Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Creditcard voor in Amerika?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
ValerieLe
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Creditcard voor in Amerika?

Bericht door ValerieLe »

Ja gewoon een Nederlandse pinpas
CAM1984
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door CAM1984 »

Reis je alleen of ga je samen met iemand? Ik wil je beslist niet bang maken, maar heb je wel eens nagedacht over dat je pas gestolen of geblokkeerd kan worden? Ik heb twee keer de ervaring gehad dat er een pas geblokkeerd werd, ondanks dat ik ieder jaar wel een verre reis maak. Een keer was het mijn pinpas, gelukkig kon ik nog wel geld overmaken via de app zodat mijn reisgenoot voor mij kon pinnen. Was hoogstens wat onhandig. En twee jaar terug in Vegas mijn creditcard. De bank gaf later toen ik belde om de pas te deblokkeren aan dat ze het verdacht vonden dat ik mijn pas in Las Vegas gebruikte, terwijl ik er mijn vlucht, huurauto en enkele hotels al mee betaald had. Zegt dus niets. Als ik alleen reis zorg ik dus altijd dat ik nog een derde pas bij me heb in geval van nood. Wat ik je dus wil adviseren is dus zorg dat je meerdere mogelijkheden om geld te verkrijgen hebt. En als je samen reist is dat vaak geen probleem. Veel plezier op je reis in ieder geval!
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
ValerieLe
Amerikafan

Bericht door ValerieLe »

Ik heb een goede vriend ban mij die ook in Texas woont dus in dat gebal zou ik geld naar hem over kunnen maken en hij mij eruit kunnen helpen.
Gast

Bericht door Gast »

Ik denk dat er steeds meer zaken in je verhaal naar boven komen die je behoorlijk wat lastige vragen kunnen opleveren plus een risico op weigering om de US binnen te komen....je reist alleen...geen creditcard...je leeftijd...een “vriend” in Texas....dat zijn veel rode flags.
ValerieLe
Amerikafan

Bericht door ValerieLe »

Dat lijkt me sterk. Ik heb niks te verbergen, heb een terug reis, genoeg geld bij me, een werkend pinpas. Al mijn documenten kloppen dus ze kunnen mij vragen wat ze willen.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dat maak jij ervan,maar zo hoeft immigrations er natuurlijk niet over te denken. Die stellen je een aantal vragen en ondanks een Esta beslissen hun wie enof je het land binnenkomt. Een ervan is bv de reden van je bezoek. Kom je om die vriend op te zoeken of voor vakantie? Je kan verder misschien nog wel vragen verwachten hoe je rond gaat reizen zonder auto. Als bij wijze van spreken dan ineens pas die goede vriend ter sprake komt kan dat ook een red flag zijn. Een andere vraag gaat idd over geld en hoe je je vakantie daar bekostigd. Zeker als net 18-jarige kan dat misschien wat wenkbrauwen fronsen als je bv geen cc heb en nog geen dollars bij hebt. Bereid je dus een beetje voor, want je antwoord hierboven komt op mij wat 'onwetend' over.

Ik vind het wat vreemd dat je ouders je die cc niet willen geven, want dat is gewoon de makkelijkse en veiligste manier. Pinnen kan in veel winkels niet (en zoals al aangegeven kost pinnen op een ATM wat extra geld) en met een hoop cash op zak lopen is ook niet overal handig. Maargoed, toch een fijne reis gewenst alvast.
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

Misschien samen met je ouders de reacties /tips op dit forum lezen. Denk dat ze dan ook beseffen dat het toch de beste oplossing is. Ongetwijfeld zullen zij hun goedbedoelde redenen hebben dit niet te willen met waarschijnlijk in hun achterhoofd dingen als ‘is ze te jong voor’ ‘ met geld leren omgaan’ ‘ of weet ik veel. Door dit te laten lezen zullen zij vast beseffen dat een cc onmisbaar is in Amerika en zij je hiermee juist helpen. Lijkt mij de beste manier.
ValerieLe
Amerikafan

Bericht door ValerieLe »

Ik heb contact gehad met KLM en hun vertelde mij dat je eigenlijk alleen word geweigerd als je documenten niet kloppen en ze verwachten dat je er komt werken.

Ik spaar al meer dan een jaar voor deze vakantie en ik wil gaan reizen met het openbaar vervoer en de fiets. Ik zit namelijk in downtown. Ik kom voor vakantie en ik zal al wat geld op zak hebben. Ik heb al veel uitgezocht en mijn documenten kloppen allemaal, heb me al voorbereid op wat voor vragen ze kunnen stellen en inverband met mijn leeftijd kunnen ze altijd mij ouders bellen voor een check-up

Als je er echt even over nadenkt is het heel raar als ze iemand zouden weigeren omdat ze geen CC hebben en jong zijn. Dat is namelijk discriminatie

“Hoe denkt u te gaan betalen in Amerika”
“Ik heb een Nederlandse debit card bij”
“Oh sorry maar alleen mensen met een creditcard mogen hier op vakantie komen”
ValerieLe
Amerikafan

Bericht door ValerieLe »

Zou ik dan wat beter overkomen als ik een prepaid creditcard al bij me heb?
Dan heb ik namelijk een prepaid cc, wat cash geld en mijn Nederlandse pinpas.

Om leeftijd zouden ze mij niet mogen weigeren want ik ben boven de 18. Ik mag dus alleen reizen zonder toestemming (in geval van kunnen ze altijd mijn ouders bellen of als ze bang zijn voor human trafficking of prostitutie) en iemand weigeren omdat ze jong zijn is discriminatie.

Ik ben al best wel zenuwachtig omdat dit de eerste keer alleen reizen is. Ik heb me al voorbereid op verschillende vragen. Als ik mijn binnenkomst misschien wat makkelijker en soepeler wil maken kan dat met zon TSA?
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

Wij hebben ervaren dat op veel plekken de debitcard niet geaccepteerd werd. Dat pinnen niet lukte. Supermarkt, tankstation, hotel. Veel wel, maar dus lang niet altijd! En dan sta je wel te kijken. Vandaar dat iedereen de tip geeft cc. Het is zeker niet zo dat je zonder cc het land niet inkomt. (Met contant geld en geld op de rekening is dat ook prima). Iedereen geeft gewoon goedbedoeld advies uit ervaring dat het wel het beste is zeker om achter de hand te hebben voor die momenten dat een pinpas dus niet werkt. Maar je bent vast niet de enige die zich zonder cc red. Ons zou het veel onzekerheid geven.
Wel of geen cc heeft naar mijn idee niets te maken met het land in kunnen komen hoor.
Wat betreft je pinpas. Mijn man had vpay pinpas en die werkte bijna nergens! Ik had maestro en dat ging vaak wel goed. (Soms dus niet) Dus indien je vpay hebt wel even veranderen in maestro. In mijn geval de SNS. Een bekend probleem bij hun.
ValerieLe
Amerikafan

Bericht door ValerieLe »

Dankuwel, deze dingen maken mij allemaal best wel gestrest.
Ik ben nu aan het kijken of het mogelijk is dat ik een prepaid creditcard versneld kan oplaten sturen of dat ik het ergens kan ophalen zodat ik hem wel heb voordat ik weg ga.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik lees hier veel goedbedoelde adviezen maar zie ook weer een tendens van bangmakerij...

Er is mij nog nooit gevraagd hoe ik mijn vakantie dacht te bekostigen, noch is er naar een creditcard gevraagd (die ik overigens al vanaf mijn 2e reis heb, eerste reis was ik < 18 jaar en reisde ik met mijn ouders). Wil niet zeggen dat het niet kunnen vragen, zeker als je een jonge meid bent die alleen reist.

Als jij een goed verhaal hebt, hoef je je in principe geen zorgen te maken. Ze zullen je vragen wat je komt doen (business or pleasure), hoe lang je blijft etc. Gewoon eerlijk antwoorden. Desnoods bewijs van inschrijving van school meenemen (als je tenminste nog schoolgaand bent) of contract van je werk. Verder heb je denk ik wel een mobiel bankieren app op je telefoon zodat je kunt aantonen dat je over voldoende financiële middelen beschikt voor de periode dat jij er bent (wel wifi vereist). Daar zullen ze echter alleen naar vragen als je op de eerste vragen geen goed antwoord geeft (in hun ogen dan) en je voor een secondary inspectie moet. Dat gebeurt soms en dan stellen ze gedetailleerdere vragen. Het is niet hun doel jou tegen te houden maar ze hebben wel als doel een duidelijk en helder beeld van jou te krijgen wat je komt doen. Een verblijf bij 'een vriend' gedurende jouw verblijfperiode kan een rode vlag zijn.
ValerieLe schreef:
25 feb 2020, 11:20
Ik heb zitten kijken op de website van walmart over deze prepaid creditcards en het lijkt er op dat je een soort account moet aanmaken. Dat ze in de winkel je gegevens registeren.
Kan ik dit dan wel doen vanwege dat ik een buitenlander ben?
Destijds kon ik die creditcard zo afrekenen bij de kassa, vullen met $ 100 en laten activeren. Dat was alles. Maar dat kan inmiddels best gewijzigd zijn.

Ik lees niet op de Walmart site dat je je persoonlijke gegevens moet achterlaten. Dat moet wel als je de creditcard laat opsturen maar dat kun jij toch niet naar Nederland. Beste is dan ook om gewoon terplekke zo'n prepaid creditcard aan te schaffen. Zag op de site van Walmart dat ze tot max. $ 200 gaan. Wellicht zijn er in de winkel ook wel mogelijkheden zelf bedrag te bepalen en zo niet, kun je altijd later een 2e aanschaffen .

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
ValerieLe
Amerikafan

Bericht door ValerieLe »

Ik kom er niks speciaals doen alleen vakantie houden om er even tussen uit te gaan voordat ik mijn examen jaar in ga. Ik verblijf niet met mijn vriend in Texas, ik heb namelijk gewoon een eigen appartement.

Zelf vind ik het vervelend dat me ouders mij nergens bij willen helpen. Ze willen niet aansprakelijk zijn.

Ik werk zelf op een luchthaven en ben ook gecontroleerd door en door (voor een AirPort pas te krijgen). Ik heb geen strafbladen en heb nog nooit iets illegaals gedaan. Ze mogen mij voor een tweede inspectie nemen als ze dit willen. Ik heb niks te verbergen en ben altijd eerlijk.

Ik ga denk ik gewoon doen wat coyote zei want al deze bank maatschappijen bellen en mij vertellen dat het niet kan maakt me verdrietig.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

ValerieLe schreef:
26 feb 2020, 10:23
Zelf vind ik het vervelend dat me ouders mij nergens bij willen helpen. Ze willen niet aansprakelijk zijn.
Dat is wel jammer. Alsof jij vanaf je 18e jaar ineens hele gekke dingen gaat doen. :o

Hebben ze helemaal geen creditcard op dit moment? Dan kan ik het me voorstellen dat ze daar niet speciaal een creditcard voor willen aanschaffen. Hoewel, als ik mijn kind daarmee zou kunnen helpen dan zou ik dat doen. Na je vakantie kan de creditcard immers weer opgezegd worden en kun je je eigen aanvragen. Bovendien, je kunt afspreken een bepaald bedrag vooraf op de creditcard te storten zodat dat eerst aangesproken wordt voordat de creditcard zelf belast (en geïncasseerd) wordt. Ook kan er een limiet ingesteld worden. Bijv. max EUR 1000. Dat moet voor de meesten toch wel te overzien zijn?

Het is bovendien ook handiger voor noodgevallen. Mocht het echt noodzakelijk zijn kun je met een gewone creditcard meer kanten op dan met een prepaid. De gewone is ook gedekt tegen misbruik, verlies en diefstal. Dat heb je allemaal niet met een prepaid card.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
ValerieLe
Amerikafan

Bericht door ValerieLe »

Mijn ouders hebben al een creditcard maar ze vertrouwen mij daar niet mee.

Ik heb geïnformeerd bij bunq (dit is een bank) en kan een travel card aanvragen. Dit is een officiële creditcard waar je niet in de min kan komen en er geld op zet.
knaapje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door knaapje »

Je zou sowieso niet de creditcard van een van je ouders kunnen gebruiken. Een cc is persoonlijk.
Ze zouden dan een kaart op hun rekening en op jouw naam moeten aanvragen, als ze dat niet willen houdt het op.
Misschien hebben ze er hun reden voor.
ValerieLe
Amerikafan

Bericht door ValerieLe »

Ja dat weet ik, anders is het fraude. Mijn ouders hebben zulke dingen ook nooit gedaan bij mij zussen. En ze vinden dat als de wet zegt dat je er 18 voor moet zijn ik ook maar gewoon moet wachten tot dat ik echt 18 ben.

Ik heb er met mijn moeder overgehad en ze gaat er met mijn vader overhebben so fingers crossed!
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

Zoals ik al aangaf. Gewoon dit allemaal laten lezen.... en als ze dan nog niet willen zullen ze hun redenen hebben. Succes! En komt zowiezo allemaal goed. Niet naar maken. Dat zou de voorpret alleen maar drukken en dat kan niet de bedoeling zijn. Enjoy.

Gr. Alice
ValerieLe
Amerikafan

Bericht door ValerieLe »

Bedankt iedereen voor het reageren! Ik mag een creditcard aanschaffen bij bunq (kan niet in negatieve waarde en moet er zelf geld op zetten).

Heel erg bedankt voor alle hulp!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

En maak je geen zorgen over de vragen bij binnenkomst, gewoon beantwoorden, niet nerveus worden, en lekker jezelf zijn. Niks aan de hand, ook niet als je die (in mijn ervaring zeer zeldzame) ambtenaar treft.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer