Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Laptop veilig mee op een rondreis?
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
- mirdj
- Amerika-expert
- Contacteer:
In feite kan je het zien als een laptop voor huis, tuin en keuken gebruik. Dit zijn de laptops (maar geldt ook voor andere artikelen) waar de minste snufjes op zitten.mrloes schreef:Ojeee, kom ik aan ... : wat is een entry level-laptop???????
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
- gahoogenboog
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Ook wij hadden afgelopen september voor het eerst de laptop mee. In het vliegtuig heb ik er spelletjes op gedaan en dat is toch wel handig om de tijd mee door te komen. Ik had een laptop tas bij me en deze legden we achter in de bagageruimte. Meestal deed ik hem in de koffer die een cijferslot heeft. Misschien het idee dat ze zo'n grote koffer niet snel meenemen. Zeker niet met de overige bagage er bovenop! Wij hebben aardig wat motels bezocht en maar 1 keer konden we niet internetten. Voor de rest was het overal gratis, en heb ik er elke avond veelvuldig gebruik van gemaakt. Ook om het verslag (met foto's) dezelfde dag nog on line te zetten. Wat ook handig is om elke dag de foto's over te zetten op de laptop. Gevolg hiervan is wel dat je heel veel foto's maakt omdat er ruimte zat blijft op je kaart van je fototoestel!
Succes ermee. En denk aan de adapter voor de electriciteit. Wij nemen er inmiddels meer mee omdat tegenwoordig zoveel opgeladen moet worden:telefoon, fototoestel, filmcamera, laptop!
Succes ermee. En denk aan de adapter voor de electriciteit. Wij nemen er inmiddels meer mee omdat tegenwoordig zoveel opgeladen moet worden:telefoon, fototoestel, filmcamera, laptop!
- Marjol
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben deze week een nieuwe laptop aangeschaft, omdat Gerbert een nieuwe baan krijgt en de lease laptop terug naar z'n oude baas moet.
Het is een Acer Aspire 5611, voor 708 euro. Mooi ding, moet ik zeggen
Gerbert heeft nu alles erop gezet en ik ga 'm zo voor de eerste keer testen 
En ja, hij gaat ook mee naar Florida
Het is een Acer Aspire 5611, voor 708 euro. Mooi ding, moet ik zeggen

En ja, hij gaat ook mee naar Florida

hi
Ja klopt, van die 90 Euro verzendkosten ...
Ik vind het iig al een geruststellende gedachte dat je een laptop gewoon
mee kunt nemen op reis, dat douane(s) er bv niet moelijk over doen
en dat je 'm tijdens de vlucht ook kunt gebruiken.
Misschien moet ik maar gewoon een x gek doen en er eentje kopen .. ?!!
Ja klopt, van die 90 Euro verzendkosten ...
Ik vind het iig al een geruststellende gedachte dat je een laptop gewoon
mee kunt nemen op reis, dat douane(s) er bv niet moelijk over doen
en dat je 'm tijdens de vlucht ook kunt gebruiken.
Misschien moet ik maar gewoon een x gek doen en er eentje kopen .. ?!!
Wat voor omvormer bedoel je? Een verloop- of reisstekker of een omvormer voor in de sigarettenaansteker van de auto die omvormt naar 220 V?paula58 schreef: ja dat mag, alleen wel aan denken dat de batterij niet zo lang meegaat, je kan ook een extra batterij aanschaffen natuurlijk.
Wij nemen een omvormer mee en een stekkerdoos met iets van 5 stekkers, zo kan je meerdere dingen tegelijk opladen.
Peter
Ik bedoel voor in het stopcontact van 110>220 V.peter1962 schreef: Wat voor omvormer bedoel je? Een verloop- of reisstekker of een omvormer voor in de sigarettenaansteker van de auto die omvormt naar 220 V?
Peter
Paula
groeten Paula
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
- mirdj
- Amerika-expert
- Contacteer:
99% van de laptops die tegenwordig te koop zijn hebben geen omvormer van 110 V naar 220 V nodig, dat doet de laptop zelf. Het enige dat je nodig hebt is een amerikaanse stekker. Dat kan je doen met een verlengstuk of een reisstekker.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
Wij gebruiken ook geen omvormer. Camera's, opladers, laptop e.d. hebben allemaal 110/220v adapters. Ook mijn fohn kan ik omschakelen naar 110v. Het enige wat ik heb gekocht is een strijkijzer op 110v en tandenborstels op batterijen (ik zweer bij elektrisch poetsen).
Wij nemen wel een stekkerblok mee, zodat we meerdere dingen tegelijk kunnen gebruiken en/of opladen. In de camper heb ik gewoon zo'n verloopstekkertjein in de badkamer en een bij de tafel voor gebruik van laptops enzo. Op de slaapkamer lag vorig jaar een blok met verloopje voor de opladers.
Wij nemen wel een stekkerblok mee, zodat we meerdere dingen tegelijk kunnen gebruiken en/of opladen. In de camper heb ik gewoon zo'n verloopstekkertjein in de badkamer en een bij de tafel voor gebruik van laptops enzo. Op de slaapkamer lag vorig jaar een blok met verloopje voor de opladers.
:sorry: foutjeRob schreef: De meeste laptops kunnen zowel 220 als 110 hebben daar heb je geen omvormer voor nodig een wereldstekker of een NL/USA stekker is wel handig.

Ik herinnerde me dat we die vorig jaar wel meegenomen hadden maar inderdaad nooit gebruikt hebben omdat dat niet nodig was.
Paula
groeten Paula
- mirdj
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou gewoon kijken of de apparatuur die je mee wilt nemen 110~200V erop heeft staan. Is dat het geval heb je alleen een reisstekker nodig. Staat er alleen 220~240V op dan heb je wel een omvormer (en reisstekker) nodig en volgens mij zijn die niet echt goedkoop. Tegenwoordig kan de meeste apparatuur 110~220V aan.
Wij hadden er vorig jaar ook een gekocht omdat we dachten dat het nodig was, inderdaad niet echt goedkoop, iets tussen de 20 en 30 euro als ik me goed herinner.
Wij hebben hem helemaal niet gebruikt omdat alles gewoon op 110v kon.
paula
Wij hebben hem helemaal niet gebruikt omdat alles gewoon op 110v kon.
paula
groeten Paula
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 3887 Weergaves
-
Laatste bericht door amersfow
-
- 173 Reacties