Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

KOA Cabins

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

ina schreef:
Rob schreef: Ligt ook een beetje aan het gebied waar je zit en natuurlijk aan de campground.
Je kan zowel airco als heating tegen komen in de cabins en soms dus niets.
Dan kan het heel erg warm zijn, wij hadden dat op Grand Island bij Niagara Falls, bloedheet en geen airco dan is het geen pretje (was trouwens een KOA :roll: )
Rob
Volgens mij is er in de KOA cabins niets.
Misschien is het dan wel heeel koud je weet maar nooit met de "global warming" :wink:
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Die van mijn schoonouders hebben heat air en TV
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

De KOA cabins in Moab hebben airco.

Elly
yardenoy
Amerika-ontdekker

Bericht door yardenoy »

Dit is nu al het derde jaar dat wij al onze overnachtingen doen in een KOA Kabin. Wij hebben al in iedere kabin behalve 1 airco gehad.
Wij slapen altijd in KOA kabins, enkel de eerste en laatste nacht gaan wij naar een super 8.(dichter bij vliegveld)
Nog geen enkele keer slechte ervaringen gehad.
Wij nemen gewoon onze slaapzak mee.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Wij hebben in 2002 rondgetourd met een huurwagen (om eens het verschil te zien met reizen met een camper wat we normaal altijd doen) en hebben dus ook in KOA cabins geslapen. Leuke hutjes, schone matrassen en vooral de schommelstoel op de veranda is heerlijk!
Leuke KOA campgrounds gehad, we zaten in Montana, en wat ik vooral zo fijn vind aan KOA's, er zijn altijd vriendelijke mensen die de boel runnen en het is er brandschoon.
Koffie meestal gratis, zwembad erbij, wasmachines, winkeltje, vaak gratis shuttlevervoer naar evenementen of de dichtstbijzijnde stad.
Wij reizen nu al weer jaren met de camper omdat dat toch stukken beter bevalt, maar gaan nog steeds 1x in de week naar een KOA, lekker even goed douchen, kleren wassen, zwemmen, etc.
Voor de rest staan we op primitieve campgrounds, midden in de natuur, die toch echt de mooiste plekjes hebben.
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Rob schreef:Kijk anders eens naar andere campgrounds, er zijn er genoeg die ook cabins verhuren.
In Cody heb je ook Ponderosa Traiding Post, die hebben ook cabins en ziet er gezelliger uit dat de plaatselijke KOA.
Dit ziet er erg leuk op de site.
Zijn er onderhand al meerdere hier geweest?
Of misschien nog tips over de KOA cabins, welke de moeite waard zijn en welke ik misschien beter niet kan doen?
Ik had gekeken bij Estes Park (Co) Hill City en omstreken en in Wyoming.
Door het ruimtegebrek in de koffers denk ik dat het misschien verstandig is om bij aankomst een paar slaapzakken en kussens te kopen, zal niet zo prijzig zijn bij de Walmart?
USA-FAN
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door USA-FAN »

Op onze reizen in 1995, 1996 en 1997 hebben we overnacht in KOA cabins, het beviel ons prima. 's Nachts kan het koud worden (in de Rockies) maar overal hadden we een heater. Je staat lekker dicht bij de natuur. Soms hadden we een kabin zo aan een meer, midden in de bergen. Grizzly Adams was er niks bij hahaha :lol: Echt super :!:

In Estes Park zaten we ook in een cabin :wink:
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

@Rob, op jouw aanraden, nou ja, tip dan, hebben we Pondorosa cabin geboekt voor twee nachten 12 en 13 juli volgend jaar.
Dat viel nog niet mee, maar na wat heen en weer gemail (ze zouden hun uiterste best voor ons doen want het was al vol volgens hen) is het toch gelukt.
Het valt ook in een weekend en ligt natuurlijk vlakbij Yellowstone.

Ik ben wel zeer benieuwd, alleen duurt het nog wel even maar laat het uiteraard weten hoe het bevallen is. :lol:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

paula58 schreef:@Rob, op jouw aanraden, nou ja, tip dan, hebben we Pondorosa cabin geboekt voor twee nachten 12 en 13 juli volgend jaar.
Dat viel nog niet mee, maar na wat heen en weer gemail (ze zouden hun uiterste best voor ons doen want het was al vol volgens hen) is het toch gelukt.
Het valt ook in een weekend en ligt natuurlijk vlakbij Yellowstone.

Ik ben wel zeer benieuwd, alleen duurt het nog wel even maar laat het uiteraard weten hoe het bevallen is. :lol:
Wij vonden het een schitterende campground aan de goede (Yellowstone) kant van Cody, een klein stukje richting Yellowstone zit (aan dezelfde weg) een grote Wal*mart en aan de andere kant van de stad zit een Albertson's.
Kijk ook even in het winkeltje wat bij de campground hoort (je moet er toch zijn om in te schrijven) voor leuke souveniers.
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

Wij hebben in de cabins van de KOA aan de voet van Devil's tower geslapen. Idd het is een houtenhok met een deur en plastic matrassen. Niet meer, niet minder!

Trouwens heerlijk geslapen daar met een fantastisch uitzicht!
can't wait to travel again.....
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

idd, wij hadden eerst een 1-kamer koa in Hill city, ik heb een extra matras (van het 5e bed boven het tweepersoons) op mijn bed gedaan. Inderdaad plastic matrassen, totaal geen vering, wonderwel heb ik, slechte slaper, redelijk geslapen. In Cody hadden we een 2 kamer hut, dat was wel even wat luxer, alleen al de ruimte, een kamer met 2-persoons bed en 1 met 2 stapelbedden, hier waren de matrassen ook van plastic maar lagen wel iets lekkerder dan in Hill city, misschien waren ze iets nieuwer. Al met al een leuke ervaring, je bent toch iets meer buiten dan in een motel en je kan lekker bbq-en of gewoon een fikkie steken naast je hut. Ik had wel lakens mee genomen, die nemen niet zo veel ruimte in de koffer en ik vond het een iets frisser idee. :roll:
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

ina schreef:idd, wij hadden eerst een 1-kamer koa in Hill city
Ik zie op de site dat je daar twee verschillende soorten 1 kamer cabins hebt.
Het ene type ligt meer centraal, vlakbij zwembad, playground etc. Er staat ook bij ideeal voor gezinnen met kleine kinderen. Dus waarschijnlijk behoorlijk lawaaierig.
Het andere type ligt wat verder weg dus wat rustiger.
Nou houd ik zelf wel van wat leven in de brouwerij, zit graag tussen de herrie in :o behalve 's nachts dan, krijsende kinderen of schreeuwende pubers die me uit mijn slaap houden ben ik minder blij mee.

Enig idee hoe dat daar zit? Ik neem aan dat ze wel regels hebben maar huilende baby's kan je natuurlijk niet zo veel aan doen.
Is het daar erg gehorig, dus kan ik beter het type nemen wat iets verder weg ligt?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hoi Paula,

Wij hadden een twee-kamer cabin en die lag ver van de ingang en heel rustig (zie de foto's eerder in dit topic). Ik kan me de andere cabins niet herinneren.
Het is een gote camping, we zijn eens met de auto boodschappen bij de kampwinkel gaan halen :oops: .

Ik zou voor een rustige omgeving gaan, je kunt altijd zelf de drukte opzoeken als je dat zoekt.

Marianne
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Bij ons was het ook vrij rustig, wij hadden onze cabin vlak bij de toiletgebouwen dat vonden wij ideaal, we liepen een heuveltje naar beneden en dan was je er. De camping is wel groot maar zo gebouwd dat alles makkelijk te belopen is, wij zaten wel iets verder van het zwembad, maar het was toen vrij koud 20 graden dus we hebben het zwembad niet gezien. Op onze site van 2007 kan je de foto's zien, dag 5 en 6 http://www.wagenaarvakantieusa.web-log.nl
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

De foto's had ik al gezien van Marianne en van Hekkie ook, ziet er best goed uit. Ik heb jaren gecampeerd dus ben wel wat gewend. :lol:

De recenties van tripadviser zijn trouwens niet zo best maar ik luister daar niet zo naar, liever naar degene hier die er geweest zijn. (moet ik ook eigenlijk niet naar kijken) :?

Hoe lang van tevoren moet je zo'n cabin bespreken? is dat ook maanden of kan dat nog vlak van tevoren?
Ik denk dat we misschien wel een 2 kamer cabin nemen, toch wat meer ruimte en scheelt niet veel in de prijs.

Welke we willen "doen" zijn dus Estes park, Hill City en Sheridan.
Wat ik niet helemaal begrijp is dat als ik op hun site kijk en je de maanden aanklikt, bij Hill City alleen september 2007 tevoorschijn komt, bij Estes Park september en oktober maar als ik dan bij bv. Rapid City kijk zie ik dat je wel al tot volgend jaar augustus kan boeken.
Enig idee?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

paula58 schreef: Hoe lang van tevoren moet je zo'n cabin bespreken? is dat ook maanden of kan dat nog vlak van tevoren?
Ik denk dat we misschien wel een 2 kamer cabin nemen, toch wat meer ruimte en scheelt niet veel in de prijs.
Wij deden het een aantal maanden van te voren. Ik weet dat we op sommige campings toen al geen cabin meer konden krijgen of dat we geen 2 kamer cabin meer konden krijgen.
Die 2 kamer cabins bevallen ons prima, zeker met z'n vieren is het wel lekker als je wat meer ruimte en privacy hebt.
We hebben trouwens ook eens een 1-kamer cabin gehad met een bed waar je een bank van kon maken; dan is het ook goed te doen.

Afbeelding

Marianne
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Ik zou ook een 2-kamer cabin adviseren als je met meer dan 2 personen bent, maar dan moet je inderdaad op tijd reserveren deze zijn het snelst volgeboekt. 1-Kamer cabins zijn meestal wel op kortere termijn te boeken. De camping van Sheridan is wel wat verder van het plaatsje, wij hadden daar een motel6 maar hoewel deze wel in de plaats was hadden we toch een auto nodig om in het centrum te komen. Hill city is ook sneller volgeboekt omdat het daar toeristischer is dan bijv. Sheridan.
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

ina schreef:Hill city is ook sneller volgeboekt omdat het daar toeristischer is dan bijv. Sheridan.
Alleen is daar helaas nog niet te boeken maar ik zal af en toe even kijken of ze het al aangepast hebben.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij waren afgelopen zomer ook in Sheridan in een KOA-cabin. Op zich was het een prima nette camping met een fijn zwembad, maar de ligging was wat minder. Er is vlakbij een spoor en de snelweg. Ik geloof dat er ook niet zo veel 2-kamer cabins waren dus misschien moet je die wel op tijd boeken. Wij hadden al geboekt in oktober voor juli 2007.

Ook hebben wij op de KOA in Cody gestaan waar we ook een 2-kamer cabin hadden.

Elly
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

michelly schreef:Wij waren afgelopen zomer ook in Sheridan in een KOA-cabin.
Elly
Ik heb ook nog iets anders gezien daar in de buurt, geen KOA (dus eigenlijk een beetje off topic) maar dat ligt midden in Big Horn Mountains, lijkt me ook wel leuk, er stonden maar twee reviews en die waren niet slecht.
http://www.bearlodgeresort.com
Die heb ik net maar een mailtje gestuurd om wat meer info.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer