Naast het feit dat Priceline ook 'gewoon' hotels aanbiedt, zoals alle andere sites, kan je ook op hotels 'bieden'. Dit werkt hetvolgende: je geeft een gebied in en je geeft een sterrenklasse in, en je doet een bod. Als er een hotel is dat akkoord is hiermee, wordt het bedrag direct van je CC geboekt en kan je er niet meer vanaf.Souraia schreef:Hoe werkt die priceline dan? Ik zie alleen tarieven die ik ook op andere sites zie.
Als je bod niet geaccepteerd wordt, kan je het gebied uitbreiden of de sterrenklasse verlagen, dan kan je opnieuw bieden. Of je moet 24 uur wachten, dan kan je het hele bod opnieuw doen. Omdat er een forum is waar iedereen aangeeft wat ze recent gelukt is, kan je een goed beeld vormen van welk hotel je gaat krijgen in een bepaald gebied en welke prijs je moet bieden. Dit is te vinden op http://www.biddingfortravel.com.
Je moet wel even goed weten waar je aan begint, voordat je hiermee aan de slag gaat. Even goed alle regeltjes doorlezen en zo. Maar het is echt een geweldig systeem.
Hotwire is een vergelijkbaar systeem, alleen hier krijg je al bepaalde hotels te zien met hun prijs. Alleen de hotels hebben geen naam, maar je kan alleen zien wat er voor dingen in het hotel zijn (bv. zwembad, restaurant, aan zee, etc). Ook hieraan kan je vaak al zien wat voor hotel je krijgt, omdat hier ook een forum aangeeft welke hotels bepaalde ameniteiten hebben. De ervaring leert dat hotwire normaal gesproken altijd enkele dollars duurder is dan priceline.
Op biddingfortravel kan je ook alle regels vinden. Ik heb op floridaforum en orlandoforum al eens een hele uitleg geplaatst. Daar zou je eens kunnen kijken