De parken in Florida, voor een gezin van 5...dat telde nogal door. We hebben 2 parken gedaan maar waren daaraan (veel) meer dan 1000 dollar kwijt.
New York, met de New York Pass voor 72u voor ons 5 was 750 dollar (en anders waren we dat bedrag kwijt aan entreegelden, fietshuur, ...).
Een walvistocht, ook niet goedkoop.
Ducktour hier of daar, hopla, tikt ook weer aardig door.
Natuurlijk hoef je dat allemaal niet te doen, maar als je 4 weken reist door de VS, met 3 kinderen, mag je toch wel af en toe wat speciaals doen. Daarvoor ga je toch ook daar naartoe. Al denk ik wel dat in sommige streken vooral de natuur een grote trekpleister is. En daar kom je dan toch wat goedkoper weg.
Volgende zomer trekken we 31 dagen met ons gezin van 5 naar de VS en Canada. Tickets kostten 960 euro pp (Seattle heen, Denver terug), autohuur (minivan) voor 28 dagen 1400 euro (incl. oneway fee, met dank aan een aanbieding van miles-and-more). Dan zitten we al ruim over de 5000 euro en hebben we nog niet geslapen, gegeten of excursies gedaan.
Een dergelijke verre reis is nu eenmaal duur. Maar ga je 31 dagen all in in een hotel op Ibiza (ik zeg maar wat) of huur je een huis met zwembad in Zuid-Frankrijk, ben je ook heel wat centen kwijt. Eigenlijk reken ik enkel het 'surplus' bovenop onze 'gewone' reizen als kost van onze VS-reizen, niet het volledige bedrag. Dan lijkt het toch wat minder duur

.