Ik ben eind vorig jaar een keer of 3 naar Engeland gevlogen met alleen handbagage en dus ook allemaal kleine vloeistofverpakkingen in mijn plastic zakje.
Ik ben blij dat ik voorlopig niet naar Engeland hoef...
Dit doe je toch allemaal niet in je handbagage? Alle verpakkingen die meer inhouden dan 100 ml kun je gewoon in de ruimbagage doen.lelie schreef:Ik vind het zo'n gedoe! Als je ziet wat ik allemaal meeneem op vakantie, reinigingslotion, bodylotion, zonnebrandcreme, after sun, scheerschuim, douchegel, shampoo, deo...
Hoi Marloes,lelie schreef:Ik vind het zo'n gedoe! Als je ziet wat ik allemaal meeneem op vakantie, reinigingslotion, bodylotion, zonnebrandcreme, after sun, scheerschuim, douchegel, shampoo, deo...
Gelukkig zit er in een tube tandpasta maar 75 ml. Maar de rest kan ik dus niet meenemen in originele verpakking. Die kleine verpakkingen, daar ben je zo doorheen. En meestal zijn bepaalde dingen, zoals zonnebrandcreme en after sun hartstikke duur op toeristische plaatsen.
Je mag geen water mee nemen , maar na de douane kan je water kopen en of dat mee het vliegtuig in mag weet ik niet.lelie schreef:Hoe doen jullie dat dan met water? Ik móet echt water (of iets anders)drinken voor mijn oren (slikken).
Giet je dat ook over in een paar flesjes van 100 ml?
Het zou toch te gek zijn dat je (bij Europese vluchten) de drankjes steeds moet kopen in het vliegtuig? Volgens mij is een watertje dan heel duur.
Groetjes van Marloes
Het maakt het niet uit dat de fles leeg is. Het is een vloeistof container. Dus als de inhoud groter is dan 100ml (geloof ik) dan mag het niet.Ruud2004 schreef:Ik ben echter wel benieuwd hoe de security omgaat met het feit dat je (bv) een lege plastic literfles meeneemt in je handbagage.
Bramster schreef:Het maakt het niet uit dat de fles leeg is. Het is een vloeistof container. Dus als de inhoud groter is dan 100ml (geloof ik) dan mag het niet.Ruud2004 schreef:Ik ben echter wel benieuwd hoe de security omgaat met het feit dat je (bv) een lege plastic literfles meeneemt in je handbagage.
Maar ik denk dat ze hier niet echt strikt in zullen zijn. In Jan moest ik de de beveiliging en had een flesje lenzen vloeistof bij me dat te groot was, het was echter bijna helemaal leeg. Nadat ik er door was vroeg ik aan het uniform hoe het nu officieel zit. Toen vertelde hij me dat het niets uitmaakt of de fles vol of leeg is.
Bram
Het gaat dus niet om de hoeveelheid gel maar om de verpakking. Tenminste zo lees ik het. En die beveiligings beambte waarschijnlijk ook. En voor de USA is het trouwens 90ml ipv 100 mlu kunt alleen nog vloeistoffen en gels meenemen in verpakkingen van niet meer dan 100 milliliter
Marloes,lelie schreef:Oke, dan vul ik een aantal 100 ml-flesjes met water. Zit niks anders op. Gelukkig is het voor ons "maar" 3 uurtjes vliegen..