Blijft mooi Brokers vs Luchtvaartmaatschappijen...
Maar wat wel eens wordt vergeten is, dat we nu langzaam uit een hele gekke/unieke periode komen waarin luchtvaartmaatschappijen en ook de brokers het heel moeilijk hebben gehad. Ik praat niets goed, maar ik heb op de diverse fora nog niet gelezen dat iemand echt is gedupeerd omdat er via een broker is geboekt. Gedupeerd in de zin van, geen vlucht, geen voucher en geen geld, maar uiteindelijk is het wel goedgekomen...toch?
Ja, ook ik heb in 2020 ongeveer 6 maanden op mijn refund moeten wachten en kreeg mijn broker (WTC) telefonisch niet te pakken, maar of ik mij hierdoor nu zo gedupeerd voelde? Via de mail (duurde ca een week voor dat ik antwoord kreeg) was WTC wel bereikbaar en er was natuurlijk wel iets bijzonders aan de hand. Ik had mijn geld ook liever binnen twee weken na annulering op mijn rekening willen hebben maar helaas, zo werkte het tijdens de pandemie nu eenmaal niet en was het bij de luchtvaartmaatschappijen nu zoveel beter?
Ik zal (na Corona) zeker weer naar de voordeligste tickets zoeken en als dit via een broker is, dan is dat prima. Niet bij iedere broker, er zijn nu toch wel een paar spelers (Gate1, TIX, E-Dreams) die wel heel erg vaak negatief in het nieuws kwamen, die laat ik echt links liggen. Ook kijk ik of de broker wel in Nederland gevestigd. In Zuid Afrika, Amerika, Oostbloklanden of Azië is het lastig je recht te halen als het dan een keertje echt fout gaat. (ervaring CardelMar 1017 zie reisverslag)
Maar dit is mijn mening, boek vooral waar je je goed (prijs, ticket voorwaarden etc) bij voelt !