Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wel of niet boeken voor zomer 2022?
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Re: Wel of niet boeken voor zomer 2022?
Wij hebben maar liefst 2x geboekt. Juni Canada en september Amerika vanuit Vancouver. Het spannendst vinden we de grens en de test die bepaalt of je in quarantaine moet en hoe lang dat zal zijn. Verder gebruiken we ons gezonde verstand, houden we ons aan de regels en beschermingsmiddelen en zijn we zo veel mogelijk in de natuur vanuit de bubbel van onze camper. Dan verwachten we dat het niet heel veel anders zal zijn qua risico dan hier blijven. Tenslotte weet je het in Nederland ook nooit 100% zeker. En van alleen maar thuiszitten is volgens mij nog niemand beter geworden.
Niet alleen de aankomsttest is een risico. Wij zaten vorige maand in een vliegtuig van Tenerife naar Amsterdam waarin iemand achter ons later besmet bleek. Daardoor moesten we 10 dagen in quarantaine. We kregen dit bericht van de ggd 6 dagen na aankomst en als je tenminste 5 dagen na aankomst een negatieve pcr test deed, mocht je de quarantaine opheffen. Onze test was gelukkig negatief maar het zal je toch gebeuren in het vliegtuig naar de VS.
Onze reis staat gepland in juni maar ik twijfel of we het door laten gaan bij vergelijkbare omstandigheden als nu. Ik hoop natuurlijk dat het allemaal beter gaat worden.
Onze reis staat gepland in juni maar ik twijfel of we het door laten gaan bij vergelijkbare omstandigheden als nu. Ik hoop natuurlijk dat het allemaal beter gaat worden.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
@Trom Logisch met die ervaring hoor. Maar het is natuurlijk wel zo dat je zo een vliegtuig in kunt stappen vanaf de Canarische eilanden naar Nederland en andersom, door simpelweg je vaccinatiebewijs te laten zien. Als men doet alsof de neus bloed en eventueel symptomen negeert of simpelweg geen klachten heeft, tja.. Naar de VS en Canada moet je testen vooraf. Die test max 1 dag van te voren haalt ieder geval een aantal besmette personen eruit. Dat maakt het risico niet nul, maar wel kleiner dat er iemand besmet aan boord stapt.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Wij hebben besloten onze reis voor de meivakantie een jaar uit te stellen, naar 2023. Wij zouden tijdens de reis ook een paar dagen gaan cruisen. Dat zou betekenen dat we na aankomt in de USA nog een keer zouden moeten testen, met alle risico’s van dien. En onze dochter, die zich nog niet mag laten vaccineren, zou zich zelfs nog een keer in de cruise terminal moeten laten testen voordat ze aan boord mag. En wat te denken van het risico van een uitbraak aan boord. We vinden het risico dat we de vakantie in quarantaine moeten doorbrengen te groot. Alternatief is/was alleen het cruise deel schrappen, en een ‘normale’ roadtrip te maken. De cruise verzetten we alvast, maar de vliegtickets en annuleerbare hotels en autohuur laten we voorlopig nog even staan. Mochten de regels weer versoepelen kunnen we alsnog besluiten te gaan. Maar ik denk dat we ons voor dit jaar (wederom) op een andere vakantie gaan richten…
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Da's natuurlijk alleen van toepassing als je een rechtstreekse vlucht hebt. Als je zoals wij in november een overstap in de VS hebt zijn de meeste passagiers op je 2e domestic vlucht niet getest helaas.
-
- Amerika-expert
Klopt. En het risico is er helaas altijd.. Zal nog wel even zo blijven denk ik
- Mads2010
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
We hebben besloten om onze bestemming te wijzigen. Geen rondreis door Californië met alle grote steden maar 2,5 week een huis te huren in Florida waarbij we vooral vanuit onze "bubbel" activiteiten kunnen ondernemen op basis van de dan geldende regels. We zijn nu alleen nog op zoek naar een mooi huis in de omgeving van Clearwater FL. en de juiste tickets.Mads2010 schreef: ↑01 jan 2022, 09:47Dank voor alle reacties. We twijfelen toch sterk; met name omdat steden/NP's en pretparken standaard deel uit maken van ons reisplan. We realiseren ons uiteraard ook dat Covid niet meer weg gaat maar ga er toch vanuit dat in de nabije toekomst stabiliseert en we er mee gaan leven.
Dat punt hebben we voor ons gevoel nog niet bereikt.
We denken hiermee de Covid risico's te beperken en toch een mooie reis te kunnen maken naar ons geliefde Amerika.

-
- Amerika-expert
Als ik iets geleerd heb van de Coronacrisis dan is het wel van niet te ver vooruit kijken. M.a.w. zomer 2022 is nog zo ver weg. Wie weet ziet de situatie er dan weer compleet anders uit en kan er hopelijk weer wat meer, misschien ook niet.
Ik zou, zeker als je de mogelijkheid hebt nu nergens op vastpinnen. Dat betekent voor ons je hoofddoel vastleggen en flexibel boeken. Dan kun je wijzigen indien nodig. Waarom nu al iets afserveren, terwijl dat misschien straks gewoon kan.
Ik zou, zeker als je de mogelijkheid hebt nu nergens op vastpinnen. Dat betekent voor ons je hoofddoel vastleggen en flexibel boeken. Dan kun je wijzigen indien nodig. Waarom nu al iets afserveren, terwijl dat misschien straks gewoon kan.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Wij stonden ook op het punt om te boeken, maar hebben uiteindelijk besloten het niet te doen. Hoe we er in september (de periode waarin wij vakantie hebben) voor staan is nog té onvoorspelbaar. En bovendien; ook al zouden we wel naar Amerika kunnen reizen, wie weet wat voor gedoe het met zich mee zal brengen als we daar zitten. Horeca en activiteiten die wel of niet open zijn, verschillende coronamaatregelen in verschillende staten, enzovoort. Superjammer, ik mis het land enorm, maar wij doen het wel weer als dit eindelijk eens overgewaaid is.
Wij gaan komende zomer ook niet, het plan van 2020 en 2021 blijft nog een jaartje in de koelkast. We reizen wel, maar dan in Europa. Afgelopen zomers in Portugal/Spanje/ geweest en nu net terug van 5 dagen Valencia.
We vinden het nog te onzeker/te veel gedoe om een verre reis te maken, vooral omdat we in het hoogseizoen alles van te voren willen boeken.
Geen straf verder, Europa vinden we ook nog steeds heel leuk!
We vinden het nog te onzeker/te veel gedoe om een verre reis te maken, vooral omdat we in het hoogseizoen alles van te voren willen boeken.
Geen straf verder, Europa vinden we ook nog steeds heel leuk!
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Wat ik me dan oprecht afvraag: loop je in Europa niet tegen dezelfde problemen aan? Als in dat je dingen van tevoren wil boeken?
Ik snap wel dat je bij een Amerikareis vliegtickets nodig hebt en binnen Europa niet altijd, maar vliegtickets zijn op dit moment nog wel redelijk flexibel te boeken.
Ik snap wel dat je bij een Amerikareis vliegtickets nodig hebt en binnen Europa niet altijd, maar vliegtickets zijn op dit moment nog wel redelijk flexibel te boeken.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Wij zijn half november/ begin december 3 weken in Florida geweest en hoewel de situatie intussen wel veranderd is en er nu voor de terugreis meer eisen zijn zouden wij zo weer gaan.
Ik houd vliegtickets voor het voorjaar en zomer in de gaten, het is meer dat de prijzen nog steeds hoog zijn, behalve met TAP, SAS en Air Europa maar daar heb ik geen zin in, geen overstap in Europa voor ons.
Ik houd vliegtickets voor het voorjaar en zomer in de gaten, het is meer dat de prijzen nog steeds hoog zijn, behalve met TAP, SAS en Air Europa maar daar heb ik geen zin in, geen overstap in Europa voor ons.
-
- Amerika-expert
Je hebt in ieder geval binnen Europa op dit moment geen testplicht en geen quarantaine verplichting als je volledig gevaccineerd bent.
Dat is in ieder geval voor ons de reden voor nu om niet te gaan. Want dat is voor de VS op dit moment wel.
Verder kun je ook binnen Europa net zo flexibel (of niet flexibel) boeken. Sterker nog, de easyjets en Transavia’s van deze wereld zijn volgens mij minder flexibel qua omboeken e.d.
Dat is in ieder geval voor ons de reden voor nu om niet te gaan. Want dat is voor de VS op dit moment wel.
Verder kun je ook binnen Europa net zo flexibel (of niet flexibel) boeken. Sterker nog, de easyjets en Transavia’s van deze wereld zijn volgens mij minder flexibel qua omboeken e.d.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik heb begin december ook zorgeloos kunnen reizen. Alleen veranderde dat 2 dagen voor de terugreis toen ik ineens verplicht moest testen omdat ik via Londen terugvloog. Omdat Omikron nog in de kinderschoenen stond in Amerika toen (het eerste geval in Amerika werd geconstateerd in San Francisco op de dag dat ik aankwam op SFO) was het vinden van een testlocatie ook geen probleem.
Door de snel veranderende situatie op dit moment is het boeken van de volgende Amerika trip niet een vanzelfsprekendheid geworden bij mij. Want hoewel ik ideeën heb voor minimaal 2 reizen, maakt het hoge aantal besmettingen in Europa én Amerika wel dat ik nog even de kat uit de boom kijk. Temeer ook omdat ik nog geen zekerheid heb over de volgende datum dat ik kan gaan, vakanties zijn nog niet vastgelegd. Ik hoop 3 weken te kunnen, begin juni maar dat is afwachten. En dat maakt dat ik nog geen concrete plannen heb gemaakt. Al was het ook alleen maar hoe Omikron zich de komende weken, maanden ontwikkelt. Maar vooral 'het gedoe en de onzekerheid' dat je vooraf en tijdens je vakantie hebt van alles is mij een doorn in het oog, na inmiddels een reis naar Canada en Amerika te hebben gemaakt. Ben ik eenmaal in Amerika zelf dan maak ik mij ook weinig zorgen aangezien ik toch niet de drukke massa ga opzoeken en het moeten dragen van mondkapjes in winkels/motels geen belemmering vind.
Over enkele maanden kan alles er wel weer veel rooskleuriger uitzien en daar gok ik een beetje op.
Roland
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Wij hebben heel bewust wél geboekt. Echt alles gratis te annuleren, inclusief de KLM vliegtickets.
De reden is dat we in 2020 de vakantie in Florida in maart hebben moeten afbreken. Mijn ouders waren toen voor het eerst van hun leven in Amerika. En vonden het geweldig. Dus ze willen graag nog een keer en wij 'offeren' ons met plezier op om ze het allermooiste van het Zuid Westen te laten zien. Maar dat kan niet eeuwig wachten want ze worden ook ouder. Inmiddels 75 en gezond en actief, maar wie weet hoe dat er in 2023 of later uit ziet. Dus als het enigszins kan, gaan wij in juni naar de VS. Mochten we ons er niet prettig bij voelen om naar Antelope Canyon te gaan (misschien 'te druk' in zo'n groep) of Alcatraz te bezoeken, doen we het niet. Maar ik ga het wel vooraf reserveren. In het ergste geval zijn we de kosten voor die kaartjes kwijt. Nou dat overleven we ook wel weer. In 2020 schoten we de volledige huur voor een week villa via Airbnb er bij in. Daar hebben we ook geen boterham minder om gegeten zal ik maar zeggen
Afgelopen jaar in Italië hadden we het erg leuk, maar toen ook van alles moeten regelen met formulieren voor Italië, voor Frankrijk, mijn QR codes kwamen maar niet in de app, kaartjes voor Pompeii en Herculon vooraf online reserveren, en zo nog wel wat dingen. Voor het eerst gingen we op de bonnefooi en boekten we steeds 1 of 2 dagen van te voren het volgende verblijf. Dat ging helemaal prima, en het voordeel is natuurlijk dat je niet hoeft te vliegen en dus altijd nog naar huis kunt. Dat is met de VS wel anders. Maar toch, er van uit gaande dat al het Omikron gedoe in juni toch wel wat rustiger (moet) zal zijn dan nu heb ik toch echt goede hoop dat we dan gaan!
De reden is dat we in 2020 de vakantie in Florida in maart hebben moeten afbreken. Mijn ouders waren toen voor het eerst van hun leven in Amerika. En vonden het geweldig. Dus ze willen graag nog een keer en wij 'offeren' ons met plezier op om ze het allermooiste van het Zuid Westen te laten zien. Maar dat kan niet eeuwig wachten want ze worden ook ouder. Inmiddels 75 en gezond en actief, maar wie weet hoe dat er in 2023 of later uit ziet. Dus als het enigszins kan, gaan wij in juni naar de VS. Mochten we ons er niet prettig bij voelen om naar Antelope Canyon te gaan (misschien 'te druk' in zo'n groep) of Alcatraz te bezoeken, doen we het niet. Maar ik ga het wel vooraf reserveren. In het ergste geval zijn we de kosten voor die kaartjes kwijt. Nou dat overleven we ook wel weer. In 2020 schoten we de volledige huur voor een week villa via Airbnb er bij in. Daar hebben we ook geen boterham minder om gegeten zal ik maar zeggen

Afgelopen jaar in Italië hadden we het erg leuk, maar toen ook van alles moeten regelen met formulieren voor Italië, voor Frankrijk, mijn QR codes kwamen maar niet in de app, kaartjes voor Pompeii en Herculon vooraf online reserveren, en zo nog wel wat dingen. Voor het eerst gingen we op de bonnefooi en boekten we steeds 1 of 2 dagen van te voren het volgende verblijf. Dat ging helemaal prima, en het voordeel is natuurlijk dat je niet hoeft te vliegen en dus altijd nog naar huis kunt. Dat is met de VS wel anders. Maar toch, er van uit gaande dat al het Omikron gedoe in juni toch wel wat rustiger (moet) zal zijn dan nu heb ik toch echt goede hoop dat we dan gaan!

- Mads2010
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Een update: we hebben een huis gevonden via VRBO.NL met een goede annuleringsmogelijkheid. Daarnaast (tegen onze gewoonte in ) vlucht en auto geboekt bij exit-reizen.nl. Hiermee zijn we echter wel goed verzekerd en kunnen we tot kort voor vertrek kostenloos annuleren.
We hebben er veel zin in!
We hebben er veel zin in!
-
- Amerikafan
wij twijfelen ook zo erg om al wat te boeken.
onze reis van 2020 ging niet door dus die zouden we nu wel willen in 2022.
Ik heb ook nav jouw post gekeken bij exit reizen maar daar staat dat je alleen een covid garantie hebt als je een pakketreis bij hun boekt.
voor de zekerheid had ik nog een mail erover gestuurd maar dat werd ook daarin bevestigd.
ik ben wel benieuwd hoe jij dat geregeld hebt?
op zich zijn bij exit reizen de vliegprijzen en auto huur prijzen niet eens zo slecht....
Ik heb ook nav jouw post gekeken bij exit reizen maar daar staat dat je alleen een covid garantie hebt als je een pakketreis bij hun boekt.
voor de zekerheid had ik nog een mail erover gestuurd maar dat werd ook daarin bevestigd.
op zich zijn bij exit reizen de vliegprijzen en auto huur prijzen niet eens zo slecht....
groetjes
Josephine
USA 2016: http://degrootjesinamerika2016.blogspot.nl/
USA 2018: http://degrootjesinamerika2018.blogspot.nl/
USA 2020: http://degrootjesinamerika2020.blogspot.com/
USA 2022: http://degrootjesinamerika2022.blogspot.com/
Josephine
Ik schreef al in een ander topic het volgende:
En ook het volgende:We zijn in november/december 2021 naar deze regio geweest en hebben nagenoeg niets gemerkt van enige restricties.
Alleen in het Coca Cola museum in Atlanta was een mondkapje verplicht, maar nergens anders, zeker niet voor dubbel gevaccineerden (of geboosterden).
Wij zijn zowel in Memphis als Nashville 3 dagen geweest en ook in de muziek kroegen op Beale Street en Broadway was het zeker niet rustig. Geen restricties en geen distancing of mondkapjes door bezoekers (wel vaak personeel met mondkapjes).
We moeten allemaal uiteindelijk terug naar normaal dus ik persoonlijk zou me een trip niet laten ontzeggen door eventuele maatregelen ter plekke.
Wel moet je je afvragen hoe de heen/terug reis je eventueel zou beperken, maar volgens mij is de situatie qua maatregelen in de staten die jij gaat bezoeken in de US weinig veranderd met 1-2 maanden geleden.
Ik zou gaan…zeker niet annuleren. Als je reisgezelschap allemaal geboosterd zijn loop je imho weinig risico.
Tegen de tijd dat je gaat is de US waarschijnlijk al geen zeer hoog risico gebied meer. Overal in Europa worden nu al maatregelen voor geboosterden versoepeld (geen test verplichting, geen quarantaine) dus ik denk echt dat je tegen die tijd geen inreis beperkingen meer hebt mits je geboosterd bent.
Als je in de US gewoon een beetje oplet en waar nodig afstand blijft houden en als je echt wilt af en toe mondkapje opdoet loop je weinig risico. Wel zou ik voor het geval dat een paar in NL gekochte zelf testen meenemen, maar wellicht is dat in april ook al niet meer nodig. Ik denk echt dat we tegen die tijd echt van alle beperkingen af zijn.
Ik zou echt niet annuleren en gewoon boeken. De zomer is nog verder weg dan april.
Waarom boeken via reisbureau. Zelf is goedkoper en zoals je in een ander topic las moet je gewoon zorgen voor een goede reisverzekering met COVID dekking (bv. anwb, Allianz, europeesche)Josje99 schreef: ↑20 jan 2022, 16:12wij twijfelen ook zo erg om al wat te boeken.
Als je niet via een broker broekriem maar rechtstreeks bij bv Avis, national of Hertz kun je alles tot de dag van vertrek kosteloos annuleren.
De reisbureaus bieden schijnveiligheid en zijn vaak veel duurder, dus met de tips op het forum hier kun je prima zaken zelf regelen. Succes

Bovendien zeggen termen als: “niet duur”, “goedkoop” en “prijzen zijn niet slecht” helemaal niks en zijn deze begrippen relatief, omdat ze voor jou misschien goedkoop zijn en voor mij veel te duur. Pas als je ze noemt kunnen we er hier op het forum iets zinnigs over zeggen.
Voor de een is €50 per dag voor een auto goedkoop terwijl ik bv $30 al veel te duur vind

-
- Amerikafan
Ik ga ook zeker geen pakketreis boeken via een reisbureau maar ik zal wel te kijken naar de losse vluchten die exit reizen aanbiedt. Die vind ik wel interessant eruit zien….
Maar ik moet er nog wat meer in verdiepen.
Het is nog allemaal niet zeker….
Maar door jouw post Terpies krijg ik er steeds meer zin in en ook meer vertrouwen
Maar ik moet er nog wat meer in verdiepen.
Het is nog allemaal niet zeker….
Maar door jouw post Terpies krijg ik er steeds meer zin in en ook meer vertrouwen

groetjes
Josephine
Josephine
-