dat ook. Kijk anders eens bij een winkel als Perry Sport of er nog iets in de aanbieding is. Ook online is er genoeg te vinden.
Antishock vind ik zelf niet prettig. Ik heb wel een keer antishock gehad, maar ik vind het een stok die 'stijf' is prettiger. Bovendien is het weer een onderdeel extra dat kapot kan gaan.
Die plastic voetjes gebruik je inderdaad alleen op asfalt, niet als je onverhard of aan het lopen bent. Ik gebruik ze overigens uberhaupt nooit.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Kijk ook eens bij Decathlon. Die hebben vrij veel voor wandelen/hiken.
Ik heb bij Decathlon mijn Black diamond distance Z carbon poles gekocht voor 80 euro. Veel beter dan dat worden ze niet gemaakt. Ik heb ook ooit van die inschuifdingen gehad en zou dat afraden, dat ging te snel stuk.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoe wil je niet-inschuifbare stokken meenemen in het vliegtuig?
Ik heb nooit problemen gehad met inschuifbare stokken.
Ik heb nooit problemen gehad met inschuifbare stokken.
Wij hebben inschuifbare stokken van Fizan (Model: Trekking Compact 4). Positief: heel licht, niet zo duur, inschuifbaar (49 cm), gaan al vier jaar en vele honderden wandelkilometers mee. Negatief: vastdraaimechanisme heeft plastic onderdelen (heeft tot nu toe geen probleem opgeleverd) en ze beginnen nu, na vier jaar intensief gebruik, iets stroever in- en uit elkaar te schuiven (misschien iets verbogen). We hebben er allerlei rubberen voetjes en ringen bij, maar gebruiken die nooit.
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Wij hebben de afgelopen 10 jaar al meerdere wandelstokken gehad en moeten vervangen.
Uitschuifbare die je moet vastdraaien verslijten het snelst.
Omdat je wandelstok na een aantal wandelingen vaak ergens licht gebogen is zit je aan het begin en einde van de reis stevig te draaien en te wringen.
Ook het draaimechanisme gaat maar enkele (intensieve) vakanties mee.
Je kan ze misschien nog een volgende vakantie gebruiken, maar makkelijk is anders.
Uitschuifbare die je moet vastklikken hebben minder last van lichte vervormingen maar nadat je ze hebt vastgeklikt draai je best de schroef even aan en maakt deze pas los op het einde van de vakantie. Wanneer de klik namelijk niet 100% stevig is loop je het risico dat de stok vanzelf inschuift, en dat wil je niet hebben wanneer je de stok als 3e hand (of been) aan het gebruiken bent!
Tenslotte heb je de versie die je moet vastdraaien maar voor transport in 3 delen plooit, samengehouden door een interne elastiek.
Afblijven. Zijn vodden.
Luc
Uitschuifbare die je moet vastdraaien verslijten het snelst.
Omdat je wandelstok na een aantal wandelingen vaak ergens licht gebogen is zit je aan het begin en einde van de reis stevig te draaien en te wringen.
Ook het draaimechanisme gaat maar enkele (intensieve) vakanties mee.
Je kan ze misschien nog een volgende vakantie gebruiken, maar makkelijk is anders.
Uitschuifbare die je moet vastklikken hebben minder last van lichte vervormingen maar nadat je ze hebt vastgeklikt draai je best de schroef even aan en maakt deze pas los op het einde van de vakantie. Wanneer de klik namelijk niet 100% stevig is loop je het risico dat de stok vanzelf inschuift, en dat wil je niet hebben wanneer je de stok als 3e hand (of been) aan het gebruiken bent!
Tenslotte heb je de versie die je moet vastdraaien maar voor transport in 3 delen plooit, samengehouden door een interne elastiek.
Afblijven. Zijn vodden.
Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Ik heb deze besteld. Leki trail. Waren iets onder de €50 incl verzenden.
https://images-na.ssl-images-amazon.com ... SY679_.jpg
https://images-na.ssl-images-amazon.com ... SY679_.jpg
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1081 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne