Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Check zeer goed je ESTA!!!
Re: Check zeer goed je ESTA!!!
@ Clint
Zou dit niet betekenen dat de twee namen samen een voornaam vormen, zoals Gerd-Jan en Jan-Willem? Dan zou je ze gewoon allebei, met het streepje ertussen, moeten vermelden.
Zou dit niet betekenen dat de twee namen samen een voornaam vormen, zoals Gerd-Jan en Jan-Willem? Dan zou je ze gewoon allebei, met het streepje ertussen, moeten vermelden.
In mijn paspoort staat:
P<NLDXXX<<YYY<ZZZ<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Daarbij is XXX de achternaam
Dan vervolgens na de dubbele << mijn voornamen gescheiden door een <
Ik ga er dus vanuit (wellicht kunnen we dit bevestigen door allemaal eens in ons paspoort te kijken) dat "alles" vóór de << de achternaam is en "alles" achter de << voornamen zijn
Ik heb paspoort Model007
- - - - - - -
Ter illustratie even een plaatje van het www die ik wat heb aangepast

Lijkt er op dat als er een te lange voornaam is eea gewoon wordt afgekapt.
P<NLDXXX<<YYY<ZZZ<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Daarbij is XXX de achternaam
Dan vervolgens na de dubbele << mijn voornamen gescheiden door een <
Ik ga er dus vanuit (wellicht kunnen we dit bevestigen door allemaal eens in ons paspoort te kijken) dat "alles" vóór de << de achternaam is en "alles" achter de << voornamen zijn
Ik heb paspoort Model007
- - - - - - -
Ter illustratie even een plaatje van het www die ik wat heb aangepast

Lijkt er op dat als er een te lange voornaam is eea gewoon wordt afgekapt.
Oh shit dat klinkt niet goed. Ik vlieg namelijk ook met BA. Hoe is het daarna verder verlopen? Konden ze dit niet checken bij BA op schiphol?Remco_1980 schreef: Nou, familie van me probeerde afgelopen zondag met British Airways naar Denver te vliegen. Ondanks een goedgekeurde ESTA thuis, stond het toch niet goed bij aankomst. Toen hebben ze zelfs bij BA nog een keer de ESTA ingevuld en ook die was niet zichtbaar......oftewel ze konden weer naar huis.
-
- Amerikakenner
HAdden ze dan geen print out?
Fotos huwelijks reis 2010 => phoenix - LA > http://www.facebook.com/sven.perm" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ze hebben het nogmaals ingevuld bij de balie van BA. Wederom kregen ze toen een goedkeuring op het scherm maar ook deze kwam niet door. Dus daarom zijn ze naar huis gegaan en als het goed is, zijn ze vandaag vertrokken.brian89 schreef:Oh shit dat klinkt niet goed. Ik vlieg namelijk ook met BA. Hoe is het daarna verder verlopen? Konden ze dit niet checken bij BA op schiphol?Remco_1980 schreef: Nou, familie van me probeerde afgelopen zondag met British Airways naar Denver te vliegen. Ondanks een goedgekeurde ESTA thuis, stond het toch niet goed bij aankomst. Toen hebben ze zelfs bij BA nog een keer de ESTA ingevuld en ook die was niet zichtbaar......oftewel ze konden weer naar huis.
Ik vlieg ook met BA. Ik ga gewoon een week vantevoren nog een ESTA invullen en ik rij de avond voor vertrek langs Schiphol om te controleren.
Zag de BA medewerken ook dat de ESTA goedgekeurd was toen ze het weer hadden ingevuld? This is messed up!
Daar ben ik dus ook bang voor.. Ik denk dat ik die ESTA dan toch nog maar eens aanvraag, met streepje. Dan komt het in ieder geval 100% overeen met het paspoort.. Thankssantalyd schreef:@ Clint

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Amerikafan
Ja. Helaas ligt de schuld niet bij BA en zij riskeren natuurlijk een enorme boete als ze toch toegang hadden verleend tot de vlucht.brian89 schreef:Zag de BA medewerken ook dat de ESTA goedgekeurd was toen ze het weer hadden ingevuld? This is messed up!
Bij wie ligt de schuld dan, ESTA? Is het een idee om hen te kunnen mailen en dan vragen of we gecleared zijn.
Waar ligt nou precies het probleem?
Waar ligt nou precies het probleem?
-
- Amerika-ontdekker
Tja Homeland security beslist of je het land in mag op basis van het opgestuurde formulier. Als bij aankomst blijkt dat de naam op de ESTA niet overeenkomt met die in het paspoort (bijvoorbeeld zoals Jan-Willem de Vries waar op het paspoort Willem de Vries staat) dan heb je een probleem. Men hoeft in principe niet naar individuele gevallen te kijken. De filosofie er achter is vermoedelijk dat diegene die gecheckt is door Homeland niet dezelfde is als de persoon die het land in gaat. Dubbelchecken of dat wel zo was is teveel werk, Men vind dat je je zaakjes maar op orde moet hebben. Waar de fout ligt interesseert ze niks.
Overigens kan het zijn dat de douane helemaal niet naar je ESTA formulier vraagt, Ze zien wel in het scherm of je vooraf toestemming had om het land in te gaan. Ik denk dat de meeste douaniers je gewoon het land in laten, Maar er zijn erbij die over alles vallen zoals ze geïnstitueerd zijn, zoals niet kloppende, of ontbrekende voornamen.
Overigens kan het zijn dat de douane helemaal niet naar je ESTA formulier vraagt, Ze zien wel in het scherm of je vooraf toestemming had om het land in te gaan. Ik denk dat de meeste douaniers je gewoon het land in laten, Maar er zijn erbij die over alles vallen zoals ze geïnstitueerd zijn, zoals niet kloppende, of ontbrekende voornamen.
Lijkt me dat hierboven, zoals in dit forum zo vaak gebeurt, douane en immigration weer door elkaar gehaald worden.
Normaliter controleert immigration je papieren (paspoort, visum, et cetera) en de douane de goederen die je over de grens wilt voeren.
Normaliter controleert immigration je papieren (paspoort, visum, et cetera) en de douane de goederen die je over de grens wilt voeren.
Immigrations zal nooit naar je ESTA vragen. Dat wordt na de ESTA toestemming al door DHS zelf gesteld. Ze zien het gewoon op hun scherm. In de beginperiode is het wel eens gedaan, maar tegenwoordig kom je het vliegtuig niet eens meer in. Daarnaast gaat ESTA toestemming niet over de toelating tot de VS, maar over het feit of je naar de VS mag reizen (is een wezenlijk verschil). Aan de grens kan je dus ook mét ESTA toestemming terug naar Nederland gestuurd worden.JeroenMioch schreef:
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Maar zijn die problemen nou al opgelost zodat we niet op het vliegveld staan en gezegt wordt, "nee sorry je mag niet mee ESTA is niet goed doorgekomen."
Hopenlijk heb ik geluk. Als er eentje niet doorkomt heb ik van nog wel een oude in die computer van DHS staan. Ik heb wel 10 van die dingen ingevuld. 

Is dat misschien een idee dan? Om het een paar keer te doen?Bramster schreef:Hopenlijk heb ik geluk. Als er eentje niet doorkomt heb ik van nog wel een oude in die computer van DHS staan. Ik heb wel 10 van die dingen ingevuld.

He Geert, echt hartstikke bedankt voor je mededelingen en je meedenken. Ik zit echt te wachten op inbreng van professionals als jij!
Ik vertrek van Dusseldorf en mijn man heeft dus een onduidelijkheid in zijn paspoort; het lijkt op een 0, maar ook op een O. In zijn paspoort staan verschillende nullen en Oooo's; echter geen is hetzelfde.
We proberen het gemeentehuis maar eens.
Geert: wanneer ik 24 uur van tevoren online (via Delta) kan inchecken; is het dan goed?? M.a.w.: wanneer je ESTA niet goed is, krijg je dat daar dan te zien?

Ik vertrek van Dusseldorf en mijn man heeft dus een onduidelijkheid in zijn paspoort; het lijkt op een 0, maar ook op een O. In zijn paspoort staan verschillende nullen en Oooo's; echter geen is hetzelfde.

We proberen het gemeentehuis maar eens.
Geert: wanneer ik 24 uur van tevoren online (via Delta) kan inchecken; is het dan goed?? M.a.w.: wanneer je ESTA niet goed is, krijg je dat daar dan te zien?
Goeie vraag die laatste van het online inchecken! daar ben ik ook erg benieuwd naar!
Ik lees hier over aantal keren een ESTA invullen, maar ik vroeg me af: krijg je dan niet meerdere ESTA nummers? ik weet niet hoe dat zit..
Of maakt dat niet uit omdat ze toch je paspoort nakijken en zo zelf een nummer zien? (misschien stel ik echt een hele domme vraag)
Ik lees hier over aantal keren een ESTA invullen, maar ik vroeg me af: krijg je dan niet meerdere ESTA nummers? ik weet niet hoe dat zit..
Of maakt dat niet uit omdat ze toch je paspoort nakijken en zo zelf een nummer zien? (misschien stel ik echt een hele domme vraag)
-
- Amerikakenner
Wij vertrekken op 12 juni en willen deze week de ESTA in gaan vullen.
Ik ben student en kan dus makkelijk even op en neer naar Schiphol met mijn OV. Dat wou ik dan volgende week doen, dan moeten ze het wel verwerkt hebben lijkt me.
Is dat verstandig om te doen als ik echt zeker wil weten of de ESTA's goed doorgekomen zijn?? En waar moet ik dan zijn op Schiphol? Bij de airline waar we geboekt hebben? (Continental) Of heeft het niet veel nut om persoonlijk naar Schiphol af te reizen?
Ik ben student en kan dus makkelijk even op en neer naar Schiphol met mijn OV. Dat wou ik dan volgende week doen, dan moeten ze het wel verwerkt hebben lijkt me.
Is dat verstandig om te doen als ik echt zeker wil weten of de ESTA's goed doorgekomen zijn?? En waar moet ik dan zijn op Schiphol? Bij de airline waar we geboekt hebben? (Continental) Of heeft het niet veel nut om persoonlijk naar Schiphol af te reizen?
In mijn Ned. pp. staat VAN<spatie>NAAM, gehuwd met NAAM.
Ik neem aan dat ik alleen mijn meisjesnaam op het ESTA formulier in moet vullen, net als op de tickets staat ?
Moet er dan een spatie tussen het voorvoegsel "van" en mijn achternaam, of zoals op z'n amerikaans, voorvoegsel en naam aan elkaar vast.
Ik neem aan dat ik alleen mijn meisjesnaam op het ESTA formulier in moet vullen, net als op de tickets staat ?
Moet er dan een spatie tussen het voorvoegsel "van" en mijn achternaam, of zoals op z'n amerikaans, voorvoegsel en naam aan elkaar vast.
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hoeft alleen je meisjesnaam in te vullen.
En je doet gewoon een spatie tussen van en je achternaam.
Marjon
En je doet gewoon een spatie tussen van en je achternaam.
Marjon
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 5893 Weergaves
-
Laatste bericht door diver99
-