Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Maximaal toelaatbare gewicht van koffer

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Maximaal toelaatbare gewicht van koffer

Bericht door markro »

Almere vak V schreef:Voor kleren haal ik vaak bij de Blokker vacuüm zakken. Daar stop je je kleren in en met behulp van een stofzuiger trek je de zaken vacuüm. Ik krijg op die manier met gemak 5 truien en 10 T-shirts in mn rugzak. En dan hou ik nog ruimte genoeg over voor allerlei ander onzin.
En de stofzuiger gaat ook mee op vakantie? :wink:
Makkelijk als je bij iemand in huis logeert, maar op een motel- of hotelkamer is er toch geen stofzuiger.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
ohjajoh?
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door ohjajoh? »

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je die zakken openmaakt. Anders gaat je koffer niet meer dicht tijdens vakantie :mrgreen:
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

markro schreef:
Almere vak V schreef: En de stofzuiger gaat ook mee op vakantie? :wink:
Makkelijk als je bij iemand in huis logeert, maar op een motel- of hotelkamer is er toch geen stofzuiger.
Logeer inderdaad altijd bij vrienden. Maar heb in een hotel ook wel eens bij housekeeping aangeklopt. Die lachten zich dood. Maar voor 5 dollar bleek ze er een stuk handiger in te zijn dan ik...
ohjajoh? schreef:Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je die zakken openmaakt. Anders gaat je koffer niet meer dicht tijdens vakantie :mrgreen:
Mijn koffer is op de heenreis leeg. Althans als het op kleren aankomt. Op de terugweg zit ie altijd ramvol en gaat ie pas open als ik thuiskom. Ik kan je wel verzekeren dat het heel relaxt inpakt die zakken.
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Heb m net gedropt op Atlanta en hij weegt 63 pound, 13 teveel blijkbaar. Ik lachte heel onschuldig dat ik ook ben aan gekomen en ze heeft er een etiket met heavy aangehangen en ik was good to go. (KLM/Delta) Heb internationaal nog nooit hoeven bij betalen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zijn eens in december in zowel LA als in New York geweest, dus ook kleding voor alle weertypen mee. Ging toch prima in de koffer. Wandelschoenen doe ik aan in het vliegtuig, en als je een winterjas meeneemt kun je die ook dragen. Boeken of andere zware spullen zou ik in de handbagage stoppen.

Marianne
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

En vooral geen boeken kopen in Amerika!!!
Dit zeggen we altijd tegen dochter nr 1, maar ze kan het niet laten.
We zeggen altijd: bestellen bij https://www.bookdepository.com/ want die leveren gratis over de hele wereld!
Gelukkig moet ze wel zelf met die boeken sjouwen.
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

Het hangt allemaal van de agent af. Je kan er geen maat op kleven.
Heeft de check-in agent een slechte dag? Dan zal je betalen of gewicht er uit nemen.
Valt het best mee die dag, kan die agent wel enkele kilootjes door de vingers zien.

Een gouden tip, wees zo vriendelijk mogelijk (zonder te overdrijven ofc) en de agent zal al iets sneller wat doorlaten.
Klinkt logisch, maar het grote deel van de passagiers lijken dit niet te beseffen.
Toen ik nog aan check-in zat liet ik meestal wel wat passeren van mensen die eventjes op een normale manier met je omgaan.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Wij hadden 2(!) pounds teveel laatste keer op SFO en moesten wat van de koffer naar de handbagage verplaatsen. Of 200 dollar betalen. :geek:
Groetjes,
Daniel
Gast

Bericht door Gast »

chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Het is inderdaad apart om te zien dat iemand met een gemiddeld gewicht behoorlijk moet bijbetalen voor een paar kg te veel in z’n ruim bagage. De passagier die vele kg’s meer weegt dan het gebruikte gemiddelde en netjes een koffer bij zich heeft van precies het toelaatbare betaalt niets extra. Toch is het totale gewicht van persoon 2 meer. Zou natuurlijk ook wel lastig worden om elke passagier te wegen en je moet je afvragen of je dat moet willen, want wat zou de volgende stap zijn?
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Die 23 kg is ook iets arbotechnisch. Als het zwaarder is moet er een label aan.. De passagiers lopen zelf wel het vliegtuig in :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gast

Bericht door Gast »

Algemene gewichtsregel (bijna alle landen): 32 kg per koffer. Meer mogen de bagagewerkers volgens arboreglement niet sjouwen.
Dan: veel airlines zitten, vooral als je niet meer betaald en geen BC of FC vliegt dus economy, er ruim onder. KLM hanteert vaak 23 kg.
Marjolijne
Amerikafan

Bericht door Marjolijne »

Naar mijn weten is er geen officieel tilgewicht, maar wordt 23 kg aangenomen.
Wil ook wel graag van stormbreaker horen waar hij zijn info vandaan heeft.
Want deze info ken ik nog niet.
Bij BC bijv mag je 32 kilo meenemen, maar dan komt er een label aan.
Waardoor ze het (officieel) met zijn 2 en moeten tillen.
Gast

Bericht door Gast »

https://www.vlucht-vertraagd.nl/regels-koffers-bagage

En nu mag ik even quoten:
Helaas bestaat er geen nationale of internationale regeling voor het gewicht aan koffers en handbagage dat u mee mag nemen op vluchten met het vliegtuig. De enige beperking die is ingesteld is dat bagage maximaal 32 kilo mag wegen. Dit om te zorgen dat grondpersoneel geen rugklachten krijgen.
Marjolijne
Amerikafan

Bericht door Marjolijne »

Het staat op internet dus het is waar, verhaal.
Ik hecht meer waarde aan arbobesluit 5.2

Maar eigenlijk is het gewicht niet eens het probleem, het is meer de bewegingen die gemaakt moeten worden met het gewicht.

Even on topic, wij hebben ook wel eens met onze voet de weegschaal wat omhoog geduwd, omdat er 1 koffer ineens 2 kilo zwaarder was. :lol:
En we zijn ook wel eens een verkeerde tegen gekomen, koffer was 800 gram te zwaar. We waren met zijn 3 en met 2 koffers (heen).
Dus de extra koffer uit de koffer gehaald en er 1 boek ingedaan. Probleem opgelost. Maar wel wat getut.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als ik een citaat zie waarin een taalfout staat kan ik het niet echt serieus nemen.

Van het ARBO-portaal (https://www.arboportaal.nl/onderwerpen/tillen-en-dragen):
Normen voor tillen en dragen
De Arbowet kent geen specifieke eisen over hoeveel een werknemer mag tillen. De last mag echter geen gevaar opleveren voor de veiligheid en of de gezondheid van de werknemer (Arbobesluit 5.2). Tillen en dragen moet in de Risico-Inventarisatie en -Evaluatie opgenomen zijn en afhankelijk van het risico bestreden worden via een plan van aanpak. In een toelichting op het Arbobesluit wordt verwezen naar de NIOSH-methode die kan worden gebruikt om te berekenen wat het maximale tilgewicht is onder bepaalde omstandigheden.

NIOSH-methode
Om tilhandelingen te beoordelen zijn er verschillende methodes ontwikkeld. Een van de meest gebruikte is de NIOSH-methode, die niet alleen kijkt naar het gewicht van het voorwerp, maar ook naar de omstandigheden waaronder het wordt verplaatst. Zoals de frequentie, de afstand van de verplaatsing, de hoogte tot de vloer en de draaiing van het lichaam. Op basis van deze gegevens berekent de NIOSH-methode het aanbevolen gewicht. Maximaal is dat 23 kg, maar dat geldt dan voor een ideale tilsituatie.

Marianne
Gast

Bericht door Gast »

Mijn koffers zijn nooit zo zwaar, meestal tussen de 10-17 kg.
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Marjolijne schreef: Even on topic, wij hebben ook wel eens met onze voet de weegschaal wat omhoog geduwd, omdat er 1 koffer ineens 2 kilo zwaarder was. :lol:
En we zijn ook wel eens een verkeerde tegen gekomen, koffer was 800 gram te zwaar. We waren met zijn 3 en met 2 koffers (heen).
Dus de extra koffer uit de koffer gehaald en er 1 boek ingedaan. Probleem opgelost. Maar wel wat getut.
Als je met 3-en incheckt dan tellen ze toch gewoon je bagage bij elkaar op ? En maakt het toch niet uit hoe zwaar 1 aparte koffer is als het totaal maar niet over de grens gaat. Als 1 koffer dan wat zwaarder is plakken ze er een 'heavy' label op.
stormbreaker schreef:Mijn koffers zijn nooit zo zwaar, meestal tussen de 10-17 kg.
:thumbup: :clap: :wink:
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Elke koffer werd apart gewogen en gekoppeld aan een van de tickets.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

En hoe dan als je met 2 personen reist en 1 gezamelijke koffer hebt ? mag je dan toch maar 23 kg meenemen ?
Ik vlieg regelmatig naar Thailand (EVA Air) en daar wordt naar het totaalgewicht gekeken en niet per persoon.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer