Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vragen over gebruik wasmachines.
Re: Vragen over gebruik wasmachines.
Ik zet hem op de laagste stand. Maar dan moet je hem meestal wel 2x laten draaien voor het klaar is, of als je per tijdseenheid betaalt beginnen met een uur en dan kijken hoeveel er nog nodig is.
Terug in Texas!
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Ik ga de laagste stand proberen en zo min mogelijk wassen. Ze kennen ons daar toch niet
Dingen die ik niet vertrouw hang ik wel ergens in de camper.

Grappig dat gedoe met wassen en drogen. Ik heb juist een gruwelijke hekel aan mijn droger hier in NL. Bepaalde dingen doe ik daar zeker niet in want dat krimpt. Terwijl ik daar in de VS met mijn droger nooit last van had.
Maar ja die was wel van betere kwaliteit dan de gemiddelde hoteldroger (en ook beter dan mijn NL droger). 

- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Tja, de meeste Amerika-gangers van dit forum zijn aangewezen op de hotel wasdrogers.
Ik gebruik ze ook wel maar doe daar zeker geen tshirts in. Blijft gewoon niets van over...
Handdoeken, sokken, ondergoed, broeken. De tshirts spaar ik wel op. Ook een reden om daar elke keer wat te kopen.
Roland

Ik gebruik ze ook wel maar doe daar zeker geen tshirts in. Blijft gewoon niets van over...

Handdoeken, sokken, ondergoed, broeken. De tshirts spaar ik wel op. Ook een reden om daar elke keer wat te kopen.

Roland
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Wat mij wel opviel met het wassen op de campings (afgelopen sept./okt.) dat de drogers wel heel erg warm zijn afgesteld.
Zelfs als je op medium temperature (of nog minder) kwam het er vaak gloeiend heet uit.
Zelfs als je op medium temperature (of nog minder) kwam het er vaak gloeiend heet uit.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik gebruik in de hotel Laundry "warm" en "permanent press" voor broeken, tshirts etc. en "hot" en "permanent press" voor ondergoed, sokken etc.
Neem zelf de doekjes mee uit NL voor de droger, meestal doe ik 2 a 3 wasjes (in 4 weken) dus even zoveel velletjes in een ziplock gaan mee in de koffer.
Onze eerste stop als we zijn aangekomen en de huurauto hebben opgehaald is de Walmart Supercenter ( zoals zovelen hier..
) en daar koop ik het kleinste pakje waspoeder wat ik kan vinden.
Groetjes!
Neem zelf de doekjes mee uit NL voor de droger, meestal doe ik 2 a 3 wasjes (in 4 weken) dus even zoveel velletjes in een ziplock gaan mee in de koffer.
Onze eerste stop als we zijn aangekomen en de huurauto hebben opgehaald is de Walmart Supercenter ( zoals zovelen hier..

Groetjes!
- cookiemon100
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
wij nemen altijd de pods mee van thuis. Perfect voor 1 wasje.
2010 New York City
2012 West Amerika
2013 Oostkust + Canada
2014 Florida
2015 Rondje Denver
2016 Washington / Oregon
2017 Deep South
2018 West Amerika
Onze trips : http://estherenrob.blogspot.nl/
2012 West Amerika
2013 Oostkust + Canada
2014 Florida
2015 Rondje Denver
2016 Washington / Oregon
2017 Deep South
2018 West Amerika
Onze trips : http://estherenrob.blogspot.nl/
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Bij Walmart verkopen ze ook kleine verpakkingen met wasmiddelcapsules (Tide Pods). Een stuk of tien capsules dus voor ons nog altijd te veel, maar wat over is nemen we dan wel weer mee naar huis.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Dit is onder een al oud bericht, dit is volgens mij de meest recente post..... maar wassen moeten mensen nog steeds
Kan iemand mij bijpraten over hoe nu eigenlijk zo'n laundry werkt?
Wij gaan 3 weken rondrijden met een max van een paar (2-3) nachten per locatie.
Ik voel er weinig voor om de hele dag rondom een wasmachine te gaan zitten
Ik ga er gewoon vanuit dat we via Google wel wat gevonden krijgen in de buurt.
Zit daar nog kwaliteitsverschil in, wat betreft resultaten, mochten er ketens ofzo van zijn?
Het hoeft niet het duurste te zijn, als de kleding maar heel en op de juiste maat blijft
ik kom er wel uit met de quarters als ze daar nog voor nodig zijn, maar hoe gaat het eigenlijk in zijn werk?
Is er ook standaard een droger en is dat verstandig?
Ik weet uit ervaring dat iets drogen in een hotelkamer niet echt een succes is, gezien de hoge luchtvochtigheid. We hebben het al eens geprobeerd met een simpele handwas in de badkamer.
Het gaat vooral om ondergoed, shirtjes en een paar broeken, waarschijnlijk.
Shoppen is leuk natuurlijk, maar als we wat kunnen wassen, nemen we minder mee van thuis = meer plek in de koffer = meer shoppen
Of raden jullie aan om de hotel-service te gebruiken, mocht die wachttijd niet te lang zijn?

Kan iemand mij bijpraten over hoe nu eigenlijk zo'n laundry werkt?

Wij gaan 3 weken rondrijden met een max van een paar (2-3) nachten per locatie.
Ik voel er weinig voor om de hele dag rondom een wasmachine te gaan zitten

Ik ga er gewoon vanuit dat we via Google wel wat gevonden krijgen in de buurt.
Zit daar nog kwaliteitsverschil in, wat betreft resultaten, mochten er ketens ofzo van zijn?
Het hoeft niet het duurste te zijn, als de kleding maar heel en op de juiste maat blijft

ik kom er wel uit met de quarters als ze daar nog voor nodig zijn, maar hoe gaat het eigenlijk in zijn werk?
Is er ook standaard een droger en is dat verstandig?

Ik weet uit ervaring dat iets drogen in een hotelkamer niet echt een succes is, gezien de hoge luchtvochtigheid. We hebben het al eens geprobeerd met een simpele handwas in de badkamer.
Het gaat vooral om ondergoed, shirtjes en een paar broeken, waarschijnlijk.
Shoppen is leuk natuurlijk, maar als we wat kunnen wassen, nemen we minder mee van thuis = meer plek in de koffer = meer shoppen

Of raden jullie aan om de hotel-service te gebruiken, mocht die wachttijd niet te lang zijn?
1999: Oostkust
2009: Florida
2010: Westkust
2015: LA-Phoenix-Tuscon
2016: Oostkust- Memphis-NewOrleans
2019: Vancouv-SaltLC-Moab-RockyM-Denver
2023: LV-MonValley-White Sands NP-BigBendNP-SA-Houston-Dallas
2009: Florida
2010: Westkust
2015: LA-Phoenix-Tuscon
2016: Oostkust- Memphis-NewOrleans
2019: Vancouv-SaltLC-Moab-RockyM-Denver
2023: LV-MonValley-White Sands NP-BigBendNP-SA-Houston-Dallas
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Elk dorp, maar vaak ook ieder hotel, heeft wel een laundry.
Vraag me niet hoe het kan, maar een wasje draaien duurt meestal 30-45 minuten. Idem voor de droger.
Behalve dingen die echt nog nooit gewassen zijn, gooi ik alles in de droger. Oké, ook geen wollen trui zou ik die meenemen. Maar verder alles. En op de een of andere manier krimpt er niks.
Ik zit zeker niet de hele dag bij de wasmachine. Wel probeer ik goed in de gaten te houden wanneer hij klaar is want ik vind het zelf ook irritant als iemand z'n was er lang in laat zitten en ik de machine niet kan gebruiken.
Vraag me niet hoe het kan, maar een wasje draaien duurt meestal 30-45 minuten. Idem voor de droger.
Behalve dingen die echt nog nooit gewassen zijn, gooi ik alles in de droger. Oké, ook geen wollen trui zou ik die meenemen. Maar verder alles. En op de een of andere manier krimpt er niks.
Ik zit zeker niet de hele dag bij de wasmachine. Wel probeer ik goed in de gaten te houden wanneer hij klaar is want ik vind het zelf ook irritant als iemand z'n was er lang in laat zitten en ik de machine niet kan gebruiken.
-
- Amerika-ontdekker
Veel hotels hebben een laundryhok waar jezelf de was en droogmachine tegen betaling kan gebruiken. Vaak professionele machines met korte wachttijden. Half uur of uur ofzo en dan ga je tussendoor lekker terug naar je hotelkamer en na een tijdje eens kijken.
Inderdaad, was duurt meestal maar 30-35 minuten. Er is altijd een droger (tenzij kapot natuurlijk), die duurt langer. Ik durf altijd alleen op "low" te drogen, om krimpen te voorkomen (bij mij is er wel eens wat gekrompen), en dan is het na 45min (vaak ongeveer de tijd die je krijgt) niet allemaal helemaal droog. De vochtige dingen hang ik dan in de kamer over wat hangertjes ofzo, dat is de volgende dag dan ook wel droog.
In een hotel blijf ik er niet bij, maar ga wel regelmatig even kijken, zodat het er niet onnodig in blijft zitten als iemand anders wil wassen. Incidenteel wel eens in een wasserette geweest, dan blijf ik er wel bij (boek mee dus).
Over het algemeen werkt het nog steeds op quarters, was machine tussen $1.50 en $3.50 schat ik, droger ongeveer hetzelfde. Al hadden we vorige week toevallig een hotel waar het gratis was.
In een hotel blijf ik er niet bij, maar ga wel regelmatig even kijken, zodat het er niet onnodig in blijft zitten als iemand anders wil wassen. Incidenteel wel eens in een wasserette geweest, dan blijf ik er wel bij (boek mee dus).
Over het algemeen werkt het nog steeds op quarters, was machine tussen $1.50 en $3.50 schat ik, droger ongeveer hetzelfde. Al hadden we vorige week toevallig een hotel waar het gratis was.
Terug in Texas!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij konden de afgelopen vakantie ook een keer gratis wassen in het hotel. En de andere twee keer dat we hebben gewassen moest er met een creditcard betaald worden. Voor niets quarters gespaard dus.
We hadden Tide pods gekocht, een kleine verpakking. Dat is handiger meenemen dan waspoeder. Soms zijn er in hotels of in een laundry wel kleine pakjes waspoeder te koop maar ook heel vaak niet. Dus koop dat van te voren.
We hadden nu aldoor een wasmachine in het hotel maar we hebben ook wel eens een laundry gebruikt. We deden dan ondertussen boodschappen.
Marianne

We hadden Tide pods gekocht, een kleine verpakking. Dat is handiger meenemen dan waspoeder. Soms zijn er in hotels of in een laundry wel kleine pakjes waspoeder te koop maar ook heel vaak niet. Dus koop dat van te voren.
We hadden nu aldoor een wasmachine in het hotel maar we hebben ook wel eens een laundry gebruikt. We deden dan ondertussen boodschappen.
Marianne
Grappig, ik ben juist nog nooit eentje tegengekomen waar we met credit card moesten betalen.
Terug in Texas!
Ik ben machines met creditcard betaling paar maanden geleden voor het eerst tegengekomen. Was op een nieuwe en op een recent opgeknapte camping.
19 States so far...
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij zagen het bij een Motel6 en een Days Inn.
Marianne
Marianne
Je hebt als vakantieganger eigenlijk 4 keuzes om tijdens je vakantie te wassen, van duur naar goedkoop:
1. Laundry service in een full-service hotel. Let op: dit soort diensten is alleen beschikbaar dus in full-service hotels, je betaalt per kledingstuk, en dit is al snel erg kostbaar. 'Normaal gesproken hangt er een kunststof waszak met lijst aan een kledinghanger. Die vul je, je vult het lijstje in en belt room service om de waszak te laten ophalen. 's ochtends laten ophalen is eind van de middag je was retour in de kamer, meestal netjes op een kledinghanger en altijd gestreken.
2. Fluff & fold service bij een lokale laundry ergens in een stad. Meestal een vaste prijs tot x kg, of een prijs per kg. Vaak 's ochtends brengen, einde middag klaar. Je was zit dan netjes gewassen en opgevouwen in een tasje. Hoe groter de stad, hoe meer dit beschikbaar is. Erg handig als je ergens wat langer verblijft.
3. Laundromat ergens. Die vind je eigenlijk overal wel, ook in kleinere stadjes. Houd rekening met openingstijden, zeker buiten de grote steden. Binnenlopen, vrije machine pakken, afrekenen (meestal quarters, maar steeds vaker met kaartlezer) en wachten maar. Op vakantie niet heel handig, je wilt meestal niet twee uur in zo'n laundry zitten te wachten.
4. Een guest laundry in je hotel. De meeste niet full-service hotels hebben dit. Een hokje met een paar wasmachines en drogers erin, meestal met muntautomaat, maar steeds vaker ook met een kaartlezer (je swiped je credit card ipv dat je quarters in een laatje moet leggen of moet inwerpen). Prijzen varieren, maar meestal iets van $1,25 tot $2 voor zowel de was als de droogcyclus. Wij nemen altijd een paar van die vloeibare waspods mee, maar als je niets bij hebt kun je vaak bij de receptie kleine doosjes met waspoeder kopen. Soms is de guest laundry 24/7 beschikbaar, maar soms zijn er ook beperkte openingstijden (tot 6.00-22.00u of tot middernacht oid). Hier hoef je niet bij te blijven, machine geeft vaak aan hoe lang het programma duurt, timertje op je telefoon zetten en op tijd weer terug om de machine te legen. Als de machine al in gebruik is de normale etiquette om je quarters op de machine te leggen als teken dat jij de volgende in-line bent. Ik leg er dan vaak een briefje bij.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij gebruiken zowel laundromats als de laundry rooms in hotels en op campings. Het voordeel van een laundromat is dat er eigenlijk altijd wel machines vrij zijn. In een laundry room van een hotel of camping staan vaak maar een paar machines. Soms is er dan ook nog eens een buiten gebruik. En als je dan pech hebt en het is druk dan ben je niet zomaar aan de beurt.
Als je een laundromat gebruikt hoef je er ook niet per se bij te blijven zitten. Je zou in de tussentijd bijvoorbeeld boodschappen kunnen doen of zoiets. De machines hebben meestal een timer, dus je weet precies wanneer de machine klaar is en je dus weer terug moet/wil zijn.
Als je een laundromat gebruikt hoef je er ook niet per se bij te blijven zitten. Je zou in de tussentijd bijvoorbeeld boodschappen kunnen doen of zoiets. De machines hebben meestal een timer, dus je weet precies wanneer de machine klaar is en je dus weer terug moet/wil zijn.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht