Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Travel ban waarschijnlijk tot einde van het jaar gehandhaafd
Re: Travel ban waarschijnlijk tot einde van het jaar gehandhaafd
hier nog wat verzamelde links:
op de liveblog van schiphol: nog geen statement
https://www.schiphol.nl/nl/berichten/coronavirus-update
het bewuste stuk van bnr
https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... einde-jaar
info van de us embassy in de UK
https://uk.usembassy.gov/information-fo ... -outbreak/
info white house:
https://www.whitehouse.gov/presidential ... -outbreak/
met dank aan @Ilene scroll naar 10:54 (inreisverbod alleen verlengd voor mensen met werkvisa)
https://www.parool.nl/nederland/live-te ... ~bda6c29e/
Rectificatie en "apologies" door ambassade live op bnr:
https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... reisverbod
op de liveblog van schiphol: nog geen statement
https://www.schiphol.nl/nl/berichten/coronavirus-update
het bewuste stuk van bnr
https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... einde-jaar
info van de us embassy in de UK
https://uk.usembassy.gov/information-fo ... -outbreak/
info white house:
https://www.whitehouse.gov/presidential ... -outbreak/
met dank aan @Ilene scroll naar 10:54 (inreisverbod alleen verlengd voor mensen met werkvisa)
Rectificatie en "apologies" door ambassade live op bnr:
https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... reisverbod
Laatst gewijzigd door tomko op 24 jun 2020, 13:04, 4 keer totaal gewijzigd.
even scrollen naar 10:54u Ambassade VS: inreisverbod alleen verlengd voor mensen met werkvisa
even scrollen naar 10:54u Ambassade VS: inreisverbod alleen verlengd voor mensen met werkvisa
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
En ook Thomas van Groningen (betreffende journalist van BNR) rectificeert het.. 

-
- Amerika-ontdekker
Hetzou me heel erg vreemd geleken hebben dat ze omwille van het virus meteen het land voor 6 maanden helemaal zouden sluiten voor alles.
Er is totaal geen reden behalve een publiciteitsstunt om dit meteen zo lang te doen in plaats van telkens te verlengen voor pakweg een maand en herevalueren - wat zo ongeveer de manier is hoe de rest van de wereld dit doet voor zover ik weet.
Enfin, we zien het wel als het officieel is. Ik hou mijn fingers crossed dat de situatie snel verbetert overal ter wereld en ik in september nog op een iet-of-wat normale manier (dus zonder 14 dagen quarantaine) kan gaan.
Er is totaal geen reden behalve een publiciteitsstunt om dit meteen zo lang te doen in plaats van telkens te verlengen voor pakweg een maand en herevalueren - wat zo ongeveer de manier is hoe de rest van de wereld dit doet voor zover ik weet.
Enfin, we zien het wel als het officieel is. Ik hou mijn fingers crossed dat de situatie snel verbetert overal ter wereld en ik in september nog op een iet-of-wat normale manier (dus zonder 14 dagen quarantaine) kan gaan.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Het is wel grappig hoe veel mensen (niet zo zeer hier maar op social media zag ik veel) meteen op dit fake nieuws sprong
De media maakt wel weer geen goede beurt.

De media maakt wel weer geen goede beurt.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Vind ik leuk. BIJNA alsof mensen een blij gevoel van, "zie je wel!", hadden.
Gelukkig is het nog niet definitief. Alle hoop blijft voor eind september
Gelukkig is het nog niet definitief. Alle hoop blijft voor eind september

Tja.. ik geloof die journalist meteen als hij zegt dat een vertegenwoordiger van de ambassade hem dat verteld heeft. De vraag is alleen: kende die medewerker het onderscheid zelf niet? Of mocht deze medewerker het niet zo vertellen en is hij of zij teruggefloten om geen diplomatiek probleem te veroorzaken. Of is er binnen het state department simpelweg geen enkele lijn en heeft niemand een idee? Dat laatste lijkt nog het meest plausibel met de huidige bewoners van het witte huis.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
mmm goede vraag. Ik denk het niet eigenlijk. Het nieuws is enkel iets Nederlands
Maar er is nog altijd een travel ban die nog niet opgeheven is dus helemaal fout is het niet

Maar er is nog altijd een travel ban die nog niet opgeheven is dus helemaal fout is het niet

Het is een Nederlandse journalist, die simpelweg de ambassade iets heeft gevraagd. En dat daarna in een Nederlands nieuwsmedium heeft gerapporteerd. Het is vrij logisch dat dat nog niet zo snel buiten Nederland is opgepikt.
Ik zie geen enkele reden om aan deze journalist te twijfelen. Hij heeft ook direct zelf gerectificeerd nadat de ambassade heeft aangegeven dat het toch anders zou zitten. En ik geloof hem meteen als hij zegt dat dit gisteren zo aan hem zo is medegedeeld. Dat de ambassade zegt dat het "een misunderstanding" is is gewoon doublespeak voor voor "oeps, we hebben iets verkeerds gezegd (of iets dat we niet hadden mogen zeggen) en we ontkennen alles".
Vermoedelijk zullen ook andere media contact met het state department hebben opgenomen voor verificatie. En daarmee zal vast het balletje zijn gaan rollen en is degene die de eerste uitlating heeft gedaan snel teruggefloten.
De vraag die nu rest is m.i.: is er echt nog niet bekend wanneer, is het al wel bekend maar wil men het nog niet naar buiten brengen om de onderhandelingen met de EU niet in de weg te zitten, of is het gewoon een zootje en heeft niemand enig idee?
Ik zie geen enkele reden om aan deze journalist te twijfelen. Hij heeft ook direct zelf gerectificeerd nadat de ambassade heeft aangegeven dat het toch anders zou zitten. En ik geloof hem meteen als hij zegt dat dit gisteren zo aan hem zo is medegedeeld. Dat de ambassade zegt dat het "een misunderstanding" is is gewoon doublespeak voor voor "oeps, we hebben iets verkeerds gezegd (of iets dat we niet hadden mogen zeggen) en we ontkennen alles".
Vermoedelijk zullen ook andere media contact met het state department hebben opgenomen voor verificatie. En daarmee zal vast het balletje zijn gaan rollen en is degene die de eerste uitlating heeft gedaan snel teruggefloten.
De vraag die nu rest is m.i.: is er echt nog niet bekend wanneer, is het al wel bekend maar wil men het nog niet naar buiten brengen om de onderhandelingen met de EU niet in de weg te zitten, of is het gewoon een zootje en heeft niemand enig idee?
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
For what it’s worth, eindelijk afspraak kunnen maken bij het consulaat voor nieuw paspoort voor mijn Amerikaanse vrouw, (ook dat ging niet meer,nu weer beperkt mogelijk) en daar was ook nog niets bekend over verlengen van inreisverbod. Wel is er de mogelijkheid voor mij een b2 visum aan te vragen ipv esta, schijnt zelfs verplicht te zijn nu tijdens het inreisverbod als ik als spouse de US in zou willen. Denk ik nog over. Liever niet eigenlijk.
Let op, morgen kan alles anders zijn, maar dit is wat vandaag gezegd is. Maar zoals Roel ook al zegt, kan ook politiek zijn/embargo om niets te zeggen tot het officieel is.
Let op, morgen kan alles anders zijn, maar dit is wat vandaag gezegd is. Maar zoals Roel ook al zegt, kan ook politiek zijn/embargo om niets te zeggen tot het officieel is.
Het is gewoon alleen voor werknemers. Onder het motto, er zijn 40+millioen werklozen.
Helaas ook voor hoog op geleiden. De werklozen komen meer uit de horeca en dat zijn geen einsteins over het algemeen.
Woon hier en wil naar NL, maar gelukkig geen ticket gekocht.
Helaas ook voor hoog op geleiden. De werklozen komen meer uit de horeca en dat zijn geen einsteins over het algemeen.
Woon hier en wil naar NL, maar gelukkig geen ticket gekocht.
.
Er is ook geen specifiek inreisverbod voor mensen met een werkvisum, daarvoor geldt opt dit moment hetzelfde als voor toeristen. Wel is er een executive order die aangeeft dat er geen nieuwe werkvisa worden uitgegeven de rest van het jaar. Maar als de travelban weer wordt opgeheven mogen mensen met een geldig werkvisum (die bijvoorbeeld vast zijn komen te zitten in het buitenland toen de travelban werd ingevoerd) weer terugreizen naar de VS.
Terug in Texas!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ik snap nu toch niet dat er mensen zijn die nog hopen om tijdens de zomervakantie naar de usa te gaan. (En hoop op najaar snap ik wel want das nog veraf los van het feit dat ik er zelf niet op hoop)
Het nieuws (of eerder aanbeveling vanuit wetenschappelijke kring) dat Amerikanen ( en per definitie dan ook mensen die vanuit Amerika terug naar hier komen) de EU de komende weken (maanden) niet binnen mogen klopt wel. (Heb daar betrouwbare bronnen voor vanuit mijn werk) Er zijn criteria opgesteld die een land moet voldoen om terug binnen te mogen en hieraan voldoet de usa in de verste verte nog niet.
Dus als de us zijn grenzen voor ons binnenkort toch zou openen (en daar is volgens mij ook nog niks officieel over beslist )heb je zowiezo een probleem bij terugkomst. Tenzij je dat er voor over hebt.
Ik baal hier zelf ook heel erg over maar het jammergenoeg de realiteit.
En bij alles moet je de kanttekening maken dat het langs het politieke niveau moet passeren en dan kan je uiteindelijk alles verwachten...
Het nieuws (of eerder aanbeveling vanuit wetenschappelijke kring) dat Amerikanen ( en per definitie dan ook mensen die vanuit Amerika terug naar hier komen) de EU de komende weken (maanden) niet binnen mogen klopt wel. (Heb daar betrouwbare bronnen voor vanuit mijn werk) Er zijn criteria opgesteld die een land moet voldoen om terug binnen te mogen en hieraan voldoet de usa in de verste verte nog niet.
Dus als de us zijn grenzen voor ons binnenkort toch zou openen (en daar is volgens mij ook nog niks officieel over beslist )heb je zowiezo een probleem bij terugkomst. Tenzij je dat er voor over hebt.
Ik baal hier zelf ook heel erg over maar het jammergenoeg de realiteit.
En bij alles moet je de kanttekening maken dat het langs het politieke niveau moet passeren en dan kan je uiteindelijk alles verwachten...
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
- coukie
- Amerikafan
- Partner van: Erwin
Ik denk dat niemand zeker weet wat wel en niet gaat kunnen, wij gaan dervan uit dat de dochter niet op bezoek komt dit jaar, en hubby geeft zojuist haar ticket geannuleerd .
Tot een week of 2 geleden leefden we nog met de hoop dat het misschien toch zou lukken on op 17 july de lucht in te gaan en haar esta was goedgekeurd dus.....maar nu met alle onzekerheid uiteindelijk ons er bij neergelegd
Ik zag er erg naar uit om onze kleinzoon te zien maar nu word dit met een jaar uitgesteld, of toch tot met pasen volgend jaar.
Zij zegt ook dat het misschien wel veiliger is om nu toch maar beter in Belgie te blijven daar de corona cases daar ook weer omhoog beginnen gaan
Ik persoonlijk blij erbij ,dat zolang niet iedereen besmet word, we nog lang met dit virus gaan te maken hebben!
Ik als kind werd door mijn ouders bij iemand die bvb de mazels had samen gezet zodanig dat ik het ook ging ” vangen” en we dat dan ook gehad hebben en immuniteit bouwden en ik denk dat dit met dit virus niet anders is alleen dat dit op wereld schaal is, en zolang niet iedereen immuniteit geeft opgebouwd het er niet beter gaat op worden,
De griep is niet anders, hoeveel mensen sterven niet op jaar basis van de griep, maar niemand die daarover iets zegt.
Het verbaasd mij nog altijd dat,waar ik werk , (supermarkt) wij in heel dit corona gedoe maar 4 besmettingen hebben gehad onder het personeel, het merendeel van de klanten draagt geen masker noch gloves ,vorig jaar in de eerste 6 maand hadden we al zeker een goeie 10 werknemers die thuis waren met de griep! Niemand moest toen een masker dragen, niemand moest dan social distingsing doen en geen haan die der naar kraaide! Iedereen ging om zijn flue shot en that was it , maar nu is alles anders en moeten we leren omgaan met de nieuwe normaal.....
Tot een week of 2 geleden leefden we nog met de hoop dat het misschien toch zou lukken on op 17 july de lucht in te gaan en haar esta was goedgekeurd dus.....maar nu met alle onzekerheid uiteindelijk ons er bij neergelegd

Ik zag er erg naar uit om onze kleinzoon te zien maar nu word dit met een jaar uitgesteld, of toch tot met pasen volgend jaar.
Zij zegt ook dat het misschien wel veiliger is om nu toch maar beter in Belgie te blijven daar de corona cases daar ook weer omhoog beginnen gaan

Ik persoonlijk blij erbij ,dat zolang niet iedereen besmet word, we nog lang met dit virus gaan te maken hebben!
Ik als kind werd door mijn ouders bij iemand die bvb de mazels had samen gezet zodanig dat ik het ook ging ” vangen” en we dat dan ook gehad hebben en immuniteit bouwden en ik denk dat dit met dit virus niet anders is alleen dat dit op wereld schaal is, en zolang niet iedereen immuniteit geeft opgebouwd het er niet beter gaat op worden,
De griep is niet anders, hoeveel mensen sterven niet op jaar basis van de griep, maar niemand die daarover iets zegt.
Het verbaasd mij nog altijd dat,waar ik werk , (supermarkt) wij in heel dit corona gedoe maar 4 besmettingen hebben gehad onder het personeel, het merendeel van de klanten draagt geen masker noch gloves ,vorig jaar in de eerste 6 maand hadden we al zeker een goeie 10 werknemers die thuis waren met de griep! Niemand moest toen een masker dragen, niemand moest dan social distingsing doen en geen haan die der naar kraaide! Iedereen ging om zijn flue shot en that was it , maar nu is alles anders en moeten we leren omgaan met de nieuwe normaal.....
Received Green Card Jan 2014
Became US citizen Nov 2019
# finally home!
# finally home!
- bedeve
- Amerika-expert
@coukie : sterkte er mee !
Ik mis het mijn kleindochter te zien vooral omdat die in een leeftijdsfase van de hele snelle veranderingen zit.
Was gewend 3 - 4 per jaar even langs te gaan.
Dat wordt em dit jaar niet ...
Ik mis het mijn kleindochter te zien vooral omdat die in een leeftijdsfase van de hele snelle veranderingen zit.
Was gewend 3 - 4 per jaar even langs te gaan.
Dat wordt em dit jaar niet ...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-ontdekker
https://news.yahoo.com/pompeo-sees-us-e ... 02937.html
“Pompeo sees US-EU travel breakthrough within weeks”
https://www.reuters.com/article/health- ... SL1N2E1188
“Pompeo says US working with Europe on how to reopen travel safely”
“Pompeo sees US-EU travel breakthrough within weeks”
https://www.reuters.com/article/health- ... SL1N2E1188
“Pompeo says US working with Europe on how to reopen travel safely”
@coukie en @bedeve sterkte! Helaas is jullie situatie is voor ons ook heel herkenbaar; het jaarlijkse tripje naar onze (klein)kinderen en hun aanhang zit er voor ons waarschijnlijk ook niet in... Maar we geven de hoop niet op (we hadden anders vandaag vanaf MCO teruggevlogen naar Amsterdam).
Gelukkig is mijn werkgever flexibel en kan ik snel boeken mocht het alsnog mogelijk zijn om naar de US te gaan dit jaar.
Ik heb mijn Hertz reservering nog staan (om ze een HERZ onder de riem te blijven steken) voor september.
Gelukkig is mijn werkgever flexibel en kan ik snel boeken mocht het alsnog mogelijk zijn om naar de US te gaan dit jaar.
Ik heb mijn Hertz reservering nog staan (om ze een HERZ onder de riem te blijven steken) voor september.
Elke dag nieuws, dan weer dit, dan weer dat.
Ik ga 1aug weer kijken en dan besluiten of ik wel of niet ga
Ik ga 1aug weer kijken en dan besluiten of ik wel of niet ga

- bedeve
- Amerika-expert
@Terpies

the proof of the pudding is in the eating
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- coukie
- Amerikafan
- Partner van: Erwin
@Terpies en @bedeve

Received Green Card Jan 2014
# finally home!
# finally home!
-