AT&T blokkeert oudere telefoons. Als hun website aangeeft dat je telefoon niet wordt ondersteund, kun je er van uit gaan dat hun SIM in je telefoon niet zal werken ookal heb je wel 4G bereik op je telefoon. Ondervond ik vorig jaar.Hoe kan dit? Het zijn geen stokoude toestellen wel samsung galaxy A12 en A13 (en 1 ouder toetel van Huawei).
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Er staat een lange lijst met ondersteunde modellen hier https://www.att.com/idpassets/images/su ... etwork.pdf
@deebee7 daar staan andere versies:
- Galaxy A13 (SM-A135U1, SM-A135U)
- Galaxy A12 SE (SM-A125U, SMA125U1/DS)
Huawei Y7 staat er niet op.
@deebee7 daar staan andere versies:
- Galaxy A13 (SM-A135U1, SM-A135U)
- Galaxy A12 SE (SM-A125U, SMA125U1/DS)
Huawei Y7 staat er niet op.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Die lijst zag ik ook, maar dat zijn de 'tested and approved' toestellen.
Toestellen getest door AT&T en soms zelfs speciaal uitgebracht voor AT&T. Dat laatste in ieder geval daar waar het de A12 betreft (ik heb ze niet allemaal langsgelopen).
Als je het opzoekt op de site van Samsung staat er ook bij dat die versie voor AT&T is. Dus die zullen ze zelf wel verkocht hebben. Misschien met simlock.
Ik kan mij echter niet voorstellen dat de lijst met toestellen die welkom zijn op het netwerk uitsluitend en alleen beperkt is tot deze lijst. Dan is het wel heel beperkt op het AT&T netwerk. Ik kan mij wel voorstellen dat ze voor andere types geen garanties geven dat het werkt.
edit: hmmm. Het onderstreepte voorbeeld in het document op de site van AT&T van een S20 "will NOT work" duidt wel weer op een heel specifieke uitsluiting van toestellen....
En dat maken ze op hun forum in diverse posts ook duidelijk: https://forums.att.com/conversations/mo ... 2f8fc8e567
@deebee7 heb je deze site gebruikt bij T-mobile? https://www.t-mobile.com/resources/brin ... eiextender
Toestellen getest door AT&T en soms zelfs speciaal uitgebracht voor AT&T. Dat laatste in ieder geval daar waar het de A12 betreft (ik heb ze niet allemaal langsgelopen).
Als je het opzoekt op de site van Samsung staat er ook bij dat die versie voor AT&T is. Dus die zullen ze zelf wel verkocht hebben. Misschien met simlock.
Ik kan mij echter niet voorstellen dat de lijst met toestellen die welkom zijn op het netwerk uitsluitend en alleen beperkt is tot deze lijst. Dan is het wel heel beperkt op het AT&T netwerk. Ik kan mij wel voorstellen dat ze voor andere types geen garanties geven dat het werkt.
edit: hmmm. Het onderstreepte voorbeeld in het document op de site van AT&T van een S20 "will NOT work" duidt wel weer op een heel specifieke uitsluiting van toestellen....
En dat maken ze op hun forum in diverse posts ook duidelijk: https://forums.att.com/conversations/mo ... 2f8fc8e567
@deebee7 heb je deze site gebruikt bij T-mobile? https://www.t-mobile.com/resources/brin ... eiextender
AT&T zal het dan zeker al niet worden. Ik kreeg vandaag antwoord van het bedrijf waar ik die 3 sims wou kopen dat de modellen die ik vermelde sinds kort niet meer mogelijk zijn in de VS wegens 'recent changes and updates in technology'. Hmmm. Ik mocht ze uiteraard wel kopen maar als het dan niet werkte moest ik niet op een refund hopen. Dat is duidelijk. Het ljikt er dus heel sterk op dat je enkel met een zeer recent toestel nog naar de VS kan reizen. Nu nog 4 andere smartphones gaan kopen dat zie ik niet zitten. Ik ga alvast 1 kaartje toch voor mezelf kopen en verder kijk ik dan wel in de VS zelf (ik zie op de website van T mobile een prepaid dataplan voor 10 dollar 2GB ---- genoeg voor de kids die toch vooral op wifi zitten maar ook wel eens iets op insta willen zetten terwijl onderweg. Ik denk dat ik in new york dan maar gewoon even een winkel binnenstap en hoop op wat meer duidelijkheid).
Ik leer hier wel uit dat als je geen esim als optie hebt je eigenlijk vooral moet gokken dat het aangeschafte sim kaartje al dan niet werkt.
(edit: op de website van T mobile zou op basis van de IMEI code checker de telefoons dan wel weer moeten werken - uitgezonderd van Huawei Y7)
Ik leer hier wel uit dat als je geen esim als optie hebt je eigenlijk vooral moet gokken dat het aangeschafte sim kaartje al dan niet werkt.
(edit: op de website van T mobile zou op basis van de IMEI code checker de telefoons dan wel weer moeten werken - uitgezonderd van Huawei Y7)
-
- Amerikafan
Misschien maar het beste inderdaad om in de VS even een T-mobile store in te lopen. Ik krijg de indruk dat AT&T lastiger is dan T-mobile, niet in de laatste plaats omdat T-mobile bij haar IMEI checker heeft gezet "Most phones are compatible."
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
@ONYX666 Ik zie dat deze nog geen 22 dollar kost voor onbeperkt data 30 dagen. Klopt dat? Want via USASIM.NET betaal je het viervoudige....ONYX666 schreef: ↑06 jun 2023, 21:59volgens mij is arieli niet meer in de lucht
website doet raar en meen vorig jaar hier berichten gelezen te hebben dat bestellingen niet geleverd werden
ik koop al een paar jaar deze
https://www.ebay.nl/itm/123550250282
en werkt perfect alleen in tel doen als je in usa bent en hij werkt
Edit: zie nu dat het sowieso voor ons geen optie is; verwachte levering tussen 5 juli en 14 augustus; wij vertrekken 20 juli
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
-
- Amerika-expert
Ik kom nu deze tegen; stuk voordeliger dan via USASIM.NET. Iemand ervaring hiermee?
https://www.amazon.nl/dp/B0BY7WYRSX/ref ... RhaWw&th=1
Via Amazon heb ik zelf goede ervaringen met deze kaart: https://www.amazon.nl/gp/product/B0728M ... =UTF8&th=1
In de afgelopen jaren heb ik er vijf besteld (incl. voor reisgenoten). Nooit problemen mee gehad.
In de afgelopen jaren heb ik er vijf besteld (incl. voor reisgenoten). Nooit problemen mee gehad.
@jill1234
Vorig jaar deze kaart gebruikt. Internet prima. Maar het is me niet gelukt om telefoongesprekken te voeren binnen usa.
Vorig jaar deze kaart gebruikt. Internet prima. Maar het is me niet gelukt om telefoongesprekken te voeren binnen usa.
-
- Amerika-expert
Top, dank je! Gaat ons om de data, bellen niet nodig en anders doen we dat met eigen SIM.
Ik denk dat ik wel weet waarom deze goedkoper is dan die via USASIM, op deze heb je geen hotspot data.
Ik denk dat ik wel weet waarom deze goedkoper is dan die via USASIM, op deze heb je geen hotspot data.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Help, ik weet nog steeds niet welke telefonie oplossing ik moet nemen voor onze vakantie.
Wat ik tot nu toe voor vereisten heb is dat we in ieder geval één toestel met Amerikaans nummer willen waarmee we kunnen bellen en internetten.
Qua toestel hebben we denk ik geen probleem om zowel e-sim of een fysieke sim te kunnen gebruiken (Android, Samsung Galaxy S23.
Voor de dekking denken we aan T-mobile of Verizon (we gaan vooral rondreizen in zuid-west Amerika => camperreis van San Francisco => Denver).
We reizen 32 dagen en ik zou graag hebben dat we in ieder geval de gehele periode kunnen bellen en internetten (ik heb tot nu toe alleen 30 dagen opties gevonden).
Daarnaast wil de rest van de familie ook af en toe kunnen internetten (hot-spot of lokale Wifi is denk ik voldoende).
We vertrekken op 15 juli en komen op 17 augustus weer terug.
Wat zouden jullie kunnen aanraden ? (hoeft zeker niet de goedkoopste oplossing te zijn, als het maar goed werkt en 32 dagen kan worden gebruikt)
Wat ik tot nu toe voor vereisten heb is dat we in ieder geval één toestel met Amerikaans nummer willen waarmee we kunnen bellen en internetten.
Qua toestel hebben we denk ik geen probleem om zowel e-sim of een fysieke sim te kunnen gebruiken (Android, Samsung Galaxy S23.
Voor de dekking denken we aan T-mobile of Verizon (we gaan vooral rondreizen in zuid-west Amerika => camperreis van San Francisco => Denver).
We reizen 32 dagen en ik zou graag hebben dat we in ieder geval de gehele periode kunnen bellen en internetten (ik heb tot nu toe alleen 30 dagen opties gevonden).
Daarnaast wil de rest van de familie ook af en toe kunnen internetten (hot-spot of lokale Wifi is denk ik voldoende).
We vertrekken op 15 juli en komen op 17 augustus weer terug.
Wat zouden jullie kunnen aanraden ? (hoeft zeker niet de goedkoopste oplossing te zijn, als het maar goed werkt en 32 dagen kan worden gebruikt)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Is bellen echt incidenteel dan zou ik nog steeds voor de airalo optie gaan. Maar eea is ook afhankelijk van hoeveel data je nodig hebt en waar je het voor gebruikt. Verizon heeft het beste bereik is mijn ervaring. Maar verwacht nergens een super snel 5G netwerk zoals we dat in NL kennen. Hele stukken heb je geen bereik in de VS.
Mocht je echt willen bellen dan zou je een andere optie kunnen doen, zoals deze in dit topic voorbij zijn gekomen. Wij bellen alleen incidenteel en maken daarvoor sinds afgelopen zomer gebruik van Skype, bellen voor een paar cent per minuut via wifi of mobiele data. Mocht je ergens geen mobiel internet hebben dan heb je als nood nog je eigen sim.
Je zou dan kunnen gaan voor 30 dagen 10 GB en dan nog 2 dagen bijvoorbeeld 1 gb dan ben je 30,50 USD kwijt.
Mocht je echt willen bellen dan zou je een andere optie kunnen doen, zoals deze in dit topic voorbij zijn gekomen. Wij bellen alleen incidenteel en maken daarvoor sinds afgelopen zomer gebruik van Skype, bellen voor een paar cent per minuut via wifi of mobiele data. Mocht je ergens geen mobiel internet hebben dan heb je als nood nog je eigen sim.
Je zou dan kunnen gaan voor 30 dagen 10 GB en dan nog 2 dagen bijvoorbeeld 1 gb dan ben je 30,50 USD kwijt.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
-
- Amerika-newbie
Maar als ik het goed begrijp dan kun je met Airalo niet bellen, dus dan moeten we dat nog op een andere manier regelen.
Heb je daar nog ideeën over ?
Heb je daar nog ideeën over ?
-
- Amerika-expert
Ik heb deze besteld, als het goed is kun je er ook mee bellen en anders doen we dat uit de KPN bundel van mijn man.
https://www.amazon.nl/gp/product/B0BY7W ... =UTF8&th=1
Onze ervaring van eerdere reizen is dat je op veel plekken uberhaupt geen bereik hebt (hadden toen een USA bundel van KPN en Tele2)
https://www.amazon.nl/gp/product/B0BY7W ... =UTF8&th=1
Onze ervaring van eerdere reizen is dat je op veel plekken uberhaupt geen bereik hebt (hadden toen een USA bundel van KPN en Tele2)
-
- Amerika-expert
Klopt je kunt er inderdaad niet mee bellen. Gezien het prijsverschil met de voorbeelden die ook hierboven worden genoemd nemen wij dat voor lief. Je kunt ook via andere manieren bellen als je het thuisfront wil spreken. Als je echt onverwachte kosten hebt met je eigen sim dan kun je dit vaak ook nog declareren op je reisverzekering.Fam. Kaspers schreef: ↑25 jun 2023, 13:28Maar als ik het goed begrijp dan kun je met Airalo niet bellen,
-
- Amerikafan
....deze is nu in de aanbieding met 20 procent korting. Heeft mij over de streep getrokken en voor beide pubers op de achterbank van de auto een eigen kaartje gekocht voor op vakantie. 5000 kilometer. Geen gedoe met hotspot/tethering enzo. Voor een maand onbeperkt T-mobile nu 4 tientjes.jill1234 schreef: ↑22 jun 2023, 20:13Ik kom nu deze tegen; stuk voordeliger dan via USASIM.NET. Iemand ervaring hiermee?
-
- Amerika-newbie
Ik lees hier en daar dat er 30% korting bestaat voor Airalo e-sim. WELCOME30 doet het niet meer. Heeft iemand nog een andere code?
-
- Amerika-expert
Ik heb deze ook 2x besteld, voor de pubers. Hopelijk werkt het allemaal. Toch altijd spannend.jeppiepruts schreef: ↑26 jun 2023, 12:57....deze is nu in de aanbieding met 20 procent korting. Heeft mij over de streep getrokken en voor beide pubers op de achterbank van de auto een eigen kaartje gekocht voor op vakantie. 5000 kilometer. Geen gedoe met hotspot/tethering enzo. Voor een maand onbeperkt T-mobile nu 4 tientjes.jill1234 schreef: ↑22 jun 2023, 20:13Ik kom nu deze tegen; stuk voordeliger dan via USASIM.NET. Iemand ervaring hiermee?
Woensdag vertrek ik met mijn zoon naar New York. En met veel pijn en moeite hebben we net op onze telefoons esims geactiveerd en 3gb gekocht p.p.
Hoe zorg ik dat die nu nog niet deze bundel pakt en straks in new york wel? Wij zijn echt digibeten... ik heb altijd geleerd roaming uit te zetten maar moet deze dan straks wel aan staan. En dan alleen het vinkje van de esim aan?
Hoe zorg ik dat die nu nog niet deze bundel pakt en straks in new york wel? Wij zijn echt digibeten... ik heb altijd geleerd roaming uit te zetten maar moet deze dan straks wel aan staan. En dan alleen het vinkje van de esim aan?
2012 Rondreis Zuidwest met gezin
2013 Rondreis Noordwest en stukje Canada met gezin
2019 New York met dochter
2023 New York met zoon
2013 Rondreis Noordwest en stukje Canada met gezin
2019 New York met dochter
2023 New York met zoon
-
- Amerika-expert
Nu kan hij de USA bundel nog niet pakken want de sim gaat pas werken als hij verbinding maakt met een ondersteunend netwerk van de esim die je koopt, voor alle forumleden hier is dat de VS (of soms Canada) Dat kan dus pas als je land en verbinding maakt.
Je moet zorgen dat het mobiele internet via de esim loopt. En belangrijker nog, dat het niet via je eigen sim loopt want dan betaal je hoge kosten, je moet inderdaad roaming aanzetten. Zoals we dat tegenwoordig ook in de EU doen. Alleen moet je de roaming aanzetten op de lijn van de esim en uitzetten op je eigen sim. Als je eigen sim een fyieke simkaart is dan kun je er ook voor kiezen deze eruit te halen.
Hoe je e.e.a. instelt verschilt per toestel. Heb je een Android toestel of een IPhone? Bij een Iphone kan ik je helpen, er zijn vast ook forumleden die een Android toestel hebben.
Je moet zorgen dat het mobiele internet via de esim loopt. En belangrijker nog, dat het niet via je eigen sim loopt want dan betaal je hoge kosten, je moet inderdaad roaming aanzetten. Zoals we dat tegenwoordig ook in de EU doen. Alleen moet je de roaming aanzetten op de lijn van de esim en uitzetten op je eigen sim. Als je eigen sim een fyieke simkaart is dan kun je er ook voor kiezen deze eruit te halen.
Hoe je e.e.a. instelt verschilt per toestel. Heb je een Android toestel of een IPhone? Bij een Iphone kan ik je helpen, er zijn vast ook forumleden die een Android toestel hebben.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 2710 Weergaves
-
Laatste bericht door Loek
-
- 16 Reacties