Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
BahamaOne
Amerikakenner

Re: Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....

Bericht door BahamaOne »

@bedeve goede tip! Dank!
Uiteraard gebruik je bij Wyndham corporate code 8000000066 :thumbup:
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Al was het alleen maar uit eerbetoon aan het onovertroffen , thans in ruste , discountplatform ABNSave @BahamaOne ....

www.abnsave.com
the proof of the pudding is in the eating...
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 34
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Coyote schreef: ↑
06 mei 2026, 05:54
Uiteraard NIET op die link geklikt. Duidelijk scam en een gevalletje van fraudepoging. Wel heb ik Best Western benaderd. Niet het bewuste motel (geen email beschikbaar) maar Best Western zelf over deze frauduleuze Whatsapp. Na een week een uitgebreid antwoord van Best Western. Dat is op zich netjes maar het is een algemene email waarin niet werd ingegaan op de specifieke locatie in Tucson die duidelijk een 'een lek' heeft. Ook het feit dat het motel zelf niet via email bereikbaar is (ik doe zoiets liever via email dan via telefoon) stelt mij niet gerust. Mijn naam, telefoonnummer + verblijfsdata zijn in ieder geval gelekt. Creditcardgegevens ga ik vooralsnog niet van uit al houd ik die wel goed in de gaten.
Om nog even op bovenstaande terug te komen. Gisteravond nogmaals een email van Best Western gehad. Opnieuw een uitgebreide mail over 'het lek' bij Best Western. Nu zowel een email in het Nederlands als in het Engels waarin ook data worden genoemd van wanneer tot wanneer. De tot-datum is heel opvallend enkele dagen ná mijn melding. :think:

Het bericht is nu ook (in iets kortere bewoording) terug te vinden op de website van Best Western. Rechts bovenin, ietwat verscholen, boven de login knop.

Lijkt erop dat ze toch duidelijk maatregelen genomen hebben en het ook publiekelijk erkennen. En zo hoort het ook. :thumbup:

Roland
Since 1982: 34 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

@Coyote
ik heb gisteren ook een mail gehad van Best Western over het lek bij hun. Het gaat toch over een langere tijd oktober-april.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

@Coyote Ook wij kregen weer een mail van BW, het lijkt erop dat iedereen met een BW reservering geboekt rechtstreeks bij BW deze mails dus krijgt.
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Ik heb de Best Western e-mail ook ontvangen!

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Glorious
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door Glorious »

Ik heb deze week de beruchte whatsapp ontvangen over een aankomende Booking.com reservering (met hotelnaam, verblijfdatums en mijn gebruikte naam voor de reservering). Uiteraard heb ik de afzender (uit Brazilië) geblokkeerd. Maar ik ga hiervoor niet mijn bestaande reserveringen allemaal annuleren of voortaan Booking.com vermijden.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 74

Bericht door harryh »

Een van mijn boekingen bij booking.com voor deze week was al eerder onderdeel van de hack daar. En inderdaad kreeg ik ook een whatsapp bericht van een onbekend bedrijf waaruit bleek dat ze m'n naam, tel nr en verdere boekingsgegevens hebben. M'n boeking ging geannuleerd worden als ik niet op een of andere op Booking lijkende link klikte.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Zoiets is me ook eens overkomen met Mercure. Ik had een Mercure hotel in Zürich gereserveerd via de All Accor website en betaald. Kreeg ik later een nepmail dat ik nog niet betaald had en dat ik dat alsnog moest doen want anders zou de reservering gecanceld worden.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door dejong89 »

Hier hetzelfde. Bericht gerapporteerd en afzender geblokkeerd.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door harryh »

De reactie van cs op mijn melding met screenshot is wel erg algemeen:

"Het bericht dat u heeft ontvangen is niet authentiek en we hebben dit al gemeld bij ons interne team voor verder onderzoek."

Met een algemeen excuus, maar niets over dat ze vervelend vinden dat mijn gegevens gelekt zijn. Typisch Booking.
habbekuk
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door habbekuk »

Ondanks blokkeren kun je nog een paar x een bericht krijgen alleen van een ander nummer
maar wel om dezelfde boeking.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

In het kader van "laten we onze hotelkamer eens duurder laten zijn": Had een IHG Holiday Inn hotel in Orlando bij booking.com geboekt. Inclusief ontbijt voor alle pax, zonder voorbehoud of verwijzing naar de hotel policy. Blijkt bij aankomst dat er maar voor twee personen ontbijt is inbegrepen. Zie nu dat het duidelijk op ihg.com staat.

Booking.com heeft na diverse mails heen en weer eindelijk toegegeven dat het hun fout is. Maar wil niet compenseren, het hotel of ik moet er maar voor opdraaien. Ik heb ze laten weten dit als oneerlijke concurrentie te rapporteren, want zo kan ik de prijs ook lager laten lijken dan ie werkelijk is, niet transparant.

Weer bevestigd dat direct bij het hotel boeken het onderzoeken waard is. Maar vervelend dat je dit zelf moet doen en niet op Booking kunt vertrouwen, wat dan weer geen nieuws is eigenlijk.
Glorious
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door Glorious »

@harryh dat klopt helemaal. Dit is gewoon heel slecht van Booking.com

Ik ben zelf groot fan van IHG (mede dankzij een hele aantrekkelijke corporate rate via m'n werk). Ze hanteren een specifiek ontbijtbeleid per keten:
Holiday Inn Express & Staybridge Suites: Ontbijt is altijd gratis voor alle gasten in de boeking.
InterContinental, Crowne Plaza, Indigo, voco, etc.: Ontbijt is in de regel inclusief voor maximaal 2 personen. Voor extra gasten moet je apart bijboeken of ter plekke betalen. Kinderen onder 12 kunnen vaak gebruik maken van de kids-eat-free optie als ze ontbijten en/of dineren met een betalende volwassene.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

harryh schreef: ↑
18 mei 2026, 17:38
Weer bevestigd dat direct bij het hotel boeken het onderzoeken waard is.
IHG heeft even prima loyalty programma. net als Choice..
Ik heb twee weken geleden iets geschreven over mijn Wyndham rewards boeking in Las Vegas...
Waarvan ik dacht niet voldoende punten the hebben , maar een vriendelijke mevrouw vertelde mij dat ik er zelfs nog over had....

Ja ; als ik aan het werk ben en s avonds rond 20.00 uur even snel een hotelkamer moet hebben zet ik meestal de auto even aan de kant en kijk ik in de Booking app ....
Maar in elke andere situatie , toch echt alleen rechtstreeks @harryh .
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

@bedeve ik had nog een flink tegoed staan bij Booking en als het dan ook nog goedkoper lijkt, trap ik erin. Inderdaad rechtstreeks doe ik meestal en dit is de bevestiging waarom. Heb hun mail met het toegeven van de misleiding bij de ACM gerapporteerd.
Coyote Buttes
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Coyote Buttes »

Vandaag last gehad van fraude op mijn creditcard. Ruim 2100 Euro afgeschreven voor een hotel in San Diego dat ik niet geboekt heb. Met de bank gebeld en ze gaan het geld terugstorten. Volgens de bank een zeer duidelijk geval van fraude.

we hebben gecontroleerd waar de CC staat geregistreerd als betaalmiddel. Dit blijkt alleen bij BW en Booking te zijn.
Volgens de bank is het zeer aannemelijk dat een "lek" de oorzaak van de fraude is.
De CC meteen geblokkeerd en aangifte gedaan bij de politie.
Robbie&Irene
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Robbie&Irene »

Iemand nog recentelijk ervaring met de code 000103772 bij IHG. Geeft wel tot 25% lagere prijzen, maar de vraag is natuurlijk wordt er bij deze keten wel gecontroleerd of iemand daadwerkelijk bij deze company (Ford) hoort. Zo gebruikte ik in het westen vd USA afgelopen jaren voor Choice hotels de code 00209540 ( florida farm) en nooit een vraag over gehad.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Das nou toevallig @Robbie&Irene ..... :)
Zijn precies dezelfde codes die ik ook gebruik......
En nee ; deze codes worden niet gecontroleerd en hebben ook geen invloed op welke verzekering dan ook ...
Robbie&Irene
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Robbie&Irene »

Ja @Bedeve, ik ga deze code ook gebruiken voor IHG vanaf nu. Thanks
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer