Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.
Mijn telefoon heeft geen mogelijkheid voor esim.
Nu is er een mogelijkheid om er een eSIM card in te installeren en heb je dezelfde functionaliteit als een standaard esim.
Heeft er iemand ervaring of kennis van?
Website https://esim.me/esim-for-OnePlus-8-5G
Nu is er een mogelijkheid om er een eSIM card in te installeren en heb je dezelfde functionaliteit als een standaard esim.
Heeft er iemand ervaring of kennis van?
Website https://esim.me/esim-for-OnePlus-8-5G
2025- Seattle - Denver
2023 - Chicago - San Francisco
2022 - San Francisco - Las Vegas
2021 - San Francisco - Las Vegas
2013 - Vancouver - Vancouver
2012 - Vancouver via Amerika naar Toronto
2009 - Chicago - Salt Lake City
2008 - San Fransisco - San Fransisco
onze website
2023 - Chicago - San Francisco
2022 - San Francisco - Las Vegas
2021 - San Francisco - Las Vegas
2013 - Vancouver - Vancouver
2012 - Vancouver via Amerika naar Toronto
2009 - Chicago - Salt Lake City
2008 - San Fransisco - San Fransisco
onze website
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Geen ervaring met een esim card. Maar voor die extra €28 kan je toch veel goedkoper een data simkaart kopen?

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
@Zwinkels Ik sluit mij aan bij @Frasi Wat bedoel je met verouderde informatie?
Airalo nog gebruikt eind september. Zonder problemen.
Airalo nog gebruikt eind september. Zonder problemen.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Heeft iemand ervaring met Red Pocket?
Zij hebben ook een esim, waarbij je wel gewoon een lokaal telefoonnummer hebt:
https://www.redpocket.com/esim
Zij hebben ook een esim, waarbij je wel gewoon een lokaal telefoonnummer hebt:
https://www.redpocket.com/esim
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Als de specifieke requirement een eSim mét Amerikaans telefoonnummer is, kijk dan ook eens naar T-Mobile. Die kun je eenvoudig aanschaffen via de website van T-Mobile zelf.
Ik heb er zelf geen ervaring mee. Ik neem nooit T-Mobile omdat hun netwerk volgens mij op minder plaatsen dekking heeft dan het netwerk van AT&T.
Ik heb er zelf geen ervaring mee. Ik neem nooit T-Mobile omdat hun netwerk volgens mij op minder plaatsen dekking heeft dan het netwerk van AT&T.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik doe dit de laatste jaren steeds als ik naar Amerika ga. Terplekke een AT&T simkaart + dataplan kopen.
Bevalt me erg goed.
Roland
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Hangt helemaal van de regio af. Ik heb een hotspot van T-Mobile en de dekking viel me alles mee tijdens onze reis. Voor mij was dit van groot belang daar ik tijdens onze reis (van 4 maanden) telewerkte. Nu was het wel zo dat ik niet bewust voor T-Mobile had gekozen - ik had dit plan gekocht omdat het er absoluut geen limiet op de data/snelheid zat. Helaas is dit plan niet meer verkrijgbaar. Overigens had ik ook nog een een telefoon van Verizon en een schotel van Starlink. Ik heb derhalve vrijwel nooit zonder een verbinding gezeten tijdens het kamperen/telewerken. Uitzondering was de Grand Canyon (North Rim Campground), waar eigenlijk helemaal geen mobiel signaal is en er teveel bomen staan om de satellietschotel te gebruiken.
Je kan de dekking opzoeken per aanbieder:
AT&T: https://www.att.com/maps/wireless-coverage.html
Verizon: https://www.verizon.com/coverage-map/
T-Mobile: https://www.t-mobile.com/coverage/coverage-map
Recreation.gov, The Dyrt en Campendium hebben bij de beoordeling vaak een indicatie staan voor mobiele dekking. Pas echter op: Sprint is door T-Mobile overgenomen maar alle 4G-antennes van Sprint zijn intussen uitgeschakeld.
The Dyrt en Campendium hebben beide ook een kaart waarop je de dekking van alle aanbieders tegelijk kan weergeven. Dan moet je echter wel een abonnement nemen (of de gratis proefperiode gebruiken).
De kleinere aanbieders (zoals Ting Mobile) gebruiken netwerken van één of meer grote aanbieders. Bij sommige is dat meer dan één, maar Ting bijvoorbeeld gebruikt alleen het netwerk van T-Mobile.
Laatst gewijzigd door Big Al op 27 dec 2022, 23:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Daarom leek deze mij ook interessant. Je kunt hierbij ook voor ATT kiezen in plaats van T MobileGalapogos schreef: ↑27 dec 2022, 11:19Als de specifieke requirement een eSim mét Amerikaans telefoonnummer is, kijk dan ook eens naar T-Mobile. Die kun je eenvoudig aanschaffen via de website van T-Mobile zelf.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 3
heeft iemand recent nog een fysieke SIM card gekocht die werkt (goed) in Canada EN VS. Ik gebruik mijn nl. nummer via ESIM en lijkt me nogal omslachtig om alleen voor vakantie alles weer om te moeten zetten. Dus dacht ik.. ik zoek gewoon een goede provider die Canada en VS biedt. Liefst koop ik hem alvast in / via NL . Vorig jaar had een sim van Wallmart en die werkt nog , maar heeft geen dekking in Canada (en ik vond het in de VS ook niet denderend). Kortom. Graag tip voor sim met goede dekking in Canada en VS (specifiek gebied seattle, olympic etc).
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Wij gebruiken AT&T Prepaid voor dat doel. Maar jullie starten jullie reis in Canada, en ik weet niet of je zo’n (Amerikaanse) simkaart kunt activeren vanuit Canada. Een simkaart van een Canadese aanbieder ligt dan meer voor de hand.
-
- Amerikakenner
@Galapogos als het niet anders is, dan kopen we 2 kaartjes. Ik zal ook nog eens online speuren
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
In 2018 heb ik mijn AT&T simkaart in zowel Amerika als Canada gebruikt. Ik had 'm echter gekocht en geactiveerd in Amerika.ClaireVHaut schreef: ↑06 jan 2023, 12:12heeft iemand recent nog een fysieke SIM card gekocht die werkt (goed) in Canada EN VS.
In 2021 ben ik naar Canada geweest. Ik heb toen ook geprobeerd een losse simkaart + dataplan te kopen. Ben daarvoor naar verschillende winkels geweest. Helaas lukte dat niet. Het was óf een abonnement óf een prepaid met weinig data op een hele lage snelheid. Uiteindelijk die vakantie (17 dgn) geen telefoon gebruikt en enkel Wifi in motels/restaurants.
Roland
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Wij waren in 2017 ook eerst in Canada en toen naar de USA. Iemand had voor ons al een AT&T kaartje meegebracht en dat werkte toen perfect. Wij gaan in maart naar Amerika en kopen dan weer een AT&T kaartje. Ik weet niet hoelang zoiets nog geldig is maar je kunt deze daarna overnemen als je wilt.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is nog best lang geldig. Zo kon ik mijn simkaart die ik vorig jaar begin juni kocht, ook nog vorig jaar oktober gebruiken. Voor ik vertrok naar Amerika had ik 'm thuis online al opnieuw opgewaardeerd (met Revolut) en kon 'm in Amerika daarna direct gebruiken.
Mocht @ClaireVHaut jouw AT&T simkaartje niet willen overnemen dan houd ik mij aanbevolen. En anders mag je altijd een los simkaartje van AT&T voor mij kopen, rond de USD 10 per stuk.

Roland
-
- Amerikakenner
Graag! en 2 AT&T kaartjes extramichelly schreef: ↑07 jan 2023, 12:04Wij waren in 2017 ook eerst in Canada en toen naar de USA. Iemand had voor ons al een AT&T kaartje meegebracht en dat werkte toen perfect. Wij gaan in maart naar Amerika en kopen dan weer een AT&T kaartje. Ik weet niet hoelang zoiets nog geldig is maar je kunt deze daarna overnemen als je wilt.

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Beste Elly
Bij het Wyndham hotel waar jullie de eerste nacht slapen om de camper op te halen daar zit vlakbij een Target en ook een AT&T winkel daar hebben wij 2 jaar geleden onze simkaarten gehaald
Bertus
Bij het Wyndham hotel waar jullie de eerste nacht slapen om de camper op te halen daar zit vlakbij een Target en ook een AT&T winkel daar hebben wij 2 jaar geleden onze simkaarten gehaald
Bertus
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Ik heb een Samsung S 22 en kan dataroaming, volgens mij, alleen aan of uit zetten en niet kiezen voor welke sim ik dat doe.Timothy555 schreef: ↑05 jul 2022, 14:38Heb inmiddels de Airalo e-Sim gekocht, geïnstalleerd en klaar gezet, dataroaming aan voor die e-Sim en uit voor m’n fysieke Sim (primair abonnement) gezien we voor de US toch ons ‘eigen’ land niet meer uitgaan. Lijkt me dat hij eens ter plaatse gewoon zal connecteren met AT&T of T-Mobile?
Bij mobiele gegevens kan ik wel kiezen tussen mijn fysieke sim en mijn E-sim.
Wat is nou precies de bedoeling? Ik kies in Amerika bij mobiele gegevens voor Airalo E- sim en zet dan ook dataraming aan?
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
@asv60 Ik heb geen idee hoe het bij een Android-telefoon werkt, helaas enkel de procedure doorlopen op iPhones van verschillende generaties.
Iemand anders kan je ongetwijfeld helpen hiermee. Ik verwacht dat het gewoon even makkelijk is.
Iemand anders kan je ongetwijfeld helpen hiermee. Ik verwacht dat het gewoon even makkelijk is.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 2714 Weergaves
-
Laatste bericht door Loek
-
- 16 Reacties