Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vloeistoffen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

Mijn hemel, het lijkt wel een 1 aprilgrap... :?

Ik ben eind vorig jaar een keer of 3 naar Engeland gevlogen met alleen handbagage en dus ook allemaal kleine vloeistofverpakkingen in mijn plastic zakje.
Ik ben blij dat ik voorlopig niet naar Engeland hoef...
Reisverslag Zuidwesten 2007: http://josesylviausa07.blogspot.com/
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Ik vind het zo'n gedoe! Als je ziet wat ik allemaal meeneem op vakantie, reinigingslotion, bodylotion, zonnebrandcreme, after sun, scheerschuim, douchegel, shampoo, deo...
Gelukkig zit er in een tube tandpasta maar 75 ml. Maar de rest kan ik dus niet meenemen in originele verpakking. Die kleine verpakkingen, daar ben je zo doorheen. En meestal zijn bepaalde dingen, zoals zonnebrandcreme en after sun hartstikke duur op toeristische plaatsen.

Toch maar even naar Xenos voor de (te) kleine lege flaconnetjes. En de rest ga ik daar maar kopen en wat over is, weggooien.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

lelie schreef:Ik vind het zo'n gedoe! Als je ziet wat ik allemaal meeneem op vakantie, reinigingslotion, bodylotion, zonnebrandcreme, after sun, scheerschuim, douchegel, shampoo, deo...
Dit doe je toch allemaal niet in je handbagage? Alle verpakkingen die meer inhouden dan 100 ml kun je gewoon in de ruimbagage doen.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

lelie schreef:Ik vind het zo'n gedoe! Als je ziet wat ik allemaal meeneem op vakantie, reinigingslotion, bodylotion, zonnebrandcreme, after sun, scheerschuim, douchegel, shampoo, deo...
Gelukkig zit er in een tube tandpasta maar 75 ml. Maar de rest kan ik dus niet meenemen in originele verpakking. Die kleine verpakkingen, daar ben je zo doorheen. En meestal zijn bepaalde dingen, zoals zonnebrandcreme en after sun hartstikke duur op toeristische plaatsen.
Hoi Marloes,

Je kunt alle door jou genoemde spulletjes gewoon meenemen, ook in de originele verpakking, mits je het maar in je koffer stopt en niet in je handbagage.

Die vloeistoffen zoals deo en tandpasta die je evt. tijdens de reis wilt gebruiken, doe je alleen in zo'n plastic zakje. Het is helemaal niet zo'n gedoe, valt best mee.

Zorg dat je dat doorzichtige plastic zakje voor de grijp hebt in je handbagage. Voordat alles op de band gaat voor de securitycheck, haal je dat zakje eruit en legt hem los op de band (evt. in zo'n bak). Het stelt echt niks voor.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
lelie
Amerika-expert

Bericht door lelie »

Oh wat ontzettend stom van mij! :oops: :oops: :oops:

Ik zit geloof ik met mijn hoofd ergens anders.
Schaam schaam :oops:

Ik had me er nog haast niet in verdiept, maar nu ik zelf op reis ga, ga ik erover nadenken. Maar ik had het verkeerd, dit geldt alleen voor de handbagage.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Scheelt weer een trip naar de Xenos :wink:
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
lelie
Amerika-expert

Bericht door lelie »

jerbia schreef:Scheelt weer een trip naar de Xenos :wink:
Inderdaad! :lol: :oops:
lelie
Amerika-expert

Bericht door lelie »

Hoe doen jullie dat dan met water? Ik móet echt water (of iets anders)drinken voor mijn oren (slikken).
Giet je dat ook over in een paar flesjes van 100 ml?
Het zou toch te gek zijn dat je (bij Europese vluchten) de drankjes steeds moet kopen in het vliegtuig? Volgens mij is een watertje dan heel duur.

Groetjes van Marloes
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Contacteer:

Bericht door Annie »

lelie schreef:Hoe doen jullie dat dan met water? Ik móet echt water (of iets anders)drinken voor mijn oren (slikken).
Giet je dat ook over in een paar flesjes van 100 ml?
Het zou toch te gek zijn dat je (bij Europese vluchten) de drankjes steeds moet kopen in het vliegtuig? Volgens mij is een watertje dan heel duur.

Groetjes van Marloes
Je mag geen water mee nemen , maar na de douane kan je water kopen en of dat mee het vliegtuig in mag weet ik niet.
Ik hoorde van iemand die een lege fles mee nam de douane door en die vulde bij de toiletten.

Annie
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Laten we er even vanuit gaan dat je naar de VS vliegt en je op Schiphol waarschijnlijk van de D, E, F of G-pier vertrekt. Daar krijg je pas de securitycheck bij de Gate en kan je je flesje water alsnog in een afvalbak gooien (of opdrinken).
Een laatste mogelijkheid kan zijn, dat je dat flesje vult in de wasbak van de toiletgroep in de wachtruimte van de Gate (dus na de securitycheck). Ik ben echter wel benieuwd hoe de security omgaat met het feit dat je (bv) een lege plastic literfles meeneemt in je handbagage.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Ruud2004 schreef:Ik ben echter wel benieuwd hoe de security omgaat met het feit dat je (bv) een lege plastic literfles meeneemt in je handbagage.
Het maakt het niet uit dat de fles leeg is. Het is een vloeistof container. Dus als de inhoud groter is dan 100ml (geloof ik) dan mag het niet.

Maar ik denk dat ze hier niet echt strikt in zullen zijn. In Jan moest ik de de beveiliging en had een flesje lenzen vloeistof bij me dat te groot was, het was echter bijna helemaal leeg. Nadat ik er door was vroeg ik aan het uniform hoe het nu officieel zit. Toen vertelde hij me dat het niets uitmaakt of de fles vol of leeg is.

Bram
lelie
Amerika-expert

Bericht door lelie »

Ruud2004 schreef:Laten we er even vanuit gaan dat je naar de VS vliegt....... -KNIP-....
Helaas niet, ik vlieg naar Portugal...
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Bramster schreef:
Ruud2004 schreef:Ik ben echter wel benieuwd hoe de security omgaat met het feit dat je (bv) een lege plastic literfles meeneemt in je handbagage.
Het maakt het niet uit dat de fles leeg is. Het is een vloeistof container. Dus als de inhoud groter is dan 100ml (geloof ik) dan mag het niet.

Maar ik denk dat ze hier niet echt strikt in zullen zijn. In Jan moest ik de de beveiliging en had een flesje lenzen vloeistof bij me dat te groot was, het was echter bijna helemaal leeg. Nadat ik er door was vroeg ik aan het uniform hoe het nu officieel zit. Toen vertelde hij me dat het niets uitmaakt of de fles vol of leeg is.

Bram

Dat is nog maar de vraag Bram. Er wordt helemaal niet over lege verpakkingen gesproken in de bedoelde EU-regeling, althans, ik haal het er niet uit.
Ook denk ik dat dat "uniform" waar jij overspreek, maar wat heeft geroepen. Dat blijkt ook uit het feit dat ze je spullen "afpakken". Dat staat ook NIET in de regeling. Je mag er niet mee vliegen !!! De keus is dus bij de passagier. Vliegen is weggooien. Wil je je fles water niet weggooien, dan loop je terug en je drinkt de fles leeg of je geeft 'm aan je wegbrengers.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Vergeet niet dat niet de EU bepaalt wat mee mag ik het vliegtuig. Dat bepaalt de airline EN de beveiligingsbeambte.

Maar deze regels veranderen zovaak dat de beambten het wellicht ook niet meer weten.

In de regels van schiphol staat:
u kunt alleen nog vloeistoffen en gels meenemen in verpakkingen van niet meer dan 100 milliliter
Het gaat dus niet om de hoeveelheid gel maar om de verpakking. Tenminste zo lees ik het. En die beveiligings beambte waarschijnlijk ook. En voor de USA is het trouwens 90ml ipv 100 ml
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Volgens mij worden de regels gemaakt door de overheden en niet door de luchtvaartmaatschappijen, deze vinden alle regels alleen maar lastig.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Contacteer:

Bericht door Annie »

Vorig jaar in december, gingen we naar Tenerife en er liep een mevrouw voor me het vliegtuig in, met een flesje water in een dicht gesealde tas van de taxfree shop. Zo kan het dus wel, alleen betaal je dan wel de hoofdprijs voor een halve liter.

Annie
lelie
Amerika-expert

Bericht door lelie »

Oke, dan vul ik een aantal 100 ml-flesjes met water. Zit niks anders op. Gelukkig is het voor ons "maar" 3 uurtjes vliegen.

Groetjes van Marloes
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Let op dat volgens de Schiphol website voor de USA de grens 90ml is.

Wat trouwens ook lekker verwarrend is dat zaken waar mee je wel naar London TOE mag vliegen je soms niet uit London mee WEG mag vliegen.

Eind vorig jaar had ik bagage die van Washington Dulles naar London Heathrow in de cabin mocht (vloog met partner van Britisch Airways). Maar toen ik na de overstap met Britisch Airways van London naar Amsterdam vloog moest ik die cabin lugage opeens gaan inchecken. Vertellen die partners elkaar dan niets ? Lijkt wel een huwlijk :D

Maar ach, ondanks wat men zou kunnen denken na al mijn klaagzangen hier vlieg ik altijd met plezier. Ga altijd met een blij gevoel naar een airport :D
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

lelie schreef:Oke, dan vul ik een aantal 100 ml-flesjes met water. Zit niks anders op. Gelukkig is het voor ons "maar" 3 uurtjes vliegen..
Marloes,

Waarom al deze moeite doen? In het vliegtuig kun je gerust af en toe om een glaasje water vragen. Vaak kun je dat zelf ook pakken (zijn er in het toilet geen bekertjes??)

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer