Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reizen met Delta

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
kwarktaart
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Reizen met Delta

Bericht door kwarktaart »

Kwalijke zaak dat Delta niet goed op de hoogte is. Dit kan mensen aardig in de problemen brengen. Natuurlijk kun je het weerleggen (en de info geprint meenemen), maar niet iedereen doet dat en niet iedere baliemedewerker staat er voor open om naar je argumenten te luisteren. De mevrouw die ons incheckte was ook direct gepikeerd toen ik zei dat we geen vaccinatiebewijs hoefden te laten zien en het enige wat ze uitbracht was een ‘well, it does say it here on my screen’. Misschien had ik mijn gelijk nog kunnen krijgen als ik er op door was gegaan, maar de kortere weg leek me om onze vaccinatiebewijzen te laten zien. Maar ik blijf het wel kwalijk vinden van een maatschappij als Delta. Je zou zeggen dat ze meerdere keren (tientallen/honderden) per dag dat ze werken horen van passagiers die inchecken dat het niet nodig is die vaccinatie.

Zet helaas blijkbaar niemand aan het denken dus…
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Kwalijk inderdaad dat Delta niet goed op de hoogte is. Dat verwacht je van een budget airline. Niet van Delta. Maar ik snap de verwarring wel van de lokale baliemedewerker. En dan veranderen die regels ook nog regelmatig op verschillende vlakken. O.a. Wel testen, geen testen, wel mondkapjes, geen mondkapjes ect ect.

Als je een booster hebt gehad lijkt het mij niet zo’n groot probleem. Hup ding laten zien en klaar.

Het wordt blijkbaar anders als je geen booster hebt gehaald. Ookal is dat formeel onjuist. De lastigheid zit hem denk ik in de wirwar aan regels. Als je als Amerikaan naar Nederland wil dan moet je namelijk wel gevaccineerd zijn en wel een booster hebben als er 270 dagen voorbij zijn na de laatste dosis.

Ik zie de logica niet van al die verschillende regels. Wel booster, geen booster. Stel dat ding wel of niet verplicht, maar wees consequent.

Waarom moet een niet EU ingezetene wel gevaccineerd zijn om naar Nederland te reizen en een Nederlander zelf op dit moment niet? Ik kan als Nederlander het toch net zo goed verspreiden als een Amerikaan? Testen destijds ook, als je uit een niet-Schengen land naar Nederland reisde moest je testen. Als ik uit Spanje kwam hoefde het niet. Ja waren afspraken tussen EU lidstaten onderling. Maar qua verspreiding maakt het niks uit allemaal.

Maar ik zal het wel niet begrijpen :mrgreen:
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 09 mei 2022, 17:50, 2 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
steentjuh
Amerikafan
Partner van: yente
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door steentjuh »

Ik zal het jullie 10 juni weten te vertellen.

Vanuit Amsterdam als we mee mochten
Vanuit Seattle als we niet mee mochten :thumbup:.

Hier alleen 2 vaccinaties gehad, geen booster en kinderen niet gevaccineerd. Ben benieuwd
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Om te voorkomen dat er straks mensen geweigerd gaan worden lijkt het mij wenselijk dat de mensen met dezelfde ervaring allemaal melding maken hiervan via KLM zodat het doorgegeven kan worden aan Delta.

De risico's van de weigering zijn toch voor jezelf en je staat daar tegenover iemand die gewoon zijn/haar werk doet en je op basis van de gegevens van Delta terecht weigert in hun beleving.

Inmiddels ook maar Delta via messenger geinformeerd dat ze met verkeerde informatie werken.
Laatst gewijzigd door JeroenB op 09 mei 2022, 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Ik snap je gedachte. Maar er is meer nodig dan dat. Ik vraag me af welke invloed KLM heeft en of het specifiek aan delta ligt. De lokale baliemedewerker werkt waarschijnlijk niet alleen voor delta, maar ook voor andere airlines want is gewoon in dienst van het vliegveld in kwestie.

Overigens èèn van de redenen waarom wij die booster gewoon gehaald hebben. Geen gedoe verder.
JaapofJake
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door JaapofJake »

Op de website van Delta staat niets over inreisrestricties naar Nederland in relatie tot hoelang het heeft geduurd dat je een vaccinatie hebt gehad. Nederlanders en andere EU-ingezetenen kunnen zelfs zonder (volledige) vaccinatie naar Amsterdam vliegen (zie bijlage). Wellicht is het een mogelijkheid de Delta-medewerkers bij de incheckbalie in de US daar op te wijzen?
Bijlagen
015E11CF-53A0-4D46-BE57-4CF2E33D43DB.jpeg
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Dat zei ik al @JaapofJake... We draaien in een cirkel zo.
Denk niet dat KLM contacten zin heeft @JeroenB
JaapofJake
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door JaapofJake »

Mooi dat jij dat al zei @harryh :clap:, maar ik wilde het ook even laten zien zoals het op de website van Delta is aangegeven. Misschien dat reizigers die gedoe hebben met hun terugvlucht hiernaar kunnen verwijzen. Wij vliegen pas eind augustus met Delta terug naar Nederland. Tegen die tijd is het hopelijk wel duidelijk voor het personeel op de luchthaven :wink:
steentjuh
Amerikafan

Bericht door steentjuh »

Sla deze afbeelding op, dit is van de Delta site en je bent klaar. Lijkt me. En anders blijf je gewoon nog ff :D
Bijlagen
Screenshot_20220510_113318_com.android.chrome.jpg
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Deze is naar mijn mening duidelijker, je kunt dit zelf invullen op de Delta site https://www.delta.com/us/en/travel-plan ... ices=false en dan krijg je dit voor de terugreis te zien:
image.png
image.png (71.89 KiB) 1530 keer bekeken
Als je dan Froms and Applications uitklapt staat er dit:
image.png
image.png (99.92 KiB) 1530 keer bekeken
Er staat dus daar ook heel duidelijk dat vaccinatie voor de terugreis alleen voor reizigers uit landen buiten de EU/Schengen vereist is.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Jep, maar dus ook dat als je de 270 dagen termijn hebt overschreden na je laatste prik dat je een booster moet hebben. Daar zit de verwarring. Voor nationals of EU/Schengen citizens geldt dus een uitzondering :wink: Niet gezien door de baliemedewerker. Kwalijke zaak. Die had moeten checken hey je bent Nederlander dan val je onder de uitzonderingen van het niet hoeven tonen van een vaccinbewijs.

Overigens raar dat je als Amerikaan dus niet onder uitzondering valt en als Nederlander wel. Alsof het virus daar rekening mee houdt. Oke je wordt minder ziek, maar je kunt het nog steeds krijgen en verspreiden. Maar ik zal die discussie niet verder aanzwengelen :wink:
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Voor de mensen die het zich afvragen, de vaccinatieeis is er niet voor EU-burgers domweg omdat ze EU-burgers niet zomaar kunnen weigeren als die naar hun thuisland terug willen reizen, dat is juridisch veel te lastig.
Terug in Texas!
hajni
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door hajni »

Hallo allemaal, Dit is de eerste keer dat ik hier commentaar geef en ik hoop dat iemand kan antwoorden, want ik word gek. Ik ga voor de eerste keer van mijn leven over drie weken naar de VS (yay!!!). Wat moet ik meenemen als vaccinatiebewijs? Ik weet dat de app niet geldig is, maar wat is geldig?

Ik heb gezocht op dit forum maar kon geen antwoord vinden.

Alvast bedankt!
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Je vaccinatiebewijzen op de website van de rijksoverheid uitprinten en meenemen.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

@hajni daar is een apart topic over viewtopic.php?p=1268000#p1268000
hajni
Amerika-newbie

Bericht door hajni »

mtl schreef:
26 mei 2022, 22:59
Je vaccinatiebewijzen op de website van de rijksoverheid uitprinten en meenemen.
Bedankt voor je antwoord!! :thumbup:
hajni
Amerika-newbie

Bericht door hajni »

harryh schreef:
26 mei 2022, 23:08
@hajni daar is een apart topic over viewtopic.php?p=1268000#p1268000
Goed om te weten! Dankjewel!! Ik ben nieuw hier :)
steentjuh
Amerikafan

Bericht door steentjuh »

Iemand nog recente ervaring met terugreizen via delta?

Wij hebben het er over een ruime week op zitten dus ben wel benieuwd.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

@steentjuh Ja, wat wil je weten? Je hoeft alleen je vaccinatiebewijs te laten zien.
Wat een dingetje met Delta is dat ze grote personeelstekorten hebben, veel vertragingen gehad.
Grouchy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 100

Bericht door Grouchy »

Afgelopen Memorial weekend met Delta terug gekomen.
Geen rijen, vertragingen of andere problemen gehad. Ze hebben ondertussen preventief zo rond de 100 vluchten per dag gecanceled in de Juli- begin Augustus periode vanwege personeels tekorten.
Online inchecken lukt helaas nog steeds niet.
Net als de laatste 2x de afgelopen keren vragen ze wel om je vaccinatiebewijs. Zeg dat je geen colonial bent en dat hij/zij mag doorscrollen naar het 'this does not apply' gedeelte. Daar staat de gehele EU op. En ook deze keer heb ik niks hoeven te laten zien.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer