Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Drukte Dusseldorf september ochtend

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Ellen1308
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Drukte Dusseldorf september ochtend

Bericht door Ellen1308 »

Wij zijn zowel in 2022 als in 2023 via Düsseldorf gevlogen. Dit was voor ons, gezin van 4 personen, zo'n 1600 Euro goedkoper.
In 2022 was de drukte bizar, net zoals dat op Schiphol was. In 2023 was het juist heel rustig en waren we zo door alle formaliteiten heen. Dit was allebei in het hoogseizoen.

Wij vonden Düsseldorf in ieder geval een fijne luchthaven.
Laatst gewijzigd door Ellen1308 op 27 jan 2024, 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Richard033
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Richard033 »

Wij hebben dezelfde vlucht gehad afgelopen zomer(5p), wij hebben wel op het vliegveld overnacht in het hotel tegenover de ingang. Wij hebben helemaal geen problemen ondervonden en zouden het zo weer doen.

De prijs scheelde behoorlijk met vertrek vanaf Schiphol, het prijs verschil was groter dan de kosten die wij gemaakt hebben voor het hotel en eten.
Parkeren was ook prima te betalen mits je op tijd reserveert.

En niet geheel onbelangrijk, wij hebben geboekt bij flighthub (is wel een broker) en betaalden voor alles in Premium Comfort (ben de juiste naam even kwijt) Hotel, eten en parkeren nog steeds minder dan economy vanaf schiphol.
ronenivonne
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ronenivonne »

Wij vinden persoonlijk Dusseldorf niet zo masaal, veel rustiger en beter geregeld als Schiphol. Luchthaven ligt er ook veel netter bij.

Wij komen uit noord Limburg en als wij kunnen kiezen is Dusseldorf voor ons de 1ste keuze. Helaas is het sinds de verbinding Dusseldorf - Atlanta weg is niet meer zo interresant qua prijs en vlucht zelf. Vaak 2 overstappen richting de US.
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Ik zie toch steeds meer dat Schiphol zich totaal uit de markt prijst t.o.v. Brussel of Dusseldorp en als je met 4 personen vliegt is € 300,- verschil pp toch een mooi bedrag om extra te besteden aan je vakantie en dat voor een paar uurtjes meer vliegen.

En zoals hier aangegeven is de kans op een voucher of cash geld ook interessant als de airlines korte overstaptijden hanteren, zo hebben wij met vliegen vanaf Brussel - Amsterdam -USA op de terugweg ook het maximale bedrag opgestreken voor het missen van de aansluiting Amsterdam-Brussel.

Wij waren met de trein naar Brussel gegaan, dus op de terugweg was het geen probleem om vanaf Schiphol terug te reizen met de trein naar huis met een leuke vergoeding op zak.

Moet ook zeggen dat ik korte overstappen niet meer schuw mits we als het misgaat in aanmerking komen voor de vergoeding, die paar uurtjes doen het niet op de totale reis. Daarbij kan het ook misgaan als je ruime overstaptijden hebt en dat is ons ook al meerdere keren gebeurt.

En tegenwoordig maakt KLM het je wel heel makkelijk als je via Antwerpen boekt en je met de trein naar Schiphol mag, je krijgt een E-voucher voor de trein welke je in de NS app kunt downloaden. Scheelt soms ook behoorlijk en je kunt door de E-voucher gewoon op Schiphol instappen.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
KrekelJapie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door KrekelJapie »

JeroenB schreef:
27 jan 2024, 17:42
Ik zie toch steeds meer dat Schiphol zich totaal uit de markt prijst t.o.v. Brussel of Dusseldorp en als je met 4 personen vliegt is € 300,- verschil pp toch een mooi bedrag om extra te besteden aan je vakantie en dat voor een paar uurtjes meer vliegen.
Ik zie het verschil nog niet in zoekopdrachten. Welke maatschappijen vliegen goedkoop vanaf Brussel of Düsseldorf?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Het is geen vaste regel dat vliegen vanaf deze luchthavens goedkoper is dan Schiphol. Soms kan het goed uitpakken maar soms ook weer niet. Ik zou gewoon alle opties bekijken en op basis daarvan je beslissing nemen.
ronenivonne
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ronenivonne »

In 2024 zijn de prijzen vanuit Schiphol voor verruit de meeste vluchten naar de US wel een heel stuk duurder. Inmiddels zijn de prijzen vanuit Brussel, Dusseldorf en Frankfurt wel wat gestegen. In November/ December waren de verschillen wel 400 euro pp. Vooral vanuit Frankfurt waren er leuke prijzen naar oa Orlando, Tampa, Washington etc. Ook heeft Frankfurt veel rechtstreekse verbindingen naar de US. Voor ons zeker vanuit het zuiden van Nederland steeds interresanter met de goede trein verbindingen naar deze luchthaven.
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
diver99
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door diver99 »

Wij wonen in Almere. Ondanks dat ik mijn auto gratis kan parkeren in de buurt van Schiphol reizen wij bijna altijd vanaf Brussel. Met soms 2 en soms ook 5 personen loopt het verschil aardig op. Als ik alleen ga dan reis ik wel vanaf Schiphol want dan corrigeren de parkeerkosten in het buitenland wel het prijsverschil in de tickets. Dit jaar scheelde het voor 2 personen toch bijna 500,- tussen Schiphol en Dusseldorp. Voor mij een reden om lekker relaxed naar DUS te rijden, daar lekker te overnachten en dan op je gemak te vertrekken naar het vliegveld. Dat geldt voor ons en wil dus niet zeggen dat dit voor een ander ook zo werkt. Iedereen maakt daar zijn eigen afwegingen in. Gezien de drukte op Schiphol zijn er nog genoeg mensen die dus voor Schiphol kiezen
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Wonen 3 kwartiertjes rijden van Schiphol. Zakelijk vlieg ik in 99% van de gevallen altijd van Schiphol. Gelukkig niet meer 35/40 keer per jaar zoals voorheen. Maar ongeveer de helft. Zakelijk is er weinig op aan te merken als je een beetje door alle chaos heenkijkt. Bij de voordeur je autosleutel afgeeft en met een paar miljoen ( :wink: ) airmiles links en rechts de binnendoor weggetjes kunt pakken.

Prive vliegen we vrijwel nooit van Shithol. Redenen??
- belachelijke parkeertartieven
- als je je auto geparkeerd hebt altijd weer een gedoe om in de vertrekhal te komen
- de altijd complete chaos
- als je niet online kunt inchecken de ellenlange rijen
- regels die per medewerker verschillen
- achterstallig onderhoud
- ronduit vieze toiletten
- muizenplaag
- tickets vaak (veel) duurder
- misplaatste arrogantie
- achterblijvende modernisering
- moet ik nog verder gaan?

Voor ons zijn Brussel en Dusseldorf 2 uur rijden. Frankfurt zelfs 4 uur rijden. Regelmatig in het verleden tickets uit Brussel en Dusseldorf naar NoordWest Amerika gehad (met een overstap in Amsterdam) die €1.000 pp goedkoper waren dan rechtstreeks vanuit Amsterdam. Parkeren vele malen goedkoper dan in Amsterdam. Altijd dicht bij de terminal. Vrijwel nooit rijen bij de vloeistof- of paspoortcontrole. Inchecken vaak vele malen sneller omdat het bijna altijd online kan. Als het een keer niet online kan ben je in een vloek en een zucht klaar. Vliegvelden investeren in modernisering en gemak. Hebben nog in de gaten dat de passagiers de salarissen betalen. En vaak de rust die er heerst op de vliegvelden. Dan zal iedereen roepen dat Brussel en Dusseldorf kleiner zijn dan Schiphol. Maar Frankfurt is absoluut vergelijkbaar met Schiphol. Kent totaal niet de chaos die er altijd lijkt te heersen op Schiphol.

Prive reizen wij dan ook nog regelmatig met een rolstoel. Dan kom je op Schiphol helemaal in de lach of ik schietshow terecht. Op vrijwel elk West Europees vliegveld weet ik waar ik aan toe ben. Behalve op Schiphol. Daar worden de regels gewijzigd waar je bij staat en als je er iets van zegt word je uitgelachen of simpelweg voorgelogen.

Alleen, zakelijk en als de baas voor alle onzin betaald, is Schiphol prima. Prive zal ik er echt alles aan doen om het te vermijden.
MartijnL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door MartijnL »

Ik ben in oktober op een maandagochend en in december op een dinsdagochtend gevlogen vanaf Dusseldorf.
Waren er rond 6 uur om te parkeren op Qpark, daarna in 10 minuten met monorail naar eindstation en dan in vliegtuig richting UK met check in 15 minuten van douane en security.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer