Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Camper versus autohuur

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Mij trekt ook de mobiliteit van de auto erg aan. Met de camper kun je ook niet overal komen. Je kunt bijv. in het hoogseizoen niet door DV, en je kunt ook niet de 17 miles drive in MV doen, de Cottonwood Canyon Road enz. Ik heb ook het kamperen niet van huis uit meegekregen, dus daar zal het ook wel aan liggen. Het heeft m.i. niets te maken met het feit of je avontuurlijk bent ingesteld of niet. Anders zouden we wel 3 weken naar een all-inclusive hotel in Turkije gaan :lol: .
Laatst gewijzigd door jerbia op 30 mei 2007, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

thebes schreef: Naar mijn idee ben je met een huurauto mobieler. Lekker met de auto
's avonds nog even de stad/dorp/omgeving verkennen.
Heb me altijd afgevraagd hoe camperreizigers hun avonden doorbrengen.
Moet je dan alles weer inpakken/loskoppelen als je 's avonds nog de hort op wilt?
Ligt eraan welke camper je hebt en op de camping je staat. Wij staan altijd op een camping in de parken. Nooit op een resort o.i.d. Daarnaast hebben altijd een kleine camper een z.g.n. truck-camper.
http://www.canadream.com/canadream2006/ ... 00TCA.aspx
Die zet je neer waar je maar wilt. Wij zijn helemaal weg van deze handige jongens. Het lijkt krap, maar valt reuze mee. Douchen doen we zelden in de camper we zoeken vaak een camping met douchegelegenheden. '
s'Avonds even weg is dus geen probleem je rijd zo weg stoelen e.d. laten we altijd staan. Mocht je een hook-up hebben ff los pluggen... en weg wezen dat stelt echt niets voor.

vrolijke groetjes,
(nog 21 dagen.....)
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

En hier nog een auto + motel fan. Ons voornaamste motief is omdat je met een auto meer mogelijkheden hebt, zoals Bianca hierboven al aangeeft. Wij hebben met onze SUV vorig jaar meer dan 500 mijl aan dirtroad gereden, en juist daardoor heel veel hoogtepunten kunnen meemaken. De Cottonwood Canyon Road, Alstrom Point, de Cathedral Valley Loop en nog veel meer. Allemaal niet mogelijk als je voor een camper kiest. En zelfs gewone verharde wegen kan je met een camper niet altijd rijden, denk bv. aan de zomer in Death Valley.

De avonden lijken me wel leuker, als je met een camper op pad gaat. Lekker midden in de natuur, meer contact met andere mensen. Een motelkamer heeft wat dat betreft toch wat minder te bieden. Maar ach, dat vinden we helemaal niet erg, we brengen zo weinig tijd in de motelkamers door dat dit voor ons geen doorslaggevend argument is. Alleen douchen en slapen, en dan zijn we alweer weg. En natuurlijk kan je toch de natuur opzoeken door te kiezen voor cabins, dat gaan we dit jaar regelmatig doen :D

Leuk om te lezen hoe verschillend iedereen dit ervaart. En heel duidelijk dat er geen 'goede' of 'slechte' manier is. Het is gewoon een kwestie van persoonlijke voorkeur.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
José Huntjens
Amerika-ontdekker

Bericht door José Huntjens »

Wij vinden zowel reizen met de camper als auto/hotel combi leuk.
In 2005 hebben we een tour met een camper door het westen gemaakt. We waren toen met 5 personen. Dat was in een woord geweldig. We hebben zelf een caravan, dus het campingleven is ons wel bekend. Wat ik vooral fijn vond was dat alles een vaste plaats in de camper heeft. Je hoeft maar een keer alles in te ruimen en je weet de hele vakantie waar alles staat en hangt (nou...soms ook niet). Ook de kookgelegenheid, eigen wc,douche,ijskast etc. is heel erg fijn. We hebben er toen ook ontzettend van genoten en heel veel gezien en gedaan.
Dit jaar rijden we weer door het westen, maar nu met een auto, 4 personen, hotels en cabins op campings. We herhalen enkele stukken uit de route van 2005 en gaan daar dingen bekijken die we toen gemist hebben of waar we met de camper moeilijk of niet konden komen. Tevens voegen we er nieuwe dingen aan toe. Ik weet zeker dat we daar ook dit jaar weer van zullen genieten. Ondanks het feit dat we nu wel de bagage wat beter geordend moeten houden en er meer mee zullen moeten slepen.
Wij hebben de ervaring dat in de periode dat wij gingen en met het aantal personen de camperreis een stuk duurder was (is) dan de autoreis.
Groetjes José
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

En ik zit altijd in een "camper " met alle luxe tot een zonnebank toe en de hele dag buiten zitten en genieten van de wisselende omgeving en ik wil zo graag lekker in een hotel zitten.
Dat maakt me dan weer zo nieuwsgierig he? Hoe woon je dan? Of ben ik nu té nieuwsgierig??
Gerda&Lucas
Amerikakenner

Bericht door Gerda&Lucas »

nieuwenoord schreef:
En ik zit altijd in een "camper " met alle luxe tot een zonnebank toe en de hele dag buiten zitten en genieten van de wisselende omgeving en ik wil zo graag lekker in een hotel zitten.
Dat maakt me dan weer zo nieuwsgierig he? Hoe woon je dan? Of ben ik nu té nieuwsgierig??
Monique,
Als ik me niet vergis, zijn zij het die met een eigen vrachtschip varen.
Dirk Jan
Amerikafan

Bericht door Dirk Jan »

Doe mij ook maar een auto maar dan met een tentje, midden in de parken. WAANZINNIG.

Het liefste op een camping waar geen campers kunnen komen. Geluid van airco's, generatoren, uitschuifbare delen, TV's etc.
Ik weet dat dit niet op alle campings (de gehele tijd) mag maar als ik het hoor dan heb ik al iets van :? :?

Enige nadeel is dat veel NP campgrounds geen douches hebben en iedere ochtend douchen met een gallon fles ijskoud water is ook niet alles. (ja niet douchen is ook een optie maar dan wordt ik dus echt niet wakker en zit mijn haar de hele dag als een bison :D )

Af en toe wisselen we de campgrounds dan ook af met B&B en cabins. Flink zoeken op tripadvisor en dan slaap je toch op hele bijzondere locaties.

Als het tentje staat dan rijd je ook zo overal heen om ff boodschappen te doen, te gaan sightseeien, of om naar het begin van een trail of viewpoint te rijden.

Groeten
Dirk Jan
Margot61
Amerika-ontdekker

Bericht door Margot61 »

jerbia schreef: Met de camper kun je ook niet overal komen. Je kunt bijv. in het hoogseizoen niet door DV, en je kunt ook niet de 17 miles drive in MV doen, .
Wat bedoel je precies met de 17 miles drive in MV? Die in Monterey? Als je dit bedoelt waarom mag je die dan in het hoogseizoen met een camper niet rijden?

Margot
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Margot61 schreef:
jerbia schreef: Met de camper kun je ook niet overal komen. Je kunt bijv. in het hoogseizoen niet door DV, en je kunt ook niet de 17 miles drive in MV doen, .
Wat bedoel je precies met de 17 miles drive in MV? Die in Monterey? Als je dit bedoelt waarom mag je die dan in het hoogseizoen met een camper niet rijden?
Met MV wordt Monument Valley bedoeld.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

@ Dirk Jan: Tja, als je haar maar goed zit he? :P
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

nieuwenoord schreef:
Ik moet er niet aan denken om ook nog in mijn vakantie een huishouden te moeten runnen maar ieder zijn meug hoor.
Ik heb genoten van mijn tweepersoonshuishoudentje :P Wat een gemak zonder kinderen!
Dit is een van mijn grootste redenen om het reizen met huurauto en in hotels (wij logeren toch meestal in iets duurdere hotels/motels, die leuk en centraal gelegen zijn) te prefereren.

Met onze drie kinderen moet ik eerlijk gezegd niet aan een camper denken. Ik heb op vakantie al helemaal geen zin om achter mijn gezin aan op te ruimen! En ik ben te netjes om het allemaal maar een troep te laten worden en ik weet, dat het de rest van het gezin niet zou kunnen schelen. Dat is thuis al een grote ergernis, die ik op vakantie niet wens te voelen.

In de hotels/motels is iedereen verantwoordelijk voor zijn/haar bagage en ik maak me niet druk of de onderbroeken van mijn dochter netjes opgevouwen in haar koffer liggen, zolang die van mij dat maar zijn, als je snapt wat ik bedoel ;). De enige voorwaarde is, dat de koffer nog sluit.

Samen met Rick zie ik ons nog weleens een camper huren, gewoon om het ook eens meegemaakt te hebben (we hebben wel een paar keer met een tent gekampeerd, maar vanwege mijn fibromyalgie problemen is dat een soort marteling voor mij 's nachts).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Wij hebben vorig jaar een tussenweg gekozen en een trailer (caravan) gehuurd achter de pickup. Alle luxes van een RV, camperen in de natuur maar toch nog de vrijheid om de auto los te koppelen voor korte ritjes in de omgeving. De trailer was 24 foot en voorzien van slideouts dus lekker ruim van binnen. Airconditioning aanwezig, maar gezien het vrij laat was in het seizoen hebben we alleen gebruik gemaakt van de verwarming. Het manouvreren viel mijn alleszins mee, zelfs in de smalle straatjes van Estes Park. Hieronder een foto van de combinatie tijdens ons verblijf in Rocky Mountain NP.

Afbeelding
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Met onze drie kinderen moet ik eerlijk gezegd niet aan een camper denken. Ik heb op vakantie al helemaal geen zin om achter mijn gezin aan op te ruimen!
Dat was dit jaar héérlijk ja, zonder kinderen :P
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Loek schreef:Wij hebben vorig jaar een tussenweg gekozen en een trailer (caravan) gehuurd achter de pickup. Alle luxes van een RV, camperen in de natuur maar toch nog de vrijheid om de auto los te koppelen voor korte ritjes in de omgeving. De trailer was 24 foot en voorzien van slideouts dus lekker ruim van binnen. Airconditioning aanwezig, maar gezien het vrij laat was in het seizoen hebben we alleen gebruik gemaakt van de verwarming. Het manouvreren viel mijn alleszins mee, zelfs in de smalle straatjes van Estes Park. Hieronder een foto van de combinatie tijdens ons verblijf in Rocky Mountain NP.
Mooi combinatie Loek. Mogelijk is het nog niet echt bekend onder de Nederlanders die naar Amerika reizen dat je daar ook dit soort luxe (airco, slide-out) caravans kunt huren. Je hoort/leest er maar weing over.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ruud2004 schreef:
Loek schreef:Wij hebben vorig jaar een tussenweg gekozen en een trailer (caravan) gehuurd achter de pickup. Alle luxes van een RV, camperen in de natuur maar toch nog de vrijheid om de auto los te koppelen voor korte ritjes in de omgeving. De trailer was 24 foot en voorzien van slideouts dus lekker ruim van binnen. Airconditioning aanwezig, maar gezien het vrij laat was in het seizoen hebben we alleen gebruik gemaakt van de verwarming. Het manouvreren viel mijn alleszins mee, zelfs in de smalle straatjes van Estes Park. Hieronder een foto van de combinatie tijdens ons verblijf in Rocky Mountain NP.
Mooi combinatie Loek. Mogelijk is het nog niet echt bekend onder de Nederlanders die naar Amerika reizen dat je daar ook dit soort luxe (airco, slide-out) caravans kunt huren. Je hoort/leest er maar weing over.

Prachtige combinatie,maar ik denk te duur als je ook een geschikte trekauto erbij moet huren. :(
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Dat denk ik dus ook, je moet er al een behoorlijke bak voor zetten. Wat ik trouwens zo geweldig vind bij een camper en zeker bij de A-klasse die we dit jaar hadden, is het gigantische uitzicht. We hadden echt panoramaview achter die grote ruiten. Dat zou je weer missen bij een caravan. Maar we hebben wel prachtige caravans gezien hoor, op allerlei campings, zeker weten!
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Die grote auto moet zeker. Ik heb in Amerika veel van dit soort combinaties zien rijden en alles rijdt daar zo "stabiel". De vaart zit er goed in en nooit heb ik er een combinatie auto/caravan zien slingeren. Zal ongetwijfeld ook met de "tandem-as" te maken hebben. Hier in Europa wordt je met de nek aangekeken als je met een "tandem-as" bij de receptie van een camping verschijnt.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ze rijden daar gewoon net zo hard als gewone auto's (laten we het maar niet over vrachtauto's hebben, die gaan nog harder :lol: ). Maar het is inderdaad heel wat anders dan bij ons die wiebelwieltjes onder de caravans, het is allemaal groot en zwaar. Ook de trekauto's zijn natuurlijk niet mis. Als je ziet hoe groot die fifth-wheels zijn en hoe ontzettend hoog die wind vangen, ongeloofelijk vaak!
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Canadream verhuurd ze als een combi.
http://www.canadream.com/CanaDream2006/ ... s/STC.aspx

vrolijke groetjes,
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
nieuwenoord
Amerika-expert